Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    MC Imbossible - Euroopan Tourille 2010

    Ollaan kaverin kanssa laittamassa alulle projektia, jossa olisi tarkoitus kerätä porukka, jotka hankkivat halvalla projekti aihion, rakentavat siitä halvalla näyttävän ja siinä määrin ajettavan pyörän, että sillä pystyy lähtemään Euroopan reissulle kesäkuussa 2010. Kaikilla ei ole mahdollisuusstta kiertää Eurooppaa prätkällä joka kesä vaikka prätkän omistaisikin ja haluja reissuun olisi. On perhettä, töitä, rakentamista, remonttia ja paljon muuta puuhaa, eikä joka paikkaan ehdi. Tämä projekti on juuri niille, ketkä ovat haaveilleet euroopan prätkäreissusta, mutta se on toistaiseksi vielä toteuttamatta jostakin syystä. Tämä on hyvä sauma myös niille, ketkä roplaavat ja räpläävät talleissa niitä ikuisuusprojektejaan, mutta ne eivät vuodessa tai kahdessa ole jostain syystä edistyneet toivotulla tavalla. Nyt on tavoite, saada se projekti valmiiksi kesäkuuhun 2010 mennessä ja sillä projektilla lähdetään Eurooppaan perkele!

    Kuvio on lyhykäisyydessään seuraavanlainen:

    - Osta halvalla projekti aihio tai kokonainen pyörä. Hinta saa aihiolla olla max. 1000€. Rahaa projektiin saa toki käyttää niin kuin haluaa, mutta tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman paljon itse ja selvitä halvalla.

    - Merkillä ei ole väliä, mutta vuosimallilla on. Vuosimalli 1983 on uusin mistä saat rakentaa. Eli 1983 tai vanhempi käy.

    - Dokumentoit julkisesti omaa projektiasi jollain mp aiheisella forumilla. Päivitysväli ei ole tärkeä, kunhan dokumentoit. Olisi hyvä saada mahdollisimman paljon eri työvaiheista kuvia jne. Tämä sen takia, että emme todennäköisestikään rakenna pyöriä samassa tallissa.

    - Laske mahdollisimman tarkasti projektiin käyttämäsi työtunnit ja rahamäärä.

    - Projektin on oltava aluillaan 31.12.2008 mennessä. Eli kunhan aihio on edes hankittu tuolloin.

    - Olet valmis lähtemään reissuun Eurooppaan 2010 kesäkuussa 2-20 (tai paljonko ikinä lähteekään) hengen porukan mukana.

    - Reissussa ei tarvitse pitää kiirettä eikä kovaa matkanopeutta (vanhoilla ja hienoilla pyörillä ei ajeta kovaa vaan tyylikkäästi).

    - Huoltoauton mukaan ottoa harkitaan.

    - Huumorintajua pitää löytyä aimo annos, muuten ei tule mitään.

    - Palkinnoksi saat ehkä yhden elämäsi parhaimmista reissuista ja rupia persiiseen!


    Projektista on kyhätty "kotisivut": MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
    Käykää siellä ihmettelemässä ja ilmoittautumisia vaan tulemaan, niin saadaan kunnon ryhmärämä kokoon!



    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  2. #2
    Hieno idea! Harmi vaan kun ei itellä ole mahdollisuuksia tuollaseen! Mut mielenkiinnolla jään seuraamaan "projektin" etenemistä!

    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  3. #3
    Lainaa (Webbis @ Touko. 10 2008,18:32) kirjoitti
    Hieno idea! Harmi vaan kun ei itellä ole mahdollisuuksia tuollaseen! Mut mielenkiinnolla jään seuraamaan "projektin" etenemistä!


