Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Ihmettelin, kun pyörä (Z1000 vm. -07) rupesi niin kovin pian nostamaan lämpöjä satasen paikkeille kaupunkiajelulla vaikka ei edes mitenkään ylenpalttisesti joutunut valoissa seisomaan (viime kesänä tätä tapahtui +25 asteen lämmöissä) ja määränpäähän saavuttuani hetkisen ihmettelyn jälkeen huomasin vihertäviä valkoisia kuivumisjälkiä vaihteiston kuoren alapinnassa ja sen yläpuolella. En ole pisaroita missään pysäköintipaikoillani *huomannut, mutta talviseisontapaikan omistajalta kyseltyäni kuulin sitten pyörän alla olleen pienen vihreän lätäkön, joka näppärästi oli siivottu pois...

    Pitäisiköhän tässä kovastikin huolestua ja painella suoraan ostamaan jonkinlaista jäähdytysnestettä (onko väliä mitä?) ennen seuraavaa ajelua ja seurailla tilannetta vaiko peräti kääntyä huollon puoleen, kun mopo on itsekseen valutellut nesteitä talviseisonnan aikana? Ovatko muut törmänneet moiseen ongelmaan?



    Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
  2. #2
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Hyvä puoli jutussa se, että valui ulos eikä koneen sisään. Sillä mitä sinne lisäät, on sitten suurikin väli. Ei pelkkää tislattua vettä tai jäähdytysnestettä, vaan 50/50 seosta. Ja älä sekoita keskenään eri värisiä nesteitä. Jos on ollut vihreää, etsi sellaista vihreää joka on fosfaatitonta silikaatitonta, booritonta ym. Ja joka on nimenomaan alumiini moottorille tarkoitettu. Helpommalla pääset kun menet johonkin mp,liikkeeseen ja ostat sieltä. Autotarvikeliikkeistä saat vaan sellaisia vastauksia; että kyllä tämän pitäis sopia jne..
    Sekoittuessaan nuo eri väriset, eri pohjaiset aineet, muodostavat pahimmillaan hyytelöä joka tukkii jäähdyttimen.
    GHOSTWRITER
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Sulla on vielä takuuta jäljellä niin korjauta tuo takuuseen seuraavan huollon yhteydessä. Jos ei ihan valuttamalla vuoda, ei hätää. Tarkistelet vaan vähän useammin, että jäähdytysnestettä on riittävästi.
    Superbike #7
  4. #4
    Tuo konehan on periaatteessa sama kuin 9r:ssä. Kaverilla tuollaisesta 9r:stä irtosi joku pultti siitä koneen kyljestä ja sieltä tirahti nesteet ulos. Uusi pultti tilalle, nesteet sisään ja kovaa ajoa riitti siinä pyörässä korjaukseksi. Tai no tuon uudemman zetan konehan on saanut vähän uutta muotoa valuunsa..



  5. #5
    Kiitokset vastauksista ja vinkeistä. Syy oli ilmeisesti hyvin jemmautunut vesiletkun pää, jonka panta oli löystynyt. Pienen kiristyksen ja paisuntasäiliön täydennyksen jälkeen (tästä kiitos Larun BW:lle, jossa homma hoitui varsin näppärästi, kun asiasta kysyin) ei ole ainakaan vielä vuotoja näkynyt. Ei tarvinnut edes omia nesteitä ostaa. Voihan tosin olla, että kun menen parkkipaikalle, asia on toisin, mutta eilen näytti hyvältä...



    Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
  6.  
  7. #6
    Mulla teki samanlaisen vuodon Red Rosessa ja kun etsin vuotopaikkaa, niin koneen kyljestä puuttui pieni ruuvi, josta neste tirisi ulos. Uusi ruuvi tilalle eikä vuoda enää. Mikähän ihmeen virka tuollaisella reijällä oikein on tarkoituksena?
    "Ystäviä minulla ei siviilissä ole - täältä en niitä ole tullut hakemaan"