onko kellään kokemusta mitä kuumakesto"kamaa" voisi laittaa katteen ja putken väliin kun meinaa sivukatteen alapuolen etuosa hieman "sulaa" sen osuessa lyhyeltä matkalta hieman putkistoon...!?
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
kannattaa ehkä tarkistaa katteiden/putkiston kiinnitykset, jos ottaavat toisiinsa kiinni.
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
akran putki on vaihdettu ja se asennuspuoli on tsekattu...ei vaan istu ihan kuin orkkisputkisto!!(Paso @ Touko. 17 2008,19:18) kirjoitti
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Leikkaa reilusti kate auki putken kohdalta. Se on sitten vähän kuin minihame, paljastaa reittä, mutta ei sentään ihan kaikkea näytä.(Simppa70 @ Touko. 17 2008,19:28) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Sulaakos ajossa täyskaasulla vai käryääkö jo paikallaan käydessä ? Joskus moottori on tyhjäkäynnillä ihan liian rikkaalla ja putkisto kuumuu turhaan... kun taas ajossa ilmavirta jäähdyttää.
Mulla katteen ruuvit pitävät akran noin 1cm päässä muovista - mutta kyllähän se siellä penkissä kuumuu ja sulattaa muovia.
Yksi vaihtoehto on eristää putki katteesta esim. tuollaisella asbestikankaalla tai eristävällä keraamisella pakoputkimaalilla jos kohta on sellainen että putki ei muuten näy. No eristävällä keraamisella tai vastaavalla pakoputkimaalilla saa aika siistin pinnan...
Itse hommasin putken ja katteen väliin juuri thermo-tecin nauhaa, kun putki tulee katteeseen kiinni... entinen lämpöpala katosi ajossa johonkin. Tänään olis illalla tarkoistus lähteä katsomaan miten se toimii. Joitakin halpa tuotteitakin on kai olemassa, mutta itselle tuli niin lyhyt pätkä että viitsin uhrata kalliimpaakin.
Tuossa linkki storm-motorin sivuille kliks
Suzuki GSX-R 750 -91 i/ö
Voihan siihen putkeen lisätä lämpöpellin katteen väliin.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Thermotecciä itselläkin on 12R:ssä kun nuo micronin serpentit tulee niin lähelle katetta että sulaa muuten alle aikayksikön.
Hyvin on pari kesää kestänyt, Penkissäkin ajettu/säädetty eikä sielläkään sulamisen kanssa ongelmia enää.
Käynkö mä usein täällä?
Nykyiset mopot:
KTM Super Duke -07
KTM 520 EXC -02
Kawasaki ZX-12R -00
Omassa pyärässä oli samaa ongelmaa. Vika korjautui, kun laitoin pakoputken ja katteen väliin palan paksuseinäistä, noin 10 mm:n vahvuista turbon paineletkua. Se on kudosvahvisteista, tässä tapauksessa vaaleanvihreää silikoniletkua, jota käytetään raskaan kaluston ahtimen ja imussarjan välisissä liitoksissa. Lämmönkesto on yli 400 celsiusastetta ja eristävyys on hyvä. Tuotetta löytyy kuorma-autoja huoltavista liikkeistä, turbohuolloista, tai kumi- ja muovituotteita myyvistä hyvin varustetuista varaosaliikkeistä.
Eristepalaa ei kannata tehdä kovin laajaksi, siksi että ilmavirtaukset pääsevät vapaasti kulkemaan katteen ja pakoputken väliin jäävässä tilassa. Jos korotustarve on suurempi, voi laittaa kaksi kappaletta päällekkäin. Hyvä liima tai kaksipuolinen erikoistarranauha (punainen suojamuovi) pitää virityksen napakasti paikallaan.
Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
itsellesi kuin ympärillesi!
nyt löytyy ainakin vaihtoehtoja joista valita!kate tosiaan alkaa sulamaan enemmänkin ajaessa kun paikallaan käytettäessä...vanhoihin katteisiin tullut jo sellainen "muotoilun kukkanen" lämmöstä johtuen mutta toiset, juuri maalatut katteet ajattelin säilyttää ihan orkkis-muotoilussa kaikilta osin!
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Mulla ainakin Akran putkella on sulanut katetta yhdestä kohtaa. Vakioputkella ei sulanut...nyt kun on sulanut jo "ylimääräiset" pois, niin eipä se mitään enää haittaa. Onhan toi Akra paksumpikin.
Viisas pääsee vähemmällä!
Mulla kanssa Akran putki käyttää todella läheltä katetta, pahimmillaam alle 5mm rakoa. Jotain täytyy kehittää.
Onko tossa ThermoTec nauhassa jokin liimapinta millä se tulee kiinni?
R1 -08
Thermo-tec nauhassa ei ole liimanpintaa vaan sille pitää jokin muu kiinnitys tapa keksiä. Surrilanka tai jokin muu nauhan päähän kiristämään niin pitäisi pysyä. Mikä nyt parheiten sitten pyörän tyyliin käy.
Suzuki GSX-R 750 -91 i/ö
Mulla on suizassa sellaista alumiiniteippiä orkkiksena siellä katteessa, sitä saa rullatavarana kaupasta, siinä on kunnon liimapintakin.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Ööö, eikös laiha seos ole se joka paikkoja kuumentaa, eikä rikas?(petrik @ Touko. 17 2008,19:37) kirjoitti
Nimim. HD RoadKing EPA -normien mukaisena vetää alkukäyrät punaisiksi +8 asteen ulkolämmössä pintakaasuajelulla..
(14.7 closed loop säädöllä)
Eipä ole missään aiemmassa mopossa vastaavaa nähnyt tuollaisessa käytössä. Jo 1000 km jälkeen on etukäyrä lämpösuojan alta sinistynyt puolen metrin päähän. Muutos asiaan tulossa, eli neljällä vastuksella jännittenjakajat molempiin lambda -kaapeleihin joilla AFR putoaa 13,8:aan.
EPA -säännökset teetättävät muutenkin kaikkea hullua. Ensin ajetaan tyhjäkäynnilläkin 14,7 kunnes kone ylikuumenee ja sitten jäähdytetään bensalla, eli seokset tippuu 12,0 ja saastetta tulee. Ilmeisesti testisyklistä pääsee läpi juuri ennen kuin ilmakone ylikuumenee. Käytännössä kuitekin järjetön temppuilu päästönormien vuoksi ja suoraan pois väännöstä osakaasulla.
Vesikone jäähdytyspuhaltimella saa paremmin siirrettyä laihan seoksen tuottaman ylimääräisen lämmön pois.
No.. Parilla vastuksella saa huijattua ECU:a pitämään seokset 13,8:ssa ja 60->100 km/h kiihdytysaika putoaa samalla 1,5s kaupantekijäisiksi.
Laihalla sopalla ei hevoset elä..
Rikkampien seosten historia on mielenkiintoinen, sillä niitä käytettiin aiemmissa pannuissa ja rystysissä siksi ettei pyttyyn tuleva seos sekoittunut kunnolla, vaan siihen jäi rikkaita ja laihoja alueita. Jos laiha vyöhyke osui tulpan kohdalle niin koko latinki saattoi jäädä syttymättä. Kun seokset oli vähän rikkaan puolella niin asia saatiin korjattua ja samalla saatiin viileämpänä käyvä kone jonka lämpökuormat olivat alhaisemmat.
Uusissa padoissa sekoittuminen kyllä tapahtuu, mutta sitten tulee taas nämä päästönormit vastaan, miksi hehkutetaan kuumana katteja varten.
Muutoksella HC ja CO päästöt kasvavat hieman ja polttoaineen kulutus kasvaa 6-9%, mutta motoristin kannalta mennään sekä lämmöissä että tehossa parempaan suuntaan.
Jos joskus tulee pyöriin päästömittaukset, niin tinataan sitten vielä vaihtokytkimet kaapeleihin, niin voi vaihtaa 14,7 ja 13,8:n välillä..
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008