    Jos saa udella, niin miksi ei ole mahdollisuutta?
    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  4. #4
    Lainaa (jalmarixx @ Touko. 10 2008,18:27) kirjoitti
    Projektista on kyhätty "kotisivut" osoitteesseen: http://jalmarixx.suntuubi.com
    Aika hurjaa ajoa, jos max. 7 päivässä on tarkoitus ajaa tuolta sivulta löytyvän kartan esittämä reitti?
    Niin, tietenkin tekniikka seuraavan kahden vuoden aikana kehittyy. Mutta silti, ja varsinkin jos lähdette matkaan pyörillä joissa on mukana vanhoja osia?
  5. #5
    Lainaa (mpuputti @ Touko. 10 2008,20:36) kirjoitti
    Lainaa (jalmarixx @ Touko. 10 2008,18:27) kirjoitti
    Projektista on kyhätty "kotisivut" osoitteesseen: http://jalmarixx.suntuubi.com
    Aika hurjaa ajoa, jos max. 7 päivässä on tarkoitus ajaa tuolta sivulta löytyvän kartan esittämä reitti? *
    Niin, tietenkin tekniikka seuraavan kahden vuoden aikana kehittyy. Mutta silti, ja varsinkin jos lähdette matkaan pyörillä joissa on mukana vanhoja osia?
    Arvasin että joku kommentoi kartassa näkyvää reittiä, se on ihan vapaalla kädellä piirrelty ja läppä. Meidän Euroopan Touri tarkoittaa sitä, että kunhan nyt päästään Suomen rajojen ulkopuolella käymään. Huoltoauton mukaan lähdöstä on ollut myös puhetta, mutta katsellaan mihin suuntaan homma lähtee.

    Reissun vetäminen 7:ssä päivässä juontaa juurensa siitä, että perheellisilläkin on parempi mahdollisuus lähteä mukaan. Itsellä on kaksi pientä lasta jäämässä kotiin, joten ei oikein viikkoa pidempään tee mieli olla pois.
    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  6. #6
    Lainaa (Webbis @ Touko. 10 2008,18:32) kirjoitti
    Hieno idea! Harmi vaan kun ei itellä ole mahdollisuuksia tuollaseen! Mut mielenkiinnolla jään seuraamaan "projektin" etenemistä!

    Ei ole tallia missä pyörää laittaa ! Ja ei luultavasti rahatkaan äkkiseltään riittäisi sellaseen "reissu luotettavaan pyörään"! Niin..ja luultavasit myös taitopuoli pyörän laitossa alkuun voisi olla hankalaa. Tosin oppisihan sitä!

    Muuten kyllä lähtisin jos omalla mopolla voisi !
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  7. #7
    Lainaa (jalmarixx @ Touko. 10 2008,21:31) kirjoitti
    Meidän Euroopan Touri tarkoittaa sitä, että kunhan nyt päästään Suomen rajojen ulkopuolella käymään.
    Eurooppa alkaa Suomen rajojen ulkopuolella ?
  8. #8
    vähän on tiukat rajat, esim vuosimalliraja tekee sen, että homma voi tulla korjauksen osalta kalliimmaksi kuin jos olisi sallittu uudemmatkin.

    myös tonnin raja aihiolle voi tehdä sen, että korjaukseen meneekin sitten enemmän kuin aihioon. nyrkkisääntöhän on aina, että panosta aihioon! esim tonni aihioon, tonni korjaukseen, versus 2000 aihioon ja eikun ajoa.

    ainoa järkevä aihio näissä säännöissä on joku GS450, semmoisen voi saada tonnilla ja korjatuksi sen verran, että sillä voi jonnekkin päästä.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Lainaa (jaket @ Touko. 10 2008,22:05) kirjoitti
    vähän on tiukat rajat, esim vuosimalliraja tekee sen, että homma voi tulla korjauksen osalta kalliimmaksi kuin jos olisi sallittu uudemmatkin.

    myös tonnin raja aihiolle voi tehdä sen, että korjaukseen meneekin sitten enemmän kuin aihioon. nyrkkisääntöhän on aina, että panosta aihioon! esim tonni aihioon, tonni korjaukseen, versus 2000 aihioon ja eikun ajoa.

