Eikös siis jarruvalon pidäkin palaa kun jarrua painetaan?(Strömmen @ Syys. 21 2011,21:04) kirjoitti
Paloissa ei ole varsinaista säätöä - herkistellä kyllä voi eli puhdistaa satuloiden liukupinnat jne. Tuo tosin vaatii mielellään aikaisempaa kokemusta
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Pahoittelut, tarkoitin että kun laskin sen säätämällä aivan alas, niin valo palaa nyt kokoajan, vaikka anturia säätelee. Melkeempä pääsee helpommalla, kun ottaa koko valon pois palamasta takajarrun osalta, laittaa sitten myöhemmin kondikseen.
Kiitoksia kaikista neuvoista!
Pari peruskyssäriä vielä. Voiko mp:n akun ladata ihan normaalisti auton akkulaturilla? Kaverini lähinnä tuota ihmetteli, kun hänen mopedinsa toimi moitteetta, mutta sateen jälkeen (pyörä yleisellä parkkiksella, ei katosta) ei suostu käynnistyyn. Kun yrittää startata, pyörä pitää kuulemma omituista "kipinämäistä ääntä", vähän ilmeisesti samanlaista rätinää kuin esim akku antaessa kipinää kaapelia liittäessä, mistä moinen voisi johtua? Onko sade voinut vaurioittaa jotain?
Pienet akut (kuten mp:n) tulee ladata mielellään alle 0,8 A virralla.(Strömmen @ Syys. 22 2011,17:27) kirjoitti
Auton laturit puskee noin 4A,jos ei ole säätöä.
Eli osta automaattilaturi maksaa noin 40-70€.
jos pyörä ensin toimii, mutta yhtäkkiä sateen jälkeen se ei toimi, ja kuuluu vaan omituisia ääniä, niin selvittäisin niiden alkuperän. Kunnossa olevaan nykyaikaiseen moottoripyörään ei sateen pitäisi vaikuttaa oikeastaan millään lailla. Mutta nythän ei vissiin taas kerran tiedetä edes sitä, mistä pyörästä oikein puhe.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Veijo Saanolta jälleen aika perusteellinen koeajoraportti uudesta V-Strommista Moto1:ssä
Norden 901
Mahtaakohan kellään olla hajua putkesta, joka sopisi DL 650 A:n ? Tekovuosi tuolla on 2010 ja alkuperäinen pakoputkiviritys on katteineen semmonen metrin pituinen. *Pitäisi olla oikein E-hyväksyttyä mallia.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Suzuki DL650 V-STROM 2010(aj@ @ Loka. 06 2011,15:13) kirjoitti
Sbk 2-1 Putk. Oval Evo2 Alu Kartio Dl 650 '09-10
Vaikkapa leovinceltä löytyy, eiköhän liki joka kuvastossa ole(aj@ @ Loka. 06 2011,15:13) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Joo, kiitos. Ei niitä nyt pilvin pimein ole. Tuo LeoV:n SBK on yksi ja kun oppi kaivelemaan, löytyi Akraltakin - ei kuitenkaan tehtaan sivuilta. Se kattipuolihan siitä tekee joko hyvännäköisen *ja kalliin, tai robustin halvemman ja niitä näyttäisi olevan. Tiedä sitten onko järkeä mättää lähes 10 % mopon hinnasta pelkkään putkeen ehkäpä parin hepan takia. Seuraavana olisi kumminkin Komentaja, penkitys ja valmis kierre.Kaikki muut SW-Motechit, Madstadin, MRA:t, lämpökahvat, kahvansuojat ja loput kilkkeet *kaikkine alumiineineen sain samalla rahalla kuin tuo pelkkä Leksa maksaa. Asennuskaan ei näyttänyt ihan yksinkertaiselta - toki käytännössä saattaa sitä olla.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
En minä ainakaan näe mitään järkeä alkaa kaivaan tehoja 650 strommista kun kuten sanoit sliparin hinta jo 10 prossaa ( mulla liki 20) ja kun ei sitä huomaa kuin korkeintaan penkissä. Tietenkin kun pörisee enempi niin onhan se äkäsempi. Ite ihan tyytyväinen kun ei ole melua. Entisessä 750 r suzukissa oli sen verran ettei aamuisin kehannut rivarin pihalla paljon käynistellä vaan reippailun nimissä 50 metrin talutus kadulle.
oi voi, huonoa tekoa ovat... ei edes matkamittarit kestä:
http://www.advrider.com/forums/showt...=746536&page=2
(DL1000-03, jonka mittari jumiutui lukemaan 199999, ja Ameriikassa kun ollaan, niin kyseessä tietysti mailit.. eli vaivaiset 321867 km, ja joutui uusimaan matkamittarin!! (Jenkkilän Suzuki tosin kuulemma oli lähettänyt hänelle uuden))
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
moro!
