Hei!
Mitä hyviä tai huonoja puolia teidän väinössä on? Mä olen omalla "herkullani" ajanut nyt pari päivää ja en mitään huonoja puolia tässä alkuihastuksessa ole huomannut![]()
Ainut huonopuoli mitä olen omassani huomannut on:
että ketjujen rasvaus on vähän työlästä kun ei ole keskitukea...ja takana jo 20tkm!
-sit toinen (maku asia): välitykset on liian pienet kun nopeudet nousee +80km/h mielestäni koneessa aikas paljon kierrroksia....
-ja kolmas...tankki sais olla isompi niin ei tarttis tankata niin usein. (tällä pyörällä kun taittaa kivuttomasti pitkiäkin matkoja)![]()
Moi!(wäiski @ Touko. 10 2008,19:24) kirjoitti
Mulla ei vielä kokemusta ketjujen rasvauksesta, kun vasta 155 km ajettu viime kerrasta :-) Enkä aio sen asian kanssa kyllä omaa päätäni vaivatakaan, sitä varten on miehet, ainakin aluksi. Mä en tuollaisista välityksistä vielä ymmärrä mitään ja enpä vielä ainakaan yli sataa ole uskaltanut ajaakaan.
Uh-oh. Toivottavasti kyseessä oleva mies on hyvin koulutettu.kirjoitti
![]()
Itse en kyllä montaa kertaa emännän ketjuja rasvaisi....
Ei vaan, se on yksi lajiin kuuluva homma ja kannattaa opetella tekemään itse.![]()
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Kyllä joku aina rasvaa, kun kauniisti pyytää(compinho @ Touko. 10 2008,19:56) kirjoitti
Ei vaiskaan, on omasta takaa ihan ammattilainen sellaisiin hommiin ja saa opettaa sen mullekin. Se on hyvä syy olla pari tuntia pois kotoa jatkossa, kun on näitä huoltohommia tallilla
![]()
Reissukaverilla oli VN 800 Classic ja havaintojeni mukaan reissukäytössä ilmeni tankki liian pieneksi ja ketju turhan työlääksi rasvata juuri tuon puuttuvan keskituen vuoksi. Molemmat on korjattu 900 mallissa.
Lisäski Norjassa, mutkia kun on, havaittiin pyörä työlääksi ajaa muiden tavallisten matkapyörien joukossa. Tuollainen kustomi ei ole mutkatiellä oikein elementissään. Suoremmilla teillä ei ongelmia
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Noihin edellä esitettyihin kommentteihin ei voi kuin nyökytellä. 200 km tankkausväli tuntuu välillä turhan lyhyeltä.
Nuo välityksetkin ovat hieman lyhyet. Koneen vääntö riittäisi kuljettamaan maantiellä pienemmilläkin kierroksilla. Drifter -mallissa taitaa olla harvemmat välitykset kuin classicissa, joten ketju-rataspaketin uusimisen tullessa kohdalle apu saattaisi löytyä sieltä. Toki paras ratkaisu on tilata Scootworksilta täälläkin paljon keskusteltu remmivetosarja. Ei tarvitse enää rasvojen kanssa tuhrata ja kierroksetkin asettuvat kohdalleen.
Vakiossa äänet ovat kustomiksi turhan laimeat - joku tykkää, toiset ei. Putkiston vaihto korjaa asian. Samalla kannattaa asentaa Dynojetin Stage-1 suutinsatsi, jotta seokset saadaan kohdalleen. Lukemani mukaan varsinkin 2000-luvun koneisiin saa aikalailla eloa tuolla muutoksella.
Ei tässä pyörässä todellakaan ole paljon haukuttavaa, kun muistetaan minkä lajityypin pyörästä on kyse. Kun tarkemmin katsotaan noita edellä mainittuja asioita, niin hifistelystä alkaa olla kyse.
Kawasaki VN800 Classic -99
Non niiiiiiin!
Eipäs tässä voi oikein moittia. Ei tarvii rasvata ketjuja, ei tuule nokkaan, pärisee sopivasti (silvertail).
Tankilla menee n. 300km. Mukava peli kerrassaan ajella .Välitykset todella mukavat. Olisko remmi aiheuttanut moiset muutokset (välityksiin)?
No, uutta tämä VN800 on mullekin. Kylläkin jo neljäs pyörä menossa.
Ura alkoikin EN500:lla, joten "oikealla polulla ollaan"
![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Kaikki huonot puolet taisivat tuossa jo tullakin, eli ketju, lyhyet välitykset ja suositus että ainakin uudempiin laittaa Dynojetin suutinsatsin tai muuten rikastaa seoksia.
Scootworksin hihnasatsilla korjaantuu noista kaksi. Dynojetillä kolmas.
Itse sanoisin vielä yhden vian eli satulan. Vakion tilalle esim Mustangin satula, niin ei enää kankkuja polttele pitkänkään ajon jälkeen.
Sen jälkeen erittäin hyvä ja luotettava pyörä, jossa ei ole lastentauteja ja jykevää tekoa.
Venttillien säädön kun muistaa tehdä ja normaaleja kulutusosia ja öljyjä vaihdella niin pelaa pitkään ja luotettavasti. Etupyörän laakerit kannattaa vilkaista, vanhemmissa malleissa ei ole laakereissa pölysuojaa sisäpuolella ja pinnojen välistä menee vanteeseen vettä.
Vakiona pyörässä ei ole ääniä, mutta niitä saa kaupasta. Tai on siinä Kawan vakiot voinat ja kilinät, mutta niistä ei kannata huolestua, ne kuuluu asiaan.
Soolosatula maksaa 300-350 ecua. Hihna jotain 700 + työ. Suutinsatsi töineen 150. Reilulla tuusalla saa siis erinomaisen pyörän joka kestää pitkään ja on mukava ajella pitkiäkin reissuja ja vuodesta toiseen.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Kyllä se näin vaan on remmisatsilla saa ainakin kolme " vikaa " pois ( satsi maksaa muuten näillä $ kursseilla n. 540 + työ )
- ei ketjujen voitelu jobia
- ei takavanteen jynssäystä rasvoista
- välit muuttuu tosi mukaviksi ( pitää varoa + 100 nopeuksissa menoja haluja enemmän kuin ennen )
Tankki tosin voisi olla isompikin , mutta helposti ajaa 300 km .
ja satulahan on aina päin persettä .
Jos oikein hakemalla alkaa hakemaan, niin vilkun merkkivalo on umpikyärällä ajettaessa hankalassa paikassa. Joutuu nyökyttelemään jos meinaa nähdä sen. HUOM! Vanhassa (vm1996) kun ei ole sitä hienoa vilkun palautusnappia.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Eli ollaan jo niilla rajoilla, että kumpi oli ennen muna vai kana....(Väinö800 @ Touko. 11 2008,22:22) kirjoitti
Sanon kuitenkin "puolueettomana", pakko on moittia kypärää.
Mutta, mutta jokos tilasit beltin? On muuten mahtava setti..
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Vai kypärän vika, hmmm. Nytpä veti hiljaiseksi.
Enpä ole vielä kerinnyt tilaamaan belttiä. Tilaan kunhan vain kerkiän.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Kiitos kaikille kommentoijille!
Mä oon ajanut vasta 80- teillä ja vaan kerran kokeillut yli satasta, joten en noista välityksistä ymmärrä mitään...., ihan hyvin on ainakin kulkenu ja vääntöä riittänyt. Penkki tuntuu naisen takapuolen alle varsin sopivalta, täytyy sitten pidempien matkojen jälkeen kuulostella miltä vaikuttaa. Ketjujen rasvaaminen kuulemma hoituu, miehellä ainakin 30 innokasta apulaistakin siihen hommaan, joten en taida opetella koko hommaa. Tuo vilkku- asia muuten ihan totta, alussa varsinkin kun vielä vilkun käyttö hakusessa (tai lähinnä sen palauttamisen muistaminen), piti useimminkin tarkistaa tilanne...
Epistä! Missä on ne 30 kaunista naista jotka rasvais mun ketjut?(Virkku @ Touko. 12 2008,08:02) kirjoitti
Vilkun oppii palauttamaan nopeasti kun aina kääntyessä hokee vilkku,vilkku,vilkku,vilkku,vilkku,vilkku...![]()
RC8
No jos mä opin sen ketjujen rasvauksen, niin mä tuun teillekin ja voin ottaa yhden transitillisen nuoria naisia (16-22v.) mukaan, heh!(compinho @ Touko. 12 2008,10:22) kirjoitti
Kääntyessä tulee tässä alussa mietittyä vähän muutakuin vilkkua, mutta olen opetellut sellaisen tavan, että kun käännöksestä alkaa ohjausta suoristaa, siinä samalla nappaa sen pois. Kyllä se monta kertaa alussa jäi päällekin. Kyllä tämä tästä kovalla treenauksella lähtee sujumaan![]()
(Virkku @ Touko. 12 2008,10:56) kirjoitti
Tervetuloa! Mä tarjoon lubrikantit ja
![]()
RC8
Tuo eka taitaa liittyä siihen rasvausoperaatioon ja oluthan aina menee![]()