Kiitos, sieltähän löytyy näemmä Motonetin sivuilta laakerien tiedot.
Ostopaikkana Motonet ei ole lähellä, mutta Vuorenmaa on sopivasti työpaikan vieressä. Selvähän se, ettei nuo peruslaakerit paljon mitään maksa ostopaikasta riippumatta, siksi vaan kyselen että saa ostettua vaikkei ole mallia mukana.
DL650 V-Strom / GSX650F
Tuli ostettua 2008 650 v-strom, muuten oon ollu tyytyväinen mutta etujarru mietityttää. Luin että näissä on aika pitkä kahvan liike, mutta silti. Pyörä ajettu 122tkm ja siinä on ABS:t. Kävin jarrut läpi, eli pesin ja rasvasin satulat sekä vaihdoin nesteet.
Olisiko PK-seudulla tai miksei kauempanakin joku jolla sama pyörä jotta vois verrata? Paatko vaikka yv:tä?
KTM 990 SMT
Oletteko minkälaisia tankoja vaihtaneet Strommeihinne ?
<p>Suzuki DL650 v-strom xt 2020</p>
Tarttui silmiin tämä viesti. Elikkäs jouduin kesäkuun lopussa vaihtamaan takapyörään laakerit, kun alkoi rengas heilua akselilla. Pyörän laakerit eivät paljoa maksa (pienemmät), mutta vetopakan laakeri on sitten kalliimpi ja ihmeen vaikeasti saatavissa (ei ollut hyllyssä juuri missään). Pölysuojia myös suositellaan vaihdettavaksi laakerien kanssa. Lopulta tilasin takalaakeri-setin Lahdesta Mp-Servicestä - mukana kolme laakeria ja pölysuojat. Hintaa 40€ eli paljon vähemmän kuin laakerit + pölysuojat irtotavarana muualta.
Laakerien vaihto sujui helposti Delboy Garagen videon katselun jälkeen.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
30mm ylös ja 20mm taakse korotuspalat on itsellänikin, orginaali tangolla ja letkuilla ym.
Nyk:Kawasaki ZRX 1100R
Exät: Aprilia Tuareq 125, Yamaha tenere 600, Honda AT 750, Honda cbr1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia Caponord 1000, Kawasaki ZRX 1100R, Suzuki Dl 1000
Mikäli letkut/vaijerit tuntuvat jäävän korotuksen jälkeen kevyesti lyhyiksi, niin niiden uudelleenreititys saattaa auttaa juuri riittävästi.
Ajattelin vaihtaa pyörää ja heräsin tänään tuon 1050 mallin olemassaoloon. XT-mallissa olis vakkarikin. Pyörämallista löytyy (ainakin suomeksi) vähän vähän tietoa ja kokemuksia.
Onko väki ollut tyytyväinen tuohon päivitettyyn malliin?
Niin pitkälle en ole vielä päässyt tutkimuksissani että onko tuo ”uusi” malli kokonaan uusi, vai onko se edelleen sukua sille tosi vanhalle mallille?
<p>1290 Superduke GT</p>
Tuli tossa talven aikana tehtyä kone remontti omaan DL 650:n. Ajettu 130tkm ja remontin syy oli massiivinen öljyn kulutus (noin 4L kesän aikana). Pyörä ei savuttanut käynnistyksessä tai ajossa, muuten kun tilanteessa jossa tullaan täyskaasulta nopeasti tyhjäkäynnille.
Oma veikkaus on että ventiilivarrenkumit oli täysin loppu. Kun ostin pyörän noin 123tkm ajettuna oli siinä vielä alkuperäiset ventiilien säätöpalat ja osa ventiileistä kantoi. Tein samalla kansiremontin sillä ventiilit ei tiivistyneet kanteen, tämä osuuden olis ehkä voinut antaa ammattilaiselle tehtäväksi.
Rempan jälkeen tuntuu ottavat kierroksia persdynolla nopeammin ja voimaa tuntuisi olevan enemmän. En vielä mitannut puristuspaineita, mutta enne remonttia ne oli etumännässä 12 kg/cm2 ja taka 13 kg/cm2.
Niinkun alla tuloksista näkyy, on kone pysynyt kohtuullisen hyvin spekseissä noinkin paljon ajetuksi.
Vanhat renkaat
Mäntä etu
Uravälys mäntä max 0,18);
Rengas ylempi 0.3
Rengas alempi 0.05
Rengas sylinteri välys (max 0,70)
Rengas ylempi 0,45
Rengas alempi 0,65
Mäntä taka
Uravälys;
Rengas ylempi 0,5 (max 0,18)
Rengas alempi 0,05 (max 0,15)
Rengas sylinteri välys (max 0,70)
Rengas ylempi 0,55
Rengas alempi 0,75
------------------------------------------------
Uudet renkaat
Mäntä etu
Uravälys
Rengas ylempi 0,15
Rengas alempi 0,1
Rengas sylinteri välys
Rengas ylempi 0,3
Rengas alempi 0,35
Mäntä taka
Uravälys
Rengas ylempi 0,2
Rengas alempi 0,1
Rengas sylinteri välys
Rengas ylempi 0,25
Rengas alempi 0,4
KTM 990 SMT
Pitihän se palata takaisin 650 V-Stromiin reilun 10 vuoden kokeiluiden jälkeen.
Tiedän että on parempia pyöriä mm. soralle, matkailuun ja mutkapätkille mutta V-Strom hoitaa nämä kaikki ja ajoasento on lähes täydellinen.
Parantamistakin tietty löytyy ja ensimmäisenä alkoi häiritsemään etupään iskunvaimennus.
Öhlinssiltä ja Bitubolta ainakin näyttäisi etujousia löytyvän eikä hinta erokaan ole kummoinen, onko kokemuksia kumpaa sitä lähtisi koittamaan?
Ajellaan!
Jos haluat keskinkertaisen etujousituksen erinomaiseksi, suosittelen kokemuksesta YSS:n pakettia, jossa uudet jouset ja emulaattori. Kustantavat noin 250€ Italiasta tilattuna.
Emulaattorit ovat valttamattomat, jotta vaimennukset saadaan kohdalleen ja paremmin saadettaviksi.
Sama setti sopii liki vstromin ensimmaisita vuosikerroista viimeisimpiin ( Australian YSS ), vaikka EU hyvaksymisalueella paperilla asia ei niin olisikaan.
pelkkä jousten vaihto auttaa ainostaan jos olet ihan liian painava tai ihan liian kevyt suhteessa siihen mitä Veijo Suzuki oli ajatellut
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Mun Strommiin tuli tuolta https://bosley6.wixsite.com/bosleyspegs
.
Tuli tänään sovittua kaupat Vstrom 800DE:stä. Ajatuksena lähteä kokeilemaan myös sorateitä mutkailun ja matkailun lisäksi. Vanhan pyörän ajoin tänään rintajoupille.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Tuli myytyä Pannari pois ja arvelin ainakin ensi kesän pärjätä tuolla650-04 mallilla joka ei emännän toimesta kauheasti ole liikkunut viiteen vuoteen.
Pyörä siis tuttu,mutta muutamaan kysymykseen jos vastausta saisi...
Tuo nylpytys/kantikkuus pienillä kierroksilla häviää siis säätämällä ruiskua rikkaammalle?
Egr.n tulppaus. Herjaako? Vaikuttaako mitään. XJ 900 ainakin ko. tempusta hyötyi. Lisähevosten etsinnästä ei taida vastaavaa hyötyä olla?
Kiitos vastauksista.
Tiedä sitten onko nypytys/kantikkus alkusarjan pyörien juttu, mutta ei "ykköskoppaisten" loppusarjassa tai kakkoskoppaisissa, mikäli säädöt kunnossa ja alkuperäisasussa ( ei tulppauksia ).
En muista 650:n kärsineen pienten kierrosten ruiskunongelmista, sama juttu '04 ja '09. Ensinmainittu saattoi olla vähän kantikas ennen ruiskurunkojen synkkausta / venttiilien / TPS:n säätöä.
Lajin halpuus viehättää.
Mites tuo mittaristo. Joskus siellä vilkkui valo keskellä parkissa ollessa, mutta ei enää.
Tervehdys.
Nyt kävi niin että suzukista katosi ajovalot. Takavalo toimii ja niin toimii parkitkin. Pitkiä saa väläytyskytkimillä väläytettyä. Ei toimi lyhkäset eikä pitkät. Sulakkeet on ok ja lamput myös. Valokytkin on purkamalla puhtaaksi todettu. Eilen valot vielä toimivat. Potilas on 2002vm dl1000.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Sähköä kun ei näe eikä kuule, eikä 12V edes tunne, niin kai tuota vikaa pitää joko koelampulla, jännitteenkettimella tai yleismittarilla alkaa hakemaan. Kun nyt sen kytkimen avasitkin, niin jännitteiden läsnäolo siellä olisi ollut helppo todeta samalla.
Mutta perse edellä puuhun: lampunkanta-valokytkin-virtalukko-sulakeboksi-akku-ketkjusta pitää plussasähkö löytää. Ja sitten se miinus-paluureitti, jota maadoitukseksi myös kutsutaan lampunkannalta akkuun pitää olla ehjä.
Kun en nyt ko pyörää tunne, niin tuskin siinä can-väylää on? Tai japaninautovalot, jossa miinusta katkotaan? Mutta jos siellä on lisäksi releitä valopiirissä niin niiden toiminta pitää tietysti ihan mitata tai edes kuunnella naksuuko.
X-ADV 750 , CRF 300L
Sulakkeille ei näytä tulevan sähköä.
EDIT. No ratksesi tämäkin mysteeri. Joku edllinen omistaja on rakentanut uuden piuhan syöttämään sähköä ja sen sulake oli palanut. Olihan tuo hieman jemmassa mut nyt pelaa. Ilmeisesti vika siis napin ja sulakeboxin välissä originaalisti.
Viimeksi muokannut: Suzu-ukko; 25.03.2025 klo 19:35.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tai sitten tuo jälkiasennus on tehty parantamaan valotehoa, kun alkuperäiset hiuspiuhat alentaa jännitettä kohtuupaljon? Mutta en ite ainakaan modaisi valoja niin, että kaikki on yhden sulakeen perässä. Pimeäpanikissa osaa kyllä vaihtaa pitkä/lyhyt muttei ehkä kaukovalovikkua heti hoksaa.
X-ADV 750 , CRF 300L
Todennäköisesti näin. Mikä tarkoittaisi että lisättyä uutta pihaa seuraamalla pitäisi vielä löytyä rele sulakkeen ja valojen välistä. Kannattaa selvittää sen sijainti, kun joskus sekin menee.
Ja että löytyis jopa xenon-systeemi niin ei olis iso yllätys, niintä monet laittoi aikana jolloinka led-lisävaloja ei vielä ollut. Toki jos valoteho ei vaikuta tormia kummemalta niin ehkä ei kuitenkaan.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Ihan on perus H4 polttimot vielä toistaiseksi.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ainakin kakkosgeneraatiossa jarrukahva on neljään tai viiteen asentoon säädettävä. Kahvan liike on suoraan verrannollinen asetukseen. Itse taidan ajaa toiseksi pienimmällä kahvan liikkeellä.
Jos ykkösessä ei ole kahvan säätöä, niin kakkosen säädettävä jarrusylinteri/kahva sopinee tilalle.
Orkkispalat ovat huonot, tunnottomat ja haukkaavat äkkiä. Esim EBC:n sintteripaloilla jarrutunto on aivan eri luokkaa, eikä maksa montaa kymppiä.