Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Tervehdys Honda ihmiset!

Onko kenelläkään tietoa Honda VF ja VFR moottorien eroista.
    Eli onko mahdollista istuttaa VFR:n 750 kone, VF hondan runkoon?

T. Essi
    Hankala sanoa, ainakin kardaanipeleihin (Magna, Sabre) voi ketjuvetoisen koneen istuttaminen olla haasteellista. Tuskin kovin helposti onnistuu F-malliinkaan, jo VF-mallisarjojen sisällä on sellaisia parin sentin mittaheittoja moottorinlohkoissa ja -kiinnikkeissä.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
    Yksi ehkä tyhmä kysymys, mutta minkä ihmeen takia haluaisit VFR.n koneen VF:n runkoon....??
    Lainaa (hannu p @ Touko. 12 2008,15:06) kirjoitti
    Yksi ehkä tyhmä kysymys, mutta minkä ihmeen takia haluaisit VFR.n koneen VF:n runkoon....??
    toisinpäin suoritetun swapin ymmärtää kyllä itekki mutta et vf:n kone vf:ärrän Runkoon?

Lainaa (SALOMON @ Touko. 13 2008,18:16) kirjoitti
    Lainaa (hannu p @ Touko. 12 2008,15:06) kirjoitti
    toisinpäin suoritetun swapin ymmärtää kyllä itekki mutta et vf:n kone vf:ärrän Runkoon? *

Pitäskö opetella lukemaan?

Eli olis vähän ajettu VFR:n 750 kone ja Honda VF 750F josta kone on aivan paska. Pyörä on muuten hyvässa kunnossa ni miksi ei laittas uuta konetta kun olis tarjolla. JOS se vain suinkin sopii.
    Lainaa (jarvies @ Touko. 14 2008,11:03) kirjoitti
    Eli olis vähän ajettu VFR:n 750 kone ja Honda VF 750F josta kone on aivan paska. Pyörä on muuten hyvässa kunnossa ni miksi ei laittas uuta konetta kun olis tarjolla. JOS se vain suinkin sopii.
    Minulla oli aikanaan VF750F (motti huonoilla nokka-akseleilla ja hajonneella 2-vaihteella), jonka sittemin päivitin -93 VFR:ään. Harkitsin myös samanlaista vaihtoa kun sinä (minulle tarjottiin halpaa VFR:n moottoria), mutta luovuin ajatuksesta kun siinä VF:n rungossa olisi (erittäin pintapuolisen tutkinnan mukaan) ollut aika niukalti tilaa tehdä mahd. tarvittavia säätöjä kiinnityskohtiin. Ne moottorithan ei kuitenkaan ole niin samanlaisia vaikka samaa sukujuurta ovatkin.

Ei näyttäisi tuo sinänsä järkevä vaihto olevan kovin tavallinen operaatio muutenkaan nettihakujen perusteella mutta ainahan voi kysellä lisää esim. täältä. Toisaalta, saadaanhan sitä vaikka helikopterin turbiineja pyörään tai gixxerin myllyä Suzuki PV:hen joten rohkeasti yrittämään. Jos tuon saisi toimimaan niin olisi sangen näyttävä (ja hyvin toimiva) kokonaisuus. V4:sia ei koskaaan ole liikenteessä liikaa.

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Minulla oli aikanaan VF750F (motti huonoilla nokka-akseleilla ja hajonneella 2-vaihteella), jonka sittemin päivitin -93 VFR:ään. Harkitsin myös samanlaista vaihtoa kun sinä (minulle tarjottiin halpaa VFR:n moottoria), mutta luovuin ajatuksesta kun siinä VF:n rungossa olisi (erittäin pintapuolisen tutkinnan mukaan) ollut aika niukalti tilaa tehdä mahd. tarvittavia säätöjä kiinnityskohtiin. Ne moottorithan ei kuitenkaan ole niin samanlaisia vaikka samaa sukujuurta ovatkin.

Mitä tarkoitit päivityksellä? Eli ostitko 93vm VFR:n?
  8.  
    Lainaa (jarvies @ Touko. 14 2008,18:00) kirjoitti
    Mitä tarkoitit päivityksellä? Eli ostitko 93vm VFR:n?
    Jep, möin VF:n duunikaverin broidille ja ostin tilalle hyvin vähän ajetun VFR -93:sen. Taisi olla vuonna 1997, kolme pyörää sitten. VFR jäikin minun viimeiseksi V4:ksi, mutta kyllä vielä joskus taas sellaisen hankin (RC30...).

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"