Ajelen crossikypärä päässä, sellainen lipallinen malli, jossa on myös visiiri. Aivan ehdoton kapine auringon paistaessa matalalta silmiin, mutta voi herran tähden mikä suhina potan sisällä!korvatulpatkaan ei tahdo riittää.
Ostin niskasuojan, crossimallisen ison mustan makkaran, jonka varsinainen tarkoitus on estää päätä retkahtamasta ikäviin suuntiin.
Johan tuli hiljaista. Suoja ei ole edes erityisen tiivis, vaan se ilmeisesti jotenkin muuttaa virtauksia kypärän alla, koska suhinat häipyy lähes kokonaan ja jäljelle jää paljon miellyttävämpi matala moottorin murina. (vakioputket, huom)
Jos kehtaat kokeilla niin suosittelen lämpimästi. Niskasuoja maksoi tuollaiset 40 E.
...kuka piru siellä sutii...
Jep itse huomannut saman asian avattavan HJC:n kanssa. Kylmillä keleillä ajaessa päällä on poolopaitaa, buffia yms. kaulus täynnä, kypärä paljon hiljaisempi kuin kesähelteellä, jolloin pelkkä t-paita takin alla.
<br /><br type="_moz" />
Täällä samoja havaintoja. Kun heittää vaikka pelkän käsivarren kaulan ympärille suhinat hiljenevät. Crossikaveri yrittänytkin lobata sellaista niskatukea mulle turvallisuusmielessä. Pitäis varmaan kokeilla sitä ajossa.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Oletko kokeillut lääkitystä .. joskus sekin auttaa .. häviää suhinat ..(svahnm @ Touko. 14 2008,09:08) kirjoitti
..
Pitäisi joskus, kun varsinaiset korvatulpat unohtuvat jonnekin,
kokeilla vaikka Buranaa tai jotain. Sehän on sellaisen sukkulan
muotoinen ja on varmaan helppo työntää korviin ... Kyllä ne ihan
tosissaan väittävät, että lääkkeistä voisi olla apua ..
PS. eikös tämä jo ollut kolmas viesti ketjun alusta ja silloin
viimeistään pitää alkaa puhua jostain aivan muusta kuin mitä
ketjun alussa oli tarkoitettu, niin nekin, jotka valittavat, että
ei taaaaaskaaan pysytä aiheessa, pääsevät esille ...
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
(svahnm @ Touko. 14 2008,09:08) kirjoitti
Kun kietoo käsivarren jonkun veemäisen tyypin kaulan ympärille, niin kyllä siinä ainakin sen kaverin suhinat ja puhinat loppuu.
![]()
GHOSTWRITER
Nyt on varmaan lääkitys retuperällä kun en oikein saa kiinni sun viestistä..(MattiR @ Touko. 14 2008,09:18) kirjoitti
![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
tässä ketjussa ei taaskaan pysytä aiheessa. hehiö.(MattiR @ Touko. 14 2008,09:18) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Mun tavallinen, ei crossikypärä, on kanssa yksi riesa.
Kypärän sisällä tuulee niin, että korvia särkee ja korvat myös soi, tulpista huolimatta.
Kypärähuppua olen harkinnut, mutta jotenkin sen käyttö ei innosta.
Kaulahuivi on, joka on suun eteen asti ylhäällä.
Villahuivi kaulaan viidelle kierrokselle?![]()
Erilainen "nuori".
ainakin SHOEIn ruukkuihin saa sellasen lärpäkkeen ostettua siihen kaulaan joka pitäis just tota ongelmaa korjata...
miksei sitä vois johonkin muuhunkin kypärään laittaa kun se vaan pujotetaan kypärän kuoren ja pehmikkeiden väliin!
GSXR-1000 Limited
Heti tilaamaan jostain lärpäkettä.(Tohtori R @ Touko. 14 2008,10:53) kirjoitti
![]()
Erilainen "nuori".
Mulla olis Shoein Whisper kit turhan panttina kun hommasin schuberthin ja shoei jäikin ratakypäräksi. Sopii raid2, xr1000 jne..
Setti on kyllä avattu kun heitin sillä 10km lenkin mielenkiinnosta, mutta täysin puhdas ja alkuperäisessä muovipussissaan.
Hiljentää mukavasti ja lämmittä kylmällä kelillä kun ilma ei pääse niskaan tai kaulaan yhtä vapaasti. Huurtuu myös eri tahtiin, mutta pinlockilla pärjää.
Voisin tuosta 15e luopua kun uusi on jossain 25e korvilla??
linkki
Jo pelkän kuvan perusteella iski ahtaanpaikankammo.(Köpi @ Touko. 14 2008,11:00) kirjoitti
![]()
Erilainen "nuori".
Tuossa whisper kitissä on se hyvä puoli, että siitä voi käyttää joko leukaosaa tai niskaa osaa erikseenkin. Yhdessä ne alkaa jo vastata suupertin s1:sen pukemista päähän..![]()
heh(Sini-68 @ Touko. 14 2008,10:56) kirjoitti
olishan ton voinu paremminkin ilmasta mutta just toi svahnmn "lärpäke" oli hakusessa...
kaverilla oli sama ongelma että kaulan kautta veti ja tollasen se laitto ja on ollu tyytyväinen!kuulemma nopeesti tottuu
GSXR-1000 Limited
Pitää alkaa itsekin testailemaan eri virityksiä kun tuossa pitempää matkaa ajaessa huomasin että jo yhden sormen laittaminen (avattavan)kypärän alareunaan kiinni tiettyyn kohtaan vähensi suhinaa huomattavasti.
Pilailuliikkeestä irtosormet kypärän reunaan kiinni tai jotain sinnepäin...
Suzuki M1800R -10, Yamaha XV535 -96
Ex: Aprilia Pegaso 650 -00, CBR900RR -00
1/4 mile: 10.796s, 212.10km/h, 60ft 1.888s
No tota voi jo sanoa melkein täydelliseksi umpikypäräksi.(Köpi @ Touko. 14 2008,11:00) kirjoitti
![]()
GHOSTWRITER
Moi,(svahnm @ Touko. 14 2008,11:02) kirjoitti
vieläkö sulla on whisper kit tarjolla?
----------------------------------------
Kawasaki ZZR1400 ABS -07
ex Honda Sevenfifty -01
ex Honda 1100 XX Blackbird -06
ex Honda VFR -98
Hakusessa: Arlen Ness 5920 tai 3306 (54)
jep, eipä tuolle ole itsellä käyttöä. Pistän privaa, niin ei tää ketju sotkeennu..
Mulla on just tommonen samanlainen setti omassa x-lite 901 kypärässä.Alunperin shoein setti mutta meni hyvin paikalleen kun tunki reunat sen kypärän alaosan kumin alle.(svahnm @ Touko. 14 2008,11:02) kirjoitti
Pysyy hyvin paikallaan,melu jpienenee a paskanhaju maaseudulla vähenee.
Lisäksi huomattavasti lämpöisempi viileillä keleillä.
Ei tosta vielä huonoja puolia ole löytynyt,ihan siistikin vielä.Eikä mitään huurtumisongelmia ole näkyny,visiirissä pinlock.
Ei kun testaamaan,voi olla että säästyy rahat kun ei tarvi ostaa hiljasempaa kypärää.
Mulla ollu nyt kax viikkoo Shoei ja wisperkitti.
Toimii kyllä , ei tarvii korvatulppia , mutta mutta..
Sen kypärän tunkeminen päähän ja poisotto myös..
Ai että se on tuskaa kun kaksin käsin naama punasena tunkee
pottaa päähän. Eikä se poisotto ole yhtään kivempaa.
Siitä huolimatta, jatkan käyttöä , kun noi ilmat on kylmiä ja
suhinat pysyy riittävän pieninä.
( tai ehkä mulla vaan on iso pää... )![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Jurrissa ?? *(MattiR @ Touko. 14 2008,09:18) kirjoitti
![]()
<p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
"Kuinkas hurisee?" kysyi kaverini.
"No ei nyt enää niin pahasti, kun vaihdettiin lääkitystä." vastasin ..
Niin .. itse asiassa oletteko edes kokeileet miten hyvin
Burana poistaa suhinoita?
Jossain Asterixissa missä Trubadurix "lauloi" nuo hullut
roomalaiset (S.P.Q.R) joutuivat työntämään persiljaa
korviinsa ... Ajattelin, kun persiljaa ei ole kovin viljalti aina
saatavilla, niin Buranalla voisi korvata persiljan mainiosti.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Pitäs varmaan itelle hommata tuollainen tai joku vastaava. Mulla tuulee jostain kypärän välistä silmiin *(Köpi @ Touko. 14 2008,11:00) kirjoitti
. KBC kyseessä, ja lueskelin et joillain muillakin ollut samoja ongelmia.
Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole, ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.
Tilasin tollasen viimevuonna. Hiljenee kypärä kyllä, mutta ongelma on sen paikallaanpysyminen ja kypärän käyttö. On meinaan aika tiukka toi läpi. Eli ei tahdo millään pysyä paikallaan toin kummihärpäke, kun ottaa kypärän pois päästä tai laittaa sen päähän. Lisäksi se oli hieman liian tiukka kypärään (HJC), et pienet repeämät tuli jo eka asennuskerralla.(Köpi @ Touko. 14 2008,11:00) kirjoitti
Summa summarum: Käytin pari-kolme kertaa ja kyllästyin toin kanssa pelaamiseen. Periaate toimii, käytäntö ei.
OT: On muuten hinta noussut ihan kivasti, muistaakseni viimevuonna oli 9,90€, saatan tosin muistaa väärin..
Noiden whisper kittien ym. pukeminen on vähän kuin syntyis uudelleen ja uudelleen..
Jotenkin tuohon kuitenkin tulee sellainen tekniikka, ettei nenä ja korvat irtoa ihan aina.. Silkkinen tai mikrokuitinen kypärähuppu tai vastaava kortonki parantaa luistoa kummasti.
Tuosta "ruma kuin prkl" on meidänkin taloudessa sellaisia kokemuksia ettei se pysynyt kunnolla paikallaan. Sisäpuolen kumitahmanöyhtää irtoilee ja jää kypärään koristukseksi, ja lärpäkettä pitää vähän väliä kohentaa ja vedellä takaisin paikoilleen... Poistettiin käytöstä koko viritys.
Tuohon WhisperStrip Kittiin olen ollut tyytyväinen, istuu Arain reunukseenkin aivan hyvin. Hiljentää melua, ja ei tuule eikä vedä kypärän sisään.
Ja liian monen taistelun jälkeen olen todennut, että ihan turha repiä nenää irti sen leukaosan kanssa, se lähtee niin nopeasti irti ja on helppo tökätä takas paikalleen. Mulla on vielä autocomin mikrofoni törröttämässä siellä kypärän sisällä, ja sekin jää otsaan-nenään-leukaan kiinni lähes aina...joo, olen miettinyt itsekin että onko pää mallia ufo, vai miten tämä toiminta voi olla niin vaikeeta *
Lisäksi ihan ohut liukas huppu pukemisen helpottamiseksi, ja erillinen kauluri, minkä yläreunan saa työnnettyä leukalärpäkkeen ja koko reunuksen alle, hiljentää myös *
Mies on sanonutkin, että matkoilla kun on kyse lyhyestä pysähtymisestä, niin en saa ottaa kypärää pois kun sen pukeminen kestää niin kauan *
:vannonvannon:ostin viimekeväänä ton x-liten avattavan,ja kerran sitä pidin .Oli sellasia suhinoita ja tuuli kuljeskeli korviin et hommasin toisen potan.mahtaisko tollanen härpäke sopia kyseiseen malliin kuinka helpolla kun se päähänlaitto on jo muutenkin olevana melkoista reuhtomista![]()
![]()
Niille, joilla tuuli pääsee leuan alta kypärään löytyy myös pelkkä Shoei Chin Curtain, eli leuan eteen tuleva härpäke whisper kitistä kuva.
Sen pukeminen ei ole niin vaikeaa ja hiljentää myös aavistuksen ajomelua yksinäänkin. Allrightissa taitaa olla joku 17e. Kannattaa katsastaa org-shopista, on varmasti edullisempi jos löytyy.
Tota leukalärpäkettä näyttää olevan myös joku "yleismalli" shoeilla, eli voisi kuvitella, että menee lähes kaikkiin kypäriin, joissa leukaosan ja pehmusteen väliin saa työnnettyä tuollaisen 1mm paksuisen muoviliuskan kiinnipysymistä varten.
Mulla on whisperin lisäksi erillinen shoein leukasuoja joka on umpinaista materiaalia. Se on mielestäni vielä parempi kuin tuo verkkomainen. En tiedä saako umpimallia nykyään jostain, mutta tässä kuva alempi kuva
jokos se whisperi meni ?(svahnm @ Touko. 18 2008,16:07) kirjoitti
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012