Sivu: 15 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 1204:sta
    Suzuki DL650 -04
    Onko mahdollista muuttaa sähkö-kytkentöjä, että valot syttyisivät vasta moottorin lähdettyä käyntiin.
    Nyt sytttyvät kun kääntää virrat päälle.
    Jos H4-xenonit laittaisi.

T7 2022
    Lisäämällä erillinen valokatkaisia sulakkeiden ja ajovalojen väliin.
    Tai hoitaa homma releillä.
    Onkos kenelläkään tuon pikku strommin koiranluiden mittoja ? Aikeena olisi tehdä pojan pyörään kevyt korotus mutta kun ei viitsisi purkaa luita pyörästä irti ennen kuin on uudet valmiina. Oikeastaan tärkein on tuo reiän koko kun sitä ei pysty purkamatta näkemään.

Samppa

Suzuki GSX1400 K6
    Voisin huomenna mittailla.
    12mm on pultti.
    Englannin Ebay:stä tilasin lyhyemmät koiranluut (korottaa ~25mm) kotia toimitettuna 19,50£, niin ei kannata enää itse tehdä
    Samanlaiset saksassa 129,95 + rahti
    Ei ollut vaikea päättää mistä tilasin...

T7 2022
    Lainaa (Allroad @ Touko. 27 2010,12:34) kirjoitti
    Kiihtyvyys suurin vaihde 60-100 km/h Strom jää muista (mitattu oli 6 s.) paitsi Transalpista jälkeen. Erot ovat marginaalisia.
    Jarrutusmatkassa Strom oli reilusti huonoin. Tästä miinus.
    Polttoaineen keskikulutus Strommilla 6,2 l/100 eli sama kuin muissa. BMW 650GS meni 5,6 l/100 km.
    Ison vaihteen kiihtyvyyden kyllä pitäisi olla ihan tasoissa muiden paitsi 150cc suurempikoneisten Bemareiden kanssa. Välitykset tietysti vaikuttaa myös tuossa kohti.

Vähän on pikkuisen hankaluuksia uskoa Strompan olevan jarruiltaan oleellisesti huonompi kuin Versys, Transalp tai F650GS. Saa sitä kahvaa kyllä puristaa ihan tosissaan, jos vakiojarruilla meinaa pysähtyä, mutta kyllä se sitten pysähtyy, ja uudessahan on myös absit. Ei tosiaankaan mitkään parhaat jarrut, mutta toimivat perusjarrut, kuten noissa mainituissa muissakin on.

KESKI_kulutus 6,2 sataselle on kyllä aika kova luku, juuri ajettiin 2-päällä täydellä laukkusatsilla Saksasta Etelä-Italiaan melkein koko matka motaria (nyt Napolin lähellä), ja tuo oli ehkä kovin kulutus, mihin päästiin, n.140-150 on ollut jatkuvasti mittarissa. Saksassa oli joitain ruuhkaisempia osuuksia + eteläosissa pakollinen vedenpaisumus, eli siellä tuli joku satanen ajeltua selvästi hiljempaa, ja kulutuskin varmaan jotain 4:lla alkavaa. Pitäisin tuota 6,2:ta pikemminkin maksimikulutuksena (ainakin omassa ajossani).
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Sekalaista ajoa 437km ja varoitusvalo vilkuttaa vielä mustaa tankkia.
    Katellaan tarkempaa kulutusta useamman tankillisen ja matkamittarin
    virheen poistamisen jälkeen.
    Suzrajan Suhari
    Lainaa (Budder @ Kesä. 02 2010,08:30) kirjoitti
    12mm on pultti.
    Englannin Ebay:stä tilasin lyhyemmät koiranluut (korottaa ~25mm) kotia toimitettuna 19,50£, niin ei kannata enää itse tehdä
    Samanlaiset saksassa 129,95 + rahti
    Ei ollut vaikea päättää mistä tilasin...
    ebaysta tuli aikoinaan tilattua koiranluut ja makso muistaakseni jotain 20 ekee postilootaan toimitettuna...
    Soralla ajoon vaikuttaa paljon renkaat. Nappulat alle, esim. TKC:t niin hiekkatieominaisuudet paranee. Voisiko polttoaineen kulutus laskea kun koneella on muutama kymppi rullattu? Aika moni on raportoinut alle vitosen lukemia DL650:lle..

Minä vuonna ABS tuli vakioksi, 09 vai -10? Vai onko vieläkin optio?
    KTM
    Lainaa (zuha @ Kesä. 04 2010,18:38) kirjoitti
    Soralla ajoon vaikuttaa paljon renkaat. Nappulat alle, esim. TKC:t niin hiekkatieominaisuudet paranee. Voisiko polttoaineen kulutus laskea kun koneella on muutama kymppi rullattu? Aika moni on raportoinut alle vitosen lukemia DL650:lle..

Minä vuonna ABS tuli vakioksi, 09 vai -10? Vai onko vieläkin optio?
    2007 myytiin rinnan molempia malleja,mutta 2008 vain ABS malleja.
    Saatan olla väärässäkin kuten minulla on tapana.
    No alle kymppi edelleen ajettuna ja vaikuttaa siltä, että ainakin omalla matka-ajolla yksi päällä sekä myötä että vastatuuleen pääsee 4,5-5,5 litralla satasen. Kaks päällä (eli noin 200 kg painoa pyörän lisäksi) menee sitten jo suunnilleen 6 l/100km. Havainnot noin 400 km:n matka-ajosta (kehäIII+porvoonvälylä+kutostie). Eli yksin päällä aina lähtiessä ja perillä tankkaus + 1 kpl kahvitauko matkalla. :-)

Ai niin, etelään päin kuluttaa vähemmän, kun on alamäkee :-)

DL650 ABS -08 malli (09 ajettu ulos kaupasta).

Lainaa (Allroad @ Touko. 27 2010,12:34) kirjoitti
    Polttoaineen keskikulutus Strommilla 6,2 l/100 eli sama kuin muissa.
    En tahdo tonnistakaan saada viemään yli kuutta litraa ellen sitten ajele soralla ja pikkuvaihteilla
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa (v.ström @ Kesä. 04 2010,19:32) kirjoitti
    Ai niin, etelään päin kuluttaa vähemmän, kun on alamäkee :-)
    Nyt kun on Lapin reissu kaks päällä päällä, niin olen alkanut tankkailemaan jo alle 300 km välein. Ehtii paremmin seurata poroja, kettuja ja koppeloita, kohta varmaan lampaitakin. Noihin voi keskittyä paremmin, kun ei silmäkulmassa vilku tankkaussymboli...

Enemminkin nyt huolettaa tuo originaali takanakki... kuluu kovasti keskeltä tasaiseksi - näinköhän riittää vielä Kaamaselta Jäämerelle ja sieltä Espoonlahdelle...
    Pistä painetta 3,3-3,5bar, jos sulla on kaks päällä & kamat, siis taakse. Ja joka tapauksessa ne alkuperäiset Trailwingit on siis täys paskat, varsinkin etunen. Vaihtoon vaan heti. BattleWingit on paljon paremmat, mut vaatii myös tollaset tosi kovat paineet. Anakeet ja Tourancet on hiton hyvät, mut tosiaan, mulla on jo toiset Battlewingit alla ja oon tyytyväinen. Eivät kulu kulmikkaiksi, vaik on paljon kuormaa, kunhan noi paineet.....
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)

Riitti takanen perille asti - turhaan murehdin, jäi lopulta vähän uraakin näkyville, vaikka paineet olivat koko reissun alle 3 bar. Noin 3000 km kertyi kakspäällä ja 700 km muuta ajoa...

Ei tuo originaali etunenkaan onneksi mitenkään erityisesti temppuillut, vaikkei kokemusta paremmasta olekaan. Tosin sateet sattuivat suhteellisen suorille teille, ja Jäämereltä puhaltava sivutuulikin sattui kuivalle kelille. Ja etusessa näyttäisi riittävän pintaa toisen takasen verran...
    Mut hei, ihan tosi!!! Vaihda siihen eteen samalla uus kunnon rengas!!! Et usko, miten ajo-ominaisuudet paranee. Tulee aivan toisenlainen luotto pitoon ja kanttailusta tulee nautittavaa. Sateella toi kulunu Trailwing on suorastaan vaarallinen, vaikka siinä näyttäis olevan millejä jäljellä.
    Älä nyt säästä väärässä paikassa!!
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)

Lainaa (mara55 @ Kesä. 27 2010,04:08) kirjoitti
    Mut hei, ihan tosi!!! Vaihda siihen eteen samalla uus kunnon rengas!!! Et usko, miten ajo-ominaisuudet paranee. Tulee aivan toisenlainen luotto pitoon ja kanttailusta tulee nautittavaa. Sateella toi kulunu Trailwing on suorastaan vaarallinen, vaikka siinä näyttäis olevan millejä jäljellä.
    Älä nyt säästä väärässä paikassa!!
    Kolme settiä olen nyt noita alkuperäisiä ´Deathwingejä´ kuluttanut, eikä se toden totta mikään paras rengas ole tähän pyörään (tiedä onko mihinkään muuhunkaan) ... mutta mielestäni tuota vaarallisuutta on liioiteltu. Sen kanssa on varmaan lähinnä aloittelijoita mennyt turvalleen, mutta koska netissä turvalleen meno ei ikinä voi olla oma vika, niin se on sitten vaikka renkaan vika.

Hitosti paremman tuntuinen ajettava Vstrompasta kyllä tulee, kun se saa vaikkapa Tourancet tai Anakeet alle. Mutta järki päässä voi kyllä ensiasennuskumitkin silti ajella ihan hyvin vaihtokuntoon saakka.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    Joo, kyl se alkuperäinen Tailwingi kestää varmaan kaks takarillaa, en epäile. Mutta on se varmaan jännää menoa, ne viimeiset tuhannet. Kukin nauttikoon ajamisestaan omalla tavallaan. Minä ainakin nautin suunnattomasti AINA, kun on uudet tossut alla. En todellakaan viitsi muutaman euron takia ihmetellä, että onkohan tämä nyt jees. Paras on jos renkaiden kuluminen osuu niin, että saa molemmat tossut vaihdettua samaan aikaan. Turvalleen lentelyt on sitten aivan eri asia.
    FJR-1300

Ajoin Battlewingeillä 15000km ja nyt vaihdoin Anakee2:t alle. Nyt tuntuu että pyörä kallistuu itsestään kun pääsi kulumaan Battlewingit kantille kun en laittanut tarpeeksi
    paineita.

Battlewing oli minusta hyvä rengas. Soralla huomaa että nyt on enemmän pitoa kuin kuluneessa Battlewingissa mutta asfaltilla erojen huomaaminen onkin vaikeampaa 700km kokemuksen jälkeen.
    Norden 901
    Tuo Anakee2 on mielestäni ehkä yleisesti ottaen paras rengastus, mitä minulla on DL650:ssa ollut. On vähän niinkuin samaa paria itse pyörän kanssa: ei välttämättä paras missään, mutta suoriutuu lähes kaikesta. Todella vakaan tuntuinen ajettava, hyvä yllätyksetön sadepito, kohtalainen myös soralla, ja tarjoaa jopa kurvitteluun ominaisuuksia, vaikkei superpitävä olekaan. Plussaa myös erittäin hyvältä vaikuttava kulutuskestävyys (minulla paineet edessä 2.4 bar, takana 3.0 bar) ja aineenvahvuutta sopivasti oikeassa paikassa, jolloin ei mene ainakaan helposti puhki.

Anakee1:llä olen ajanut erittäin raskaasti kuormatulla DL650:lla ja kuumemmissa lämpötiloissa kuin Suomessa on oikeastaan koskaan, yhdellä setillä noin 14tkm, ja seuraavalla peräti 16tkm, tiedä oliko pyörän kuormaamisella mahdollisimman etupainoiseksi merkitystä, mutta ne loppuivat edestä ja takaa melkein täsmälleen samaan aikaan. Tosin on mahdollista, että esim. tienpinta ei ko. reissulla yleisesti ollut samalla lailla kuluttavaa kuin meilläpäin, mutta pidän silti noita lukemia (varsinkin takakumille) melko hämmästyttävinä huomioiden lastauksen ja korkeat lämpötilat. Kakkosversiota en vielä ole loppuun asti ehtinyt ajamaan, mutta ainakin Misukalla kehuvat tämän olevan vielä 1-versiotakin kestävämpi.
    Vaikka mara55 nyt suuttuukin , niin hommaan pelkästään takarenkaan, sen verran paljon on tiedossa "suoraa" matka-ajoa paikan A ja B välillä ja takaisin. Uudeltahan tuo etunen vielä näyttää.

