Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
    Morgen,
    kaveri tuossa korttia ajaa ja meinaa vissiin otsikon mukaisen pelin hommata. Vieras laite itselle, joten vähän kyselisin mitä mieltä jengi on? Onko tyyppivikoja? Vi*utuksen aiheuttajia? Yms. sellaista mitä ei löydä, kuin ajan kanssa ajamalla. V2 kone tietenkin saattaa olla omituinen aluksi, mutta kait siihenkin tottuu. Mites matkaajo? Moottoritiellä ei varmaankaan mikään elämys ole, varsinkaan naku versio?

Lainaa kirjoitti
    V2 kone tietenkin saattaa olla omituinen aluksi, mutta kait siihenkin tottuu.
    Tosi on, yksi pytty olisi ok mutta hyvä olla varalla toinenkin

Totta puhuen moottori on lajinsa parhaita ja ns. bullet-proof, mulla on V-Stromissa sama pannu. Tuo SV on vielä kevyempi ja aika paljon kehuttu. 2003 tehtiin isompi muutos ja samalla moottori sai samanlaisen ruiskusysteemin kuin tuossa V-Strommissakin on.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650S
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Itsellä on -00 SV650S ja kolmas ajokausi lähtenyt käyntiin. Suosittelen lämpimästi . V2 moottori on todella vääntävä ja siten ihan miellyttävä käyttää. Itselle tuotti aluksi hiemän ongelmia tottua moottorin voimakkaaseen jarruttamiseen. Mutta kyllä se siitä, mutkateillä hyvä peli eikä mikään raskas pyörä muutenkaan. Viat pysyy kurissa normaali huolloilla ja muutenkin normaalisti ajettaessa. Kuka nyt moottoriteitä motolla jalee?
    Moottoripyöräily on parasta...(mitä voi tehdä housut jalassa!).
    Mä pärjäsin hyvin pari vuotta kyseisellä vehkeellä. Ehkä se lievästi "letku" etupää...mutta siihenhän löytyy täältäkin parannusehdotuksia vaikka millä mitalla. Hyvä pyörä, itellä tuli n. 21000 km eikä mitään vikoja. Edes 24000 km huollossa ei tarvinnut venttiilejä säätää, kunhan tsekkasivat.

Nakupyörä maantiellä on..... naku...

Hyvä pyörä kuitenkin ensimmäiseksi...kyllä siitäkin sen verran löytyy, että "OHO" tilanteita ja lievää virtsankarkailua pystyy havaitsemaan
    Et tu, Brute

- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
    Suosittelen, Mulla oli vm-2003 vähän aikaa, mutta pitkänä (190cm.) kuskina totesin haluavani toisenlaisen ajoasennon. Vaihdoinkin sitten siskoon, eli DL V-Stromiin, jossa on käytännössä sama kone. Mun SV:hen oli vaihdettu Öhlinsin etujouset ja hyvin pelitti kaksipäälläkin. Vääntöä riittää tuossa koneessa ja saundithan saa aina sliparilla kuntoon. Mulla oli Leo Vince . Nykyisessä pyörässä äänet vakioputkella vastaa sähkömopoa, mutta naapurit pitävät tästä mallista enemmän

Life is too short to leave behind.

Kawasaki 300J 2014 - lällis

Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
    Loistava peli, V2-kone on tosi mahtava.

Itselläni 2003 malli, myös 2002 malli on ollut hallussa.

Ei paluuta rivikoneeseen. Kiva kun ei tarvitse vinguttaa punarajan tuntunmassa ja silti vääntää mukavasti.

Sopii hyvin kaikenlaiseen ajoon.
    Piaggio Vespa LX125 -05
    Suzuki SV650S -03
    Suzuki SV650S -02
    Yamaha XJ600 Diversion -94
    Hauska pyörä mutka-asfalteille, erinomaisen vääntävä kone. Tässä pyörässä pointti ei ole teho, vaan loistavat ajo-ominaisuudet. Osaksi saman tyylinen kuin pikkumonsteri/raptori: nätti ulkoa, hyvä ajaa, ja äänet aivan hävyttömän hienot (varsinkin tehoputkella). Miinuksena hitusen löysä keula, mutta sen kanssa pystyy elämään.
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
    Ok, kiitos vastauksista. Millaiset huoltovälit tuossa on?
    12000
    Et tu, Brute

Vai olisko sittenkin 6000 tkm!

Itellä oli 04 SV 650 N. Pyörässä oli luonnetta ihan riittämiin aloittevalle motoristille. Mulla oli pyörässä mivv slipari ilman db-killereitä, saundit oli .
    Lainaa (Villevalle @ Touko. 15 2008,12:23) kirjoitti
    12000
    siis 6000, eikös vaan. Tosin noi "välihuollot" 6 tkm, 18 tkm jne. ovat lähinnä öljyn vaihtoa ja muuta pientä. 12 tkm:n ja erityisesti 24 tkm :n huolto, jossa tarkastetaan venttiilit ovat niitä vähän isompia huoltoja.
    Juuri näin. Onhan se öljynvaihtokin huoltoa ja kuuluu siihen kaikea muuta pikkutarkastelua...
    Olette toki oikeassa. Pyrin suoritumaan näistä öljyn- ja suodattimien vaihdoista itse. Siksi en mieltänyt näitä huolloiksi. Tämä muu pieni huoltotoimi, on mielestäni sitä pyörän jatkuvaa "tarkkailua", ja tarpeen vaatiessä fiksaamista.
    Et tu, Brute

Varmasti oikein loistava ensipyöräksi. Kävin itse yhtä uudemmanmallista koeajamassakin, kun ekaa pyörää hankkimassa olin.

Kone vääntää mukavasti ja tehoakin passaa aluksi aivan tarpeeksi. Alusta tarpeisiin sopiva, ja erittäin hauska pyörä muutenkin ajaa. Ja ne äänet niillä devilin pöntöillä oli jotain niin makoisaa
    Huollot menee varmaan ihan samalla tavalla kuin V-Stromissa eli öljynvaihdot 6000 välein ja öljyfiltteri 18 tkm, venttiilivälysten tarkistus 24 tkm, sytytystulpat vaihto 12 tkm kuten myös ruiskun synkkaus. Tuokin onnistuu kotikonstein kahdella mittarilla, vaikka mittariletkujen liittimet näyttää olevan vähän hankalissa paikoissa. Ei rakettitekniikkaa -> halvat tai itse tehtävissä olevat huollot.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Pakko lisätä vielä kehujen joukkoon edulliset vakuutusmaksut, ainakin yhtiöissä jotka ymmärtää teho/painojen päälle.
    Ifissä taitaa olla tohon malliin sopivimmat vakuutukset? Paljonko keskimäärin 24tkm:n huolto kustantaa?
    Toi oli muistaakseni n 300 €
    Et tu, Brute

Joo, IF on minun mopon yhtiö. Ympärivuotinen liikenne ja osakasko. Oli paljon edullisempi kuin Tapiola mistä vaihdettiin pois muutkin vakuutukset, se tosin on jo eri tarina. 24 tht. huollon hinta riippuu paljon siitä missä se tehdään. Jonkin verran se vie aikaa, nakumallissa tietysti vähän vähemmän, ja työhän se on kun maksaa...
    Itse voin myös suositella ekaksi pyöräksi. Kevyt ja ketterä ajaa, vääntävä kone ja edulliset vakuutukset. Keulasta saa helposti jämäkämmän vaihtamalla jouset. Kevyemmälle kuskille menee rauhallisessa ajossa vakionakin. Perustekniikkaa oleva pyörä, joten edullinen huollattaa myös. Itsellä S-malli, joten mukava päästellä motarillakin.
    KTM 690 Enduro & Yamaha R6R
    Kyllä se on kiva pyörä! Oman hommasin tuossa 3 viikkoa sitten ja pari tuhatta kilsaa kurvailleena on makoisaa menoa! Eiku satulaan ja hanaa niin fiilistä löytyy!
    E: Aiiniiin, itellä on vanhempaa -99 mallia nakuna

Ja huoltaminen on helppoa, apuna mulla oli netistä löytyvä huoltomanuska, no problemo!

SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
    Tässä on monet puhuneet, että SV:ssä on löysä etupää. Onko siis vakiokeulalla epämukava ajella kaksipäällä?
    Vääntöjen puolesta kuitenkin taitaa olla ihan mukava kyytsätä.

Sitten - onkos tässä olemassa jotain tiettyjä tyyppivikoja (vm. -03-) joita tulisi ottaa huomioon?
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Itsellä ensipyöränä juuri tämä uudempimalli vm03. Mitään varsinaista tyyppivikaa ei pitäisi olla vaan pari ominaisuutta: nokkaketju pitää monesti ääntä koska kiristäjä on löysä (joku asiata paremmin tietävä voisi selittää paremmin), ja keula on löysä mutta itse olen pärjännyt sen kanssa yksipäällä ilman mitään ongelmia.

Omalla kokemuksella voin sousitella ensipyöräksi. Mukavan vääntäväkone joka on myös suht "tehokas" ja mukava mutkapätkillä. Sopii parhaiten rennon letkeään ajoon josta voi välillä poiketa mutkapätkille hauskanpitoon.
    Honda NSR 99 -> Suzuki SV 650 S 03
    Peli on hyvä, varsinkin hintaansa nähden. Moottori on ihan paras tuossa kokoluokassa. Minulla oli vm2003 S-malli.

Keulaa on hyvä saada vähän jämäkämmäksi paksummalla öljyllä ja/tai jousten vaihdolla, ja teräspunosletkut sekä paremmat jarrupalat eteen ei myöskään haittaa. Vakiosatulassa riittää myös parantamisen varaa melkomoisen paljon, vakio on matkaajossa aika kamala. Tarvikevalmistajilta saa vaihtopenkkejä. Ohjaustangon korotuskaan ei haittaa jos tourinkia meinaa harrastaa.

Saakelin toimintavarmoja myöskin, oikein huollettuina. Jos lompuuki kestää, K7 mallissa on tuplatulpat ja täyttää Euro3, ainakin Vstromissa tippui myös kulutus K6-->K7 ihan selvästi (vanhakaan ei tosin ollut janoinen mutta uusi on tosi bensapihi). ABSitkin taitaa uusimpiin saada, ja ne on ilman muuta plussaa katuajossa. Eivät maksakaan Suzukilla kuin 500 erkkiä ekstraa, superhalpa henkivakuutus.

Minusta 4-pyttyiset kuten FZ6:t, Hornetit ja GSR:t tuntuu kovin hengettömiltä SV:hen verrattuna.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Tosta etupään löysyydestä sen verran et onko porukka säätäny esijännityksen piukalle niistä sinisistä muttereista etupumppujen päässä? Mulla ainakin vaikutti tosi sopivasti jäykkyyteen
    RvN
    Lainaa (TinBa @ Touko. 17 2008,02:07) kirjoitti
    Tässä on monet puhuneet, että SV:ssä on löysä etupää. Onko siis vakiokeulalla epämukava ajella kaksipäällä?
    Vääntöjen puolesta kuitenkin taitaa olla ihan mukava kyytsätä.

Sitten - onkos tässä olemassa jotain tiettyjä tyyppivikoja (vm. -03-) joita tulisi ottaa huomioon?
    Itsellä on -99 SV ja N-malli. Ensimmäinen pyöräni, ensimmäinen ajokausi, joten kokemusta ei ole hirveän paljon mihin verrata.

