Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Jos ajaa radalla 20min settejä kerran tunnissa, niin onko idea pitää rengaslämmittimet päällä koko huilatut 40 minuuttia?

    Eli vaikka rengas ehtisikin lämmetä tarpeeksi esim 15min lämmityksessä ennen ajosettiä, niin onko renkaan kannalta huono asia, että se käy useammin läpi jäähtymis/lämpenemis-prosessin?
  2. #2
  3. #3
    Pirelli muistaakseni suosittaa viittä lämmitys / jäähdytys kertaa renkaalle maksimissaan, eli lämppärit päälle siksi 40 minuutin ajaksi. Siksi niissä on termarit...
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  4. #4
    Kiitos, lämppärit tuli korkattua tänään ahvenistolla.

    Vielä on hiukan hakusessa, kuinka "omaa kovaa" voi lähteä nyt siis heti alusta lähtien työntämään, kyseessä halppislämppärit
    kiinteällä 80 asteen termarilla..
  5. #5
    Lainaa (Hemppa @ Touko. 06 2008,23:19) kirjoitti
    Kiitos, lämppärit tuli korkattua tänään ahvenistolla.

    Vielä on hiukan hakusessa, kuinka "omaa kovaa" voi lähteä nyt siis heti alusta lähtien työntämään, kyseessä halppislämppärit
    kiinteällä 80 asteen termarilla..
    Miten muuten käytännössä tuo homma toimii paikan päällä? Eli mistä virtaa jne...?
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  6. #6
    Lainaa (Hapa @ Touko. 06 2008,23:36) kirjoitti
    Miten muuten käytännössä tuo homma toimii paikan päällä? Eli mistä virtaa jne...?
    Varikoilla on sähkötolppia. Oma, pitkä ulkoilman jatkojohto kannattaa pitää mukana.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  7. #7
    Lainaa (Earthend @ Touko. 07 2008,00:17) kirjoitti
    Lainaa (Hapa @ Touko. 06 2008,23:36) kirjoitti
    Miten muuten käytännössä tuo homma toimii paikan päällä? Eli mistä virtaa jne...?
    Varikoilla on sähkötolppia. Oma, pitkä ulkoilman jatkojohto kannattaa pitää mukana.
    Ahaa. No, näin arvelinkin asian olevan. Peritäänkö näistä jotain erillistä maksua, vai sisältyykö pistokepaikat jo ratavuokraan?
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  8. #8
    Lainaa (Hapa @ Touko. 07 2008,16:02) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Touko. 07 2008,00:17) kirjoitti
    Lainaa (Hapa @ Touko. 06 2008,23:36) kirjoitti
    Miten muuten käytännössä tuo homma toimii paikan päällä? Eli mistä virtaa jne...?
    Varikoilla on sähkötolppia. Oma, pitkä ulkoilman jatkojohto kannattaa pitää mukana.
    Ahaa. No, näin arvelinkin asian olevan. Peritäänkö näistä jotain erillistä maksua, vai sisältyykö pistokepaikat jo ratavuokraan?
    Ei ainakaan millään järjestetyllä ratapäivällä ole erikseen noita veloitettu.. Vapaista harkkareista en osaa sanoa.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  9. #9
    Lainaa (Earthend @ Touko. 07 2008,18:44) kirjoitti
    Ei ainakaan millään järjestetyllä ratapäivällä ole erikseen noita veloitettu.. Vapaista harkkareista en osaa sanoa.
    Ei tähän saakka?

    Lainaa (HelRCnInfo @ Huhti. 28 2008,xx:xx) kirjoitti
    Huomaa, että mikäli tarvitset sähköä varikolla, Motopark veloittaa siitä paikan päällä erillisen maksun.
    Nyt tulevana viikonloppuna Motoparkissa HelRC:n infon mukaan ratayhtiö veloittaa, mitenhän käytännössä.

    /z
  10. #10
    Moro

    Oikein piti Jonnelta kysyä tuosta sähkön veloituksesta ja kyllä asia on ensi viikonlopun leirilläkin niin, että renkaiden lämmittäminen kuuluu rata/ajoleirimaksuun, mutta esim. asuntovaunulta veloittavat pikku lisämaksun sähköstä myös varikolla "asuttaessa".

    HelRC:n leiri-infossa on siis tuossa kohdin virhe. kaikilla radoilla ja kaikissa kekkereissä rangaslämmittimien käyttö on sisältynyt ratamaksuun.

    Hanski
    possujono pilaa elämän
  11. #11
    Lainaa (-Hanski- @ Touko. 07 2008,20:13) kirjoitti
    HelRC:n leiri-infossa on siis tuossa kohdin virhe. kaikilla radoilla ja kaikissa kekkereissä rangaslämmittimien käyttö on sisältynyt ratamaksuun.
    Tai ei suoranaista virhettä mutta mahdollisuus ymmärtää väärin on näköjään olemassa. Kiitos täsmennyksestä, hyvä että selvisi! /z
  12. #12
    Lainaa (-Hanski- @ Touko. 07 2008,18:13) kirjoitti
    Moro

    Oikein piti Jonnelta kysyä tuosta sähkön veloituksesta ja kyllä asia on ensi viikonlopun leirilläkin niin, että renkaiden lämmittäminen kuuluu rata/ajoleirimaksuun, mutta esim. asuntovaunulta veloittavat pikku lisämaksun sähköstä myös varikolla "asuttaessa".

    HelRC:n leiri-infossa on siis tuossa kohdin virhe. kaikilla radoilla ja kaikissa kekkereissä rangaslämmittimien käyttö on sisältynyt ratamaksuun.

    Hanski
    Mielenkiintoista, kun lämppärit haukkaa sen reilun kilowatin ja vaunu muutaman kymmenen wattia tunnissa jos ei ihmeempiä käytä.

    Kai vaunun voi akulla ilman liitäntää rata-alueelle vetää? Vaikka ei kai toi montaa kymmentä senttiä ole jos sähköä haluaa?

    EDIT: mulla on muuten kilowattituntimittari vaunussa..



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  13. #13
    Jokaiselta pyörältä jossa lämppärit niin veloittivat 10€. Alkaa sähkökin oleen hinnoissaan... Noh täähän oli jo viime kaudella sama homma Motoparkissa.
    Täytynee ens kerralla ottaa telttaan sähköinen lämmitinkin.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  14. #14
    Lainaa (Sepe @ Touko. 12 2008,16:35) kirjoitti
    Täytynee ens kerralla ottaa telttaan sähköinen lämmitinkin. *
    Mietin ihan samaa, autolämmitin on liian äänekäs. Jospa se riitä että ottaa ne rengaslämppärit yöksi makuupussin tai makuualustan alle niin voi nukkua taivasalla jos ei sada? * Jollainhan sen on mopoparkin elettävä, kun ei siellä kohta saa ajaa niin veloitetaan sitten pysäköinnistä ja sähkötolpista?
  15. #15
    Moro

    Jos Motoparkissa maksuja keräileva herrasmies kertoi, että Jonne oli yhdelle sanonut, että lämppärien käyttö sisältyy leirimaksuun, voin paljastaa, että se yksi olin minä siis soitin kysellessäni kausikortista ja samalla sain tuon virheellisen infon HelRC:n leirin sähköhinnoittelusta.

    Pahoittelen, jos asia sekoitti jonkun leiribudjetin.

    Kyllähän tuo sähkökin hinnoissaan on, mutta ei ole ihan ilmainen ratavuokrakaan, varsinkaan viikonloppuisin. Jos vaunussa pitäs päivisin ilmastoinnin ja öisin lämmityksen ja katselis videotykillä elokuvia ja lataisi kaikki talon akut ja tietty mopo koko ajan lämppäreissä, niin saisi kai kutakuinkin vitosella sähköä kulumaan vuorokaudessa.

    Leirillä kokeilin ekaa kertaa omaa täyttä vauhtia suoraan eka kierroksella ja hyvin pysyivät kumit radassa eli suositukset lämppärien käytöstä tällaiselle harrastelijallekin ovat aiheellisia ja ajoseteistä saa kaiken irti (Sportsbike lämppärit ilman säätöä ja ajat 39-42, renkaina Racetec, edessä sc1 takana sc2 ja paineet kylminä viisarimittarilla 2,0, kuumina 2,3).

    Senverran tärkeinä pidän noita lämmittimiä, että uudet hommatessani jätin vanhat ehjät varalle, jottei moisen takia mene ajopäivä pilalle.

    Hanski
    possujono pilaa elämän
  16. #16
    Lainaa (Sepe @ Touko. 12 2008,14:35) kirjoitti
    Jokaiselta pyörältä jossa lämppärit niin veloittivat 10€. Alkaa sähkökin oleen hinnoissaan... Noh täähän oli jo viime kaudella sama homma Motoparkissa.
    Muistittehan pyytää kuitin
  17. #17
    Lainaa (olli99 @ Touko. 12 2008,20:43) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Touko. 12 2008,14:35) kirjoitti
    Jokaiselta pyörältä jossa lämppärit niin veloittivat 10€. Alkaa sähkökin oleen hinnoissaan... * Noh täähän oli jo viime kaudella sama homma Motoparkissa.
    Muistittehan pyytää kuitin
    Muistettiin!

    Eihän siinä mitään jos rahastetaan, koitettais vaan saada hommaa jotenkin sitten eteenpäinkin => radan WC:t, suihkut, pinta, yms. Ok joku piipertäjä valittaa ja ei voi investoida kun ei tiedä tulevaisuutta ja plääplää....

    Sorry menee vähän ohi aiheen.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  18. #18
    Se renkaan pito muuttuu todella jos pääsee kylmenemään. Mies on ajanut radan ja pyöränsäädöt sinuiksi. Käy kahvila ja lähtee takaisin kylmillä renkailla, niin silloin irtoo.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  19.  
  20. #19
    Lainaa (Hemppa @ Touko. 06 2008,23:19) kirjoitti
    Kiitos, lämppärit tuli korkattua tänään ahvenistolla.

    Vielä on hiukan hakusessa, kuinka "omaa kovaa" voi lähteä nyt siis heti alusta lähtien työntämään, kyseessä halppislämppärit
    kiinteällä 80 asteen termarilla..
    Itse en vedä ekaa paria kierrosta täysillä jos päivän eka setti vaikka siis lämppärit olisivatkin olleet kiinni (ei se varmaan muutenkaan hyvä idea ole kun on kuskikin kylmä).

    Tokalla setillä uskaltaa kyllä renkaiden pidon puolesta sitten heti ajaa sen verran mitä nyt ylipäätään pystyy.

    -Teemu
    .