Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Moroooo!

    Oisko kellään tietoa tosta v-maxin varatankki systeemistä, että mikä siinä on toimintaperiaate ja onkos niissä ollut jonkinmoisia vikoja? Ei ime kaikkea bensaa tankista, en oo kyl viel saanut aikaiseksi tutkiakkaan tarkemmin..
  2. #2
    Eikös siinä ole varoitusvalo ja katkaisija oikeassa kahvassa josta napsautetaan varatankille.Hanassa on kai magneettiventtiilin tapainen joka muuttaa,ottaako korkeammalta putken päästä (päätankki) vai aivan pohjalla olevasta reijästä (varatankki).Hana kannattaa aina joskus irroittaa ja puhdistaa,on niitä jumiutunutkin.Tankin sisällä hanayksikössä kuuluisi olla muovinen sihtiosa estämässä suurien roskien pääsyn hanaan ja tämä sihtikin saattaa tukkeentua.
    Näin siis vastaavissa jammuissa ja luulisin v-maxissakin olevan tuon systeemin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  3. #3
    Lainaa (lippa @ Touko. 21 2008,21:07) kirjoitti
    Eikös siinä ole varoitusvalo ja katkaisija oikeassa kahvassa josta napsautetaan varatankille.Hanassa on kai magneettiventtiilin tapainen joka muuttaa,ottaako korkeammalta putken päästä (päätankki) vai aivan pohjalla olevasta reijästä (varatankki).Hana kannattaa aina joskus irroittaa ja puhdistaa,on niitä jumiutunutkin.Tankin sisällä hanayksikössä kuuluisi olla muovinen sihtiosa estämässä suurien roskien pääsyn hanaan ja tämä sihtikin saattaa tukkeentua.
    Näin siis vastaavissa jammuissa ja luulisin v-maxissakin olevan tuon systeemin.
    No just samasta asiasta tänään puhuttiin ja juuri näin on.
    Helppo sinänsä, kun varatankin "nappula" on siinä stongassa ja valo varottaa, koska aika siirtyä "sinne" puolelle *

    Mulla kun on omissa mopoissa ain ollu "hana" siel jossain tankin alla, niin pidän sitä suoraan "ressu" asennossa, ni ei tarvii ajon aikana alkaa sitä hakemaan käsikopelolla.
    Kiva kun oot just ohittamas rekkaa, bensa loppuu ja pitäis alkaa siin "ressua" hakemaan...

    Ja tankkausvälit hoidan tripillä, siitä tietää aikas hyvin, koska on aika siirtyä "letkun varteen"



    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  4. #4
    Morot

    Minulla on sellainen fiilis/käsitys ettei siinä ole mitään ihmeellistä tekniikkaa, vaan ottaa samasta reijästä samalla pumpulla aina pensan, mutta sitten kun havaitsee pinnan tarpeeksi alhaiseksi -> sytyttää tankkivalon ja sammuttaa pensapumpun. Sitten kahvan vierestä nappia vasemmalle, ja matka jatkuu 3litran verran vielä.

    Onhan näissä ollut kuulemma joillakin vikaa, ettei katkaisija toimi, ja sitten taas jotku on käyttäny sitä väärin päin ajelevat katkaisija vasemmalla ja sitten ihmetellään kun pensa loppu
    -

    Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
  5. #5
    Lainaa (Jazu79 @ Touko. 21 2008,21:32) kirjoitti
    Morot

    Minulla on sellainen fiilis/käsitys ettei siinä ole mitään ihmeellistä tekniikkaa, vaan ottaa samasta reijästä samalla pumpulla aina pensan, mutta sitten kun havaitsee pinnan tarpeeksi alhaiseksi -> sytyttää tankkivalon ja sammuttaa pensapumpun. Sitten kahvan vierestä nappia vasemmalle, ja matka jatkuu 3litran verran vielä.

    Onhan näissä ollut kuulemma joillakin vikaa, ettei katkaisija toimi, ja sitten taas jotku on käyttäny sitä väärin päin ajelevat katkaisija vasemmalla ja sitten ihmetellään kun pensa loppu *
    Jep. Ääni tälle teorialle, vaikkakin aika myöhässä tulee..

    Ei siellä mitään hanoja ole, vaan pumpun sähkönsyöttö loppuu tietyllä pinnankorkeudella niin kauaks aikaa ennenkuin kytkimen kääntää RES-asentoon.
    Siinä siis vaan kysytään et "oletko huomannu, että sulla on enää 3 litraa ainetta jäljellä?"

    Syttyykö bensavalo ollenkaan kun alkaa oleen "varatankin paikka"?
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  6. #6
    Lainaa (-ShadowMan- @ Kesä. 11 2008,11:15) kirjoitti
    Syttyykö bensavalo ollenkaan kun alkaa oleen "varatankin paikka"?
    Kyllä se valo syttyy aina kun alkaa olemaan lopussa löpö. Ihan sama onko katkaisija "res"ssillä vaiko ei. Sammuttaa samalla pumpun ja vähänajanpäästä alkaa pätkimimen jos ei muista kääntää katkaisijaa.
    Valohan on hieman huonossa paikassa, kun ei sinne muniin tule niin usein kurkittua ajellessa (muulloin kyllä), mutta viimeistään koneen nykimisestä huomaa, että löpöä ei tule.
    -

    Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
  7.  
  8. #7
    Lainaa (Jazu79 @ Kesä. 11 2008,15:15) kirjoitti
    Valohan on hieman huonossa paikassa, kun ei sinne muniin tule niin usein kurkittua ajellessa (muulloin kyllä), mutta viimeistään koneen nykimisestä huomaa, että löpöä ei tule.
    Aijjaa... Itekin huomasin tämän varsin ivallisella tavalla *

    Tähän asti aina huomannu jo silloin kun valo alkaa kiilua himmeästi, mutta:
    Nainen osti pyörän kans tässä taannoin ja opeteltiin sitten bensahanan käyttöä. Kerkesin kehumaan kuinka mulla on valot ja kaikki varoittamassa ja annahan perkele olla kun seuraavan kerran oltiin ajelemassa, niin tultiin tuttuun stoppiristeykseen ja kaasutin pari kertaa että mennäänkö... ...nainen meni ja mä pääsin viimeisellä yskäyksellä keskelle risteystä kattelemaan että bensavalohan se siinä palaa *
    Parilla starttauksella lähti kyllä uudestaan käyntiin eikä tarvinnu työntää kun ei ketään tullu, mut oli jonkinasteisen hauskaa kotona kun nainen kysyi et "mihin oikein jäit?" *
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...