Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Pyörä on tollanen -91 fzr 1000 eli se ns. uudempi malli. Vian oireena on nykiminen ja röpötys alle 4000rpm(pinta kaasulla voi ajaa hädintuskin), siitä ylöspäin toimii normisti. Pyörään on vaihdettu talvella uusi kone vanhoilla apulaitteilla, jonka jälkeen vika tuli. Vanhassa koneessa oli wisecon ylikokomännät, jotkut virinokat ja suutin sarja, kun taas uusi on vakio, joten voisko nuo suuttimet nyt olla liian isot tähän uuteen vakio koneeseen? Toinen juttu mikä kävi mielessä on että olisinkohan onnistunu säätää exupin niin perseelle et se tekis ton, ku heitin sen säädön ihan hatusta.
    *
    Toivottavasti jollakulla ois hajuu tästä, KIITOS jo etukäteen.
    En nyt kyllä ittekkään mikään guru näis asiois oo mutta putsasitko kaasarit rempan yhteydes? Haiskahtais tyhjäkäyntisuutinten tukkoisuudelle(tai sellanen mulla tuli mieleen) Toki neuloja säätämälläkin vois muuttua. Mikä vanhasta koneesta meni ja mitä maksoit uudesta ja mistä ostit? (ittellä tulos sama homma eteen...pian)
    Ps: hävittäny jo vanhan mosan?
    Lainaa (miranisi @ Touko. 12 2008,22:03) kirjoitti
    En nyt kyllä ittekkään mikään guru näis asiois oo mutta putsasitko kaasarit rempan yhteydes? Haiskahtais tyhjäkäyntisuutinten tukkoisuudelle(tai sellanen mulla tuli mieleen) Toki neuloja säätämälläkin vois muuttua. Mikä vanhasta koneesta meni ja mitä maksoit uudesta ja mistä ostit? (ittellä tulos sama homma eteen...pian)
    Ps: hävittäny jo vanhan mosan?
    Epäilykseni vahvistuivat tänä aamuna kun lähdin aikaisiin liikenteeseen, ja kone oli melko kylmä. Nyt toimi hetken jo 3000rpm eteenpäin kunnes lämpeni vähän, eli lienee se paksulla. Vanha kone on tallessa ja ilmeisesti huonon öljypumpun aiheuttama kiertokankienlaakeri vika siihen tuli. Aattelin et samanhintaseks melkeen tulee ruveta korjaa itte vanhaa ku hankkia tollane tuonti moposta purettu toimiva mylly. OIsto ollu jopa 55tkm mitä tolla vaihtokoneella oli ajettu(tiedä noista) mutta ei sieltä mitään ylimääräsii äänii kuulu et kaipa tuo on ihan ok. Makso 550e jostain tuonti pyörii purkavasta kiskasta. Voin viel tarkistella mikä se pulju oli jos kiinnostaa mut saahan noita tollasista purkaamoista. Pitää varmaan laskee neuloi ja putsaa noi kaasarit.

mulla kans samaa ongelmaa vaikkakin kusiainen kyseessä..onkos toi säätöhomma mitenkä hankala?
    yläkierroksilla laulaa muuten hyvin..
    SV1000 Naked
    joop tuli sitten vähän kokeiltua seoksensäätöä,ja kyllähän se meno tasaantu kun käänsi laihemmalle puolisen kierrosta..täytyshän noi kaasarit varmaan aukasta jossain vaiheessa kuitenkin.
    SV1000 Naked
    Rupesin tässä miettii että mahtaako tuo neulojen säätö juurikaan vaikuttaa enää täydellä kaasulla ku toi kuitenki tekee sitä vaikka ois urku auki. PItäs kai hommaa ne vakio suuttimet jostain, että jos jollaki nurkissa pyörii ni saa tarjota. Millanenhan toi neulojen säätö homma muuten on, tai tuo suuttimien vaihto?
    En juuri tuon vehkeen kaasareita ole aukonut joten aivan varmaa tietoa ei ole, mutta periaatteessa kaasarit irti, auki ja ruuvvaat vanhan pääsuuttimen irti ja uuden tilalle. Neulankorkeutta säädät prikan kohtaa vaihtamalla (neulassa on semmosia uria joihin se prikka menee). Näin homma pelaa ainakin joissain kaasareissa.

viisaammat korjatkoon jos olen väärässä

Juu tuo itse neulan säätö systeemi on tuttu mopoajoilta mut saako niitä säädettyä kaasarit paikallaan?
    Lainaa (yammu81 @ Touko. 15 2008,23:09) kirjoitti
    Juu tuo itse neulan säätö systeemi on tuttu mopoajoilta mut saako niitä säädettyä kaasarit paikallaan?
    Kyllä ne siinä paikallaan mahtuu säätämään, mutta kun jo on valmiiksi tankki ja putsarikotelokin pois edesta, niin helppo se on ottaa ne kaasarit pöydällekin. Mikä ilmansuodatin on kiinni? Luulis että on ollut suutinsarjan kanssa pestävä vaparisuodin, niin kokeileppas pestä se suodatin tai kokeile miten toimii kokonaan ilman suodatinta.
    K&N vapari siinä on. Pitää ajella huomenna tallille ja kikkailla noilla neuloilla ja suodattimella, niin eiköhän se siitä. *
  11.  
    Nyt on neuloja säädetty kaks pykälää alas ja pyörä pelittää. Mahtavaa.. Kiitoksia vinkeistä!