Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Olen tuossa värkkäillyt omatekoista tasapainotustelinettä nurkissa lojuneista kilkkeistä. Olen miettinyt keskityskartioiden merkitystä, miksi ne oikeastaan ovat noissa myytävissä laitteissa ? Jos akseli on herkästi laakeroitu niin eikö raskain kohta joka tapauksessa hakeudu alas vaikka pyörä makaakin epäkeskeisesti akselilla (siis laitteen akseli on ohuempi kuin pyörän oma). YouTubessa on esimerkkivideo jossa ei näyttäisi mitään kartiota olevan. Katso täältä. Alkaako nyt Cebarin etunen täristää jos tasapainotan ilman kartioita ?
    Yamaha SR 500 -82
    Honda CBR 600 -93
    Kannattaa hommata sopivan kokonen akseli niin pyörii kevyesti. Ei se niin grammantarkkaa touhua ole, koska minäkin onnistuin tasapainottamaan renkaan pukilla niin ettei se täristä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    EI se niitä kartioita kaipaa.. lopputulos sama niillä tai ilman, kunhan pukin laakerit on kunnossa
    kartioiden funktio ainakin osittain lienee se, että käypi hyvin monen kokoiselle akselille(laakereille).

Itse tein kierretangosta akselin + sorvatut kartiot.

ZX-12R--SOLD--
    R1
    Jos käyttää pyörän omaa akselia niin on ainakin sopiva.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
    Voisihan sitä ajatella niin että niillä kartioilla voi "tiivistää" vanteen laakerit ja akseli pyörii sitten pukin laakereiden päällä.
    Lainaa (khassi @ Touko. 20 2008,22:00) kirjoitti
    Jos käyttää pyörän omaa akselia niin on ainakin sopiva.
    No niin minä sen tein. Pukissa on molemmin puolin kahdet laakerit vierekkäin, ja pyörän oma akseli pyörii niiden varassa, ja herkästi. Ehkä kaikki akselit ei tohon sovellu? Muuten en niitä kartioita ymmärrä.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  8.  
    Kahdet laakerit minäkin laitoin, ajattelin herkistää ne liuottamalla ensin varastorasvat pois sitten vain kevyt voitelu ohuella öljyllä.
    Yamaha SR 500 -82
    Honda CBR 600 -93