    ainoa järkevä aihio näissä säännöissä on joku GS450, semmoisen voi saada tonnilla ja korjatuksi sen verran, että sillä voi jonnekkin päästä.
    Kukin ostaa sen mitä tonnilla saa. 1500€:lla näkyi saavan jo valmiita ajettavia pyöriä, eli eiköhän sillä donalla jotain irtoa. Etsintäaikaa on kuitenkin vuoden loppuun. Ja jos narinaa alkaa tulla enemmän aihioiden vähyydestä siihen donan hintaan, niin sitten nostetaan hieman alkupanosta.
    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  10. #10
    Lainaa (Webbis @ Touko. 10 2008,21:38) kirjoitti
    Lainaa (Webbis @ Touko. 10 2008,18:32) kirjoitti
    Hieno idea! Harmi vaan kun ei itellä ole mahdollisuuksia tuollaseen! Mut mielenkiinnolla jään seuraamaan "projektin" etenemistä!

    Ei ole tallia missä pyörää laittaa ! Ja ei luultavasti rahatkaan äkkiseltään riittäisi sellaseen "reissu luotettavaan pyörään"! Niin..ja luultavasit myös taitopuoli pyörän laitossa alkuun voisi olla hankalaa. Tosin oppisihan sitä!

    Muuten kyllä lähtisin jos omalla mopolla voisi !
    Mitäs jos sieltä Jyväskylän suunnalta useampikin kaveri innostuu ja tallissa olisi tilaa? Siinähän kokeneempien/osaavampien rakentajien rinnalla oppisit roplaamaan. Olisi mukava, kun saataisiin sellaisia pienryhmiä ympäri Suomen, niin tunnelma olisi tiiviimpi ja fiilistä enemmän, kuin sillä tavalla, että jokainen tuhraa yksin omassa tallissaan.
    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  11. #11
    Aika hyvä idea ;)
    Onnea vaan rojektille.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  12. #12
    Vaikuttaa mielenkiintoiselta, pannaan mietintämyssyyn asia hautumaan.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  13. #13
    urpooo:n avatar
    Liittyi Mar 2007
    Joku saa*anan kylmä maa pohjoosessa
    Olin jo ihan lahdossa, mutta sitten huomasin ton vuosimallin.

    No saa nahda vaikka viela innostuisinkin, mutta tehdaan nyt taa reissu ensin loppuun
  14. #14
    Lainaa (urpooo @ Touko. 11 2008,14:58) kirjoitti
    Olin jo ihan lahdossa, mutta sitten huomasin ton vuosimallin.

    No saa nahda vaikka viela innostuisinkin, mutta tehdaan nyt taa reissu ensin loppuun
    Hyvin ehdit tehdä reissun tänä kesänä ja vielä ensikin kesänä, mutta 2010 lähdet sitten "uudella" vanhalla pyörällä.



    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  15. #15
    Hyvä idea! Pitäsköhän innostua mukaan......
  16. #16
    onko pakko hankkia uusi? siis uusivanha 1983 syntynyt? kun just sellainen projekti on tallissa. siis on ollut jo useamman vuoden. hankintahinta oli aikanaan täysin ajokuntoisena markka-aikaan 15 000 mk eli euroissa mitä lie 2500€ pyöreästi, mutta nyt sitä myydessä kokonaisena ei taitaisi saada tonniakaan, kun ajokuntoon saattamiseksi sille pitää tehdä aika paljon remonttia ja joitakin osia hankkia.

    olen sillä aikanaan silloin käynytkin ympäri eurooppaa ja skandinaviaa kiertelemässä. kunnes alkoi sen prätkän kunto murentua viimeisellä reissulla ja jäi erinäisiksi projektihaaveiksi tuo vehe. kyse on kawasaki gpz 1100 unitrak vm. 1983 prätkästä. siinä oli välillä kokeilumielessä turboahdinkin, sellainen old skool ilman mitään välijäähyjä tai hienouksia. pelin kaasarointi on ollut mielessä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  17. #17
    Lainaa (Eluk @ Touko. 13 2008,23:04) kirjoitti
    Hyvä idea! Pitäsköhän innostua mukaan......
    Ehdottomasti mukaan jos on pienintäkään intoa. Ja kyllä se into sieltä tulee, jos alat seuraamaan muiden mukaan lähteneiden projektien etenemistä tai taaksepäin menemistä.
    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  18. #18
    Lainaa (kawabata @ Touko. 14 2008,07:40) kirjoitti
    onko pakko hankkia uusi? siis uusivanha 1983 syntynyt? kun just sellainen projekti on tallissa. siis on ollut jo useamman vuoden. hankintahinta oli aikanaan täysin ajokuntoisena markka-aikaan 15 000 mk eli euroissa mitä lie *2500€ pyöreästi, mutta nyt sitä myydessä kokonaisena ei taitaisi saada tonniakaan, kun ajokuntoon saattamiseksi sille pitää tehdä aika paljon remonttia ja joitakin osia hankkia.

    olen sillä aikanaan silloin käynytkin ympäri eurooppaa ja skandinaviaa kiertelemässä. kunnes alkoi sen prätkän kunto murentua viimeisellä reissulla ja jäi erinäisiksi projektihaaveiksi tuo vehe. kyse on kawasaki gpz 1100 unitrak vm. 1983 prätkästä. siinä oli välillä kokeilumielessä turboahdinkin, sellainen old skool ilman mitään välijäähyjä tai hienouksia. pelin kaasarointi on ollut mielessä.
    Olet kyllä tuolla elämää suuremmalla projektillasi mukana!

    ps. kävin tsiigailee sun sivut.

    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  19. #19
    Hmm. mullakin olis 73 mallinen cb projekti jo tallissa....
  20. #20
    Oispa talli, oispa rahaa, osaispa rakentaa, muuten kyl
    I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.
  21. #21
    Lainaa (honhonhonda @ Touko. 15 2008,19:51) kirjoitti
    Oispa talli, oispa rahaa, osaispa rakentaa, muuten kyl *
    Talli löytyy etsimällä, osat voi ostaa yhden kerrallaan, niin ei mene kaikki rahat, koska aikaa on kuitenkin reilu 2v ja ainoastaan tekemällä oppii ropaamaan.
    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  22. #22
    Lainaa (Eluk @ Touko. 15 2008,19:42) kirjoitti
    Hmm. mullakin olis 73 mallinen cb projekti jo tallissa....
    Kerrohan Elukka enemmän tuosta Cb:stä?
    MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
  23. #23
    Lainaa (jalmarixx @ Touko. 15 2008,21:19) kirjoitti
    Lainaa (honhonhonda @ Touko. 15 2008,19:51) kirjoitti
    Oispa talli, oispa rahaa, osaispa rakentaa, muuten kyl *
    Talli löytyy etsimällä, osat voi ostaa yhden kerrallaan, niin ei mene kaikki rahat, koska aikaa on *kuitenkin reilu 2v ja ainoastaan tekemällä oppii ropaamaan.
    Joo kyllä talli varmaan löytyy kaikille jostain, mutta ei ainakaan kovin helpolla. Olen yrittänyt tallia saada Vihdistä pari vuotta tuloksetta. On ollut ilmoituksia paikallislehdessä ja netissä. Yksi tarjokas oli viime syksynä, mutta kun kerroin että mulla olisi useampi pyörä niin ei enään käynytkään ja sitten kun ei ollut vielä harrikkakaan.
  24. #24
    No se on 350 twini vuodelta 73. Ostin sen vuonna 94 2500 markan ruhtinaalliseen hintaan. Yritn saada siitä helmeä aikaiseksi, mutta eipä lukiolaisen budjetilla kummoisia tehdä. Käytellyt olen sitä vuosittain ja rekistrissäkin se on. Laittamista toki olisi vaikka millä mitalla.

    Olen suunnitellut projektin aloitusta jo pitkään, mut empä ole saanu aikaiseksi. Ja onhan tuo 2003 mallinen HD pikkuisen luotetavampi...
  25.  
  26. #25
    nyt olisi kuvia kaikkien projektien äidistä himasivuila eli http://kawabata.suntuubi.com

    sieltä yläpalkista oikealta linkki picasaan ja heti ekana on kuvia rojekti missile improbaturista, keepeetseta tonnisatasesta. sehän on jo hyvällä mallilla voisi joku sanoa. no sanookohan. hehiö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )