Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 67:sta
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    On tullut aika etsiä seuraavaa kaksipyöräistä ja Zetori on selvinnyt kalkkiviivoille. Muutamia kysymyksiä kuitnekin on herännyt.

-Millaisia määriä näillä on jo ehditty ajamaan? Onko 50k kilometriä mennyt jo joillain rikki? Miten on kawa kestänyt? Pikkasen epäilyttää kawa noin merkkinä.

Millaiset huoltokustannukset on? Huollot 6000 välein vai onko 10000?

Muita syitä miksi valita zzr eikä bussi?
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    eikö sulle kukaan vaivaudu vastaamaan? voi voi. pitääkö tällaisen, joka ei ole edes ajanut zzr1400 kawalla - vielä - vastata. tuota hakutoimintoa käyttämällä varmasti löytyy paljonkin juttua isosta zetorista. huoltoväli, se isohuolto, on ihan muistini mukaan jo tosi pitkä, 42 000 km. välissä varmaan pari pikkuhuoltoa. kawan laatu on mennyt eteenpäin ihan silminhavaittavasti melko paljon. muuta en sano kun en tiiä, muutakuettä on se härskinnäköinen vehje se 1400 zetori ja kelpaisi mullekin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (Juutana @ Touko. 13 2008,00:55) kirjoitti
    Miksi etsiä moisia syitä kovalla vaivalla?

Itse pääsin kokeilemaan zetoria, eikä oma valintani harmita yhtään. Zetorissa oli toki modernimman näköinen mittaristo ajotietokoneineen (makuasia), parempi pleksi (koeajon jälkeen laitoin Busaan Puigin tuplakuplan, joka tasoitti pelin), sekä matalilla kierroksilla tasaisemmin (vähemmän värinöitä) käyvä moottori. Noista eroista huolimatta Busa istuu omaan käteeni ja silmääni huomattavasti paremmin.

Koeaja molemmat peräjälkeen, niin asia selvinnee...
    -06 zetori tuli aikoinaan ajettua ja sen verran oli hengetön vehje alakierroksilla ettei oikein iskenyt - vaikka kuinka kawapäinen tuolloin olinkin.
    Nyt tuli busa hommattua - ilman koeajoa kylläkin - ja voi sanoa että osu ja uppos. Hyvä on. Köpin kommentit yllä allekirjoitan, vaikka kyllä busan vakiopleksikin on yllättävän hyvä ja toimiva.

Uusi -08 zetori on kaiketi tuon alaväännön osalta paranneltu, joten tuohon en voi ottaa kantaa.

Busa on ehkä enemmän R. Koeajamalla ja omalla ajoprofiililla se oikea kyllä löytyy.
    Trust your instincts, be yourself!

Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
    Itse hommasin myös busan noista mutta ainoa asia joka valintaani vaikutti oli hinta. Mielestäni taas toi zetori on paljon paremman näköinen kuin busa. En vieläkään mitenkään iloisena katsele tuota busan perää. Muuten aikalailla samassa sarjassa painivat ja tuossa 08vm kawassa toi alavääntö korjattu. Ja se mikä tuossa busassa harmittaa minua mutta ei suinkaan suzuki konsernia niin alkaa olemaan jo tuota uuttakin joka nurkassa,mopojen corolla tulossa.
    Lainaa (Vmatti @ Touko. 13 2008,20:13) kirjoitti
    -06 zetori tuli aikoinaan ajettua ja sen verran oli hengetön vehje alakierroksilla
    tästä alaväännöstä on tullut eräänlainen mantra..

mistä lie saanut alkunsa...toisaalla jo asiaa hieman enempi ronkin..

riippuu tietysti mihin vertaa...vastaaviin sportteihin verrattuna kello kertoo jotain muuta..siis näissä alle -08 malleissa.

tuo homma pitää kyllä sun itse ratkaista..jos itse olisin samassa tilanteessa nyt kuin viime kesänä niin laittaisin kyllä zetorin edelleenkin...tai sitte ässä bemun..tai busan...

no mun käytössä nuo laukut on tosi tärkeet eli todellisuudessa vaihtoehdoiksi jäis s tai z...jollei sitten busaan saa jo istuvia sivulaukkuja...valistakaa mua...

ja jollen laukkuja tarttis niin busa ois kyllä vahvoilla hintansa puolesta.

ja ketjun aloittajalle...älä murehdi huollonhintoja...ne tulee olemaan hassun halpoja verrattuna rengaskuluihin
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    vielä tuosta alakierrosväännöstä, otin toisioläpät pois ja laitoin powercommanderin, kartan otin powercommanderin sivuilta, tilanne muuttui totaalisesti. Vääntää aivan eri malliin nyt, 3000rpm alkaen alkaa tapahtua. Nyt pyörä toimii niinkuin pitääkin ja muutos tapahtui varsin pienellä rahalla. Moodasin buellin jalkatapit sopivaksi ja pistin genmarin raiserit niin tuli enemmän tilaa ohjastaa. kiva peli..
    Lainaa (motokoura @ Touko. 14 2008,22:04) kirjoitti
    vielä tuosta alakierrosväännöstä, otin toisioläpät pois ja laitoin powercommanderin, kartan otin powercommanderin sivuilta, tilanne muuttui totaalisesti. Vääntää aivan eri malliin nyt, 3000rpm alkaen alkaa tapahtua. Nyt pyörä toimii niinkuin pitääkin ja muutos tapahtui varsin pienellä rahalla. Moodasin buellin jalkatapit sopivaksi ja pistin genmarin raiserit niin tuli enemmän tilaa ohjastaa. kiva peli..
    omituista hommaa kuinka laittavat tehtaalla joutavia kapistuksia
    mopoon joita sitten joutuu repimään irti itse.

paraneekohan se noilla jutuilla kokonaisuutena?

ja vaikka tuota alavääntöä saataiskin niin, välttämäti hyvää ei tee moottorille moinen.

miksiköhän tuohon on laitettu 6 vaihdetta kun kerta useimpien tekis mieli jurnuttaa 200 heppasella mopolla kutosella 3000 rpm?

edelleenkin tähdennän että tästä asiasta juurikaan itse tiedä mitään..ainoastaan hyvillä perusteluilla kerrotut seikat ovat jääneet mieleen.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Mro,
    itse hommasin zetorin reilu kuukausi sitten ilman koeajoa. Bussia en ole ajanut joten referenssiä ei sen suuntaan löydy.
    Mut päivääkään en ole katunut zetorin hankkimista, ajotuntuma on mitä loistavin. Syy miksi Zetorin hommasin bussin sijaa on puhtaasti visuaalinen, bussin sulavat linjat eivät minuun uppoa

Alaväännölle saa helposti avun laittamalla pyörään GiPron, sillä saa huijattua pyörän luulemana päällä olevan joko 5-tai 6-vaihteen, jolloin vääntöä löytyy huomattavasti enemmän alemmilta kierroksilta kuin normitehdasasetuksilla.

Renkaita tuolla saa kyllä menemään.. Mut sitä ei voi välttää
    Kawasaki ZZR 1400, 2007
    Suzuki GSX 750 F, 2005
    Paljohan ne varmaan perustelee noita koneen kuristuksia näillä päästönormeilla ja turvallisuustekijöillä, zzr 1400 tilanteessa läppien poistamiselle en ole oikein löytänyt mitään estettä, paljohan noi jenkit niitä moodaa, ilman commanderia tietysti käy laihalla joka ei liene hyvä pitkän päälle. kylläkai kone kestää, aukeehan läpät kokonaan vakionakin 7000rpm..
    itselläni oli 06 mallin 14 kawa,joka päivitty 08 malliin nyt keväällä.
    ja on se vääntö saatu paremmaksi edelliseen malliin verrattuna.
    mutta itse vaihdoin kumpaankiin pyörään välityksiksi:16 eteen ja43 takaratas .koneen käytös tuli näillä eväillä kohdalleen. ja tietysti lisäksi uuteen pelin on tullut laitettua kaikki herkut.
    +300 km/h
    markkmi, paljonkos siinä zetorissa on vakiovälityksillä piikkejä eessä ja takana?

meinaan kun tusina on isomääräpiikkejään molemmissa päissä, niin heleppo vaihtaa vällyjä. ite vaihtanu monenlaisia versioita. nyt 18->17 ja takan vakio 46.

myös kokkeillu 45 ja 44 taakse, jolloin harvenee, muttei toimi enää kärryn kaa.

mieluumin joku 47 ois taakse hyvempi ja siis 17 saa olla eesä, niin on soppeli, ei tarvi luistattaa niin paliua.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (Köpi @ Touko. 13 2008,11:55) kirjoitti
    Miksi etsiä moisia syitä kovalla vaivalla?

Itse pääsin kokeilemaan zetoria, eikä oma valintani harmita yhtään. Zetorissa oli toki modernimman näköinen mittaristo ajotietokoneineen (makuasia), parempi pleksi (koeajon jälkeen laitoin Busaan Puigin tuplakuplan, joka tasoitti pelin), sekä matalilla kierroksilla tasaisemmin (vähemmän värinöitä) käyvä moottori. Noista eroista huolimatta Busa istuu omaan käteeni ja silmääni huomattavasti paremmin.

Koeaja molemmat peräjälkeen, niin asia selvinnee...
    Jeps Komppaan Köpiä tässä aiheessa . Olen suorittanut ihan kunnollisen koeajon n. 300km eri olosuhteissa 1400 "Zetori" Kawalla, mitään muuta parempaa ko. laitteesta en löytänyt, kuin ABS jarrut . Sekin vähän makuasia, koska en moottoripyörässä näe tarpeelliseksi ( Minun Mielipide ) . Hintalaatusuhde on Suizalla omaa luokkaansa ja JUURI tuo vääntö varsinkin täsä K8 mallissa on huikea. Suoritus arvoiltaan ei just hirmusempii eroja ole, mutta hintaa Kawalla muistaakseni 3000 - 5000 eurua enemmän, sitä en tiedä MIKSI ?

Ajettavuus Suzukilla MINUN mielestä parempi, ketterämpi, asento myös parempi MINULLE . Joskin Busanistina katselen asiaa "Suzukilasien" Läpi, mutta en oikeesti löydä mitään järkisyytä ottaa Kawaa huomattavasti kalliimpana ja kuitenkaan yhtään parempana Bikenä . Vanhakoppanen Busa on jo vuodesta -99 kehitetty aivan huippu Supersport / Matkapyöräksi . JA uusi K8 tuntuu vain vielä paremmalta, eli totaali koukussa olen Hayabusaan, eikä varmaankaan tämän elämän aikana pyörämallia vaihda . Lisäksi kun kaikenlaisilla kikottimilla tullut ajeltu muutama "Miljoona" Kilsaa, ni eipäs oo Busan voittajaa VIELÄ löytynyt , Äläkä Jassu nyt vedä herneitä, lupaan etten hehkuta enempää .
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

1200 GSF *Bandit *-02

Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

HD *V - ROD * -06 *( Street )

HD *Electra Glide 1600*-09

HD XL 1200 Low Sportster -10
    Pari tuhatta euroa hintaa kawalla enemmän mutta eiköhän ne silti todellisuudessa saa aika liki ostettua siihen kuin busankin,pyynnit aina pyyntejä. K8 Busalla nyt liki 3000tkm takana ja uutta zetoria hieman päässyt kokeilemaan. En sitä busaa nyt missään nimessä paremmaksi missään suhteessa kehu joten käy kokeilemassa molemmat pyörät..täällä hieman sakeat lasit päässä toisilla.
    vakio välitykset ovat 17edessä ja 41 piikkinen takana zetorissa.Ja olen sitä mieltä et pitää kokeilla kumpikin pyörä.Sitten tietää mikä on itselle sopivampi peli.
    +300 km/h
    Nyt olis EE:llä aikas etukkaasti zetoria tyrkyllä... Ameriikan versio, mutta kai tuokin etenee kivasti
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    zzr on KAUNIS, kun taas bussi on RUMA
    Zetorimiehet heiluttaa
    Lainaa (Paahtis @ Touko. 27 2008,22:04) kirjoitti
    Ei tuo zetorikaan nyt ihan turhaan ole "valaanaisa kawa" lisänimitystä saanut.....
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Paahtis @ Touko. 27 2008,22:04) kirjoitti
    Heh, ei noi kumpikaan mitään kauneuskilpailuja voita... Busa näyttää siltä kuin se olisi syönyt hiivaa ja Zetorin keulasta tulee mieleen Matrixin robottihirviöt kymmenine silmineen.

Nojoo, mun valinta tuli tehtyä eikä "arpa" osunut kumpaankaan...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (Juutana @ Touko. 28 2008,10:19) kirjoitti
    siis tuli 'ei voittoja' - arpa.

kiähniö.
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kawabata @ Touko. 28 2008,14:02) kirjoitti

kiähniö.
    Niin no, jos Bleidiä voidaan pitää tyhjänä arpana, niin ilmeisesti...
    Lainaa (Juutana @ Touko. 28 2008,14:26) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Touko. 28 2008,14:02) kirjoitti

kiähniö.
    Niin no, jos Bleidiä voidaan pitää tyhjänä arpana, niin ilmeisesti... *
    Kyllä se kokolailla tyhjä on, niin kuin H**** yleensäkin. *
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77

Että sellaisia kokemuksia zetorista
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Mulla oli koe ajossa zzr 1400 pari pv ja enkä mitään muuta enää huolis. Nyt täytyis myydä nykyinen pois alta tai vaihtaa 1400:seen. Kiinnostaisko ketään? http://kuvablogi.com/nayta/1002815/
    D7 malli. -99, zzr-1100. Siisti ja hyväkuntoinen. Kameleontti maali, uudehko etukumi, taka on uusi + jarrupalat kaikki uudehkot.
    Venat + kaasarit säädetty ja tulpat vaihdettu 6000km sitten mp liikkeen huollossa. Corbin satula, ledi vilkut takana, katteitten sisällä yö ledivalaistus (konehuone sininen, takarengas punainen). Krossitanko (hyvä käsiteltävyys). Erikoinen takakate. Teho putki devil 4/1. yms... Ei vaihtoa ellei ole tarjota zzr-1400. Nopealle hyvään hintaan! hp.7600€

Ja olen ajanut busaa yms mut ei iske minuun muut niin ajettavuudeltakaan kuin ulkonäöltäkään. Jotkut tykkää äideistä ja jotkut tyttäristä *

Zzr1100 -99 kameleontti ankanpyrstö
    Mulla on sovittu koeajo perjantaiksi. Vähän jännittää... mutta vaikka zzr mitä todennäköisimmin miellyttää
    minua suuresti, en silti ajatellut vaihtaa zrxää siihen. Ainakaan vielä, eihän sillä ole ajettu kuin 103 tuhatta.
    Eikä mulla asuntovelallisena olisi mihinkään zzrään varaakaan. Ainakaan vielä.
    ZZR 1200
    hyvää pelkään, että kohta se ripleylläkin vaihtuu isoon zzr1400 kwaakkuun, kun rahoituksen saa kohalleen. ehkä sitten vaihtuu myöhemmin, jollei saa. tai sitten se vain ostaa ilman vaihtamista. sehän olisi mukawasikisin kompromissi. jäisi vielä se kunnon natsisikarottapyörä zetarexi rospuuttokelien pyöräksi ja ajelisi pyhäpäivisin tai pitkiä matkoja isommalla zetorilla.

ite menen tuolla zx12r kisakiwalla varmaan maailman tappiin melekein. ei massi eikä talli eikä muukaan oikein vedä isoa zetoria tällä hetkellä. kentiez sitten joskus kaukana tulavaisuudessa.
    Uudessa UK:n Bikessä oli oivallista tarinaa uudesta Hajarumasta (Hayabugly lontoon murteella) ja Zetorista.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    Lainaa (kawabata @ Touko. 29 2008,00:17) kirjoitti
    natsisikarottapyörä zetarexi

Yesh! En vaihda.
    ZZR 1200
    Saako Zetorilla ajaa Bussikaistaa?
    Zetorimiehet heiluttaa
  30.  
    Lainaa (Paahtis @ Touko. 30 2008,08:04) kirjoitti
    Saako Zetorilla ajaa Bussikaistaa?
    Ei tietenkään, eikä moottoritielläkään, koska traktoreilta on sinne pääsy kielletty.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen