Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    Miten pyörä sammutetaan "oikea oppisesti"? Yhdet sammuttaa avaimesta ja toiset hätäkatkaisimesta. Kumpi onpi oikea tapa ja onko sillä edes väliä sammuttaako avaimella vai katkaisimella?

    Olen kuullut joskus juttua, että ruiskupelissä kannattaisi suosia avainta, mutta pitäneekö paikkansa? Itselläni on kuitenkin kaasaripeli CB 750 Sevenfifty -01.

    PS. Jos joltain löytyy moottorin suojaraudat niin txt 0400334010, ei nimittäin löydy käytettynä mistään...
    ----------------------------------------

    Kawasaki ZZR1400 ABS -07
    ex Honda Sevenfifty -01
    ex Honda 1100 XX Blackbird -06
    ex Honda VFR -98

    Hakusessa: Arlen Ness 5920 tai 3306 (54)
  2. #2
    Kai se avaimesta suositellaan ja hätäkatkaisin on hätätilanteita varten. Helpompaakin pitäisi olla, sillä tappokatkaisijan jälkeen pitää kuitenkin kääntää avaimesta virrat pois, eli kaksinkertainen homma vaikkakin pieni.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #3
    Mitä väliä?

    Kysymys on esitetty ilman hampaita ja sarvia.
  4. #4
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    Sivujalalla tulee sammuteltua enimmäkseen...
  6. #6
    Avaimesta normaalisti. Mutta lieneekö tuolla väliä, eikös se sammu samalla tavalla.?!
    -
  7. #7
    Lainaa (Köpi @ Touko. 14 2008,13:44) kirjoitti
    Sivujalalla tulee sammuteltua enimmäkseen...
    Kuin myös. Helppoa ja vaivatonta, ja jääpähän se vaihde varmasti päälle.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  8. #8
    Ajaa niin pitkään että bensa loppuu.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  9. #9
    Just kuulin kaverilta, että avaimesta pitää sammuttaa eikä hätäkatkaisijasta. Kysyin sitten ammattimieheltä joka sanoi ettei mitään väliä. Ite aina katkaisijasta sammuttaa hän.
    Kolomosella kahtakymppiä...
  10. #10
    Avaimesta tai sivujalalla. Hmm, jalalla avaimesta... Akrobaatti
    Tunturi Classic -74 --> Suzuki Tsx -84 --> Kawasaki Versys -07 *--> Suzuki GSR -07 (myyty)
  11. #11
    keväällä starttaa ja syssyllä sammuttaa avaimesta
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
  12. #12
    Avaimesta, en ymmärrä tuota sammutusnappi-ideaa. Ku se on hätätilanteita varten ja pysäyttää vaan moottorin eikä katkase virtoja. Sitte pitää kummiskin vielä sammuttaa virrat avaimesta erikseen. Samantien menee avaimesta molemmat.
    Ducati Diavel Dark
  13. #13
    Virta avaimenhan joutuu kuitenkin ottamaan pois,teorissa virtalukko tuntuu mekaanisesti kestävämmältä tosin seisonta jalkaakin käytetään lähes aina,
    Mitenkä sammutus toimii sähköisesti katkaiseeko puolalta sähköt,tai komentaako mustaa laatikkoa
    Alte et late
  14. #14
    Joskus oli ameriikan trumppafoorumilla puhetta asiasta. Joku oli tietävinään, että tappokatkaisija saattaa aiheuttaa jotain häiriöitä. Se lyö virrat kerrasta pois ja vaikutus on sama kuin tempaisisi tietokoneesta töpselin irti. Avaimesta sammuttamalla kone "boottaa alas" hallitusti ja ehtii tallentaa mitä tarvitsee.

    Joku toinen taas oli tutkaillut kytkentäkaaviota ja oli sitä mieltä, että saman karvan katkaisee kumpikin katkaisija. Itse en ole tutkinut asiaa ja sammutan avimesta. Tappokatkaisija jää kuitenkin päälle ja sitten ihmetellään kun peli ei starttaa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #15
    Kytkimellä ehdottomasti.


    No joo, ehkä ei kuitenkaan.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  16. #16
    Noh, virta-avvaimesta. Joskus on kyllä tullut tehtyä myös "tapot"..
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

    ****

    Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
  17. #17
    Lainaa (Köpi @ Touko. 14 2008,13:44) kirjoitti
    Sivujalalla tulee sammuteltua enimmäkseen...
    +1 tuolle.
  18. #18
    Sillä ei ole mitään seksuaalista merkitystä sammuttaako pyörän avaimesta vai tappokytkimestä.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  19. #19
    Kerran tuli täydestä vauhdista katkaistua tapolla Ja sit vielä manailtua päälle 5 minuuttia että mikä v***u on vikana.

    -hh-
  20. #20
    Kai se moposta/käyttäjästä on kiinni miten sammuttaa....

    Mulla ainakin tappokatkasija katkaisee sytytyksen sähköt, samoin kun avainkin. Eli moottori sammuu, mutta valot jää päälle, eli joutuu vääntämään avaimesta myös.

    Joissin mäki yms paikoissa missä joutuu pitämään pyörää jarrulla paikoillaan ennen sammuttamista toi sivujalka tai tappokytkin sammutus on ihan hyvä apu.
  21. #21
    Sivujalalla. Eipähän unohdu tuokaan sitten.
    Aavikon yli pitäis päästä. Tai Turkin takamaille. Tai ihan minne vain Lähi-Itään. Tai Marokkoon.
    Jostain pitää aloittaa ;) Edit: Route 66 ajettu 2007. Edit2: Iran ajettu 2008. Matkablogi: www.chef.fi/iran. 2009 oli jalka poikki. 2010 muutto Norjaan.
  22. #22
    Lainaa (harmaahukka @ Touko. 14 2008,15:09) kirjoitti
    Kerran tuli täydestä vauhdista katkaistua tapolla Ja sit vielä manailtua päälle 5 minuuttia että mikä v***u on vikana.

    -hh-
    Oivallinen konsti jos sattuu osumaan tunneliin missä alamäkeä ja pari sydäntautista mummoa puudelia ulkoiluttamassa.
    Reilu vauhti > virrat pois tappokatkaisijasta > tuppi nurin > hetken päästä virrat takaisin päälle ja jo vain tulee mukava pamaus raakana putkeen virranneesta bensasta. Joskus junnuna tota tuli sillointällöin harrastettua Mustankallion tunnelissa.
    Ei vaan toimi ruiskupeleillä
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  23. #23
    Lainaa (Oltsu @ Touko. 14 2008,15:39) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Touko. 14 2008,15:09) kirjoitti
    Kerran tuli täydestä vauhdista katkaistua tapolla Ja sit vielä manailtua päälle 5 minuuttia että mikä v***u on vikana.

    -hh-
    Oivallinen konsti jos sattuu osumaan tunneliin missä alamäkeä ja pari sydäntautista mummoa puudelia ulkoiluttamassa.
    Reilu vauhti > virrat pois tappokatkaisijasta > tuppi nurin > hetken päästä virrat takaisin päälle ja jo vain tulee mukava pamaus raakana putkeen virranneesta bensasta. Joskus junnuna tota tuli sillointällöin harrastettua Mustankallion tunnelissa.
    Ei vaan toimi ruiskupeleillä
    Hirvee kauhukakara. Haa tunnustit! Vankilaan, vankilaan...
  24. #24
    Lainaa (Tuna @ Touko. 14 2008,14:34) kirjoitti
    Hmm, jalalla avaimesta...
    Keskijalalla tapponappulasta? Ei vaan toimi ilman sepalusta olevin housujen kanssa...



    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  25. #25
    Kumma kun ei kukaan sano että vaahtosammuttimella

    Hyviä perusteluja avainvaihtoehdolle, itsellä enimmäkseen seisontatuella sammutus. Kannattaa sitä tappoakin joskus renkata ettei hapetu toimimattomaksi.
  26. #26
    Avaimella, joskus ajatuksissaan sivujalalla
    Kawasaki Er-6f
  27. #27
    Lainaa (HarriS @ Touko. 14 2008,16:30) kirjoitti
    Kumma kun ei kukaan sano että vaahtosammuttimella
    itellä kulkee sammutuspeite mukana
    600rr
  28. #28
    Mulla kävi sillai, kun olin puolitoista vuotta sitten ostamassa tätä vanhaa Trumppaa ed. omistajalta.
    Kaveri oli käynnistellyt, ja sammutellut avaimesta ennen mun tuloa kattomaan pyörää. Siinä sitten mie sammutin sen tappokytkimestä, eikä sen jälkeen käynnistynyt Trumppa kuin työntämällä. Se ei estänyt pyöräkauppoja, koska se oli rakkautta ensisilmäyksellä (siis Trumpan ja minun välistä).

    Jälkeenpäin selvisi että tappokytkimen käyttö oli hajoittanut solenoidin, enkä ole sen jälkeen käyttänyt koko turhaa härpäkettä.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  29. #29
    tyhjäkäynniltä kytkin nopeasti ylös, mieluiten liikennevaloissa



    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  30.  
  31. #30
    Oikeasti onko tolla sammutustyylillä mitään väliä, sillä jokainen tapa avaa virtapiirin? Se on ihan sama onko tappokytkin jalassa vaiko kahvassa - samassa piirissä kuitenkin.

    Pääasiallisesti ite sammutan vetämällä bensaletkun puukolla poikki ja annan raksuttaa letkut tyhjiksi. Joskus työnnän kalliolta alas, ni johan sammahtaa... Kerran ammuin kylkeen singolla nimittäin olen kuullut, että se säästää järjestelmää eniten...
    -Seppä-
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen