Innostuttiin kaverin kanssa huoltamaan pyöriä viikonloppuna ja tuli kirjoiteltua tarinaa jarru- kytkin- ja jäähdytysnesteen vaihdosta ja kaasarien synkronoimisesta, jos vaikka olisi apua jollekin muulle samanlaista projektia suunnittelevalle. Juttu koskee kahta Hondaa CBR 600F ja 1000F, mutta on tietysti sovellettavissa myös muun merkkisiin ja -mallisiin
Kuussatasessa kuolivat jarrut radalla vaikka jarruneste oli hyvän näköistä. Tonnisessa puolestaan ei mitään häviämistä kovemmassakaan ajossa, mutta neste oli sen näköistä kuraa, että ihme että ylipäätään toimi! Koko jutun pääset lukemaan täältä
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Hyvää juttua (hatunnosto). Itse otin kans kaikista talven aikana tekemistäni huolloista paljon kuvia ja mietinkin, josko joskus laittas ihan nettiin asti (ei vaan aika meinaa riittää) jotain räpellystä jos vaikka jollekulle apua olis siitä, että tieto löytyisi yhdestä paikasta eikä kaikkea tarvitsisi metsästää sieltä täältä.
Jos ei muuta, niin koostan pyörää myydessäni seuraavalle omistajalle cd:n / dvd:n mukaan kuvineen ja selostuksineen kaikista huolloista mitä olen tehnyt. Siinä on varmasti tarpeeksi huoltokirjaa ja ei tarvi seuraavan omistajan miettiä (kun huoltokirjasta puuttuu leimoja), että onko oikeasti tehty ja miten on tehty.
Lisää vain tällaisia. Loistavaa!
- P
Samanlaista ruskeaa kuraa oli mullakin pyörän jarru ja kytkinnesteet. Silti kuitenkin toimivat tuolla kurallakin...
Kai siinäkin sitten on joku petteri sotkenu dotit keskenään?
Mut löyty jarruistakin vähän lisää tehoa kun vaihto puhtaat nesteet sisään![]()
Mukava kuulla, että juttuja luetaan
Myöhemmin luvassa tarinaa venttiilien säädöstä ja ohjauslaakerin vaihdosta, kunhan pääsee takaisin tallille ropaamaan..
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Oikein mielenkiintoista luettavaa oli.Lisäksi teksti oli sujuvaa, ei tarvinnut kömpelöä kieltä lukea.
Odotan innolla seuraavan huollon julkaisua - tuo ohjauslaakerin vaihtaminen kun taitaa olla ikuinen myytti minulle.![]()
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06