Sivu: 25 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 1205:sta
  1. #721
    Lainaa jokasa kirjoitti Katso viesti
    Terve! Osaako joku kertoa mistä mahtaa johtua etuiskareiden kolahdukset aika ajoin joissain montuissa/möykyissä, lähinnä kylmemmillä keleillä? Merkkihuollon kaverit eivät ole vikaa löytäneet eikä öljyn määrää kuulemma pysty tarkistamaan.
    Kellään kokemusta moisesta ilmiöstä, kyseessä on siis 650 versio.
    Samaa ääntä tuli minunkin Strommini etupäästä. Vaihdatin toissa talvena siihen etupäähän öljyt ja samalla tarkastettiin ohjauslaakeri. Samaa kolinaa sieltä silti kuului, eli ainakaan näistä kolina ei johtunut.
  2. #722
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Samaa ääntä tuli minunkin Strommini etupäästä. Vaihdatin toissa talvena siihen etupäähän öljyt ja samalla tarkastettiin ohjauslaakeri. Samaa kolinaa sieltä silti kuului, eli ainakaan näistä kolina ei johtunut.
    Minullakin joskus kolahtaa terävässä kuopassa. Eikä kuulu joka kerta vaikka ajaisi samasta kuopasta uudelleen. En ole pitänyt ääntä vaarallisena, kun samanlaisia kolahduksia on ollut mielestäni kaikissa pyörissäni.
  3. #723
    Lainaa hettuli kirjoitti Katso viesti
    Minullakin joskus kolahtaa terävässä kuopassa. Eikä kuulu joka kerta vaikka ajaisi samasta kuopasta uudelleen. En ole pitänyt ääntä vaarallisena, kun samanlaisia kolahduksia on ollut mielestäni kaikissa pyörissäni.
    Saman olen huomannut, vaikka oikein yrittää samassa pompussa niin ei välttämättä kolahda uudestaan..
    Pitänee katsoa nuo jarrujen osat myös.
  4. #724
    Kuoppaan kun ajaa pikkasen etujarrua painaen niin veikkaan ettei kolahda. Huollossa sanoin tuosta kolahduksesta ja sanoivat että kelluvat levyt siellä kolahtaa.
    Norden 901
  5. #725
    Lainaa hettuli kirjoitti Katso viesti
    Minullakin joskus kolahtaa terävässä kuopassa. Eikä kuulu joka kerta vaikka ajaisi samasta kuopasta uudelleen. En ole pitänyt ääntä vaarallisena, kun samanlaisia kolahduksia on ollut mielestäni kaikissa pyörissäni.
    Uudesta asti kolahtanut mulla ja eipä oo muuttunu mitenkään reilu 50tkm:ssä. (650:n ominaisuus).
    R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86
  6. #726
    Mulla kolahtaa kanssa. Jos haluat tarkempaa tietoa asiasta niin englanninkielisillä stromtrooper palstalla on paljon asiasta puhetta.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  7. #727
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  8. #728
    Lainaa mpe kirjoitti Katso viesti
    Peräpään madallus ei ole kallis operaatio vaikka kokeillakkin. Tilasin Rouvan Stomiin Lustracingilta kamat (-25mm) ja maksovat rahteineen about 55egeä!

    Nyt on satula tilattu Ranskan maalta, Topsaddlery.

    Seuraavaksi ajattelin tilata madallussarjan.
    Mitä tulee ottaa huomioon, tai vaikuttaako perän madallus mihin.
    Lähihnnä ajattelin sivu- ja keskiseisontatukea.

    T: Jukka
  9. #729
    aAjattilen oirjoittaa pitkänkin stooron siitä että olen ollut tyytyväinen omaan stromm9in, mutta päätink8n sitten n~in tabletin välityjsellä tovottaa strommisteille hyvää joulua ja suosittaa 5abletit hev0n kuuseen1
  10. #730
    "Seuraavaksi ajattelin tilata madallussarjan.
    Mitä tulee ottaa huomioon, tai vaikuttaako perän madallus mihin.
    Lähihnnä ajattelin sivu- ja keskiseisontatukea."


    Lähinnä sivutuella on enemmän pystyssä, joten olet tarkempi paikanvalinnassa kaltevalla/epätasaisella alustalla.