Ja taakse kokeilen tuota ankee kakkosta. Seuraavalla kerralla vaihdan sitten molemmat. Tai jos meinaa mennä loppu jännäksi, niin voihan etusen vaihtaa sitten ihan varta vasten erikseen.
    Mahtaa olla hyvä ajettava dl misukoilla,kun nämä alkuperäisetkin
    renkaat pelittävät mulla ihan mainiosti.
    Kuivalla asfaltilla pito riittää kantille asti ja sorallakin voi päästelle
    surutta.
    Monsuunisade on vielä testaamatta,mutta ei kai silloin voi luottaa
    täysin mihinkään kumeen.
    Nyt ois Zumo mopossa. Väänsin pellistä visiirin kiinniteisen sopivan palasen ja taitoin mittariston yläpuolelle. Tuohon pulttasin "mountin" ja hyvin toimii. Hintaa reilu kymppi.
    Lainaa (polip @ Kesä. 29 2010,20:53) kirjoitti
    Mahtaa olla hyvä ajettava dl misukoilla,kun nämä alkuperäisetkin
    renkaat pelittävät mulla ihan mainiosti.
    Kuivalla asfaltilla pito riittää kantille asti ja sorallakin voi päästelle
    surutta.
    Monsuunisade on vielä testaamatta,mutta ei kai silloin voi luottaa
    täysin mihinkään kumeen.
    Kokeeksi hommasin omaani pitkää asfalttiturneeta varten continentalin roadattacit. Saas nähdä miltä tuntuu.

siis pitkää ja pitkää, 4500-5000 pitäis tulla, kumit puolivälissä?

Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Lainaa (ssanttu @ Heinä. 02 2010,16:16) kirjoitti
    Nyt ois Zumo mopossa. Väänsin pellistä visiirin kiinniteisen sopivan palasen ja taitoin mittariston yläpuolelle. Tuohon pulttasin "mountin" ja hyvin toimii. Hintaa reilu kymppi.
    Hitto et oon tyhmä, en ymmärrä tuota ohjetta, kuulostaa hokuttelevata mutta tarvitsen lisäohjeita. Vaadin kuvaruutukaappauksia!

Onkos tällä foorumilla joku GPS-ryhmä, johon matkaenskalaiset voisivat osallistua? Itse ajalenn pärrällä käymättömiä OSM tienoita....?
    Lainaa (v.ström @ Heinä. 03 2010,23:04) kirjoitti
    Lainaa (ssanttu @ Heinä. 02 2010,16:16) kirjoitti
    Hitto et oon tyhmä, en ymmärrä tuota ohjetta, kuulostaa hokuttelevata mutta tarvitsen lisäohjeita. Vaadin kuvaruutukaappauksia!

Onkos tällä foorumilla joku GPS-ryhmä, johon matkaenskalaiset voisivat osallistua? Itse ajalenn pärrällä käymättömiä OSM tienoita....?
    Kiinnitys varmaan pleksiruuveilla pleksin ja mittariston väliin, tätä olen itsekin pohdiskellut....
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Juuri näin. Ohessa kaupallinen versio http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/4899/
    ja tuosta se ajatus sitten lähti.
    Lainaa (seppo02 @ Heinä. 02 2010,18:29) kirjoitti
    Kokeeksi hommasin omaani pitkää asfalttiturneeta varten continentalin roadattacit. Saas nähdä miltä tuntuu.

siis pitkää ja pitkää, 4500-5000 pitäis tulla, kumit puolivälissä?
    Nyt on reippaat sata kilometriä takana ja jopas tuntuu hyvältä noi roadattacit. Ajoin jopa parikymmentä kilsaa soralla eikä ne pahat olleet sielläkään.

Isoin ero kuluneisiin touranceihin verrattuna kääntöherkkyys ja äänettömyys
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Tässä väliraportti 4500km jälkeen tuntemuksista.

Aluksi miinukset:
    Tehot tuntuvat aika vaatimattomilta,mutta varmaan
    tottumis- ja asennointi kysymys.
    Syynä edelliset +100hp pyörät,joten ohituksiin täytyy nyt keskittyä
    hieman tarkemmin.
    Toinen miinus on katteen saaminen toimivaksi.Minulle oikea asento
    löytyi keskimmäisestä muuttamalla kumipusloilla kallistuskulmaa
    loivemmaksi.Virtaukset ovat nyt tasaiset,eikä takapyörteitä esiinny ainakaan häiritsevästi.

Iloiset asiat:
    Ajoasento on niin rento,että nukahtamisvaara on todelllinen.
    Tankillisen voi sipaista tauotta,eikä minkäänlaisia puutumisia ilmene.
    En tiedä mistä moottori ottaa energiansa,sillä bensa täytyy melkein
    pakkosyöttää,kuin lapselle hernekeittoa.
    Pienin kulutus yksin matka-ajossa (75km/h-85km/h) 3,7 litraa.
    Tankillisella pääsee jopa yli 500km.(onko joku toinen onnistunut)
    Katupyörien jälkeen kyyti on niin tasaista,että epäilen usein jonkun
    siloittaneen tien,kun tutut kuopat ja tärskyt ovat kadonneet.
    Myös takapenkkiläiset ovat tiloihin ja kyytiin tyytyväsiä.(Tällä nyt ajaa väkisin rauhallisesti.)
    Tämä on mukavuudeltaan jo liki ihanne pyöräni,mutta 20kg massaa pois ja 60hp lisää niin...
    PS: Maailmassa on kyllä kasapäin parempia pyöriä,joten ei välttämättä
    tarvitse tulla erikseen kertomaan.Toki näinkin saa tehdä,mikäli tuntee
    välttämätöntä pakkoa siihen.

30.  
    Lainaa (polip @ Heinä. 18 2010,13:59) kirjoitti
    Tässä väliraportti 4500km jälkeen tuntemuksista.

Aluksi miinukset:
    Tehot tuntuvat aika vaatimattomilta,mutta varmaan
    tottumis- ja asennointi kysymys.
    Syynä edelliset +100hp pyörät,joten ohituksiin täytyy nyt keskittyä
    hieman tarkemmin.
    Toinen miinus on katteen saaminen toimivaksi.Minulle oikea asento
    löytyi keskimmäisestä muuttamalla kumipusloilla kallistuskulmaa
    loivemmaksi.Virtaukset ovat nyt tasaiset,eikä takapyörteitä esiinny ainakaan häiritsevästi.

Iloiset asiat:
    Ajoasento on niin rento,että nukahtamisvaara on todelllinen.
    Tankillisen voi sipaista tauotta,eikä minkäänlaisia puutumisia ilmene.
    En tiedä mistä moottori ottaa energiansa,sillä bensa täytyy melkein
    pakkosyöttää,kuin lapselle hernekeittoa.
    Pienin kulutus yksin matka-ajossa (75km/h-85km/h) 3,7 litraa.
    Tankillisella pääsee jopa yli 500km.(onko joku toinen onnistunut)
    Katupyörien jälkeen kyyti on niin tasaista,että epäilen usein jonkun
    siloittaneen tien,kun tutut kuopat ja tärskyt ovat kadonneet.
    Myös takapenkkiläiset ovat tiloihin ja kyytiin tyytyväsiä.(Tällä nyt ajaa väkisin rauhallisesti.)
    Tämä on mukavuudeltaan jo liki ihanne pyöräni,mutta 20kg massaa pois ja 60hp lisää niin...
    PS: Maailmassa on kyllä kasapäin parempia pyöriä,joten ei välttämättä
    tarvitse tulla erikseen kertomaan.Toki näinkin saa tehdä,mikäli tuntee
    välttämätöntä pakkoa siihen.
    Kulutuksen perusteella puhut ilmeisesti 650:sta?

Tehoahan ei tosiaankaan ole mitään huikeita lukemia, mutta tuo moottori on silti aika napakymppi, minkä huomaa selvästi, jos pyörä on erittäin raskaasti kuormattu, se nimittäin ei ´puudu´ ollenkaan samaan malliin kuin moni muu samankokoinen pannu. Suurin osa 650-koneista rupeaa todella yskäisen tuntuisiksi silloin, kun on 2 ja isot matkakamat päällä.

Esim. Gladiuksessahan on sama peruskone, oikein mainio peli sekin, mutta niitä ei kuitenkaan näy paljon liikenteessä... ehkä se ´tyttöjen pyöränä´ markkinointi ei ollut nappiveto.
Sivu: 15 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen