Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    miten on et millä tavoin mahollisten välitysten vaihto vaikuttais kulutukseen? vai joutuuko tekemään muitaki muutoksia ku pelkästään välityksiä vaihtamalla jos haluaa esim Kulutuksen tippuvan 0.5-1.0L/100Km? anteeks tyhmä kyssäri
  2. #2
    Samaa olen miettinyt noissa 1000cc kyykyissä jotka sutii ja keulii ykkösellä vakiovälityksillä, jos vaihtaisi piikkiä isomman eturattaan niin paljonko putoaisi kulutus ja täten saisi hieman tankkausväliä kasvatettua
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    itsellä powerkommander 954 rr;ssä tiputti kulutusta litran, ajoin vakioputkella, mutta commanderi kiinni ja vakioputkelle tarkoitettu kartta, lisäksi vääntöä oli enemmän. eturattaan olin vaihtanut yhden pykälän pienemmäksi, mutta silti kulutus oli alempi kuin vakiopyörällä.

    laskeskelin, että käytettynä ostettu 200eken commanderi maksoi itsensä takaisin ja taisi vähän tuoda hilloa kotiinpäinkin säästöinä. jos commanderi olisi ollut uusi, niin aika pitkiä pätkiä olisi pitänyt ajaa, että olisi itsensä polttoaineensäästöllä maksanut.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Mutuna mennään, olis loogista: jos ajat pitkiä pätkiä ilman pysähdyksiä voit valita pidemmät välitykset- kulutus pienenee.kunhan kierrokset eivät laske liian alas.
    Jos taas ajat kaupungissa paljon niin ei silloin pitkät välitykset välttämättä pienemmän kulutuksen tae.
    Voisin veikata että ainakin kytkin kärsii enemmän, kun bensaa säästät, jos säästät.

    Korjatkoon joku joka on tutkinut asiaa, esim vaihtamalla välityksiä
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  5. #5
    Lainaa (ilkka75 @ Touko. 10 2008,20:18) kirjoitti
    Mutuna mennään, olis loogista: jos ajat pitkiä pätkiä ilman pysähdyksiä voit valita pidemmät välitykset- kulutus pienenee.kunhan kierrokset eivät laske liian alas.
    Jos taas ajat kaupungissa paljon niin ei silloin pitkät välitykset välttämättä pienemmän kulutuksen tae.
    Voisin veikata että ainakin kytkin kärsii enemmän, kun bensaa säästät, jos säästät.

    Korjatkoon joku joka on tutkinut asiaa, esim vaihtamalla välityksiä
    iha matka ajoa ajatellen tämän kysymyksen korttelikiertoa jossa väkisinki menee enemmän Löpöä ku esim korttelirallisa tuttavallisemmin "Pillurallia" ajamalla.
  6. #6
    Millä te mittaatte kulutusta ? Itse joskus aikanaan vaihdoin pidemmät välitykset Cebariin js ihmettelin ettei paljon kulutus muuttunut. Niin, mittari kelasi vähemmän kilometrejä (ottaa vaihteistosta) ja kun siitä laski niin eihän siinä mitään tapahtunut. Todellisuudessa varmaankin mentiin vähemmällä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  7. #7
    Lainaa (hondamania @ Touko. 10 2008,21:23) kirjoitti
    Millä te mittaatte kulutusta ? *Itse joskus aikanaan vaihdoin pidemmät välitykset Cebariin js ihmettelin ettei paljon kulutus muuttunut. Niin, mittari kelasi vähemmän kilometrejä (ottaa vaihteistosta) ja kun siitä laski niin eihän siinä mitään tapahtunut. Todellisuudessa varmaankin mentiin vähemmällä.
    kun/mikäli laittaa speed"houlderin" kiinni niin silloin mittaristo on taas asialukemissa...
    Tosin tuollaisen investoinnin jälkeen saa taas ajella hiukkasen pitempään
    Adressi Ylen mediamaksua vastaan, käy liittymässä!
    http://www.adressit.com/mediamaksu
  8. #8
    Ajotietokoneen kanssa on nyt tullut vähän pelleityä ja mm. kulutukseen kiinnitettyä huomiota. Kierrokset vaikuttavat kulutukseen yllättävän paljon. Maantiellä kulutus nousee litran kun heittää kuutoseltä viitoselle.

    Toinen havainto oli se, että ajamalla pienellä vaihteella taajamassa kulutus lähes tuplaantuu. Monia kyykkymiehiä näkee ajelemassa perse pystyssä jonossa taajamassa 50-60km/t ja kone huutaa arviolta sen 5000-6000 1/min jollakin ykkösellä tai kakkosella. Onhan se tietysti tunnelmaa nostattavaa, mutta bensaa palaa omassa trumpassa moisella ajolla kympin ja pitämällä kierrokset esim 2500-3000 1/min taasen n. 5L/100km.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #9
    Lainaa (B12 @ Touko. 12 2008,11:36) kirjoitti
    Monia kyykkymiehiä näkee ajelemassa perse pystyssä jonossa taajamassa 50-60km/t ja kone huutaa arviolta sen 5000-6000 1/min jollakin ykkösellä tai kakkosella. Onhan se tietysti tunnelmaa nostattavaa, mutta bensaa palaa omassa trumpassa moisella ajolla kympin ja pitämällä kierrokset esim 2500-3000 1/min taasen n. 5L/100km.
    Olisikohan tuossa sellanenkin puoli, että niillä kyykyillä, joiden on tarkotus kiertää se 12Krpm+, on perin kettumaista ajaa pienillä kierroksilla, kun ei ole sitä vääntöä siellä alhaalla?

    Itsehän en perusta väännöttömiin vekottimiin, enkä niistä sen pahemmin tiedäkkään, kuhan nyt tässä lämpimikseni trollailen...




    Olipas muuten aikamoinen sivulausehelvetti...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  10. #10
    kyl tol zx-10r kwaakul pystyy ihan hyvin ajelee kaupungissa matalilla kiekoilla mut tuleepa vaan joskus ajeltua 1.vaihteel.. acran koko ränni ei tietenkään vaikuta asiaan..
    kyllä mummoja v***ttaa
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  11. #11
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 10 2008,18:52) kirjoitti
    Samaa olen miettinyt noissa 1000cc kyykyissä jotka sutii ja keulii ykkösellä vakiovälityksillä, jos vaihtaisi piikkiä isomman eturattaan niin paljonko putoaisi kulutus ja täten saisi hieman tankkausväliä kasvatettua
    Heh, tuo onkin inhottava ongelma...
    Joukkion moottoripyörät, olivat isoja, ja tehokkaita.
  12. #12
    Lainaa (MustaSurma @ Touko. 12 2008,11:52) kirjoitti
    Olisikohan tuossa sellanenkin puoli, että niillä kyykyillä, joiden on tarkotus kiertää se 12Krpm+, on perin kettumaista ajaa pienillä kierroksilla, kun ei ole sitä vääntöä siellä alhaalla?
    Ei se ainakaan 750 GSXR:llä vaikeaa ollut.
  13. #13
    Lainaa (Ytsför @ Touko. 12 2008,13:58) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Touko. 12 2008,11:52) kirjoitti
    Olisikohan tuossa sellanenkin puoli, että niillä kyykyillä, joiden on tarkotus kiertää se 12Krpm+, on perin kettumaista ajaa pienillä kierroksilla, kun ei ole sitä vääntöä siellä alhaalla?
    Ei se ainakaan 750 GSXR:llä vaikeaa ollut.
    Ainakin niissä millä olen ajanut, on ollut ihan riittävästi vääntöä jonossa pysymiseen taajama-ajossa. Kuulostaakin jotenkin typerältä tuo tuollainen taajamassa köröttely kierrokset "alueella".
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  14.  
  15. #14
    Lainaa (B12 @ Touko. 12 2008,16:50) kirjoitti
    Lainaa (Ytsför @ Touko. 12 2008,13:58) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Touko. 12 2008,11:52) kirjoitti
    Olisikohan tuossa sellanenkin puoli, että niillä kyykyillä, joiden on tarkotus kiertää se 12Krpm+, on perin kettumaista ajaa pienillä kierroksilla, kun ei ole sitä vääntöä siellä alhaalla?
    Ei se ainakaan 750 GSXR:llä vaikeaa ollut.
    Ainakin niissä millä olen ajanut, on ollut ihan riittävästi vääntöä jonossa pysymiseen taajama-ajossa. Kuulostaakin jotenkin typerältä tuo tuollainen taajamassa köröttely kierrokset "alueella".
    ainakin mun vanhalla jammun rähjällä on pidettävä kierrokset kaupunkiajossa 4000rpm paremmalla puolella,muuten nylkyttää vittumaisesti.
    kaasarit pitäis olla säädöissä..joku viisas kerto että olis muka ominaisuus
    SV1000 Naked