Kellään kokemusta kun kävin tuossa 29 asteen helteellä ajamassa ja pyörä teki parin tunnin rundin aikana muutaman kerran siten, että kesken ajon aivan kuin olisi jättänyt sytytyksen välistä tms. Tai polttoaineen saanti pätkäisi. Olen joskus kuullut, että oikein kuumalla säällä saattaa polttoaine kaasuuntua jolloin tulee tuollainen "ohilyönti" koneessa... onko kellään parempaa tietoa?
Varmaa tietoa ei ole,mutta en kyllä oikein usko tuohon kaasuutumisteoriaan.
Minulla ei ole koskaan ilmennyt ja olen ajanut +34c lämpötilassa monta tuntia putkeen.
Oireet sopivat sähkö katkokseen.Huono liitos-joku menossa rikki.
Vedä nyt aluksi vaikka nippusiteellä sivujalka tiukasti ylös.
Kyseinen homma tapahtui aina suoralla tienpätkällä. Viimeisin kerta taisi olla kiihdyttäessä. Pyörässä yhden kauden ajetut iridumt tulpat, alta pari tonnia ajettu ilmanputsari ym. Pitääpä seurata tilannetta.
Itellä on tehnyt samaa ainakin kerran illassa kun oon ajlemassa ollut. Jostain olin lukevinani että kuuluisi jollaintapaa koneen ominaisuuksiin, liittyisikö sitten siihen että kone käy hieman laihalla noiden EU-normien vuoksi?
Oletko Kalumies kokeillut sitä GIpron kartan muuttamista 4->5-kartalle? Tää nyt on varmaan mun mielikuvituksen tuotoksia mutta ihan kuin 5-kartalla olisi tämäkin "pätkiminen" jäänyt vähemmälle, tänään ajelin Hki-Porvoo-Hki ja en ainakaan muista että olisi nyt pätkäissyt?
Kato ensin että ruiskurungot ovat kumikurkuissa kiinni. Erityisesti takimmainen pomppaa helposti irti ja aiheuttaa em. oirettakin. Muistaakseni 65millisellä letkulemmarilla pysyy hyvin kiinni, alkuperäinen venyy ja "pohjaa" ennen kuin kiristää kunnolla jos ruiskurunko on hypännyt jo pois.
Noi näkee sivulta kurkistelemalla ja hyvällä taskulampulla
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sateella on mulla joskus alkanut etupönttö pätkimään kun kosteutta on päässyt tulppajohdon tiivisteestä huolimatta sinne syvennykseen. Ei muuta kuin tulppa irti ja kuivaten, matka on jatkunut.
Tänä keväänä itselle kävi myös tuo täällä kuvattu ongelma eli liikennevaloissa alkoi käydä yhdellä pytyllä ja piti kunnolla kääntää kahvaa, jotta pääsi moottorin sammumatta eteenpäin. Keli oli kuiva ja lämin.
Epäilin syyksi akkua, napajännite laski alle 12V tyhjäkäynnillä ja jarruvalo senkun pahensi alenemaa. Vaihdoin uuden Yuasan entisen 9-vuotiaan tilalle ja pätkimisongelma katosi, myös tyhjäkäynnillä jännite pysyy nyt jossain 14V kieppeillä. Käynnistyminen vanalla akulla olikin jo viime vuonna minusta jotenkin laiskahkoa. Ei ole yhden pytyn ongelmaa nyttemmin enää esiintynyt.
Nyt muistuu mieleen, että jostain satulan alta kantautui tänä keväänä kotiin tullessa myös outo palaneen kumin käry, jota myöskään ei koskaan ennen ollut tuntunut, sekin katosi uuden akun myötä.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Joo mulla oli viime vuonna toi GiPro kokonaan pois käytöstä ja tänä vuonna laitoin ensin 4-vaihteen kartalle, sitten 5-vaihteen kartalle ja siinä vaiheessa huomasin tuon pätkimisen. Ajattelin sitten sen johtuvan tosta kartasta ja vaihdoin takaisin 4-vaihteen kartalle, mutta sama homma jatkuu. Pitää kokeilla tänään heittää tuo kartta taas pois kokonaan käytöstä... mietin että kun minulla on tuo Powercommanderi myös käytössä niin liekö se siitä johtuisi ettei niiden molempien kestä olla yhtäaikaa käytössä?![]()
Mites muuten ootte kytkimen säätäneet?
Mulla on v. 2004 V-Strom ja huolto-ohjeen mukaan jos säätää eturattaan kopan alta, niin kyllä jää paljon tyhjää liikettä kytkinkahvaan ja veltto tuntuma. Tarkoitan sitä pientä säätöruuvia, jonka ympärillä on lukitusmutteri. Olen itse päätynyt siihen, että tuo ruuvi pitää säätää todella tarkasti niin, että kahvan päähän ei juurikaan jää vapaata liikettä mutta tuon mainitsemani ruuvin alla oleva "rikka" pääsee vielä liikkumaan vapaasti.
Olen kyllä tunnokkaampiakin kytkinkahvoja prätkissä tavannut. Olisko sitten vielä varsinaisissa vaijerin pituuden säätömuttereissa virittelyä, en tiedä. Ohjeen mukaan pohjassa kahvapäästä, sormituntumalla löysät poistetttu vaipasta alapäässä. Kaiken päälle vaijeri hieroutuu hiljalleen poikki kahvapäästä, jos ei siellä vaijerin asentoa säädä niin että se menee ulostulokohdassa asennushahlon tai halkion kautta. Liian terävä kulma muuten vaijerin ja vaipan välillä.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Joo mä kyllä kokeilisin jättää GIPron pelkälle vaihteennäytölle kun sulla kerran on toi commader asennettuna, eiks siinä noilla purkeilla tuu jonkinlainen kilpailutilanne kun molemmat pyrkii säätamään jotain?
Miten muuten auttoiko sulla toi 5-kartta siihen "nypytykseen" tasakaasulla?
tänään tuli hankkittua tuollainen 650 v-strom..aikas lailla erilainen kuin edellinen 1100xx ..vaan todella mukava huristella ei puudu kädet.eikä persus..no aika näyttää mitä tuli tehtyä
Jos kerran V-stormin ecun pystyy säätämään, niin ei oo kyllä mitään järkee ylimääräisiä härpäkkeitä ostella. Busan ecu tuli säädätettyä talvella, ja nyt tietää että kaikki on kunnossa, ei tarvi arpoa nykimisiä tai pätkimisiä
Hajapusanisti
Hmm... millainen operaatio tuo säätäminen on huoltoliikkeelle? Millaista infoa he tarvitsevat minulta sen tekemiseksi, vai riittääkö vain pyyntö "säätää vähän enempi kaasua sinne alimmille vaihteille ja tyhjäkäynnille"? Kauanko liikkeeltä menee tuon tekemiseen, vartti vai pari tuntia?
- Mikko
Ja pirkanmaalla toi http://www.kossinhuolto.com/
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
V-Strom säädetty penkissä ja hyvä tuli, loppu nykiminen ja paukkumineneiku kovaa ajoo. Jos vielä rupeaa pätkimään niin suosittelivat Pcommanderia...! Boxista säätivät arvot kohilleen...
http://www.eagleracing.fi/index
Kertokaas nyt säätäjät mitä tuon ECU-boksin säätäminen maksaa ja kauanko tuohon meni aikaa?
Tuollako http://www.eagleracing.fi/index putiikissa työn tekivät?
Moro,
Kertokaas te ketkä tiedätte pystyykö DL 1000 v-stromin keulaa säätämään?
Suppea ohjekirjanen ei asiasta inahdakkaan, takajousen säädöistä kyllä mainitaan.
Oikeassa putkessa siinä päällä on jokin mutteri ja ruuvinkanta, mutta mitään merkintöjä ei siinä ole?
Joo ei ole vasemmassa mitään säätöjä, tarkoitatko noilla viivoilla sen ruuvin kierre viivoja? mitään merkintöjä ei ole. Pyörä on vuosimallia -06. Tuossa vielä kuva linkissa.
https://skydrive.live.com/?cid=C6BA3...44BF7524%21561
EDIT: Löysin tälläsen säätöohjeen, ja siinäkin puhutaan molempien putkien säätämisestä samaan arvoon, kummallista?
https://skydrive.live.com/?cid=C6BA3...44BF7524%21562
Viimeksi muokannut: pera230; 09.06.2013 klo 16:24.