    Itsellä korotuspalat: Keskituki ei enää irroita takarengasta tasaisella-> ketjurasvaus vaatii epätasaisen paikan tai laudan keskituen alle. Pyörä on myös huomattavan kallella sivutuella, joten ruuvasin leveämmän lisälevyn sivutukeen. Nyt voi parkkeerata hyvin pehmeälle.
    R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86
  11. #731
    Lainaa Viking kirjoitti Katso viesti
    "Seuraavaksi ajattelin tilata madallussarjan.
    Mitä tulee ottaa huomioon, tai vaikuttaako perän madallus mihin.
    Lähihnnä ajattelin sivu- ja keskiseisontatukea."

    Lähinnä sivutuella on enemmän pystyssä, joten olet tarkempi paikanvalinnassa kaltevalla/epätasaisella alustalla.
    .
    Vielä tuli mieleen, että vaikuttako tuollainen 25 mm madallus ajokäyttäytymiseen / ominaisuuksiin isosti?
    Kun tuollaisesta operaatiosta ei ole käytännön kokemuksia.
  12. #732
    Lainaa jupor kirjoitti Katso viesti
    Vielä tuli mieleen, että vaikuttako tuollainen 25 mm madallus ajokäyttäytymiseen / ominaisuuksiin isosti?
    Kun tuollaisesta operaatiosta ei ole käytännön kokemuksia.
    Vastaava korotus ainakin vaikutti hivenen "herkistävästi" eli pyörä kääntyi helpommin. Mutta ero oli hiuksenhieno mutta havaittava.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  13. #733
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Vastaava korotus ainakin vaikutti hivenen "herkistävästi" eli pyörä kääntyi helpommin. Mutta ero oli hiuksenhieno mutta havaittava.
    Kun madallan, niin ohjaus tulee luultavasti hieman jäykemmäksi.

    Minulle tuli pienenä yllätyksenä se,
    että madallattaessa koiranluut pitää olla hieman pitemmät ja korotuksessa lyhyemmät.
  14. #734
    Onko täällä kokemuksia tuosta alkuperäisestä geelisatulasta? Tilasin itse sellaisen kokeeksi... saa nähdä ja tuntea miltä tuntuu...

    Make
  15. #735
    Olisin kysynyt rengassuosituksia 650 -malliin. Soralla tulee ajeltua tosi vähän ja asfaltillakin meno on melko rauhallista. Kulutuskestävyys ja toimivuus ovat tärkeimmät ostokriteerit.

    Aurinko paistaa ja kauden alku lähenee. Odottavan aika on pitkä.

    Mikko
    Suzuki DL V-STROM 650 -05
    Vespa PX125 -85
    Pappatunturi -85
    Vespa LX125 -05
    Suzuki SV 650 S -03
    Suzuki SV 650 S -02
    Yamaha XJ600 Diversion -94
  16. #736
    Monet ovat kehuneet Michelinin Anakee II:sta, eteen vaihdoin syksyllä sellaisen, ei ehtinyt paljoa tulla kokemuksia vielä. Takarengas odottaa vanteelle laittoa..
  17. #737
    Anakee III tulee seuraavana tilalle kun anakee II kuluu loppuun. Olen ollut tyytyväinen anakee II kestävyyteen ja pitoon. Muista kumeista kun ei ole edes kokemusta.
    Suzuki DL1000 V-Strom
  18. #738
    Laitoin KLV1000:n viime kesänä Michelin Pilot Road 3 Trailit. Asfalttia 90% ja 10% soralla.
    Pirun mukavat renkaat, hiljaiset, hyvä pito kuivalla ja märällä. Tehty Anakeen rungoille.
    Tänä vuonna on tullut mielenkiintoinen uutuus, Misukan Anakee 3.
    Hyvännäköinen rengas, kuinkahan vaan toimii??
  19. #739
    Heidenau K76 renkaita ovat myös kovasti kehuneet. Itse ajattelin sellaiset seuraavaksi laittaa.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  20. #740
    Moikka ja hyvää ajokauden odotusta kaikille! Voi hitsi android älyä entteriä, tulee putkeen kaikki. Kiinan liikennettä katsellessa alkoi moottoripyöräkuume nouseen ja vapaa-aika menny foorumeita lukiessa. Tämän keskustelun luin ensimmäisestä viimiseen viestiin ja Strommi tuntuis minun pyörältä. Aikaisempaa MP kokemusta vain 2 vuotta Yamaha DT 125R ja Husabergin 500cc enduro oli veljellä johon venttiilit säädettiin itse. Keskusteluja lukiessa huomasin monen suosittelevan jättää Strommin venttiilit huollon tarkastettavaksi. Heräsi kysymys mitä huollot veloittaa venttiilien tarkistus/säädöstä ja ruiskun osien tarkistus/säädöstä? 5 vuotta tullut pelkällä autolla ajeltua ja kuukauden päästä suomeen paluun jälkeen tuntuu olevan pyörän osto edessä.
  21. #741
    Jossain näkyi hinta 24tkm huollolle ja se taisi olla noin 350€. Olettaisin, että tuohon kuuluu ainoastaan venttiilivälysten tarkastus muiden huoltokohteiden lisäksi. Palanvaihto tekee helposti tunnin - pari lisää.
    R1100RS
  22. #742
    Lainaa ssammatti kirjoitti Katso viesti
    Olisin kysynyt rengassuosituksia 650 -malliin. Soralla tulee ajeltua tosi vähän ja asfaltillakin meno on melko rauhallista. Kulutuskestävyys ja toimivuus ovat tärkeimmät ostokriteerit.

    Aurinko paistaa ja kauden alku lähenee. Odottavan aika on pitkä.

    Mikko
    Itsellä oli stormissa alla michelin pilot roadit ja vielä sitä vanhempaa mallia niin oli ihan hyvä rengas. Takanen kesti yli 15000km ja etunen puolet enempi.Jos sorala ajua vähän niin asfaltille tosi hyvä ja kestävä rengas.Kyllä sillä sorallakin ajelee kun ei pidä kiirettä.
    Varadero 1000
  23. #743
    Alla on toista kertaa Contin Trail Attackit. Välillä oli käytössä TKC80:set, olivat hyvät maastossa mutta yleiskäyttöön Trailit ovat sopivammat.
  24. #744
    Moro,

    Kysessä on V-Strom DL1000 -06 ja kytkin ottaa kiinni tosi ylhäältä, siis noin senttiä ennen kahvan yläkohtaa voiko tätä säätää vai onko kytkinlevyt loppu? mitään erikoisempia ääniä kytkimestä ei kuulu eikä se myöskään luista.
  25. #745
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Kysessä on V-Strom DL1000 -06 ja kytkin ottaa kiinni tosi ylhäältä, siis noin senttiä ennen kahvan yläkohtaa voiko tätä säätää vai onko kytkinlevyt loppu? mitään erikoisempia ääniä kytkimestä ei kuulu eikä se myöskään luista.
    Omassa exässä oli samankaltainen ominaisuus liki uudesta saakka. Uuden omistajan mukaan edelleen samanlainen, kilometrejä nyt n. 45000
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  26. #746
    Voi toki säätää.
    Kahvan alkuvapaa liike noin 10mm-15mm.
    Vapauta kahvasta lukkomutteri ja käännä sitä pienempää myötäpäivään niin paljon kun menee.
    Alhaalta koppasuoja pois ja siellä on lukitus ja säätö mutikat.Hienosäätö viimeiksi kahvamutterista.
    Alhaalla pitempi mutteri on säätö.
    Kokeilemalla sopiva taso löytyy.Muutama milli kerrallaan.
  27. #747
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    Voi toki säätää.
    Kahvan alkuvapaa liike noin 10mm-15mm.
    Vapauta kahvasta lukkomutteri ja käännä sitä pienempää myötäpäivään niin paljon kun menee.
    Alhaalta koppasuoja pois ja siellä on lukitus ja säätö mutikat.Hienosäätö viimeiksi kahvamutterista.
    Alhaalla pitempi mutteri on säätö.
    Kokeilemalla sopiva taso löytyy.Muutama milli kerrallaan.
    1000:ssa on mehukytkin, 650:ssä vaijerikytkin joka säädetään tietääkseni noin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  28. #748
    Sorry kyse olikin 1000:sta.
  29. #749
    Voisiko joku pyöränomistaja käydä mittailemassa paljonko on pyörän korkeus ilman peilejä ja pleksiä? Pyörää lauantaina hakemaan ja näytti sadepäivää enkä ole vielä kunnon ajoasua hommannut. Pitäs tietää mahtuuko hiaceen vai hakeeko korkeemman hakupelin.
  30.  
  31. #750
    Minä voin mittailla tuon tonnisen töiden jälkeen.
    R1100RS
Sivu: 25 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen