Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 87:sta
    Tässä olen nyt vajaan vuoden ajellut 6-satasella Honda CBR:llä ja ollut varsin tyytyväinen. Monessa paikkaa olen kuitenkin kuullut sanottavan motoristeiltä, että tonninen on vasta oikea moottoripyörä. Itse en ole kuitenkaan päässyt mitään muuta pyörää kokeilemaan, joten ihan mielenkiinnosta kyselenkin kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat ne suurimmat erot esim. 600 kuutioisen ja 1000 kuutioisen pyörän välillä?

En nyt tarkoita tässä mitään teknisiä eroavaisuuksia vaan kokemuksia ja tuntemuksia.
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
    Tietty lisää kuutioita tuo lisää potkua ja suorituskykyä jos pysytään samassa pyörämallissa. Usein ne tuo myös vähän leveämmän hymyn vakuutusyhtiön laskuttajalle Kysymys onkin mielestäni enemmän, millaisella pyörällä tykkää ajaa. Kyllä kusiaisissakin ruuti riittää, ainakin mulle. Ainakin vielä
    Life is too short to leave behind.

Kawasaki 300J 2014 - lällis

Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
    urpooo:n avatar
    Liittyi Mar 2007
    Joku saa*anan kylmä maa pohjoosessa
    Itellä ollu 600cc ninja ja cbr1000rr.
    Eniten kusiaisessa mua häiritti se vääntö, varsinkin kun reissussa oli. esim. Alpeilla suht rasittavaa kusiaisella.
    Ja moottoritie on toinen paikka, varsinkin kun nopeus on lähemmäs 200km/h. Perse tärisee viikon kun 600cc:llä ajaa kunnon pätkän semmosia vauhteja
    ite oon miettiny samaa et miks mun (muka) kannattas vaihtaa tehokkaampaan mopottimeen niin kauan ku joudun töitä leipäni eteen tekemään = prätkämatkailu hyvin, hyvin harvinaista herkkua. kusiaisella pärjänny vallan mainiosti ja vaikka tuolla pikku retkillä on välillä joutunu vaihtaan pienempää silmään ni mitä väliä. sehä tuo vaa vaihtelua matkantekoon enkä oo pk-ajeluissakaa jääny pahasti jälkeen tehojen puutteen takia. syy mahdolliseen jälkijunaisuuteen löytyy kuskista. tietty 1000rr:llä sais tyttöjä enempi... ja onhan noi, piruvie, hyvännäkösiä pelejä noi tonniset ja isommat kyykyt ysisatasta firebladea unohtamatta

Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
    itellä ollut joskus kauan sitten ajossa yhden kesän 600 cebari (mikä näin syvästi häveten myönnettäköön) ja se sattui olemaan välissä 1100 gsx:n, tonnisten kawojen kuten gpz1000rx ja zx10, se wanha 1988 vm. niin ja separikin oli vanha, niitä ensimmäisiä vm. 1991 taisi olla. se oli ns. vuokrsapyörä asevelihintaan, kun budjetti ei kestänyt mitään silloin.

yksin ajaessa ja matkatavroiden kanssa kusiaisella pärjää erittäin hyvin. varsinkin kun tykkää pykältää lootaa, tulee vähän semmoinen formulafiilis. runtuahan semmonen tarvii kymppitonnin ja yli että toimii ja lähtee. etuina pyörän keveys ja helppo jallittavuss eiku hallittavuus ja pieni polttoaineenkulutus.

mihinkään kisailuihin sellaisella ei tee mieli lähteä, kun mua ko. kusiainen jaksoi viedä hädin tuskin yli 200 kmh tinni tiskissä ja naru kireellä. taisi hartiat ottaa niin paljon ilmaa vastaan.

toki vaihteiden käyttämisen opettelemiseksi jouhevammin voin suositella jokaiselle motoristille ainakin joskus ajettavaksi jotiankusiaista tai vaikka nelisatasta. sen jälkeen on helpompi lähteä ajamaan tonnista tai yli kun osaa pykältää.

vääntö on tietty se tärkein osa jota tulee ikävä kusiaisessa.

tiukoissa syheröissä taas kusiainen on ketterämpi ja nopeampi kuin isommat pyörät. se massan hitaus näkyy tässä. vähän niinkuin felipe massan hitaus.

pöriö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Omassa pyörässä vain 93hv, eikä ole yhtään ohitusta jäänyt tekemättä, vaikka ollaan emännän kanssa kaksipäällä melkeinpä aina liikenteessä. Oikeastaan yhtään kertaa ei ole tarvinut koko kahvallista edes kääntää, pykälä pienemmällä, ja taatusti ohitus onnistuu, mitä tehoihin tulee.

Ei siis välttämättä tarvi aina olla se suurin ja tehokkain, jotta pääsee mukaviin fiiliksiin...
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
    Vaihdoin itse pari kautta ajettuani -94 600F cebarin 1000 Bladeen. Uusi Blade on kevyempi ja ketterämpi kuin vanha kusiainen ja tehoja tietty löytyy enemmän. Tonnisella saa pintakaasulla sen kiihtyvyyden, mihin vanha kusiainen antoi kaikkensa. Muutenkin uusi pyörä on paljon parempi ajettava, herkempi ja tunnokkaampi kuin vanha.

Sen parin kauden aikana, mitä 600 CBR:llä tuli ajettua tehot riittivät suurimmassa osassa tilanteita. Suoralla maantiellä toivoin lisää ohituskiihtyvyyttä (pääsi silläkin ohi) ja +200 km/h vauhdeissa (kuin usein niitä täytyy Suomessa ajaa) runko alkoi tuntua heppoiselta ja ajaminen tuntui täydeltä työltä.

Tyttöjen saamisesta: ehkä uuden hankkiminen helpottuu kilokyykyllä , mutta olemassaoleva tyttöystävä ei ollut riemuissaan, kun vanhan pc25:en sohva vaihtui 1000RR:n pikku pilleriin...

Käy ihmeessä jossain mopokaupassa koeajamassa kaikennäköisiä pyöriä, siinä voi omat käsityksetkin avartua. Siinä on tietty se riski, että vaihtokuume iskee pahemman kerran..
    Kyllähän se tonninen on aina tonninen. Itse mietin pitkään että riittääkö mulle kuussatku vai pitääkö ostaa isompi. No tulin kuitenkin järkiini koska mun ikäiselle tonnisen vakuuttaminen on aivan sika kallista. Katsotaan sitä vaihtoa sit kun pääsen tästä "riskiryhmästä" pois.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
    Lainaa (Black Crome @ Touko. 24 2008,19:07) kirjoitti
    Omassa pyörässä vain 93hv, eikä ole yhtään ohitusta jäänyt tekemättä, vaikka ollaan emännän kanssa kaksipäällä melkeinpä aina liikenteessä. Oikeastaan yhtään kertaa ei ole tarvinut koko kahvallista edes kääntää, pykälä pienemmällä, ja taatusti ohitus onnistuu, mitä tehoihin tulee.

Ei siis välttämättä tarvi aina olla se suurin ja tehokkain, jotta pääsee mukaviin fiiliksiin... *
    GSX-F 750 oli mullakin vaihtoehtona ihan kalkkiviivoille asti, mutta päädyin pystympään ajoasentoon. Meillä ei ole tehoja kuin joku 70 hummaa, mutta v-koneen luonne tietty on erilainen. Tälläkin on ohi päästy, tosin yleensä yxpäällä.
    Life is too short to leave behind.

Kawasaki 300J 2014 - lällis

Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
    Lainaa (Pectusfortuna @ Touko. 24 2008,19:20) kirjoitti
    Vaihdoin itse pari kautta ajettuani -94 600F cebarin 1000 Bladeen. Uusi Blade on kevyempi ja ketterämpi kuin vanha kusiainen ja tehoja tietty löytyy enemmän. Tonnisella saa pintakaasulla sen kiihtyvyyden, mihin vanha kusiainen antoi kaikkensa. Muutenkin uusi pyörä on paljon parempi ajettava, herkempi ja tunnokkaampi kuin vanha.

Sen parin kauden aikana, mitä 600 CBR:llä tuli ajettua tehot riittivät suurimmassa osassa tilanteita. Suoralla maantiellä toivoin lisää ohituskiihtyvyyttä (pääsi silläkin ohi) ja +200 km/h vauhdeissa (kuin usein niitä täytyy Suomessa ajaa) runko alkoi tuntua heppoiselta ja ajaminen tuntui täydeltä työltä.

Tyttöjen saamisesta: ehkä uuden hankkiminen helpottuu kilokyykyllä , mutta olemassaoleva tyttöystävä ei ollut riemuissaan, kun vanhan pc25:en sohva vaihtui 1000RR:n pikku pilleriin...

Käy ihmeessä jossain mopokaupassa koeajamassa kaikennäköisiä pyöriä, siinä voi omat käsityksetkin avartua. Siinä on tietty se riski, että vaihtokuume iskee pahemman kerran..
    Ei todellakaan mitään tikaria mutta varmaan keveyden ja ketteryyden osalta ois riittäny päivitys tuoreempaan vuosimalliin. Kuten muidenkin mainitsemiesi asioiden kohdalta Ja ohituskiihtyvyys on ollut omassani (-03) sangen riittävä, kun vaan on jaksanu pykältää tarpeeks ja pistää kierrokset kohdilleen Omassa tilanteessani kusiainen on moninverroin taloudellisempi vaihtoehto. Vakuutuksien, huoltojen, vapaaehtoisten vauhtiverojen yms suhteen. Ja voi olla että korttikin ois ollu jossain vaiheessa tallessa jos ois ollu vara hommata esmes 1000rr... Mutta näillä mennään tässä tilanteessa Lieköhän jossain ollu joskus virallista testiä 600-1000 kuutioisten kyykkyjen kiihtyvyyksistä? Mikäli ei, ilmoittaudun vapaaehtoseks kusiaisen tankoon

Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,19:38) kirjoitti
    Ei todellakaan mitään tikaria mutta varmaan keveyden ja ketteryyden osalta ois riittäny päivitys tuoreempaan vuosimalliin. Kuten muidenkin mainitsemiesi asioiden kohdalta Ja ohituskiihtyvyys on ollut omassani (-03) sangen riittävä, kun vaan on jaksanu pykältää tarpeeks ja pistää kierrokset kohdilleen Omassa tilanteessani kusiainen on moninverroin taloudellisempi vaihtoehto. Vakuutuksien, huoltojen, vapaaehtoisten vauhtiverojen yms suhteen. Ja voi olla että korttikin ois ollu jossain vaiheessa tallessa jos ois ollu vara hommata esmes 1000rr... Mutta näillä mennään tässä tilanteessa Lieköhän jossain ollu joskus virallista testiä 600-1000 kuutioisten kyykkyjen kiihtyvyyksistä? Mikäli ei, ilmoittaudun vapaaehtoseks kusiaisen tankoon
    Kun näin tämän vuoden Firebladen, se oli ensi silmäyksellä. Ulkonäkö vaikutti ostopäätökseen eniten.

Itse asiassa olen jo miettinyt, että kun seuraava vaihto tulee joskus eteen, voisin vaihtaa uuteen kusiaiseen. Ominaisuuksista ketteryys puhuttelee aika tavalla ja tehot riittää taatusti Suomen oloihin.

Ehkä yllätän itseni ja vaihdan tyyliä kokonaan, johonkin rauhallisempaan cruiseriin... Hyvät fiilikset ovat pääasia, eikä kukaan voi tulla toiselle sanomaan, että mistä niitä saa tai voi saada.
    Lainaa (Pectusfortuna @ Touko. 24 2008,19:49) kirjoitti
    Kun näin tämän vuoden Firebladen, se oli ensi silmäyksellä. Ulkonäkö vaikutti ostopäätökseen eniten.
    You lucky bastard Oiski mahdollisuus tehä ostopäätös pelkästää pyörän ulkonäön perusteella mut ei. Köyhän pitää olla tyytyväinen siitä et edes voi ostaa jtn. Tän nykysenki piti olla musta. Musta my ass... Kirjavalla mennään.

Mut teretulemas kuussatasten kerhoon jos joku seuraavista pyöristäs sellane sattuu olemaan Kyä näillä päriää

Lottovoittoa odottaen, KV

Kun näin tämän vuoden Firebladen, se oli * ensi silmäyksellä.
    Ai sä oikeesti näit semmosen luonnossa ennenkuin tilasit * * *
    Mä tilasin omani pelkän kuvan perusteella
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

-1000RR-

---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
    Itsellä nyt alla 750:n ja kaikkialla muualla paitsi radalla on ikävä tonnista (kaksi edeltävää oli tonnisia) . Eli kyllä se seuraavakin ehdottomasti on tonninen. Niin paljon mukavampi ajaa liikenteessä.... Kuussatanen menis itsellä myös rata-ajossa, mutta jotenkaan ei ole itselle mieluinen liikenteessä. Haluaisko joku ostaa ton gixerin multa?!?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (Athene @ Touko. 24 2008,20:06) kirjoitti
    Itsellä nyt alla 750:n ja kaikkialla muualla paitsi radalla on ikävä tonnista (kaksi edeltävää oli tonnisia) . Eli kyllä se seuraavakin ehdottomasti on tonninen. Niin paljon mukavampi ajaa liikenteessä.... Kuussatanen menis itsellä myös rata-ajossa, mutta jotenkaan ei ole itselle mieluinen liikenteessä. Haluaisko joku ostaa ton gixerin multa?!?
    kuvaa kehiin ainaki pyörän...

Lainaa (asakki @ Touko. 24 2008,20:03) kirjoitti
    Kun näin tämän vuoden Firebladen, se oli ensi silmäyksellä.
    Ai sä oikeesti näit semmosen luonnossa ennenkuin tilasit
    Olin Lauttasaaren Bike Worldissa kattomassa jotain n. 10K hintaista fillaria (R1 mielessä), kun silmään osui valkoinen Blade. Tulin takaisin kotiin ja pyörä kummitteli mielessä pari päivää. Vähän väliä sai käydä netissä katselemassa kuvia ja lukemassa speksejä.

Siitä sit laskin käteen ja räknäämään 10Kta lähemmäs 18Kta. Eikä se KV ihan ilmaiseks tullu, sen verran tiukille veti talouden, että oli pakko lopettaa tupakointi...
    Kuva. Siinä ainoa kuva netissä tällä hetkellä. Vähän oon miettiny myyntiä. Toisaalta tekis mieli pitää tän kauden toikin . Pitämistä puoltaa se, että koko kesän renkaat on ostettu ja toisaalta eipä se pyörä siitä sen rahamäärän edestä ihmeellisemmäksi muutu, mitä tonniseen joutuis lisää rahaa pistään. Katuajossa eniten häiritsee pyörässä hitaassa ajossa kaasun "nyppiminen", eli ruiskunohjauksen on/off luonne. Pitkät välitykset ei auta asiaa. Auttaiskohan piikkiä pienempi ratas eteen tai pari piikkiä suurempi taakse...?
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (Pectusfortuna @ Touko. 24 2008,20:18) kirjoitti
    Lainaa (asakki @ Touko. 24 2008,20:03) kirjoitti
    Kun näin tämän vuoden Firebladen, se oli ensi silmäyksellä.
    Ai sä oikeesti näit semmosen luonnossa ennenkuin tilasit
    Olin Lauttasaaren Bike Worldissa kattomassa jotain n. 10K hintaista fillaria (R1 mielessä), kun silmään osui valkoinen Blade. Tulin takaisin kotiin ja pyörä kummitteli mielessä pari päivää. Vähän väliä sai käydä netissä katselemassa kuvia ja lukemassa speksejä.

Siitä sit laskin käteen ja räknäämään 10Kta lähemmäs 18Kta. Eikä se KV ihan ilmaiseks tullu, sen verran tiukille veti talouden, että oli pakko lopettaa tupakointi...
    Oon kans ajellut uudet kiloset nyt peräjälkeen läpi. Tänään viimeeksi otin pitempään koeajoon R1:n. Itseä miellyttää eniten Kawasakin 10R ja Yamahan R1. Blade oli ennen nykyistä gixeriä alla (-06 malli RR) ja uus ei miellytä silmää kuten ei kilogixerikään. Rykkösessä mietityttää, että tuleeko ens vuodelle uus malli. Jotenkin 10R tuntui ketterämmältä, mutta varmasti eniten erilaisen rengasprofiilin ansiosta. R1 on vakain ja Blade kevyin. Vaikeeta, vaikeeta. Välirahakin melko samoissa luokissa kaikkiin.. Ehkä on parempi vaan pysytellä nykyisessä .
    Lady, Sexy Lady.
    Siihen vaan kuussatkun ja tonnisen väliin kun tähtäät niin 865 kuutijoo ja 69 hevoista osuu aika lähelle

Ja ajaminen on noilla tehoilla helevatan hauskaa
    The Real Thing ?
    itsellä on ollut vaikka mitä pyöriä ja kyllä ne vanha sanonta, 'nothing beats cubic inches' on paikkansapitävä, jopa täysin riippumatta tehosta. 100hp tonninen on paljon kivempi pyörä kuin 120 heppainen 600cc.

600 nelikon vika on siinä, että esim 110km/h:ssa kierroksia on aivan helvetisti, (6000) ja pyörä ei lähde mihinkään siltikään, ellei vaihda pienempää vaihdetta. vaihtaminen ei tietysti ole ongelma, mutta onhan se ärsyttävää ajaa tommosilla kierroksilla matkaa.

600 sessa on tehoa, mutta ei ole tehon tuntua, tonnisessa voi olla tehon tuntua vaikka tehoa ei olisikaan paljoa. se tuntu vaan on se tärkein juttu. Olen monesti pettynyt 750:siinkin koska vääntöä ei ole.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (jaket @ Touko. 24 2008,20:31) kirjoitti
    mutta onhan se ärsyttävää ajaa tommosilla kierroksilla matkaa.
    ööööö - miks?

Onhan niissä hirvee ero ainakin paperilla. Jos vaikka vertaa ZX-6R vs ZX-10R niin esim 6000rpm kierroksilla ero väännössä on noin 48Nm vs 98Nm. Eli yli tuplaten voimaa löytyy tonnisesta.
    ZX-10R
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,20:49) kirjoitti
    ööööö - miks? *
    Se vaan on

Oikeesti !
    The Real Thing ?
    ööööö - miks?
    Kyllä se vähän värinää aiheuttaa kahvoihin yms.

Olen Jaket:n kanssa yhtä mieltä tuosta vääntöasiasta. Hetken aikaa 750 on ollut kiva, kun sitä saa kierrättää. Mut siinä ei ole vääntöä ja ripeet ohitukset vaatii kusiaisen tavoin pienempää pykälää pesään yms. Leppoisampaa on tonnisella ajaa. Ja jotenkin helpompaakin. Siis kadulla. Radalla seiskapuolikas on kiva, siellä kierroskone pääsee oikeuksiinsa.
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (Athene @ Touko. 24 2008,20:58) kirjoitti
    ööööö - miks?
    Kyllä se vähän värinää aiheuttaa kahvoihin yms.

Olen Jaket:n kanssa yhtä mieltä tuosta vääntöasiasta. Hetken aikaa 750 on ollut kiva, kun sitä saa kierrättää. Mut siinä ei ole vääntöä ja ripeet ohitukset vaatii kusiaisen tavoin pienempää pykälää pesään yms. Leppoisampaa on tonnisella ajaa. Ja jotenkin helpompaakin. Siis kadulla. Radalla seiskapuolikas on kiva, siellä kierroskone pääsee oikeuksiinsa.
    Aivankin näin Olette kieltämättä oikeassa omien käyttökokemustenne perusteella. Itselläni oli lähtöajatus "normaali"-käytössä. Enpä vaan osannut sitä ilmituoda. Eli peruskäyttönä kaupunki- / satunnainen matka-ajo. Tietty normaalikäyttökin on tietysti eri ihmisillä erilainen Toiset ajelee prätkällä pelkästään matkoja / lomamatkoja, toiset käyttää sitä jokapäiväiseen liikkumiseen.

Tontussa enemmän alatehoa ja vääntöä. Silti kusiaisen "formulakierrokset" kiinnostais. Itelleni olis tehon puolesta riittänyt aivan hyvin myös kusiainen. Matka-ajossa en mitään värinöitä ole huomannut - ei se laillisille nopeuksilla se kusiainenkaan nyt niin paljon kierrä. Silti kuussatku mitoiltaan liian pieni. Tontussa enemmän sellasta ison pyörän makua.
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
    Olisitte nyt hyvät ihmiset tyytyväisiä et teillä edes on ne tuli terät kuussatkut. Kaikilla ei ole edes niihin varaa. Mutta niihän se on että köyhät kyykkyyn.
    --GsxR:iä--
    Itsekseni mietin mopokuumeessa asiaa ja monesti tuli verrattua hintoja persaukisena juuri kuussatkujen ja tonnisten välillä. Lisäksi mietin ajamistani ja totesin, että kohdallani menisi tonnisen mahtavat tehot hukkaan ja maksaisin aivan turhaan hevosista. En uskalla/osaa hyödyntää moista tehoa. Nyt tuntuu osuneen ratkaisu oikeaan ja 636 kawan tehot tuntuu hurjilta verrattuna vanhaan sradiin. Ajo-ominaisuudet ja koneen käytös paranivat roimasti pyörän nuoretessa 9 vuotta, joten olen ratkaisuuni tyytyväinen. Vetomiehet ovat sitten erikseen, minä vain mopoilen...
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

Vain nopeet elää..

http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
    Lainaa (eddie71 @ Touko. 24 2008,22:55) kirjoitti
    Itsekseni mietin mopokuumeessa asiaa ja monesti tuli verrattua hintoja persaukisena juuri kuussatkujen ja tonnisten välillä. Lisäksi mietin ajamistani ja totesin, että kohdallani menisi tonnisen mahtavat tehot hukkaan ja maksaisin aivan turhaan hevosista. En uskalla/osaa hyödyntää moista tehoa. Nyt tuntuu osuneen ratkaisu oikeaan ja 636 kawan tehot tuntuu hurjilta verrattuna vanhaan sradiin. Ajo-ominaisuudet ja koneen käytös paranivat roimasti pyörän nuoretessa 9 vuotta, joten olen ratkaisuuni tyytyväinen. Vetomiehet ovat sitten erikseen, minä vain mopoilen...
    Täällä KLIK nykyprätkien kiihtyvyys 0-290 threadissa sivuttiin sen verran näitä aiheita, että kannattaa vilkaista, jos ei ole vielä ehtinyt. Paljon juttua varsinkin tonnisista.
  30.  
    Lainaa (Pectusfortuna @ Touko. 24 2008,23:06) kirjoitti
    Täällä KLIK nykyprätkien kiihtyvyys 0-290 threadissa sivuttiin sen verran näitä aiheita, että kannattaa vilkaista, jos ei ole vielä ehtinyt. Paljon juttua varsinkin tonnisista.
    joo. lueskelin tota isseksein mutta tosiaan tuolla oli vain ja ainoastan tonnisista mopeteista juttua. kuutioilla lienee oikeasti merkitystä vain siinä tapauksessa että pyörän päällä on kaksi ihmetystä. yksin satunnaisesti reissatessa lienee kuitenkin kuussatanen taloudellisesti fiksumpi? eli tehoilla niin väliä?

Nimim. mä mitää naista saa vaikka ajasin kuuraketilla

hetkinen. johtusko tää naisettomuus nimenomaan kuutioiden puutteesta...

Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen