Blackbirdin akku alkaa vetelemään viimeisiään eikä oikein jaksa enää käynnistää kunnolla jos on pyörä seissyt pitkään.
Onko kokemuksia geeliakusta vs. huoltovapaa (kalsium/kalsium) akku?
Vanhoja threadeja seuratessa ei oikein löytynyt "absoluuttista" totuutta... Vähän nimittäin mietityttää tuo huoltovapaan akun kallistusrajoite 45°.
Bläkkärissähän akku on kyllä poikittain pyörään nähden...Onkohan kallistusakselilla mitään merkitystä asian suhteen...
strider
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Mikä on "pitkään"? Tunti, päivä, viikko, kuukausi, vuosi...(strider @ Touko. 13 2008,09:34) kirjoitti
Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.
Honda CBR 600RR -03 (gone)
Honda CBR 600F -03 (gone)
Honda CBR 600F -00 (gone)
Yön yli seisottuaan saa veivata vähän aikaa (enemmän kuin viime kesänä) ja käynnistyy heikommin. Kaksi viikkoa kun seisoi niin alkoi jo mittaristonkin (FI, oil pressure & N) valot himmenemään kun startti pyöri ja oli tosi heikko käynnistys.(KapteeniValpas @ Touko. 13 2008,09:57) kirjoitti
Eli pitkä = 12h - 2 vkoa...
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Samaa vikaa mullakin..
Aattelin tänään käydä ostamassa huoltovapaan akun, jos nyt ei mieli äkisti muutu. Omasta mielestä tuolla 45 asteen kulmalla ei ole suurta merkitystä normaalissa ajossa.
Alla punainen -04 tupla-X
kahelkaa täältä jos noista keskusteluista selviäis jotain![]()
Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.
Honda CBR 600RR -03 (gone)
Honda CBR 600F -03 (gone)
Honda CBR 600F -00 (gone)