Olen kiinnostunut DL:n vaihdosta. Nykyinen pyörä FJR.
Ajelen noin puolet ajasta kaksipäällä.Kesäloma reissukin kahdestaan. Nyt on alkanut soratiet kiinnostaa. Onko ketään vaihtanut isompaa pyörää DL 650:een. Hieman epävarma olo kyllästynkö puolet vähempään tehoon asvaltilla tai sitten ihastun sorateihin...vähän henkistä tukea tarvitaan! ennen ollut kolme bandittia eli siinä mielessä Suzukimiehiä.
capo ja gassi
Edellinen pyöräni oli gsf 1250s ja nykyinen dl 650.
Selkeä tehonlasku,kuten nyt arvata saattaakin,mutta tämäkin
on asennekysymys.
Minä ainakin pystyn vetää dl:llä pitempiä siivuja ja noin
kaksi litraa pienemmällä kulutuksella.Lisäksi dl tuntuu
herkemmältä ja kevyemmältä käsitellä.Onhan noilla liki
50kg todellista painoeroa.
Matkustaja viihtyy takana paremmin istuma-asennon ja jousituksen ansiosta.
Hiekkatiellä ihan ok,mutta poluille liian iso/painava.
Käy nyt kuitenkin koe ajamassa ennen ostopäätöstä.
ps. Sopivan katteen löytäminen saattaa teettää töitä.
Kaveri vaihtoi zzr 1200 kwaakun dl 650:een. Ei se tehopulaa valitellut (ei tainnut kwaakullakaan käytellä) mutta korkeutta valitteli. Ajeli kuitenkin kolme kesää ja vaihtoi dl:n sitten HD:n v-rodiin.(tikru72 @ Joulu. 11 2011,12:37) kirjoitti
Itsellä oli ennen Hondan blackbird vuoden verran, en päässyt sen kanssa sinuiksi, nyt dl1000 ollut kuusi vuotta. Isompana erona positiivisessa mielessä ajoasento, korkeus sekä käteensopivuus. Ja dl kantaa kuormaa oikeasti aika hyvin. 650:ssähän on eilainen jousitus ja takaharukka mutta en ole kuullut että ne olisivat mitenkään lussuja
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Moto Guzzin Grisosta Honda XX:n kautta Stromiin. Pari tonnia ehdin ajella kun rakentelulta ehdin. Kyllä se siltä vaikutti, että ensi kesänä ajattelin semmosen öljynvaihtovälin sillä jossain alpeillapäin kurvailla. Ihan mukavaa oli kyyti. Toisaalta ei niitä heppoja koskaan liikaa ole, mutta tuossa sitä taas kompesoi yli 400 km:n tankkausväli. Kaikella on puolensa. Alkuperäkumit tosin lähtevät alta pois ja tilalle joko Metzelerit, tai Pirellin Scorpion Trailit taikka Syncit. Sitten se onkin siinä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Kiitos vastauksista. pyörän korkeus on vaan plussaa olen 188 cm. pitkä tankkaus välikin hyvä juttu. Ajatus saada samalla rahalla vähän tuoreempi pyörä ja tietysty haskempi. Tonninen olisi tietysti varmempi valinta tehojen puolesta.
capo ja gassi
Onko kukaan päivittänyt ECU siinä mielessä, että saa kaasun kontrollin tasaisemmaksi? Uusimmassa mallissa ja Gladiuksessa kaasun pitäisi reagoida jouhevammin, kuin tämä alkuperäinen on-off kaasu.
Vaikuttaako tämä miten käytökseen. Onko kokemuksia?
Gibro with Atre
Säädätin huollon yhteydessä bensan syötön asetuksia muutaman prosentin rikkaammalle kohdat tyhjäkäynti, 10%- ja 25% kaasunavaus. Nyt ajaa ihan mielellään kaupungissa klo16:00 ruuhkassa. (Myös "gipro" on käytössä eli kartta viitosvaihteen mukaan.) Besnsan kulutus noussut n. 2...5dl sadalla kilometrillä, mutta alkuperäistä kamaluutta en enää halua. (-07 DL650A)
R12GS -14
DL650 -07 ABS
pv50 * -86
Morot
Noista renkahista vielä, nykyjää strommin alla tuo tkc80 johon olen erittäin tyytyväinen. Niin pikipoluilla kuin tuolla soralla.
Siltakivistä sen verran että ei ikänä alle missään nimissä ainakaan noita "DeathWingejä"!!!
Metzlerin Tourancet olivat ihan kivat kun liikkui pikipoluilla, mutta jos niillä erehtyi tuonne soralle niin hauskuus loppui yllättävän äkkiä, ja kieli oli todellakin keskellä suuta notta pysyi ladulla.
Joo, ne alkuperäiset TrailWingit on kyllä aika surkeat. Käsittämätöntä, että -12 mallissa löytyy edelleen ne ihan samat - Bridgelläkin olisi mm. BattleWing, joka huomattavasti modernimpi ja lyhyesti sanottuna parempi rengas.
Tosin näyttipä jotkut sporttihenkiset toimittajat -12 mallin esittelyssä kesällä Kroatiassa kuitenkin kallistelevan mm. sivulaukkuja maahan kurveissa, mikä ymmärtääkseni tapahtui juuri niillä ´DeathWingeillä´, joten kait se on kuskista kiinni![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mutta jos samaiset kuskit ajaa nyt 2010-luvun gummeilla, ja sitten eräänä yönä vaihdettaisiinkin salaa alle 1980-lukulaiset, niin saattaisi heiltäkin pari ärräpäätä sinkoilla....![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Niin olihan tuolla kultaisella 80 luvulla monta muutakin asiaa jotka olivat aikoinaan kivoja, mutta silti ajan mielumiin tuolla strompallani kuin sillä 1100 gpz:lla.
En sano että tuo rengas olisi ollut 80 huono mutta tänäpäivänä tämän päivän pyörään pitäisi kuitenkin hiukan parempi
Ajattelin vaihtaa ne vakiot Wingit pois pahimman rospuuttokauden jälkeen ja hankkia Siihen "luotettavammat" reissukumit. Vaihtoehtoina olisivat Mezen Tourance Exp:t, Pirelli Trail Syncit tai Scorpion Syncit. Viimemainitut ovat tietysti enemmän katukäyttöön, mutta ajattelin jonkun 5000 km Euroopassa kurvailla. Mielipiteitä, mitkä otan ?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Tänään tuli kotiutettua 2005 DL 1000 ajettu 35 000 km (JEE!) ja huomasin että peileissä olevat muoviset suojukset ovat halki. Kenelläkään tietoa saako noita hankittua mistään varaosian vai pitääkö hankkia koko peili? Sen verran perfektionisti olen että tuollaiset virheet pitäisi saada kuntoon.
Ja sattuuko kellään olemaan hyvää tai jopa erinomaista vinkkiä tankinsuojatarran poistamiseen? Liima näyttäisi aika tiukassa olevan.
Pyörä on kyllä todella mellevä varusteina mm. vaihdenäyttö, scott-oiler, powercommander, leovincet, varashäly yms. 7700 euroa oli koko hinta ja 3950 e sain omasta honda CB seven fiftystä. Tulispa kevät!![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Kellään tullut vielä vastaan DL650 -12 malliin sopivaa alumiinista pohjapanssaria? Jos on, niin minkä valmistajan ja mitähän suunnilleen kustantaa?
Orkkistarvikkeena ei ainakaan toistaiseksi näytä saavan kuin pohjasta aukiolevaa muovilärpäkettä, jolla vissiin lähinnä ulkonäöllinen tehtävä, se ei taida paljon konetta suojata.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Muiataakseni MP messuilla V-Stromissa oli Heinon osastolla SW-Motech pohjapanssari ja muut härpäkkeet kiinni.
Olisikohan siinä uudessa rautojen paikat ihan samat kuin vanhassakin? Muovit muuttuneet ja öljynjäähdytin pois. Ei siinä
ymmärtääkseni ole runkoon koskettu, joten luulisi noitten käyvän, muuten tuntuisi kovin oudolta lisävarustenipun jo nyt löytyvän tarvikevalmistajilta.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT