Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 87:sta
  1. #31
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,23:17) kirjoitti
    kuutioilla lienee oikeasti merkitystä vain siinä tapauksessa että pyörän päällä on kaksi ihmetystä. yksin satunnaisesti reissatessa lienee kuitenkin kuussatanen taloudellisesti fiksumpi? eli tehoilla niin väliä?

    Nimim. mä mitää naista saa vaikka ajasin kuuraketilla

    hetkinen. johtusko tää naisettomuus nimenomaan kuutioiden puutteesta...
    Paljon tuli ajeltua kuussatasella tyttöystävän kanssa ja eipä siinä mun mielestä tehot loppunu. Kyytiläisen kanssa joutuu ajamaan kuitenkin sen verran varovammin ja tasaisemmin. On kuulemma sangen istua takana jos kaasussa on ne kuuluisat 2 asentoa...
  2. #32
    Ostin toisen kusiaisen putkeen. Harkitsin hetken tonnista isosiskoa mutta järjen (?) ääni vei voiton: miksi heittäisin vielä enemmän rahaa hukkaan kun pysyn tälläkin vauhdissa mukana?!? Vasta 140 km/h:ssa alkaa pyörässä tuntua hieman enemmän tärinöitä - eivätkä ne edes häiritse. Sitäpaitsi eihän tuota vauhtia saa Suomessa edes ajaa! * *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  3. #33
    Lainaa (Poko @ Touko. 24 2008,22:33) kirjoitti
    Olisitte nyt hyvät ihmiset tyytyväisiä et teillä edes on ne tuli terät kuussatkut. Kaikilla ei ole edes niihin varaa. Mutta niihän se on että köyhät kyykkyyn.
    Sama vika rahikaisella. Ja sit täytyy muistaa se että jostaan se on alotettava. Itellä riitti rahat tohon omaan pyörään ja ajovermeisiin. Olishan sitä voinu ostaa uuden pyörän mutta ilman velkaa se ei ois onnistunu. Halusin siis velattoman laitteen.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  4. #34
    Heh, tämäpä otsikko herätti keskustelua, en olisi arvannut! Mutta sehän oli tarkoituskin

    Lainaa kirjoitti
    Käy ihmeessä jossain mopokaupassa koeajamassa kaikennäköisiä pyöriä, siinä voi omat käsityksetkin avartua. Siinä on tietty se riski, että vaihtokuume iskee pahemman kerran..
    En hemmetissä käy!!! Se voi olla, että ennen niin hienolta näyttänyt cebari alkaa näyttää Honda Monkeyltä
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
  5. #35
    Kiihtyvyydessä 1000 vs. 600 huomaa prstuntumalla eniten eroa vasta 200 nopeuksissa. Siinä tonninen repii vielä ihan samanlailla kuin satasessakin, kuussatku on jo rauhoittunut...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  6. #36
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Sen verran eroa on että Lario 650 vaihtui kahteen tonniseen.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  7. #37
    Lainaa (Tommi_1984 @ Touko. 25 2008,08:55) kirjoitti
    Heh, tämäpä otsikko herätti keskustelua, en olisi arvannut! Mutta sehän oli tarkoituskin

    Lainaa kirjoitti
    Käy ihmeessä jossain mopokaupassa koeajamassa kaikennäköisiä pyöriä, siinä voi omat käsityksetkin avartua. Siinä on tietty se riski, että vaihtokuume iskee pahemman kerran..
    En hemmetissä käy!!! Se voi olla, että ennen niin hienolta näyttänyt cebari alkaa näyttää Honda Monkeyltä
    joo, saman fiiliksen saa aikaan ORGin ajoissakin.
    Parkkeeraat sen oman silmäteräs niiden muiden yli 30 pyörän joukkoon, ni ei se oma enää tunnukaan niin hienolta.

    Vääntö on se mikä omas kuussatases "nyppii", vaikkei kokemusta ookkaan isommista.
    Onhan se välillä kiva kelaa niitä vaihteita, mut välil ois kyl kiva et riittää pieni ranneliike.

    En kyl silti oo katunu oman ostoa, joten näillä korteilla pelataan ;)
  8. #38
    Moni tykkää myös siitä että pyörä ei kierrä kuin sähköhöylä satasen nopeudessa.
  9. #39
    Henk.kohtainen mielipide.Väännöllä helpompi ja ehkä turvallisempikin ajaa,tosin toiset tykkää tyttäristä ja toiset äideistä vai miten se meni
    V-Strom 1000
  10. #40
    Lainaa (mkoo @ Touko. 25 2008,11:27) kirjoitti
    Moni tykkää myös siitä että pyörä ei kierrä kuin sähköhöylä satasen nopeudessa.
    En olisi hienommin osannut omaa kantaani esittää
  11. #41
    vähän vaikea on perustella mitä suoranaista hyötyä on tuosta isommasta pyörästä suomen teillä ja rajoituksilla.
    aikas kaksx piippunen homma. no tuo vääntö ehkä, ja matka ajo.

    itse ainakaan katso yhtään kieroon kusiaista. monessa käytössä paljon parempikin kuin pykälää kahta suuremmat.

    jos isse tykkää niin miksi lähteä polttelemaan rahaa isompaan.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  12. #42
    Joskus joku tokassut ettei alle tonnisilla tee mitään. Tiedä nyt väittämän todenperäisyyttä mutta ei kai siitä lisätehosta ja väännöstä ole oikeastaan haittaa kuin vakuutusmaksujen suhteen. Luulisin kuitenkin ettei nyt 600 kyykyn ja kilosen välillä nyt hirveitä eroja noissa maksuissa ole. Hankintahintaerokin varmaan tasoittuu sitten kun pyörän vaihto on taas edessä.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  13. #43
    Kuussatku ja tonninen ovat kyllä ensituntumaltaankin niin erilaisia pelejä moottorin suhteen, että koeajossa kyllä selviää kumpi on se oma juttu. Kantsii käydä vähän maantiellä koittamassa niin erot selkiää.

    Sit se on enää omasta valinnasta kiinni. Tosi hienoja pelejä molemmat.

    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  14. #44
    eiköhän tuo ole selvä. Mitä eroa on 125 piikillä ja 600. Samat erot ku 600 ja tonnisella. Mikään ei korvaa kuutioita, vaikka lisäilis mitä tahansa pönttöä.
  15. #45
    Lainaa (riekha01 @ Touko. 25 2008,13:27) kirjoitti
    eiköhän tuo ole selvä. Mitä eroa on 125 piikillä ja 600. Samat erot ku 600 ja tonnisella. Mikään ei korvaa kuutioita, vaikka lisäilis mitä tahansa pönttöä.
    Nyt lähti pippeli käsistä.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  16. #46
    Lainaa (Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,18:13) kirjoitti
    Tässä olen nyt vajaan vuoden ajellut 6-satasella Honda CBR:llä ja ollut varsin tyytyväinen. Monessa paikkaa olen kuitenkin kuullut sanottavan motoristeiltä, että tonninen on vasta oikea moottoripyörä. Itse en ole kuitenkaan päässyt mitään muuta pyörää kokeilemaan, joten ihan mielenkiinnosta kyselenkin kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat ne suurimmat erot esim. 600 kuutioisen ja 1000 kuutioisen pyörän välillä?

    En nyt tarkoita tässä mitään teknisiä eroavaisuuksia vaan kokemuksia ja tuntemuksia.
    Sanotaan näin, että jos ajat ensin 1000cc ja sitten 600cc perään, niin se 600 tuntuu "rikkinäiseltä", koska tuntuu ettei tapahdu mitään kun kääntää kaasua Ero väännössä on niin suuri..

    600cc kyykkyä pitää todella kierrättää, että sillä pääsee johonkin. Parhaat tonniset tuuppaa mukavasti koko kierrosalueella. Ajo on siis vaivatonta..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #47
    Lainaa kirjoitti
    Mikään ei korvaa kuutioita, vaikka lisäilis mitä tahansa pönttöä.
    Paitsi ajotaito...
  18. #48
    Lainaa (Hemppa @ Touko. 25 2008,14:35) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Mikään ei korvaa kuutioita, vaikka lisäilis mitä tahansa pönttöä.
    Paitsi ajotaito...
    Eipä auta sekään kun ajetaan urku auki, jos ei vaan vehkeet kulje..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  19. #49
    Lainaa (mkoo @ Touko. 25 2008,11:27) kirjoitti
    Moni tykkää myös siitä että pyörä ei kierrä kuin sähköhöylä satasen nopeudessa.
    Hmm joo paljos muuten nyky(rivi4)kilosissa on jenkoja satasessa? Taitaa seeprassa heilua kierrokset jossain 6-7krpm maantiellä eli alempana ollaan, mutta paljonko? Onko sillä sinällään mitään väliä, että onko se nyt sitten 4500rpm vai 6000rpm? Eiköhän se ole se vääntö ja voima, joka useimpia puhuttelee.

    Kannattaa myös tosiaan muistaa tehopainosuhde. Siinä on vissi ero istuuko sen kusiaisen selässä tällainen 70kg naskali vai 130kg jääkaappipakastin. Vaimon kanssa lähennellään tuollaisia massoja
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  20. #50
    Lainaa (mjtee @ Touko. 25 2008,21:34) kirjoitti
    Lainaa (mkoo @ Touko. 25 2008,11:27) kirjoitti
    Moni tykkää myös siitä että pyörä ei kierrä kuin sähköhöylä satasen nopeudessa.
    Hmm joo paljos muuten nyky(rivi4)kilosissa on jenkoja satasessa? Taitaa seeprassa heilua kierrokset jossain 6-7krpm maantiellä eli alempana ollaan, mutta paljonko? Onko sillä sinällään mitään väliä, että onko se nyt sitten 4500rpm vai 6000rpm? Eiköhän se ole se vääntö ja voima, joka useimpia puhuttelee.

    Kannattaa myös tosiaan muistaa tehopainosuhde. Siinä on vissi ero istuuko sen kusiaisen selässä tällainen 70kg naskali vai 130kg jääkaappipakastin. Vaimon kanssa lähennellään tuollaisia massoja
    Niissä on sellanen 4k rpm satasessa..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  21. #51
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 25 2008,21:40) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Touko. 25 2008,21:34) kirjoitti
    Lainaa (mkoo @ Touko. 25 2008,11:27) kirjoitti
    Moni tykkää myös siitä että pyörä ei kierrä kuin sähköhöylä satasen nopeudessa.
    Hmm joo paljos muuten nyky(rivi4)kilosissa on jenkoja satasessa? Taitaa seeprassa heilua kierrokset jossain 6-7krpm maantiellä eli alempana ollaan, mutta paljonko? Onko sillä sinällään mitään väliä, että onko se nyt sitten 4500rpm vai 6000rpm? Eiköhän se ole se vääntö ja voima, joka useimpia puhuttelee.

    Kannattaa myös tosiaan muistaa tehopainosuhde. Siinä on vissi ero istuuko sen kusiaisen selässä tällainen 70kg naskali vai 130kg jääkaappipakastin. Vaimon kanssa lähennellään tuollaisia massoja
    Niissä on sellanen 4k rpm satasessa..
    Mittarinopeudessa vai normaalisti 100 alueella?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  22. #52
    Kävin tossa juuri ajaa R6R ja en kyllä laittas sellaista ikinä katupyöräksi..varmasti loistava radalla mutta olemattoman alaväännön takia kadulla melkoinen vinkumopo ajaa.

    Summasummarum 1000cc=kadulle 600cc=radalle *



    - XT 660 R
  23. #53
    Kaipa se 600 kuutioinen olisi mukavampi pyöritellä taajama-alueella, mutta itse en laisinkaan aja mitään työmatkaa tai muutakaan arkiajoa, joten kyllä pitää jotain tapahtua kun siitä tupesta kääntää.

    Liikkeissä pyöriessäni en edes katsele 600 kuutioisia, ja ainoa joka ehkä tulisi kysymykseen olisi uusi Daytona, joka kuitenkin maksaa aivan liikaa meikäläisen budjetille. Tiedä sitten olisiko se koeajon jälkeen niin hieno, mitä lehdissä suitsutetaan.

    Custom-puolella sitten taas nuo pikkupyörät tuntuvat jotenkin täysiltä mopedeilta, kun kone on silminnähden pieni eivätkä äänetkään nosta hiekkaa ilmaan.

    Muuten näin uuden Bladen liikkeessä ja jotenkin se vaikutti muoviselta. Eivät vissiin hirveitä myyntejä sille odota, kun olivat antaneet pölynkin kertyä pyörän päälle.
  24. #54
    Yhden kesän ajoin joskus 600 gigserillä kun olin luopunut eka 9r kawasta ja tällä hetkellä on tuollanen 1400 gsx alla..

    Kyllähän se on niiiiin mukavaa että kun tuppeä vääntää niin tapahtuu muutakin kuin pelkkä imuäänien kasvu

    Ei se teho, mutta se vääntö
    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  25. #55
    Lainaa (Metallimies @ Touko. 25 2008,22:37) kirjoitti
    Ei se teho, mutta se vääntö
    Jos on vääntöä, on myöskin tehoa. Ne kun kulkevat käsikädessä.
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  26. #56
    Kovat jätkät pärjää vähemmälläkin
    The Real Thing ?
  27. #57
    Lainaa (Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,20:13) kirjoitti
    Tässä olen nyt vajaan vuoden ajellut 6-satasella Honda CBR:llä ja ollut varsin tyytyväinen.
    Loistavaa jatka samaan malliin!

    Lainaa (Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,20:13) kirjoitti
    Monessa paikkaa olen kuitenkin kuullut sanottavan motoristeiltä, että tonninen on vasta oikea moottoripyörä.
    "Pask*puhetta" älä kuuntele kaikenlaisia joutavia "ämmien"-horinoita vaan ajat sillä mihin sulla on vara ja mistä ite tykkäät.

    Lainaa (Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,20:13) kirjoitti
    Itse en ole kuitenkaan päässyt mitään muuta pyörää kokeilemaan
    Mene ihmeessä - ei ne pure vaikka vähän pelottaiskin, ne on ihan kivoja, kun paremmin tutustuu.

    Lainaa (Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,20:13) kirjoitti
    joten ihan mielenkiinnosta kyselenkin kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat ne suurimmat erot esim. 600 kuutioisen ja 1000 kuutioisen pyörän välillä?
    "Where is the beef?" kysyttiinkö niin joskus?

    Kääntää 5-6tonnista kutonen pesässä lisää syöttöä ja "odottaa" hieman.
    Tonnisen "turbiini" pikkuhiljaa innostuttuaan laulaa - hitaasti mutta kuitenkin.
    Laulaahan se nykyisissä kusiasessakin korkealle ja vähän kimakammin? vert. mieskuoro - poikakuoro?

    Pistää 5-6tonnissa kutoselta kolme pykälää pienemmälle ja lisää syöttöä - vetää hyvin hyvin nopeasti rajoittimeen, kerta laakista. Kusiainen vetää ja tikkaa tihempään ja jaksaa surrata?

    Emmä tiiä - uusi -08 bleidikin tuntui ihan kikserille, ajoasento ja alavääntö - muuten kuin kusiainen - mihin tässä on tultu?

    Lainaa (Unhola @ Touko. 26 2008,00:55) kirjoitti
    Kovat jätkät pärjää vähemmälläkin *
    Viittaako Unho nyt jotenkin kolopesintään ja pesän saantiin?
    Eikö ne kovat jätkät pärjää vaikka pehmeellä, jos on yhtään sormia tallella, kielipäätä tai nenää. Mutta onko kuutiosenteillä tämän suhteen mitään tekemistä en osaa sanoa.

    /z

    edit: täydentelin ajatuksen juoksua joka ei ole ihan selkeimmillään..



  28. #58
    Lainaa (zeromark @ Touko. 25 2008,23:04) kirjoitti
    Lainaa (Unhola @ Touko. 26 2008,00:55) kirjoitti
    Kovat jätkät pärjää vähemmälläkin *
    Viittaako Unho nyt jotenkin kolopesintään ja pesän saantiin?
    Eikö ne kovat jätkät pärjää vaikka pehmeellä, jos on yhtään sormia tallella, kielipäätä tai nenää. Mutta onko kuutiosenteillä tämän suhteen mitään tekemistä en osaa sanoa.

    /z
    Jokainen käsittää sen tavallaan...
    The Real Thing ?
  29. #59
    Tosinyybä kokemus 600 ja kilosen välillä.

    Oma pyörä tonninen ja kokemus 600:sta n.25km normi maantieajoa pysähdyksineen ja liikkeellelähtöineen.

    En mä huomannu mitään eroa. Samalla tavalla se kusiainen lähti kuin kilo. Samalla tavalla se taittu mutkaan ja samanlainen epämukava rykäisy siitä tuli kun kahvaa käänsi. AINOA ero tuli siinä vaiheessa kun nopeus oli 120km/h. Kusiaisella heräsi kysymys "miksei ole 7. vaihdetta?", tonnisella "pitäiskö vaihtaa alaspäin?".

    Tämä kokemus johtuu varmasti vain ja ainoastaan siitä että taidot saatika rohkeus ei vielä riitä puskemaan pyörää sen äärirajoille. Rohkenisin väittää että silloin kun mä ajaessani annan kaikkeni ja poljen pyörää itseni äärirajoille, kusiainen antaa mun alla 50% tehosta, kilonen antaa 30%. Eli joskus kaukana tulevaisuudessa kusiaisesta SAATTAA "loppua" teho ja silloin kilosella on vielä reservejä. Mutta se päivä on vielä kaukana...
    Litranen sisävessa
  30.  
  31. #60
    Lainaa (CeeCee @ Touko. 25 2008,22:50) kirjoitti
    Lainaa (Metallimies @ Touko. 25 2008,22:37) kirjoitti
    Ei se teho, mutta se vääntö
    Jos on vääntöä, on myöskin tehoa. Ne kun kulkevat käsikädessä.
    mutta jos vertaan esim. omaa entistä kusiaista ja vaikkapa juurikin 1400 suikkia niin suurinpiirtein samoja lukemia tuli tehoa molemmista takikselta mutta ylläri ylläri, 1400:ssa vääntöä noin kaksi kertaa enemmän.. eikä ole ne kaikki tehot siellä rajottimen tuntumassa. Ovat kyllä täysin erityypin pyöriä muutenkin..

    Täähän nyt ei tas liittynyt mitenkään tähän alunperäseen kysymykseen

    Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä *
    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen