Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Moi. Onko kokemusta motul 5000 öljystä sukisuki 600 banditissa (vm.04 ajettu 5000km)
    Laitoin k.o rasvat koneeseen, tosin vielä en ole ajanut k.o öljyillä yhtään, kun on niin kylmä *
    Mutta onko jollakin kokemuksia k.o öljystä?
    Kiitos etukäteen tiedosta *
    Toivotaan parempia ajokelejä!!!
  2. #2
    Jos pönikässä lukee samat SAE ja API-suositukset kuin pyöräsi käsikirjassa, niin öljy on sopivaa.

    Ne on enempi kansan uskomuksia, että pystyisi jotenkin ajossa itse päättelemään, mikä öljy toimisi parhaiten. Koneella pitäisi ajaa iso määrä kilometrejä, ja sitten avata se ja mitata kaikki paikat, jotta sellaisia asioita voitaisiin päätellä. Mutu-tuntuma ei riitä.

    Ei myöskään kannata laittaa sinne yhtään mitään muuta kuin suositusöljyä, koska sedän kummin kaiman käly tiesi kertoa, että sellainen on hyvää.

    Tuon pyörän suositusöljyhän ei ole kallista, ja valmistaja tietää, mikä öljy sinne sopii, ei netin kaikkitietävät öljyasiantuntijat, joilta kyllä löytyy mielipiteitä ihan joka asiasta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #3
    Moi.
    Kiitos hyvästä vastauksesta, kommenttisi olivat tosi osuvia "asiantuntijoista".
    Joo tsekkasin että luokitus oli ok, API SG kuin myös viskositeetti 10W-40.
    Laitoin kysymyksen mielenkiinnosta että tuleeko hyviä kommentteja. Lueskelin vähän kirjoituksia öljyistä ja joillakin oli joku öljy ok, toisilla taas kytkin luistanut ja kone alkanut "rallattamaan" ym...
    Onneksi tänään ajokeli vaikuttaa kohtuulliselta *
  4. #4
    Märkäkytkimellinen moottoripyörä tarvitsee sellaisen öljyn, jonka luokitus on määritelty sellaiselle sopivaksi. Nykyisin se on JASO MA/MB.

    Yleisimmin kytkin saadaan luistamaan käyttämällä jotain auton täyssynteettistä öljyä, missä on öljyn sisäinen kitka minimoitu, ja se ei ole hyväksi kytkimelle.

    Mutta kytkintä ei edes ole hankalaa tai kallista rempata (vaikkei sitä ehdoin tahdoin kannatakaan pilata). On kuitenkin olemassa joku syy, miksi esim. Suzuki suosittaa huomattavasti vanhempien API-standardien käyttöä kuin mitä kaupasta nykyään saisi. Täytyy ottaa huomioon esim. vaihteiston rattaiden voitelu; siinä kohti on ihan erilaiset voiteluvaatimukset kuin moottorissa.

    Tällaisen moottoripyörän öljyn täytyy siis voidella oikein sekä moottori, kytkin että vaihteisto. Aikamoinen "asiantuntija" täytyy kyllä olla, jos pystyy ihan perstuntumalta sanomaan, että tämä ja tämä öljy toimii paremmin kuin tehtaan suosittelema!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #5
    Käväisin hämeenlinnasta hesassa ja vielä on kone ehjä motulin öljyillä
    Noo, hyvinhän se pelitti eli motulia vain koneeseen ja menoksi.
  6. #6
    Ei ole alla bandiittia, mutta ko. Motulia oon käyttäny GSX-F:ssä vm.98. Siinä ainakin toiminut pirun hyvin näin näppi tuntumalla. Nyt laittovat huollossa jotain gastrolia, perstuntumalla laatikko toimii ainakin omaan makuun huonommin, jotenki tunnoton ja lötkömpi ku vaihtelee pykäliä, tiiä sitte
  7. #7
    Itellä ei kyseissä pyörässä ole kokemusta motulin 5000, mutta kawasaki 10r on ollut nyt 3000km ja hyvin toimii.
    Kawasaki zx-10r
  8. #8
    Kiitos vastauksista. Ilmeisemmin motulin 5000 on ihan ok öljy!!!
  9.  
  10. #9
    Ex isossarosvossa motulin oljyt aiheutti vaihdelootassa "takertelua" - delvacilla pelas moitteetta...
    Mopoton , barracuda 397hemi