Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Tässä olis tarkotus ajella Monsterilla tänä ajokaudella.
    Mitä eroa on -04 620 (ie?mikä ie?):llä -05 620 mörköön verrattuna. Milloin vastaavaan Monsteriin tuli kaksi etujarrukiekkoa?
    Kiitos ja kumarrus!
  2. #2
    <s>Koska molemmat ovat ruiskulla ja 620cc, karkeasti ottaen ei mitään.</s>

    Koska molemmissa on polttoaineen suihkutus ja 620cc, karkeasti ottaen ei mitään.

    Eri vuosimallien erot löytyvät helpoiten (?) http://www.ducati.comista tutkiskelemalla eri vuosimalleja, joita sieltä löytyy vuodesta 2001 alkaen.

    Bikes/Previous Model Years



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  3. #3
    Käsittääkseni Monsterissa on ollut ainakin joskus ennenvanhaan(-94-2001)kaksi mallia: Standard ja Dark
    Darkissa yksi levy, Standardissa kaksi etulevyä... Tiiä sitten...
    ZX12R -03
  4. #4
    Mitäs ootte mieltä? Kannattasko harrastus aloittaa Monsterilla?
    Tässä vain pohtinut laittasko uuden vai käytetyn? Niin ja kiitos vastauksesta!
  5. #5
    koitos, asutkos missä tarkalleen? kun oot pohjois-pohjanmaalta

    kyllähän sen harrastuksen voi alottaa monsterilla, ei oo ainakaa liikaa tehoa käsillä ja jos hyvän käytetyn löytää niin sehän on melkee parempi ku uus.

    ootko mistä kahtellu monsteria?
    SS 620i.e
  6. #6
    Darkkiakin saa tupla levyillä ja kyllä, suosittelen monsteria aloituspyöräksi ihan omien kokemuksieni perusteella
    SuperRetard
    ex-Minimörkö
  7. #7
    Lainaa (Koitos @ Maalis. 21 2007,13:32) kirjoitti
    Tässä olis tarkotus ajella Monsterilla tänä ajokaudella.
    Mitä eroa on -04 620 (ie?mikä ie?):llä -05 620 mörköön verrattuna. Milloin vastaavaan Monsteriin tuli kaksi etujarrukiekkoa?
    Kiitos ja kumarrus!
    IE = Injection Electronique. Eli sähköisesti ohjattu polttoaineen suihkutus. Bensakoneissahan suihkutetaan ja dieseleissä ruiskutetaan. Vaikka aina ruiskusta puhutaankin.
    Kronoby Racing Team
  8. #8
    Itse aloittelin viime vuonna monsterilla ajamaan ja ei valituksen sanaa. Hyvin pysyy muiden kyydissä ja pyörä tuntuu helpolta hallita(verratuna kaverin kawasaki 7R-7:aan, tosin tärinää ja meteliä on kaksin verroin). Oma yksilö on vuodelta 98 ja tähän menessä ollut toiminut kuin kello. Suosittelen ainakin kokeilemaan.
    Siperia opettaa
  9. #9
    Lainaa (Juhana N @ Maalis. 21 2007,18:23) kirjoitti
    Lainaa (Koitos @ Maalis. 21 2007,13:32) kirjoitti
    Tässä olis tarkotus ajella Monsterilla tänä ajokaudella.
    Mitä eroa on -04 620 (ie?mikä ie?):llä -05 620 mörköön verrattuna. Milloin vastaavaan Monsteriin tuli kaksi etujarrukiekkoa?
    Kiitos ja kumarrus!
    IE = Injection Electronique. Eli sähköisesti ohjattu polttoaineen suihkutus. Bensakoneissahan suihkutetaan ja dieseleissä ruiskutetaan. Vaikka aina ruiskusta puhutaankin.
    Ja mitäs eroa sillä ruiskutuksella ja suihkutuksella on?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  10. #10
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 21 2007,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Juhana N @ Maalis. 21 2007,18:23) kirjoitti
    Lainaa (Koitos @ Maalis. 21 2007,13:32) kirjoitti
    Tässä olis tarkotus ajella Monsterilla tänä ajokaudella.
    Mitä eroa on -04 620 (ie?mikä ie?):llä -05 620 mörköön verrattuna. Milloin vastaavaan Monsteriin tuli kaksi etujarrukiekkoa?
    Kiitos ja kumarrus!
    IE = Injection Electronique. Eli sähköisesti ohjattu polttoaineen suihkutus. Bensakoneissahan suihkutetaan ja dieseleissä ruiskutetaan. Vaikka aina ruiskusta puhutaankin.
    Ja mitäs eroa sillä ruiskutuksella ja suihkutuksella on?
    samaa aloin itekkin pohtimaan..nesteen viskositeetillä ainakin on tekemistä sen kanssa, että ruiskuaako se vaiko suihkuaa.
  11. #11
    Lainaa (Koitos @ Maalis. 21 2007,14:52) kirjoitti
    Mitäs ootte mieltä? Kannattasko harrastus aloittaa Monsterilla?
    Tässä vain pohtinut laittasko uuden vai käytetyn? Niin ja kiitos vastauksesta!
    Mulla oli ensi pyöränä pikku Monsteri ja vallan mainiosti pelitti. Muiden kyydissäkin pysyi ilman suurempia ongelmia ja ne LeoVincen murinat
    polkupyörä
    ex ZX-6R 03
    ex Nonster 600 01
  12. #12
    Lainaa (Räkä @ Maalis. 21 2007,20:52) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 21 2007,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Juhana N @ Maalis. 21 2007,18:23) kirjoitti
    Lainaa (Koitos @ Maalis. 21 2007,13:32) kirjoitti
    Tässä olis tarkotus ajella Monsterilla tänä ajokaudella.
    Mitä eroa on -04 620 (ie?mikä ie?):llä -05 620 mörköön verrattuna. Milloin vastaavaan Monsteriin tuli kaksi etujarrukiekkoa?
    Kiitos ja kumarrus!
    IE = Injection Electronique. Eli sähköisesti ohjattu polttoaineen suihkutus. Bensakoneissahan suihkutetaan ja dieseleissä ruiskutetaan. Vaikka aina ruiskusta puhutaankin.
    Ja mitäs eroa sillä ruiskutuksella ja suihkutuksella on?
    samaa aloin itekkin pohtimaan..nesteen viskositeetillä ainakin on tekemistä sen kanssa, että ruiskuaako se vaiko suihkuaa.
    Ei ollut tarkoitus näsäviisastella. Mutta siksi kai sanomani tulkittiin. Niin, en tiedä kuka termit on keksinyt. Mutta tiedättehän, dieseleissä on ruiskutussuuttimet ja ruiskutuspumput. Paine n. 300 barin luokkaa. Bensiinikäyttöisissä sovelluksissa puhutaan esim. yksipiste- tai monipistesuihkutuksesta. ARKIkielessä ruisku. Paineet ovat alempia.

    Mutta enpä tiedä mikä ero on ruiskutuksella ja suihkutuksella. Muuta kuin tuo paine. Ja viskositeeteistä. Ruiskuttaahan voidaan dieselin lisäksi raskasta pö:ä. Kevyt nyt on sama asia kuin diesel. Tosin esilämmitetyn raskaan juoksevuus nyt pitäisi olla samaa luokkaa kuin kevyen ja verollisen tavaran. Lämpöarvoissakin on toki eroja.

    Enkä tiedä sitäkään, minkälainen ero on bensiinin ja dieselin viskositeeteissä (samassa lämpötilassa). Sen kuitenkin tiedän, että maapallo on pyöreä. Maapallolla voi asua.
    Kronoby Racing Team
  13. #13
    600:sessa monsterisssa tulee kaasarista jotku ilma letkut sellasiin harmaisiin muovisiin boxeihin kii. jotka on tankin alapuolella! niin mitä virkaa niillä rasioilla on
    hra desmo
  14. #14
    eipä muuta tee kuin kerää talteen ylimääräistä bensaa
  15. #15
    ne möllykät siinä rungon etupäässä, on jonkinnäköisiä haihdutusastioita kaasareiden ylivuotoletkuille...
    Happy with what you have to be happy with.
  16. #16
    juu niihin mokkuloihin menee ylivuotoletkut ja kaasuttajan luistikammion huohotus letkut voi vapaasti sanottuna heittää vesilintua jos huvittaa
  17. #17
    onkos tohon 600seen mitään mahiksia saaha kuivakytkin? ja mitä muuta se vaatis kun kytkimen ja moottorin posken.
    hra desmo
  18. #18
    ei

    ihan helposti ei järkee
  19. #19
    Kyllä sen kuivan kytkimen siihen saa esim. tossa sellainen 600.
    Helppoa tai järkevää, no ei varmasti.
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  20. #20
    Lainaa (Juhana N @ Maalis. 23 2007,13:54) kirjoitti
    Lainaa (Räkä @ Maalis. 21 2007,20:52) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 21 2007,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Juhana N @ Maalis. 21 2007,18:23) kirjoitti
    Lainaa (Koitos @ Maalis. 21 2007,13:32) kirjoitti
    Tässä olis tarkotus ajella Monsterilla tänä ajokaudella.
    Mitä eroa on -04 620 (ie?mikä ie?):llä -05 620 mörköön verrattuna. Milloin vastaavaan Monsteriin tuli kaksi etujarrukiekkoa?
    Kiitos ja kumarrus!
    IE = Injection Electronique. Eli sähköisesti ohjattu polttoaineen suihkutus. Bensakoneissahan suihkutetaan ja dieseleissä ruiskutetaan. Vaikka aina ruiskusta puhutaankin.
    Ja mitäs eroa sillä ruiskutuksella ja suihkutuksella on?
    samaa aloin itekkin pohtimaan..nesteen viskositeetillä ainakin on tekemistä sen kanssa, että ruiskuaako se vaiko suihkuaa.
    Ei ollut tarkoitus näsäviisastella. Mutta siksi kai sanomani tulkittiin. Niin, en tiedä kuka termit on keksinyt. Mutta tiedättehän, dieseleissä on ruiskutussuuttimet ja ruiskutuspumput. Paine n. 300 barin luokkaa. Bensiinikäyttöisissä sovelluksissa puhutaan esim. yksipiste- tai monipistesuihkutuksesta. ARKIkielessä ruisku. Paineet ovat alempia.

    Mutta enpä tiedä mikä ero on ruiskutuksella ja suihkutuksella. Muuta kuin tuo paine. Ja viskositeeteistä. Ruiskuttaahan voidaan dieselin lisäksi raskasta pö:ä. Kevyt nyt on sama asia kuin diesel. Tosin esilämmitetyn raskaan juoksevuus nyt pitäisi olla samaa luokkaa kuin kevyen ja verollisen tavaran. Lämpöarvoissakin on toki eroja.

    Enkä tiedä sitäkään, minkälainen ero on bensiinin ja dieselin viskositeeteissä (samassa lämpötilassa). Sen kuitenkin tiedän, että maapallo on pyöreä. Maapallolla voi asua.
    Niin, semantiikkaa. Jotkin sanat varmaankin tarkoittavat oikeasti hiukan eri asioita, mutta nuo on puhekielessä sekoittuneet.

    Paloruisku kai voisi kuvata hyvin tilannetta, jossa laminaarinen virtaus ajetaan mahdollisesti hyvin suorana uloskin suuttimesta kun taas kotona se suihku kylppärissä rikkoo virtauksen pienempiin osiin -> suihku

    Mutta miten lienee virallisesti, en tiiä..

    Ja muutenkin, olipa taas vanhaan kommenttiin viestini, tsori, kirijotusripuli kai vaivaa...



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  21. #21
    jjoo kerrotko kummiski nistä nuo rensselit sais? en oo löytäny vaikka kuinka ehtii.
    hra desmo
  22. #22
    Lainaa kirjoitti
    jjoo kerrotko kummiski nistä nuo rensselit sais? en oo löytäny vaikka kuinka ehtii
    Kuivankytkimen rensselit? No ne täytyy soveltaa jostain vehkeestä missä sellainen on, mitään valmista KITtiä tuskin löytyy.



    Tuossa kytkin on pääasiassa Pasosta.KLIK
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  23. #23
    no voisitko vähän listata suurpiirtein ninkälaista nuutosta pitäs tehä. ja tietääkö joku 750 ja 600 onko kytkin akselin poori sama? ja ja onko kytkin koppan tiiviste pinta saman mallinen?
    hra desmo
  24. #24
    Lainaa (vesa1100 @ Joulu. 12 2008,14:34) kirjoitti
    no voisitko vähän listata suurpiirtein ninkälaista nuutosta pitäs tehä. ja tietääkö joku 750 ja 600 onko kytkin akselin poori sama? ja ja onko kytkin koppan tiiviste pinta saman mallinen?
    Milläs meinasit pitää ne öljyt pois sieltä kytkimestä?
    Helpointa ja halvinta lienee vaihtaa koko kone (tai pyörä) jos sen kuivakytkimen haluaa.
  25. #25
    Ennen 98, kytkimen työsylinteri oikealla. Tarvii ainakin:

    Oikeanpuolinen moottorinposki, sellainen missä on kytkin"rummun/korin" takana iso stefa. Siihen sopiva kytkinkoppa missä on työsylinteri.
    Ainakin minun projektissa 750 poski sopi 600 heittämällä.

    Kytkinkori (+ hiluja ja hilppeitä) sellainen mistä saa ensiövedon ison rattaan irti. Ensiövedonvälityshän näissä vaihtelee joten pienempikin ratas sattaa mennä uusiksi, pikkuratas on sitten tiukassa.

    Kytkinlevyt..? on tuo kytkin ollut kasassa kuivan- ja märänkytkimenlevyillä. toiminta ollut yhtä hyvää (tai huonoa)

    Ja sitten vaihteiston kytkinakseli (ainakin vanhassa pikkulohkossa) sehän sitten vaatii lohkon halkaisun.

    Ilman tuota kytkinakselin vaihtoa homma olisi jo liian helppo.
    Jos työsylinteri on vasemmalla, homma voi olla hel... ei mitään hajua.

    Vehkeet paloiksi, talvi on niin pitkä....

    ps. silloin kuin tein tuota projektia, mursin käteni ennen vappua ja mopo oli vielä paloina, loppu talvi kesken...
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  26. #26
    jes onko tuo kytkinakseli pasosta?? vaihoit varmaan kytkinakselin sen napapakan takia eikö boori käyny? ja vielä juku joka tietää niin onko ne uus ja vanha kytkinaksela samoja tai eri?
    hra desmo
  27. #27
    Kytkinakseli on pasosta. pooritus taisi olla samallainen. Erona oli ainakin akselin sisäreiän halkaisija.

    Ja mikäli oikein muistan pasossa reikä ei ole koko akselin mittainen.

    Uudemassa moottorissahan ko. reiässä kulkee kytkimen työsylinterin tanko.

    Jossain netin syövereissä on juttu 750 kytkimen muuttamisesta kuivaksi, muistaakseni uudempi lohko.
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  28. #28
    Ebay ostoksille ja osia vertailemaan <a href="http://cgi.ebay.ie/Ducati-Monster-SS-900-Kupplung-komplett-Trocken-916-748_W0QQitemZ370128509782QQcmdZViewIte

    mQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item370128509782 &_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|6 5%3A12|39%3A1|240%3A1318" target="_blank">klik</a>

    ja <a href="http://cgi.ebay.ie/DUCATI-900ss-Monster-Kupplungsdeckel-748-916_W0QQitemZ370125352119QQcmdZViewItemQQptZMotor

    rad_Kraftradteile?hash=item370125352119&_trksid=p3 286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3 A1|240%3A1318" target="_blank">klak</a>

    Eipä linkit toiminu mutta noi: Item number: 370125352119 ja oli muitakin kytkimen hilppeitä joku vaan tais ostaa ne.



    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  29. #29
    nyt on kytkin purettu ja jos jollain on ylmääräsiä 900 monster kykä osia niin tarjoo
    hra desmo
  30.  
  31. #30
    Mulla olisi vanha käytetty m900 kytkin, eipä vaan taida olla paljon iloa kun on niin kulunut/hajalla...
    Happy with what you have to be happy with.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen