Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Suomeen kai piti kolme tulla tai olla tulossa. Sattuiko kellekään orggilaiselle yhtään? Vaikka tässä kuinka yrittää järkeillä, niin ei kyllä löydä haluttavampaa mopoa. Kävin istumassa ja ihmettelmässä kiloset ja vähiten vastentahtoisilta tuntuivat CBR100RR ja MV Agustan R312. Yritin hampaat irvessä kiinnostua, mutta ei tule mitään. Ainoa mopo, joka vähänkään saa mielenkiintoa on tuo HP2 Sport. Ainoa negatiivinen asia on, että millä siihen saisi jotain tavaraa mukaan, jos lähtee johonkin reissuun.
    Dixi et animam levavi
  2. #2
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Kieltämättä olisi aika namu, mutta onko siitä katuversiosta kuvia? Eihän tossa ole esim. takavaloa ollenkaan?

    HP2 Sport

    edit: Jaa, oli siellä yksi..


    ..mutta tuskin tuohon tosiaan laukkurautoja saa



    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  3. #3
    Tarkoitus ei todellakaan ole koko vaatekaappia raahata mukanaan, mutta puhtaat kalsarit välillä olisi kiva yllätys. Kunhan nyt saisi edes tixtexkassin jotenkin köytettyä, mutta kun ei ole matkustajan penkkiä ja tuo pulunkakkimislauta on täynnä jäähdytysreikiä äänenvaimentimelle. Eikä tuossa ole oikein mitään kiinnityspistettä, muuta kuin tuo äänenvaimennin. Mitähän tapahtuisi, jos tuohon perälaudalle vaan lätkäisisi laukun reikien peitoksi? Takavalohärdelli on niin hennon näköistä hiilikuitua, ettei siihen mitään uskalla tiukemmin sitoa. Saisikohan tuohon änkkäriin hitsautettua jotkut korvakkeet. Nuo mokkulat perälaudalla on äänenvaimentimen ja hiilikuitutäkahärdellin kiinnitysmutterit. Saisikohan siihen jossain teetettyä sopivan ritsi, joka ottaisi kuskin penkin alta tai jostain kanssa tukea etupäästä. Siihen voisi pikkuisen kassin sitoa.

    Jos tekee jostain pahvista mallin, niin tekeekö joku paja siitä alumiinisen härdellin jollain plasmaleikkkurilla ja taivuttaisi sopivaksi. Mistä voisi kysellä? Pääkaupunkiseudulla tulee käytyä aina välillä...
    Dixi et animam levavi
  4. #4
    Tankkilaukku + reppu?

    Peräkärry?
    -- sjm
  5. #5


    Minä myös rakastuin ensisilmäyksellä, mutta hinnassa taitaa olla hieman tyylikkyyslisää? Ja bemari kun on niin eipä taida olla alennustakaan tulossa lähivuosina..

    Bemun omat tankkilaukut ois varmaan parhaat tohon kuskausongelmaan mutta ennen kaikkea peräänkuulutan ihmisten pakkaustaitoja. Ja sitä mitä todella pitää ottaa mukaan.

    Kunnollinen reppu ja tankkilaukku niin hyvin pitäis pärjäillä, tosiaan Euroopan reissut pitää tehä jollain muulla vehkeellä =)

    Empä tiiä voiko niitä äänenvaimentimen reikiä mennä peittelee ja mitä enemmän pyörästä on esillä - sitä parempi.

    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  6. #6
    Tankkilaukku nyt tietysti menee mutta se reppu selässä ei ole kovin kiva reissata. Ja jos yhtään olen noita Ekin juttuja lukenut oikein niin taitaa mies tehdä kaikki reissut samalla pyörällä joten kyllä tuohon ne laukut nyt pitäisi saada? itsellä oli ennen 675 daytona ja siihen sai pehmeät laukut tosi hyvin kun otti takakatteen kokonaan pois ja kiinnitti ne suoraan takahäkkiin, ei naarmuuntunut katteetkaan. Nyt kun tuota kuvaa katsoo niin mulle ei kyllä selviä että minne asti takahäkki tuossa tulee? No uskoisin kumminkin että kun ottaa takakatteen irti, ja teettää änkkärin päälle rosterista tavallaan "kilven" jonka päälle saa pehmeät laukut nakattua. "kilven" kiinnittää takakatteen reikiin tai sitten hitsauttaa änkkäriin muutamat kierteet johon tämän saa kiinnitettyä, siten että ilma kulkee kumminkin metallien välissä. Tähän "läkkärään" saa sitten tehtyä juuri sopivat kiinnikkeet pehmeille laukuille. Eihän se mikään nätti varmaan ole mutta ei sitä niitten laukkujen alta näy ja saahan sen maalattua vaikka vähän niin kuin väreihin. Joten ei muuta kun sportin ostoon ja paikalliselle pellepelottomalle "tuunattavaksi"
  7. #7
    Reppu selkään. Vaihtoalusvaatteet ja hampiharja ei paina selässä mitään. Noin tyylikkään pyörän linjoja ei saa tärvellä millään laukkuhässäkällä.
    .
  8. #8
    peräkärry ei tärvele minkään linjoja. sitä kuskikaan tuskin huomaa tai muistaa aina. kärryssä voi yöpyä, niin ei tule yöpymiskulujakaan. kaikki tarpeellinen ja tarpeeton kulkee vaivatta mukana. kai se ilmakoneinenkin jaksaa sitä vetää, jäähtyy ainakin maantieajossa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  9. #9
    Ei kyllä reppu kauheasti innosta, mutta täytyy kehitellä jotain. Kävin tänään tilaamassa ja mopon pitäisi valmistua 29.7. Joskus elokuun puolivälissä varmaan toimitus.

    Olisi sitä varmaan järkevämpikin pärrä löytynyt matka-ajoon, mutta ei voi mitään, kun mieli teki. Kärsitään nyt sitten koko rahan edestä.
    Dixi et animam levavi
  10. #10
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ek@ @ Touko. 19 2008,23:44) kirjoitti
    Kävin tänään tilaamassa ja mopon pitäisi valmistua 29.7. Joskus elokuun puolivälissä varmaan toimitus.
    Turha järkeily on tässä lajissa ihan yliarvostettua. Onneksi olkoon sitten vaan!

    Koskas tuo liikkuu sitten Suomessa, jotta voisi tulla kuolaamaan, ihan vähän vaan, jookos..?

    PS. Tänään alkoi tehdä entistä enemmän tuota mieli, kun vanhassa R:ssä loppui kallistusvarat kesken.. Onneksi oli muoviset sylinterisuojat kulutuspaloina..



    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  11. #11
    Jaa-a, kai sitä kerran ehtisi pyörähtää Suomessakin, jos tuossa toimituksessa ei tule mitään ihmeitä.

    Täytyy heti viilata kansien kulutuspalat ja polttaa sukkahousuja renkaissa, niin on rispektit kohdallaan - just kidding.
    Dixi et animam levavi
  12. #12
    Lainaa (ek@ @ Touko. 19 2008,23:44) kirjoitti
    Ei kyllä reppu kauheasti innosta, mutta täytyy kehitellä jotain. Kävin tänään tilaamassa ja mopon pitäisi valmistua 29.7. Joskus elokuun puolivälissä varmaan toimitus.

    Olisi sitä varmaan järkevämpikin pärrä löytynyt matka-ajoon, mutta ei voi mitään, kun mieli teki. Kärsitään nyt sitten koko rahan edestä. *
    Laadukas reppu kulkee kevyesti mukana. Kokeilepa vaan.

    Tuo pyörä on uber cool. Onnea uudelle. Aikas pitkä on toimitusaika. Lieneekö pyörä täysin tilauskamaa, ts ruvetaan tekemään sitä mukaa kun kauppoja saadaan syntymään?
    .
  13. #13
    Epäilemättä erittäin hyvä valinta pyörälle. Eikä nuo toimitusajat mitään kovin pitkiä ole, kun vertaa esimerkiksi siihen että tammikuussa tilatut F800GS saapuivat huhtikuun lopulla. Normaali BMW toimitus 2-4 kk.
    Jos ois mitä jois pois, niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
  14. #14
    Hemmetin hieno pyörä, onnittelut siitä. Kaverini on töissä BMW Motorradilla ja tuli juteltua tästä HP2 Sportistakin. Olen jo unohtanut miltei kaiken, mutta eikös tässä mallissa ollut joku maksimimäärä minkä valmistavat tänä vuonna? Ainakaan heille sitä ei ollut tarjolla ajettavaksi, kun oli sen verran speciaali ja jonoa oli sen verran, ettei niitä riittänyt ylimääräisinä nurkissa pyörimään.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  15. #15
    En tiedä onko noissa jotain maksimimääriä. Kuulemma Espanjaan tuli 40 ja kaikki on myyty. En tiedä onko tuo niiden joukossa vai onko tämä nyt sitten uutta erää, vai miten menee.

    Itse asiassa perjantaina myyjä kun soitti, niin piti olla yksi Valenciassa tai Madridissa. Maanantaina kun kävin, niin olikin myyty. Olisin muuten saanut jo tällä viikolla - damn. Olin jo ihan täpinöissä. Samalta myyjältä sain kanssa Megamoton viikossa, joten tilaavat ennakkoon kivasti mopoja, mutta nyt jäi jauhot suuhun.
    Dixi et animam levavi
  16. #16
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ek@ @ Touko. 22 2008,23:30) kirjoitti
    En tiedä onko noissa jotain maksimimääriä. Kuulemma Espanjaan tuli 40 ja kaikki on myyty. En tiedä onko tuo niiden joukossa vai onko tämä nyt sitten uutta erää, vai miten menee.

    Itse asiassa perjantaina myyjä kun soitti, niin piti olla yksi Valenciassa tai Madridissa. Maanantaina kun kävin, niin olikin myyty. Olisin muuten saanut jo tällä viikolla - damn. Olin jo ihan täpinöissä. Samalta myyjältä sain kanssa Megamoton viikossa, joten tilaavat ennakkoon kivasti mopoja, mutta nyt jäi jauhot suuhun.
    Sopiiko kysyä mitä sportti maksaa Espanjassa?
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  17.  
  18. #17
    ABS:llä se on jotain 23.000 (kävin kahdella jälleenmyyjällä ja oli molemmilla eri lähtöhinnat), mutta sain tingattua 20.000:een, kun olin Megamoton samalta myyjältä ostanut puoli vuotta sitten. Täällä on ajoneuvovero 12% mopoista ja ALV16%. Kokonaisvero nettohinnan päälle on siis 28%.

    Suomessahan kai valtio varastaa tuon arvonlisäveron vielä ryöstämästänsä ajoneuvoverosta. Nouseehan se arvo, kun tarpeeksi verotetaan, joten pitäähän siihen arvonlisävero mätkäistä.
    Dixi et animam levavi