Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 182:sta
    Alkaa syömään miestä, nimittäin rengastyön hinta !!!

Ostin sopivasti org.shopista takanakin ja kyselly tässä
    useasta paikasta mitä maksaisi vanhan gummin irroitus+uuden asennus+tasapainotus (irtovanteelle).
    MP-liikkeet alkaa heti puhelimessa käkeilemään... öö no tota se vähän riippuu, tuo tänne niin
    katotaan... jotain 30 luokkaa se on. Hinnat on olleet 20-39 eur haarukassa (39e=230 MARKKAA!!!!).

Kyse on siis näin yksinkertaisesta rutiinityöstä, eikä sille osata antaa hintaa, KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!
    Sehän on selvä, että kauppiasta xituttaa, kun asiakas ei osta sitä kallista rengasta vaan pelkän
    asennuksen. Sitten hinnoitellaan epätoivoisesti itsensä pihalle. Vaikka maksaisin rengastyöstä
    jollekin idiootille 39e, niin pyörä jäisi silti aavistuksen halvemmaksi, kuin ostaa se
    kumi+asennus samasta puljusta.

Minulla on tapana laittaa palveluita/liikkeitä boikottiin jos homma ei toimi. Boikottilistalle
    pääsee helposti, mutta poispääsy on vaikeampaa!

Pitääkö tämäkin toimenpide opetella itse...?

Neuvokaa Lahden seudulta paikka jossa työ onnistuu kohtuuhintaan.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
    Hyvinkäällä olen irtovanteelle laitosta maksanut 10-20 euroa.

Motskari.com

Lahden seudusta ei parempaa tietoa.
    Suzuki GSXR 600 L1
    Niin, jostain se raha on revittävä.
    Opetteleppa se renkaan vaihto ja tasapainotus ja katsotaan sen jälkeen paljonko itse siitä velottaisit, jos sen ventovieraalle tekisit.

Ja miten niin yrittäjä on idiootti, jos pyytää vaihtotyöstä 39€?

JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
    Eipä siitä hommasta nyt paljoo yli 10e kannata maksaa... Jotkut Euromasterit vaihtaa myös mopojen renkaita, jotenka kannattaa niistä kysellä.
    Pain is just weakness leaving the body
    Turku PowerBike 10€ kipale irtovanteelle. Ostit sitten kumisi vaikka Sambiasta.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Lainaa (mekanik @ Huhti. 13 2006,11:10) kirjoitti
    Eipä siitä hommasta nyt paljoo yli 10e kannata maksaa... Jotkut Euromasterit vaihtaa myös mopojen renkaita, jotenka kannattaa niistä kysellä.
    Näin on. Ja hintakin on lähempänä kymppiä kuin kahta irtovanteelle laitettuna. Ja toistaiseksi ei ole tarvinnut aikaa varata, vaan homma on tehty heti, oli sitten mukana oma rengas tai ei.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Lainaa (jörkka @ Huhti. 13 2006,11:09) kirjoitti
    Opetteleppa se renkaan vaihto ja tasapainotus ja katsotaan sen jälkeen paljonko itse siitä velottaisit, jos sen ventovieraalle tekisit.

JK
    No onhan se itsensä tuolloin ulos hinnoitellut Luulisi kuluttajaa hinnan kiinostavan! Jossain pääsee lähelle kypää ja jossain mennään neljään kypään.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Siten niin, että tuolla kommentilla saadaan kysyjä etsimään jatkossa kaikki muutkin palvelut muualta ja vanha kunnon juorukello jauhaa pyörämiesten kahvipöydässä: "ei paikasta X kannata mitään ostaa, renkaan vaihdostakin pyysivät neljäkymppiä".

Toisaalta jos vaihtotyön ottaa PR-hommana, niin asiallisella hinnalla tehden saa firmalleen reippaasti goodwilliä ja moni tyyppi pirauttaa pajalle ensimmäisenä, koska aiemminkin on saanut reilua kohtelua.

Minulla ainakin on samoja kokemuksia kuin threadin aloittajalla eli jatkossa menen suoraan sinne missä homma viimeksi hoitui edullisesti (Konalan Storm, 10eur tasapainotuksineen).

JK
    Minusta yrittäjän olisi järkevämpää sanoa suoraan "Ikävä kyllä emme tee pelkkiä rengastöitä ". Homma olisi sillä selvä !
    Eikä kertoa hinnalla että "Mee v...uun täältä omine renkainesi kanssa".
    Ei kaikki öljynvaihto firmatkaan vaihda sun öljyjä jos sulla on omat öljyt mukana.
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
    Pari vuotta on tullut hankittua renkaat ulkomailta ja itse myös vaihdettua. Renkaan vääntää raudoilla vanteelle nopeammin, kuin lähtee roudaamaan autolla mihinkään rengasliikkeeseen, vaikka olisi lähelläkin. Kompurakin tallista löytyy. Kyllähän 20-39€ viiden minuutin työstä on kelpo korvaus. Vannetyön oppii kesäpoikakin parin tunnin opastuksella, eli ei se mitään kovin kummoista työtä edes ole.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21

JK
    Jostainhan se on tosiaan revittävä, mutta se paikka ei ole meikäläisen lompsa!

Kelkkailuharrastuksessa tuli aikoinaan huollatettua/säädettyä iskareita huoltoliikkeissä, maksoi öbaut 35-45e/kpl, eikä aina ollut työn huolellisuudessa kehumista.
    Opettelin homman itse, hommattiin vehkeet ja nyt niitä tulee laitettua kavereille aineiden hinnalla (ehkä 10-15e/4kpl).
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    6-Horo 2005=ex
    ainakin täällä päin ku rengasliikkeessä pyöräytin kummin alle ni olikoha 10e, ja tasapainottivat vielä uusiksi ku olivat pistäneet väärin aluksi (5cm painoja oli puolittain)
    Eräs MP-liike tampereella veloittaa niin sanottua pinnavanne lisää rengastöissä...

On mukamas niin paljon hankalempi ja arempi kuin valuvanne, onhan se toki jonkin verran kun vaikeempi saada koneeseen kiinni tms, mutta ei pitäs ammattilaiselle olla mikään ongelma...
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
    Duoda, miksi ihmeessä niiden liikkeiden tarttis hyväntekeväisyyttä tehdä? Siis jos alta alle saisi vaikka maksaa sen kympin, niin aikaa siihen kuitenkin tuhraantuu yllättäväsi. Varataan aika, lykitään mopo sisään, rengas irti ja koneeseen, tasapainot, takasin, ketjut siinä vaiheessa kuitenkin mennyt "väärälle kireydelle", säädetään vielä ne, lykitään mopo takasin ulos, ja tuumitaan taas mitäs "oikeita" hommia oltiin tekemässä.

Tässä hurahtaa helposti se puol tuntia, kaikkine pähkäilyineen ja sen takia, että yhden renkaanvaihdon takia joutuu muut hommat keskeyttämään. Itse siihen kumin vaihtoon ei sitten liikaa aikaa mene.

Jos tuntihinta normaalissa liikkeessa on vaikka 50 egeä, niin kyllä tosta se 25 egeä nopeasti tulee.
    Pääkaupunkiseudulla seuraavat vaihtoehdot:
    http://www.snellmanracing.fi
    http://www.tokimoto.fi

©
    Aiheesta on olemassa ikuisuusviestiketjukin: Renkaanvaihtohinnat eri liikkeissä täällä!! Kerätään listaa tänne!

Aletaas päivittään
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Lainaa (jiiässä @ Huhti. 13 2006,12:18) kirjoitti
    Eräs MP-liike tampereella veloittaa niin sanottua pinnavanne lisää rengastöissä...

On mukamas niin paljon hankalempi ja arempi kuin valuvanne, onhan se toki jonkin verran kun vaikeempi saada koneeseen kiinni tms, mutta ei pitäs ammattilaiselle olla mikään ongelma...
    Toi nyt varmaan johtuu lähinnä sisärenkaasta, joka aiheuttaa lisähommia verrattuna valuvanteseen, jossa on tubeless rengas. Kyllä sen siihen koneeseen ihan samalla tavalla saa laitettua.
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
    Mun mielestä tuollainen hinta on ihan kohdallaan, sillä onhan se yritys satsannut toimitiloihinsa, henkilöstöön ja vehkeisiin. Lisäksi rengas vielä tasapainoitetaan, eikä ole ihan pikku rahalla sellaistakaan konetta hankittu. Asentajallekin pitäis maksaa palkkaa, lakisääteiset sivukulut hoitaa ja jotain jäädä vielä firmallekin.. Ja pitäis muistaa, että liikkeen hinta sisältää aina myös arvonlisäveron.

Homma on myös kausiluontoista ja niinhän se menee joka paikassa, että silloin otetaan kun rahaa on tarjolla. Talvella vois varmaan renkaat ja työt saada halvemmallakin (ihan niinku auton kesärenkaat talvella, tai talvirenkaat kesällä)

Toisen alan yrittäjänä ymmärrän myös ihan tarkkaan sen, että muualta ostettujen kumien asentaminen e.v.v.k. Ihan sama homma kun veisit moposi merkkihuoltoon omat öljyt ja putsarit + kassillinen muita tarvikeosia mukana.. Mieti sitä yrittäjää ja ajattele miltä Sinusta tuntuisi olla hänen housuissaan..?

Tulee vielä mieleen TM:n autonrekaiden vaihtotesti äskettäin. Aika ala arvoista puuhaa lähes joka paikassa ja vastaavaa ryssimistä mullekin on sattunut mullekin esim. all rightissä. Elikkäs uusiin mopon vanteisiin tehtiin ikävät jäljet.. No, hinta oli halpa, eli asennus ja tasapainotus oli kevättarjouksessa 0 €.

Viimeksi ostin kumit org-shopista ja vaihdatin ne Suutarilan (H:ki) Vanne-Centerissä. Alta-alle tasapainotuksineen tasan 50,- ja ihan suosiolla maksan sen viiskymppisen jatkossakin asiallisesta työstä.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Alta - alle 2 rengasta 50 €

Irtovanteelle 1 rengas 39 €

Hiukan eroa.

Lainaa (J@ck @ Huhti. 13 2006,13:05) kirjoitti
    Viimeksi ostin kumit org-shopista ja vaihdatin ne Suutarilan (H:ki) Vanne-Centerissä. Alta-alle tasapainotuksineen tasan 50,- ja ihan suosiolla maksan sen viiskymppisen jatkossakin asiallisesta työstä.
    Pace and Flow
    Tässä on nyt osalta kommentoijista mennyt puurot ja vellit sekaisin. Kyse oli irtovanteelle suoritettavasta työstä !!
    Eli minä marssin vanteen, jossa on vanha rengas ja uuden kumin kera puotiin. Lähden esim. kaupunkiin asioille ja palaan noutamaan vaikka parin tunnin kuluttua.

Kyllä minä sen hyvin ymmärrän jos alta alle maksaa vaikkapa 50 eur, koska siinä joutuu työtä tekemään ensin pyörän/pyörien irroittamiseen, huoltohalli on silloin varattu ym. Se ei varmaan alle puoleen tuntiin onnistu.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    6-Horo 2005=ex
    Lainaa (pasii @ Huhti. 13 2006,13:20) kirjoitti
    Alta - alle 2 rengasta 50 €

Irtovanteelle 1 rengas 39 €
    Joo, jäi epähuomiossa mainitsematta... 50,- on touringin sopimushinta, normaalihintaa en tiedä.

Jotenkin vaan luin hintahaarukasta 20-39 € ja kuvittelin, että kakskymppiäkin on liikaa.. Toi 39 eskoa taas tarkoittaa suomennettuna just sitä e.v.v.k., eli vaihdata renkaasi siellä mistä sen ostitkin.
    Ymmärrän kyllä tuollaisenkin asenteen, sillä renkaiden myynti on aika oleellinen asia rengaskauppiaalle. Ja jos on kädet täynnä tuottavampaa työtä, niin miksi tehdä halvemmalla..?

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa kirjoitti
    Toi nyt varmaan johtuu lähinnä sisärenkaasta, joka aiheuttaa lisähommia verrattuna valuvanteseen, jossa on tubeless rengas. Kyllä sen siihen koneeseen ihan samalla tavalla saa laitettua.
    No tuo on yksi selitys, mutta BMW R1200GS pinnapyörin on poikkeus..
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
    10 euroa vaihto on sopuhinta, jos vie irtovanteen. Tasapainotuksesta sitten vaikka 5 euroa lisää kuulostaa realistiselta.
    Itse tulin turussa sanoneeksi nimeltä mainitsemattomassa mp-liikkeessä, että irtovanteelle renkaanvaihdosta 30 euroa niin luokittelen sen ryöstöksi about 10 minuutin työstä. No käskettiin suoraan lainaten painua v..tuun.
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
    Autorengasliikkeissä olen itse teetättänyt. Samanlailla on vanteelle mennyt ja hinta on siinä 10-15 erskaa. Neljääkymppiä en ikinä maksaisi
    Lainaa (Baltic @ Huhti. 13 2006,11:47) kirjoitti

JK
    Jostainhan se on tosiaan revittävä, mutta se paikka ei ole meikäläisen lompsa!

Kelkkailuharrastuksessa tuli aikoinaan huollatettua/säädettyä iskareita huoltoliikkeissä, maksoi öbaut 35-45e/kpl, eikä aina ollut työn huolellisuudessa kehumista.
    Opettelin homman itse, hommattiin vehkeet ja nyt niitä tulee laitettua kavereille aineiden hinnalla (ehkä 10-15e/4kpl).
    Niin tuliko mieleen et liikkeet maksaa kyseisestä hinnasta ALV:n,palkat,vuokrat yms.Sun on turha verrata tota sun tekemää pimeää työtä.Olisikohan verottaja kiinnostunut!!!
    Mä jaksa mitää paskapuheita kuunnella......
    Huvittavaa miten jengi aina vinkuu työn hinnasta...Hommatkaa itse tilat,vehkeet ja mainostakaa.Jos se on niin helppoa ja alkakaa tehdä kympin rengas vaihtoa,eihän se ole sen kummempaa.
    Mä jaksa mitää paskapuheita kuunnella......
    Lainaa (powerboxer @ Huhti. 13 2006,16:43) kirjoitti
    Huvittavaa miten jengi aina vinkuu työn hinnasta...Hommatkaa itse tilat,vehkeet ja mainostakaa.Jos se on niin helppoa ja alkakaa tehdä kympin rengas vaihtoa,eihän se ole sen kummempaa.
    Johtuskohan tuo siitä että kuvitellaan että kaikessa on "ainaski puolet katetta"...eikä oikein tunneta mitä mikäkin maksaa puhumattakaa että olisi mitään käsitystä yritystoiminnan pyörittämisestä; nuo rengaskoneetkaan ei taida ihan ilmaisia olla eikä moni varmaan tuotakaan duunia ilmaiseksi tee?

Varmasti noita palveluita on eri hintaisia mutta mikään ei oo raivostuttavampaa kuin aina sen halvimman etsiminen...LAATU YKSINKERTAISESTI MAKSAA !!

Sorry, pakko joskus huutaa kun v*** tämmönen että kaikki pitäs aina saada käytännössä ilmaiseksi *
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Onkos nuo "autorengaskoneet" ja "moporengaskoneet" erilaisia ?

Koska aina siis A I N A omalla kohdallani on autorengasliikkeissä saanut halvemmalla palvelua, ilman vitsailuja, moponrenkaat paikoilleen ja joskus tasapainoonkin.

Vai onko raukoilla vaan pienemmät palkat ?

Kyseessä siis irtovanteelle asennus /tasapainoitus.

Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
    (poistettu tili)
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 13 2006,14:06) kirjoitti
    Joo, jäi epähuomiossa mainitsematta... 50,- on touringin sopimushinta, normaalihintaa en tiedä.
    Se on sama 50e. Onko touringin sopimushinta sellainen ettei veloiteta enemmän kuin muilta?
  30.  
    Nyt talvella vaihdatin uuden oman renkaan irtopyörälle naapurikunnan huoltiksella, hinta tasapainotuksineen 15 euroa. Aikaa operaatioon meni n. puoli tuntia eli ei se firmalle mikään bisnes ollut, mutta toisaalta hiljaisena talvipäivänä ei muutakaan laskutettavaa näyttänyt hallissa työn alla olevan. Sekä rengaskone että tasapainotusvehje piti varustaa tietyillä lisäosilla mp- rengasta varten, siihenkin sitä aikaa juuri menikin. Vanhan ja ilmeisesti myös epätasapainoisen etuvanteen takia rengas irroitettiin uudelleen ja asennettiin varttikierroksella eri asentoon; saatiin painomäärä pysymään jotenkin siedettävänä.
    Kun kyseessä oli palkkarenki ja hinta sisältää myös sen alv:n, pidän sitä aivan kohtuullisena taksana. Kyseiselle huoltamolle ei mp -renkaiden asennushommat ole kuin pr -arvoksi luettavaa toimintaa, siksi vähäisiä ovat määrät maaseudulla. Onneksi tällaisia palveluita sieltä kuitenkin löytyy, asianomaisille...
    Kyllä minusta 1,50 euroa kahvimukillisesta on suurempaa ryöstöä, etenkin kun niitä tulee ostettua kuitenkin aika usein
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen