Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 48:een 48:sta
  1. #31
    tappokatkasijasta aina, eikä eikä kertaakaan ole tarvinu käynnistää vikasietotilasta
    Näillä mennää!
  2. #32
    Lainaa (wesba @ Touko. 14 2008,17:30) kirjoitti
    Jälkeenpäin selvisi että tappokytkimen käyttö oli hajoittanut solenoidin, enkä ole sen jälkeen käyttänyt koko turhaa härpäkettä. *
    Siis HÄ? Mahtaisko tuohon olla jotain perusteluja? Tuo kun ei käy mihinkään järkeen........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  3. #33
    Autokoulun mp-kouluttaja kertoi, että kannattaa sammuttaa virta-avaimella.

    Kuulemma tappokatkaisija _saattaa_ aiheuttaa häiriön boksissa, joka sitten rikkoo sen kertaheitolla. Kuitenkin myönsi, että saattaa kestää vaikka neljäkinsataa kertaa sammutuksen katkaisijasta, mutta sitten yhtäkkiä saattaakin sen rikkoa.

    Olipas paljon jossittelua..

    Mutta joo, avaimestahan sitä tulee aina sammutettua. En lähde edes kokeilemaan sitä, meneekö joku rikki tappokatkaisijasta sammuttamalla, ja kuitenkin sen avaimen joutuu kääntämään, että virta katkeaa.

    P.S. Sitä en ymmärrä, kun kevarikaverit sammuttelevat vauhdissa prätkän tappokatkaisijasta, jonka jälkeen pistävät hetken päästä virrat takaisin päälle ja nauravat räkäisesti kun bensa poksahtaa putkessa. Kerran yhdellä tutulla meni koko alakerta tuossa paskaksi..
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  4. #34
    En tiedä oikeaoppisuudesta mutta aikoinaan eräs mp-asentaja kertoi että jos sammuttaa tappokatkaisijasta ja sitten jää vahingossa virrat päälle pitemmäksi aikaa niin saattaa sytkäpuolen anturit ja puolat suuttua ja sanoa työsopimuksen irti.
    Itte olen aina sammuttanut virta-avaimesta, eipähän jää tappokatkaisin off asentoon eikä valot päälle.
    Taivas saa odottaa
  5. #35
    Sammuttaminen tyhjäkäynniltä vai kierroksilta?
    "ei sana kuulu, eikä se tehoa"
  6. #36
    Tämä asia minua kovasti ihmetyttää, minkä ihmeen takia se pitäisi hätästopista sammuttaa. Kuitenkin täytyy virrat kääntää pois, joten siinähän se samalla konekin sammuu.

    No, tapansa kullakin...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  7. #37
    Lainaa (TinBa @ Touko. 14 2008,21:02) kirjoitti
    Autokoulun mp-kouluttaja kertoi, että kannattaa sammuttaa virta-avaimella.

    Kuulemma tappokatkaisija _saattaa_ aiheuttaa häiriön boksissa, joka sitten rikkoo sen kertaheitolla. Kuitenkin myönsi, että saattaa kestää vaikka neljäkinsataa kertaa sammutuksen katkaisijasta, mutta sitten yhtäkkiä saattaakin sen rikkoa.

    Olipas paljon jossittelua.. *

    Mutta joo, avaimestahan sitä tulee aina sammutettua. En lähde edes kokeilemaan sitä, meneekö joku rikki tappokatkaisijasta sammuttamalla, ja kuitenkin sen avaimen joutuu kääntämään, että virta katkeaa.

    P.S. Sitä en ymmärrä, kun kevarikaverit sammuttelevat vauhdissa prätkän tappokatkaisijasta, jonka jälkeen pistävät hetken päästä virrat takaisin päälle ja nauravat räkäisesti kun bensa poksahtaa putkessa. Kerran yhdellä tutulla meni koko alakerta tuossa paskaksi.. *
    tosta putkessa paukuttamisesta... käy joku kesä bomber weekendissä ku jengi vetää äänenvaimentajaa myöten putken punahehkuun eli voi paukuttaa tolla tavoin 10 min yhtä soittoa mut pointti ok.. kone ei kyl tykkää tosta.. mut eihän kaikki muijatkaan b-rapun panosta
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  8. #38
    Kannattaa joskus sammutella hätäkatkaisijastakin, sillä sinne voi muuten kertyä hapettumaa. Tiedän tapauksen, kaveri veti mutkassa ojaan kun pyörä sammui tästä syystä.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  9. #39
    Avaimesta sammutan!
    GSX 1400 -06
  10. #40
    Lainaa (TinBa @ Touko. 14 2008,21:02) kirjoitti
    Autokoulun mp-kouluttaja kertoi, että kannattaa sammuttaa virta-avaimella.

    Kuulemma tappokatkaisija _saattaa_ aiheuttaa häiriön boksissa, joka sitten rikkoo sen kertaheitolla. Kuitenkin myönsi, että saattaa kestää vaikka neljäkinsataa kertaa sammutuksen katkaisijasta, mutta sitten yhtäkkiä saattaakin sen rikkoa.
    Ja höpönlöpön tuolle autokoulun opelle. Kytkentäkaavioiden perusteella sanoisin että se on sama mistä sammuttaa.

    Lainaa kirjoitti
    P.S. Sitä en ymmärrä, kun kevarikaverit sammuttelevat vauhdissa prätkän tappokatkaisijasta, jonka jälkeen pistävät hetken päästä virrat takaisin päälle ja nauravat räkäisesti kun bensa poksahtaa putkessa. Kerran yhdellä tutulla meni koko alakerta tuossa paskaksi.. *
    Ei kannattaisi ajella alakerrassa sillä mopolla
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  11. #41
    Kunhan muistaa sammuttaa, mitä väliä mistä *



    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  12. #42
    Minä laitan vähän viru valgiaa bensan sekaan. Ensin se mopo laulaa kovaa ja korkealta ja on niin voimansa tunnossa.
    Mutta sitten aikansa kukkoiltuaan sammahtaa siihen, missä sattuu olemaan.
    Seuraavana aamuna vähän rykii, kun lähden taas ajelemaan.

    Koskaan ei näin toimien ole mitään hajonnut.
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
  13. #43
    Jännittävää touhua moottoripyörän sammuttaminen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  14. #44
    Lainaa (iama @ Touko. 14 2008,21:43) kirjoitti
    Kannattaa joskus sammutella hätäkatkaisijastakin, sillä sinne voi muuten kertyä hapettumaa. Tiedän tapauksen, kaveri veti mutkassa ojaan kun pyörä sammui tästä syystä.
    Bingo!

    Kaikkia mopotin katkaisijoita, vipuja yms tulisi käyttää...sillätavoin varmistetaan niitten toiminta..käytöstä ei mene rikki vaan yleensä käyttämättömyydestä.

    eräs etu tappokatkaisijan käytölle...aina kun sammuttaa myllyn siitä voi olla varma ettei tule sellaisia hätiköityjä starttauksia...toki joutuuhan kääntämään sen lisäx avaimesta.
    kyllähän vetskarikin vedetään (yleensä) aina kiini vaikka tiedetään et taas kohta joutuu keventämään..

    opetella sellanen tapa et viimeinen toimipide ennen strattinappulan painamista on tappokatkaisijan kääntö peukalolla niin voi olla varma et kaikki on valmista...ainakin pitäisi olla.

    mut makuasioita sano musti..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  15. #45
    RSV:ssä, jos sammuttaa yli 96-asteisena niin flekti jää pyörimään vain jos taposta sammuttaa..Mutta eipä tosiaan lämpöäkään tuotu enää sammuttamisen jälkeen.
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  16. #46
    Sama sähkö sieltä puolilta katkeaa vaikka sivuleikkureilla... Eli lienee makuasia
    Antaa raudan hieroo,ei sillä järkee oo...
  17. #47
    Lainaa (Pave. @ Touko. 14 2008,18:23) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Touko. 14 2008,17:30) kirjoitti
    Jälkeenpäin selvisi että tappokytkimen käyttö oli hajoittanut solenoidin, enkä ole sen jälkeen käyttänyt koko turhaa härpäkettä. *
    Siis HÄ? Mahtaisko tuohon olla jotain perusteluja? Tuo kun ei käy mihinkään järkeen........
    Ei oo perusteluita, mutta näin vaan kävi. *

    Mutta oheistamispäällikkö Jaakko Parantaisen sanoin: "tavara tykkää, kun sitä käytetään". *


    Edit: typöja, perk taidan siirtyä Suomimatsia odotellessa kännissä-palstalle...



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  18.  
  19. #48
    Lainaa (M-ksa @ Touko. 14 2008,16:39) kirjoitti
    Avaimella, joskus ajatuksissaan sivujalalla
    +1

    ja vielä joskus parkista kytkimellä. Onneksi on rivikusiainen
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12