Paljon tuli ajeltua kuussatasella tyttöystävän kanssa ja eipä siinä mun mielestä tehot loppunu. Kyytiläisen kanssa joutuu ajamaan kuitenkin sen verran varovammin ja tasaisemmin. On kuulemma sangen(KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,23:17) kirjoitti
istua takana jos kaasussa on ne kuuluisat 2 asentoa...
Ostin toisen kusiaisen putkeen. Harkitsin hetken tonnista isosiskoa mutta järjen (?) ääni vei voiton: miksi heittäisin vielä enemmän rahaa hukkaan kun pysyn tälläkin vauhdissa mukana?!? Vasta 140 km/h:ssa alkaa pyörässä tuntua hieman enemmän tärinöitä - eivätkä ne edes häiritse. Sitäpaitsi eihän tuota vauhtia saa Suomessa edes ajaa! **
![]()
CBF600SA
"There are too many people and too few human beings."
Sama vika rahikaisella. Ja sit täytyy muistaa se että jostaan se on alotettava. Itellä riitti rahat tohon omaan pyörään ja ajovermeisiin. Olishan sitä voinu ostaa uuden pyörän mutta ilman velkaa se ei ois onnistunu. Halusin siis velattoman laitteen.(Poko @ Touko. 24 2008,22:33) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Heh, tämäpä otsikko herätti keskustelua, en olisi arvannut! Mutta sehän oli tarkoituskin
En hemmetissä käy!!! Se voi olla, että ennen niin hienolta näyttänyt cebari alkaa näyttää Honda Monkeyltäkirjoitti
![]()
Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
Kiihtyvyydessä 1000 vs. 600 huomaa prstuntumalla eniten eroa vasta 200 nopeuksissa. Siinä tonninen repii vielä ihan samanlailla kuin satasessakin, kuussatku on jo rauhoittunut...
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Sen verran eroa on että Lario 650 vaihtui kahteen tonniseen.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
joo, saman fiiliksen saa aikaan ORGin ajoissakin.(Tommi_1984 @ Touko. 25 2008,08:55) kirjoitti
Parkkeeraat sen oman silmäteräs niiden muiden yli 30 pyörän joukkoon, ni ei se oma enää tunnukaan niin hienolta.
Vääntö on se mikä omas kuussatases "nyppii", vaikkei kokemusta ookkaan isommista.
Onhan se välillä kiva kelaa niitä vaihteita, mut välil ois kyl kiva et riittää pieni ranneliike.
En kyl silti oo katunu oman ostoa, joten näillä korteilla pelataan ;)
Moni tykkää myös siitä että pyörä ei kierrä kuin sähköhöylä satasen nopeudessa.
Henk.kohtainen mielipide.Väännöllä helpompi ja ehkä turvallisempikin ajaa,tosin toiset tykkää tyttäristä ja toiset äideistä vai miten se meni![]()
V-Strom 1000
En olisi hienommin osannut omaa kantaani esittää(mkoo @ Touko. 25 2008,11:27) kirjoitti
![]()
vähän vaikea on perustella mitä suoranaista hyötyä on tuosta isommasta pyörästä suomen teillä ja rajoituksilla.
aikas kaksx piippunen homma. no tuo vääntö ehkä, ja matka ajo.
itse ainakaan katso yhtään kieroon kusiaista. monessa käytössä paljon parempikin kuin pykälää kahta suuremmat.
jos isse tykkää niin miksi lähteä polttelemaan rahaa isompaan.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Joskus joku tokassut ettei alle tonnisilla tee mitään. Tiedä nyt väittämän todenperäisyyttä mutta ei kai siitä lisätehosta ja väännöstä ole oikeastaan haittaa kuin vakuutusmaksujen suhteen. Luulisin kuitenkin ettei nyt 600 kyykyn ja kilosen välillä nyt hirveitä eroja noissa maksuissa ole. Hankintahintaerokin varmaan tasoittuu sitten kun pyörän vaihto on taas edessä.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Kuussatku ja tonninen ovat kyllä ensituntumaltaankin niin erilaisia pelejä moottorin suhteen, että koeajossa kyllä selviää kumpi on se oma juttu. Kantsii käydä vähän maantiellä koittamassa niin erot selkiää.
Sit se on enää omasta valinnasta kiinni. Tosi hienoja pelejä molemmat.
![]()
Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
eiköhän tuo ole selvä. Mitä eroa on 125 piikillä ja 600. Samat erot ku 600 ja tonnisella. Mikään ei korvaa kuutioita, vaikka lisäilis mitä tahansa pönttöä.
Nyt lähti pippeli käsistä.(riekha01 @ Touko. 25 2008,13:27) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Sanotaan näin, että jos ajat ensin 1000cc ja sitten 600cc perään, niin se 600 tuntuu "rikkinäiseltä", koska tuntuu ettei tapahdu mitään kun kääntää kaasua(Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,18:13) kirjoitti
Ero väännössä on niin suuri..
600cc kyykkyä pitää todella kierrättää, että sillä pääsee johonkin. Parhaat tonniset tuuppaa mukavasti koko kierrosalueella. Ajo on siis vaivatonta..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Paitsi ajotaito...kirjoitti
![]()
Eipä auta sekään kun ajetaan urku auki, jos ei vaan vehkeet kulje..(Hemppa @ Touko. 25 2008,14:35) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Hmm joo paljos muuten nyky(rivi4)kilosissa on jenkoja satasessa? Taitaa seeprassa heilua kierrokset jossain 6-7krpm maantiellä eli alempana ollaan, mutta paljonko? Onko sillä sinällään mitään väliä, että onko se nyt sitten 4500rpm vai 6000rpm? Eiköhän se ole se vääntö ja voima, joka useimpia puhuttelee.(mkoo @ Touko. 25 2008,11:27) kirjoitti
Kannattaa myös tosiaan muistaa tehopainosuhde. Siinä on vissi ero istuuko sen kusiaisen selässä tällainen 70kg naskali vai 130kg jääkaappipakastin. Vaimon kanssa lähennellään tuollaisia massoja![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Niissä on sellanen 4k rpm satasessa..(mjtee @ Touko. 25 2008,21:34) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Mittarinopeudessa vai normaalisti 100 alueella?(Tylyttäjä @ Touko. 25 2008,21:40) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Kävin tossa juuri ajaa R6R ja en kyllä laittas sellaista ikinä katupyöräksi..varmasti loistava radalla mutta olemattoman alaväännön takia kadulla melkoinen vinkumopo ajaa.
Summasummarum 1000cc=kadulle 600cc=radalle *
- XT 660 R
Kaipa se 600 kuutioinen olisi mukavampi pyöritellä taajama-alueella, mutta itse en laisinkaan aja mitään työmatkaa tai muutakaan arkiajoa, joten kyllä pitää jotain tapahtua kun siitä tupesta kääntää.
Liikkeissä pyöriessäni en edes katsele 600 kuutioisia, ja ainoa joka ehkä tulisi kysymykseen olisi uusi Daytona, joka kuitenkin maksaa aivan liikaa meikäläisen budjetille. Tiedä sitten olisiko se koeajon jälkeen niin hieno, mitä lehdissä suitsutetaan.
Custom-puolella sitten taas nuo pikkupyörät tuntuvat jotenkin täysiltä mopedeilta, kun kone on silminnähden pieni eivätkä äänetkään nosta hiekkaa ilmaan.
Muuten näin uuden Bladen liikkeessä ja jotenkin se vaikutti muoviselta. Eivät vissiin hirveitä myyntejä sille odota, kun olivat antaneet pölynkin kertyä pyörän päälle.
Yhden kesän ajoin joskus 600 gigserillä kun olin luopunut eka 9r kawasta ja tällä hetkellä on tuollanen 1400 gsx alla..
Kyllähän se on niiiiin mukavaa että kun tuppeä vääntää niin tapahtuu muutakin kuin pelkkä imuäänien kasvu
Ei se teho, mutta se vääntö![]()
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Jos on vääntöä, on myöskin tehoa. Ne kun kulkevat käsikädessä.(Metallimies @ Touko. 25 2008,22:37) kirjoitti
![]()
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Kovat jätkät pärjää vähemmälläkin![]()
The Real Thing ?
Loistavaa jatka samaan malliin!(Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,20:13) kirjoitti
"Pask*puhetta" älä kuuntele kaikenlaisia joutavia "ämmien"-horinoita vaan ajat sillä mihin sulla on vara ja mistä ite tykkäät.(Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,20:13) kirjoitti
Mene ihmeessä - ei ne pure vaikka vähän pelottaiskin, ne on ihan kivoja, kun paremmin tutustuu.(Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,20:13) kirjoitti
"Where is the beef?" kysyttiinkö niin joskus?(Tommi_1984 @ Touko. 24 2008,20:13) kirjoitti
Kääntää 5-6tonnista kutonen pesässä lisää syöttöä ja "odottaa" hieman.
Tonnisen "turbiini" pikkuhiljaa innostuttuaan laulaa - hitaasti mutta kuitenkin.
Laulaahan se nykyisissä kusiasessakin korkealle ja vähän kimakammin? vert. mieskuoro - poikakuoro?
Pistää 5-6tonnissa kutoselta kolme pykälää pienemmälle ja lisää syöttöä - vetää hyvin hyvin nopeasti rajoittimeen, kerta laakista. Kusiainen vetää ja tikkaa tihempään ja jaksaa surrata?
Emmä tiiä - uusi -08 bleidikin tuntui ihan kikserille, ajoasento ja alavääntö - muuten kuin kusiainen - mihin tässä on tultu?
Viittaako Unho nyt jotenkin kolopesintään ja pesän saantiin?(Unhola @ Touko. 26 2008,00:55) kirjoitti
Eikö ne kovat jätkät pärjää vaikka pehmeellä, jos on yhtään sormia tallella, kielipäätä tai nenää. Mutta onko kuutiosenteillä tämän suhteen mitään tekemistä en osaa sanoa.
/z
edit: täydentelin ajatuksen juoksua joka ei ole ihan selkeimmillään..
Jokainen käsittää sen tavallaan...(zeromark @ Touko. 25 2008,23:04) kirjoitti
The Real Thing ?
Tosinyybä kokemus 600 ja kilosen välillä.
Oma pyörä tonninen ja kokemus 600:sta n.25km normi maantieajoa pysähdyksineen ja liikkeellelähtöineen.
En mä huomannu mitään eroa. Samalla tavalla se kusiainen lähti kuin kilo. Samalla tavalla se taittu mutkaan ja samanlainen epämukava rykäisy siitä tuli kun kahvaa käänsi. AINOA ero tuli siinä vaiheessa kun nopeus oli 120km/h. Kusiaisella heräsi kysymys "miksei ole 7. vaihdetta?", tonnisella "pitäiskö vaihtaa alaspäin?".
Tämä kokemus johtuu varmasti vain ja ainoastaan siitä että taidot saatika rohkeus ei vielä riitä puskemaan pyörää sen äärirajoille. Rohkenisin väittää että silloin kun mä ajaessani annan kaikkeni ja poljen pyörää itseni äärirajoille, kusiainen antaa mun alla 50% tehosta, kilonen antaa 30%. Eli joskus kaukana tulevaisuudessa kusiaisesta SAATTAA "loppua" teho ja silloin kilosella on vielä reservejä. Mutta se päivä on vielä kaukana...
Litranen sisävessa
mutta jos vertaan esim. omaa entistä kusiaista ja vaikkapa juurikin 1400 suikkia niin suurinpiirtein samoja lukemia tuli tehoa molemmista takikselta mutta ylläri ylläri, 1400:ssa vääntöä noin kaksi kertaa enemmän.. eikä ole ne kaikki tehot siellä rajottimen tuntumassa. Ovat kyllä täysin erityypin pyöriä muutenkin..(CeeCee @ Touko. 25 2008,22:50) kirjoitti
Täähän nyt ei tas liittynyt mitenkään tähän alunperäseen kysymykseen
Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä *![]()
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/