vuosimallia -98 oleva pyörä on seisonut viime syksystä asti.
Akku oli tietysti tyhjentynyt, mutta sain lataamalla sen toimimaan. Aluksi ABS valot vilkkuivat perä jälkeen mutta latauksen jälkeen vilkkuvat yhtä aikaa. Olisikohan mahdollisesti edelleen akusta johtuva ilmiö?
Etujarrun säiliössä on hieman vajaa nestepinta.
Mahtaisiko kukaan tietää hyvää tekijää satulan päällystykseen?
Haussa olisi myös visiiri ja huolto-ohjekirja.
Aurinkoista viikonloppua
Nessi![]()
<p>Nessi</p><p>K1200 RS -99</p><p>K1200 S -05</p>
Heitä pyörällä lenkki ja katso sitten mitä ABS:n valot tekevät.
Hommansa osaava satulantekijä löytyy Elimäeltä: Verhoomo Riihiluoma. Maukalta saat taatusti hyvän satulan. Ei ole varmaankaan halvin, mutta ei myöskään tingi laadusta. On vaan tähän aikaan vuodesta aina hemmetin kiireinen.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Leppäkoskella lähellä Tervakoskea on osaava tekijä. Teki ainakin kaverille oikein hienon päällisen Customipyörään eikä ollut kallis. Nimeä en kyllä tiedä. Voin kyllä kysellä, jos haluat.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Korjausopas löytyy, n. 40-megaa.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Jos ne vilkkuu yhtäaikaa, on vika mitä todennäköisimmin huonoksi menneessä akussa. Käynnistyksen jälkeen tuo ABS tekee sen self-checkinsä ja jos jännite on liian alhainen, testi ei onnistu. Uutta akkua peliin vaan, niin veikkaan, jotta jo toimii.
<p>2002-2014</p>
VerhoiluApu Oy Kerava
http://lyhytlinkki.net/?wxoipsth
Voin suositella.
Päällysti mun GS:ssään molemmat penkit kaksivärisenä hintaan 100.-
Ja hyvä työ.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Ainakin omassa vm. -99 RS:ssä ABS:n merkkivalot vilkkuvat yhtä aikaa niin pitkään kun lähden liikkeelle. Ajonopeuden noustua kävelyvauhtiin tai hieman yli, vilkkuminen loppuu. Miten lienee sinulla, oletko kokeillut.
Ainakin ohjekirjan mukaan em. toiminta on normaali ABS itsediagnostiikkajuttu...
Juuri noin. Minä pidin myös itsestäänselvyytenä, että valot villkuvat jatkuvasti - liikkeellelähdön jälkeenkin. Lopullinen järjestelmä-check tapahtuu tosiaan liikkeellelähdössä. Eli noiden kuuluu vilkkua siihen asti. Joissain pyörissä kuuluu kunnon kolahdukset kun ABS-pumppu / venttiilit testaavat tässä vaiheessa itsensä.
<p>2002-2014</p>
Sain tänään virtalukon kuntoon ja pääsin pienelle lenkille ensimmäistä kertaa. Heti liikkeelle lähdettyä ABS-valot sammuivat ja jarrut toimivat moitteetta.
Melkoista tietämystä löytyy tästä foorumista ja kun se tietämys näin auliisti jaetaan ei voi muuta kuinkiittää ja onnitella itseään hyvästä pyörän valinnasta.
Pyörä tuntui todella vakaalta ja helpolta ajaa vaikka edellisestä ajosta onkin kulunut parikymmentä vuotta. Upea ensikokemus todella.
Alankin etsiskelemään sellaista kurssia jollain radalla jossa opetetaan ko. pyörän hallintaan liittyviä juttuja kuten jarruttamista jne. Nytkin huomasin kaiketi vanhasta muistista, etten juuri käyttänyt kuin etujarrua.
Kiitos kovasti kaikille vastanneille. Sain monia hyviä vinkkejä satulantekijöista ja ohjekirjasta.
Jonkin verran on myös katteissa kulumisia ja reikiä vanhan omistajan jäljiltä (poliisipyörä). Tietääkö kukaan miten tai missä saa muovikatteet maalattua ja paikattua asiallisesti tai muitakin vinkkejä ulkoisen asun komistamiseksi otetaan kiitollisuudella vastaan. Visiiri menee ainakin vaihtoon kun on sen verran kulunut ja hieman rikkikin.
Nessi
<p>Nessi</p><p>K1200 RS -99</p><p>K1200 S -05</p>
Vähän mutua mutta jos sun pyörässä on samat jarrut kuin mulla 01-mallisessa - ne bemarin ABS-integraalijarrut - niin miksi käyttäisit takajarrua ollenkaan? Se etujarru kun jarruttaa myös takarengasta.(Nessi @ Touko. 17 2008,22:48) kirjoitti
Eilen olin ajoharjoittelussa ja 50 kmh vaudista bemari pysähtyi alle puolessa matkassa isoihin customeihin verrattuna. Tosin takarengas yritti lukittua mutta ABS-korjasi tilanteen. Ja customkuskit otti ehkä varovammin jarrutuksen kun ei ollut sitä ABS:ää...
Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
Ei ole -98 integraalijarruja.(puruskai @ Touko. 19 2008,09:22) kirjoitti
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
ABS2
<p>2002-2014</p>