Se rippuu ihan renkaasta. Mulla oli tuossa omassa gsxf:ssä hankittaessa(7/2008) kiinni edessä pirellin dragon gts joka oli paistoleimalla -01 ja takana saminen pirelli mallia -03, etunen oli jo niin pykälillä että vaihdoin pois vaikka rengas edelleen piti yllättävän hyvin, takanen on edelleen käytössä ja pitoa on huomattavasti enemmän kun uudessa eturenkaassa -07 Dunlopin sportmax D208:ssa johon en kyllä luota pätkääkään. 7.vuotta vanha pirellikin oli eturenkaana vakaampi ja pitävämpi kun tuo vuoden vanha dunlop vaikka olikin jo kulunu lähes loppuun! Takarenkaalla ajan tämän kauden loppuun vaikka sillä onkin jo se 5vuotta ikää, pito on edelleen hyvä jopa kylmillä keleillä.(zemial @ Touko. 10 2008,23:04) kirjoitti
Mitä tulee Batlax 020:seen niin voisin sanoa yhden takarenkaan kokemuksella CBR 900rr:ssä että se on hengenvaarallinen rengas, macaddamin lisäksi ainoa rengas joka on lähtenyt lämpimänä täysin varoittamatta ja yllättäen irti tiestä 80km/h vauhdissa vesisateessa. kylmänä tuo bt 020 suti ihan jatkuvasti normiajossakin. kauhee rengas mutta kesti takana 14tkm pelonsekaista kilometriä
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
En tiedä, huomaako tavallinen motoristi normaalissa maantieajossa milloin rengas on paistettu. Epäilen. Joskus tuntuu siltä että renkaan ominaisuuksia korostetaan liikaa. Harva katumotoristi maanteiajossa käyttää edes ääritilanteessa renkaan ominaisuuksia hyväkseen.
Olipa sitten kyse vesiliirto-ominaisuuksista, renkaan kovuudesta tai vaikkapa paistopäivästä.
Asia muuttuu tietysti eri dekaadiin kun ajatan radalla. Mutta se onkin taas eri juttu.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>