Mutta, itseä ei ainakaan ole haitannut etupään löysyys , en ole huomannut mitään erikoista mikä haittaisi ajelua. Kaksi päällä ajeltu ja ei mitään ongelmia. Ja eihän sen pyörän tarvitse kaksi päällä lähteä raketin lailla.

Itsellä pituutta ja massaa löytyy, mutta pyörä tuntuu sopivan itselleni kaikinpuolin hyvin.

Olen ollut erittäin tyytyväinen pyörääni, varsinkin kun ostin sen täysin sikana säkissä.

Suosittelen edelleen. Olen käynyt jonkun verran kokeilemassa muita pyöriä, mutta en ole vielä löytänyt sellaista josta tulee samanlaiset fiilikset.
    Ne äänet, ne äänet!
    Esijännityksen kiristäminen vaikuttaa vain jouseen, ja kun pehmeys luonnehtii myös puristus- ja paluuvaimennusta, eikä niihin ole säätöjä, ei tuo jousen rukkaaminen hirveästi auta.

Astetta jäykemmän vaimenninöljyn käyttö voi hieman parantaa tilannetta. Tai hei, onhan näihin maailmalla vaihdeltu jopa kokonaisia GSX-R:ien keuloja etupamppuineen, jarruineen kaikkineen!

Joku joskus ihmetteli, että eikös sitten kantsisi ennemmin jo ostaa SV1000 - rahallisesti ehkä joo, mutta sitten jäisi paitsi tuosta laittelun hauskuudesta. Ja kyllä 650 tuollaisella keulalla olisi myös aika killeri laite!!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    Jousituksestahan voi olla montaa mieltä.
    Itse sain sopivasti progressivesuspensionin jouset eteen mallia progressiivinen ja uudet öljyt muuttui keula paremmaksi ja tukevammaksi.
    Taakse löytyi eBaystä saman valmistajan taka pumppu sekin tosin progressiivisella jousella, mutta mm. paluuvaimennuksen säädöillä. Noilla muutoksilla jousitus parani kivasti ainakin kuskin vinkkelistä ja kyytiläisiä ei oteta kun taka penkki ja taka tapit on tallissa hyllyllä.
    Teräspunos letkut eteen paransivat jarrujen tuntumaa kivasti.

Parhaimmillaan toi SV on mutkatiellä oikeella vaihteella ajellessa ei tarvitse jarrua hirveesti tempoo kun antaa moottorin kiihdyttää/jarruttaa sopivasti.

Mulla on ns. curvy eli SV650S -02 kaasareilla.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Minkälaisista hinnoista puhutaan näissä SV:n alustan parannusprojekteissa? Ja kun olette niitä tehneet, kannattiko eli kohtasko hinta/hyöty? Itsellä vakio SV650S -00 mallia ja olen ihan ok tyytyväinen kun en tiedä paremmasta. Pääasiassa pyrin ajamaan yksin, mutkaista tietä näkymättömiin !
  30.  
    Jäykemmät jouset tai spacerit keulaan, tai jäykemmät keulaöljyt ei vielä paljon maksa, tietysti työtunteja tulee muutama, ellet sitten itse touhuile noiden kanssa. Ja teräspunosletkut eteen on myöskin vielä huokea muutos, se ainakin kannattaa tehdä.

Kokonaan paremman etujousituksen vaihto alkaa sitten maksamaan jo vähintään nelinumeroisesti, sama koskee jarrujen vaihtoa, eikä ole kokemusta tuommoisista niin en osaa sanoa, kannattaako. Veikkaisin, että kannattaa sitten, jos harrastaa esim. säännöllisesti rata-ajoa, kadulla niillä tuskin on kovin suurta merkitystä.

Ja jos laite tuntuu käteen sopivalta nyt, niin sitten ei ainakaan noin kalliisiin muutostöihin kantsi ruveta. Sitäpaitsi suurin osa meistä varmaankin huomaisi selvän eron vain silloin, jos pääsisi ajamaan vakiolla ja modatulla peräjälkeen.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen