Moi olisin vain udellut minkäikäistä porukkaa ajelee tämmöisillä peleillä ja minkälaisia kokemuksia on kyseisestä pyörästä.
Puhutaanhan nyt "oikeasta" Varresta eikä kevariversiosta?(alli61 @ Touko. 11 2008,11:23) kirjoitti
Varaderolla ajelevat minun käsitykseni mukaan sellaiset,
jotka arvostavat
1) pystyä, mukavaa ja tilavaa ajoasentoa
2) letkeää V-twiniä ja sen vääntöä
3) istuin- ja jousitusmukavuutta, pitkiä joustoja ja sitä,
että soratietä ei tarvitse säikkyä
4) reiluja tiloja kyytiläiselle
5) varmatoimisen maineessa pidettyä merkkiä
6) hyviä valoja, pitkää toimintasädettä (uudemmat mallit,
joissa ruisku ja kuudes vaihde)
...mutta joita ei kiinnosta
- viimeiseen asti viritetty suorituskyky
- huoliteltu ja tyylikäs ulkonäkö, tai muu hienostelu
- rata-ajoon täysin säädettävissä oleva alusta
Tämä ei tarkoita, etteikö tuolla kerkeä. :-)
Luulisin, että Varrekuskit ovat harvemmin sellaisia vähän päälle
parikymppisiä. Tuppaavat useimmat sen ikäiset ajamaan monestakin
syystä pikemminkin 600-kuutioisilla ja rahakkaammat kaverit tonnikyykyillä.
Tämä on toki vain yleistys. Viime kädessä pyörän valinta on
- kuten aina - kiinni mieltymyksistä.
Luonnehdinta "moottoripyörien citymaasturi" ei osu kauas,
koska tuo ei ole niin maastokelpoinen kuin ihan oikeaan
metsäendurotouhuun tehdyt pyörät, lähinnä hurjan kokonsa
ja painonsa vuoksi. Toisaalta matkustusmukavuus on kohdallaan
ja pyörän katteet ovat ihan hyvät. Pleksi kannattaa vaihtaa
MRA variotouring -malliseen.
Oman pyöräni kuvia tuolla:
Ruma pyörä karskeille miehille
-- sjm
Eipä mulla ole paljon lisättävää edelliseen. Sen ehkä voisi vielä sanoa, että Varadero sopii pidemmällekin (ja isommallekin) kuskille, eli kaksimetrisen ei tarvitse olla polvet suussa eikä sivustakatsojankaan mielestä kuski näytä ajavan Honda Monkeyllä. Minäkin olen kolmekymppinen, eikä teholla, kiihtyvyysarvoilla ja katu-uskottavuudella ole enää vaikutusta ostopäätökseen.
Minä ihastuin Varaderossa siihen miten hyvin se sopii omalle kropalle ja ajotyylille. Itse en pidä Varaderoa kovin raskaana tai kömpelönä, vaikka se johonkin ER-6:een verrattuna se sitä onkin. Kaipa se on tottumiskysymys.
No niin no - minusta se on erittäin katu-uskottava.(pitkäkoipi @ Touko. 12 2008,19:22) kirjoitti
Tietysti kyse on siitä, mitä arvostaa...
Minäkin ihastuin nimenomaan ajoasentoon, ajettavuuteen
ja käsiteltävyyteen isosta koosta huolimatta - tai juuri siksi,
stongasta saa kunnolla kiinni.
Normaalissa ajossa ja varsinkin EAK-kurssilla pujottelutehtävissä
ja vastaavissa on kyllä mielestäni käynyt selvästi ilmi,
että tuo mopo on saatu tasapainoiseksi, ja sen käsiteltävyys
on massiivisesta koostaan ja oletetusta "kömpelyydestä" huolimatta
täysin kohdillaan. Se taipuu kyllä mainiosti, hitaammassa
ja nopeammassa vauhdissa.
Esim. tämä juttu allekirjoittaa väitteeni:
--- 8< ---
Now of course, you take a bike this size, stick 25 litres of fuel in it, give it giant-trailie geometry and tyres and then pop a motor in producing the best part of 100bhp and you are inevitably going to get a few handling foibles. In fact, to be honest, a bike like this is unlikely to be much fun on the twisties and may, in fact, be positively scary. Which goes no way at all towards explaining why I could happily scrape the footpegs on roundabouts, attack twisty roads as hard as I would on most bikes and utterly fail to tie the thing in knots under hard acceleration. Bizarre.
--- 8< ---
http://www.motorbikestoday.com/revie...n_varadero.htm
-- sjm
Niin no minäkin tykkään pyörän ulkonäöstä ja minun mielestäni se on hyvinkin katu-uskottava raavaalle miehelle, mutta missään yleisessä äänestyksessä se ei taitaisi olla kärjessä...(sjm @ Touko. 12 2008,22:07) kirjoitti
Jotain pientä valittamistakin itse asiassa on: bensamittari puuttuu ja mittariston pleksi heijastelee ikävästi auringon paistaessa takaa.
Onhan varmasti joka pyörässä jotain puutteita, itse olen ajellut ko prätkällä yli 20tuhatta ja pa. mittari olisi kyllä paikallaan, mutta kun varotusvalo syttyy niin sillä ajaa vielä sata kilometriä. Plexiä korotin laminar tuulen ohjurilla ja pyörteily loppui saman tien. Kokoisekseen pyöräksi erittäin kevyt ajaa.(pitkäkoipi @ Touko. 13 2008,09:31) kirjoitti
Äimistelijä
Itellä on kyseisen pyörän osto kovinkin harkinnassa.
Ulkonäöstä ei ole mitään pahaa sanottavaa, päin vastoin omiin parikymppisiin silmiin näyttää hyvinkin makealta vehkeeltä.
Istuu myös oman vajaa parimetrisen kropan alle kohtuullisen mukavasti.
Mutta mitenkäs noita ääniä saisi vähän katu-uskottavammalle tasolle?
Jotain matalaa murinaa olis kiva saada hieman lisää. Tulpilla en kyllä halua ikinä ajella, ei mitään liioittelua sentään.
Kiihdytyksessä sain kylä hieman toi voima ja vaikka imuäänetkinkuulua.
MIVVin hiilikuituputket saavat Varaderon ärjymään =)
No joo. Itse laitoin Varreeni LeoVincen sliparit ja parin kokeilukerran ilman dbkillereitä jälkeen laitoin ne takaisin. Voi olla, että olen liian vanha, mutta se tiinnitus korvissani ei ollut makuuni. Mielestäni aika katu-uskottavat äänet oli. Saapi tulla kokeilemaan/kuuntelemaan Stadin suunnilla.
Lasse
Itte reiluna kolmekymppisenä 01 mallin Varren omistaja olen ollut suht tyytyväinen valintaani vaikka kesäisin kilometrit jääkin alle 2000. Ajoasento ja pyörän käyttömahdollisuudet huonommallakin tiellä ratkaisivat aikanaan siirtymisen kyykyistä Africa Twinin kautta Varaderoon, joka siis sopii paremmin meille fyysisesti esim. Afrikkalaista paremmin. Ainoo miinus pyörässä on ton takapään vaimennus, jonka kyllä jo ostaessani tiesin et se kaipaa varsinkin 2 päällä ajettaessa jonkinmoista "virittelyä" tai jäykistämistä.
Varadero -01
Minulla on 2007-mallin ABS-versiossa takapäässä jousen(Moppe01 @ Touko. 16 2008,10:40) kirjoitti
esijännityksen säädön lisäksi paluuvaimennuksen säätö.
Jousen jänistys jäykimmillään takapää tuntuu suht tanakalta,
ja tuo vaimennuksen jäykistys parantaa vielä lisää.
-- sjm
Joo tos uudemmassa toi jousitus puoli on jo varmaan parempi vakiona.
Omassa orggis iskarissa pystyy kyl säätään jousen esijännitystä ja pikana tota paluuvaimennusta mut silti pohjaa jo paikallaan 2 päällä. ( henkilöt 170 kiloo + mahdolliset tavarat laukuissa )
Yksin ajettaessa kyl sopiva ku kaikki vedetty "kireimmilleen".
Jotkut ovat puhuneet et jos laittaa WP:n sinisen jousen niin tulee jo paljon jäykemmäksi, itte en vielä ole ko. jousta hakkinut ku kilometritkin ovat tota luokkaa....
Varadero -01
Pyörästä ei paljon moitittavaa löydy.Todellinen joka paikan pyörä soveltuu kaikenlaisille teille,eikä kuski ja matkustaja väsy vaikka ajaisi tonnin päivässä.Itsellä -99 66tkm ajettu,vaihdoin viime kesäksi takaiskarin,WP 4014 Emulsion.Ja kyllä kannatti.Tilatessa tiedot kuormasta millä yleensä ajelee jne.Ei pohjaa kaksi päällä matka tavaroiden kanssa ja tiet tuntuvat tasoittuneen.Pyörän ajo ominaisuudet paranivat reilusti ja kääntyy mutkiin aiempaa paremmin,niikuin uudempana kun alkup. iskari oli vielä voimissaan.Eli perä nousi oikealle korkeudelle.Kaikenlainen keinuminen ja soutaminen on historiaa.Iskarissa on jousen esijännityksen-,paluuvaimennuksen- ja korkeuden säätö.
Suosittelen.![]()
Toi WP on varmaan hyvä, kerrotko mistä ostit niin kyselen itsekin....
Varadero -01
Gustafsson Racingistä tilasin.http://www.gracing.net/index.html
Löytyy myös http://www.totaltek.fi/
Tuli viime vkl:na hankittua ensimmäinen iso pyörä ja päädyin Varaderoon sen ominaisuuksien ja eritoten ajoasennon takia. Olen parimetrinen puuroa pienenä syönyt ja täytyy sanoa että loistavasti pyörä kulkee..
Osaako joku neuvoa noviisia mistä löytyisi kohtuuhintaiset sivulaukut ko. pyörään(vm-06) pk-seudulta? Heinäkuussa Varan nokka kohti Norjaa..![]()