Kuulostaa Troopperi ratkasulta, hyvä hyvä![]()
Jotta löytäisi parkkipaikalta.
Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
Moi!
Sori stadilaisuuteni, mutta mitä tarkoittaa "Troopperi"?? Ilmeisesti jotain positiivista....
Tossa ylempänä "Suzrajan suhari" kertoi pitävänsä gepsiä tankkilaukussa!! Siis läpinäkyvästi sateensuojassa.
Mun kokemukseni mukaan ei toimi ollenkaan, koska on aivan väärässä kulmassa ja paikassa, ajelua häiritsemättä seurattavaksi. Lisäksi aurinko aiheuttaa vielä tavallista paljon enemmän häiritseviä heijastuksia. Kokeilin tuotakin ratkaisua hetken ja totesin täysin toimimattomaksi. Ja jos sitä vähänkään yrittää säätää, siis navia ajon aikana, ( mitä tietenkään ei pidä koskaan tehdä, heh heh), se liikkuu ja menee ns. vituiks.
Olen muuten ENTINEN vannoutunut kartan käyttäjä ja edelleen pidän aina karttaa tankkilaukun luukussa varmistuksena, mutta en enää reissuun lähtisi millään ilman navia. Kyllä se on niin sadat kerrat auttanut vaikeissa paikoissa ja antanut mahdollisuuden keskittyä ajamiseen ja ympäristön seurantaan, kuten myös maisemien katseluun.
Kannatan hankintaa lämpimästi, oli sitten kiinnitys/toiminta/ merkki, mikä tahansa!!
Hyviä reissuja!![]()
FJR-1300
V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)
stromtrooper.com lienee yksi melko laaja veestromppa-sivusto, mahtaisiko juontua tästä?(mara55 @ Huhti. 26 2010,13:28) kirjoitti
Onhan se navi ihan kiva lelu juu. Muttei silti kannata itse ihan vallan ´tipahtaa kartalta´, koska sitten jos se navi tilttaa tai neuvoo väärin, pitää kutsua Rajavartiolaitos hätiin...![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Totta. AINA kannattaa pitää itsensä myös paperikartalla ajan tasalla!! On se joskus, siis navi, yrittäny viedä 180 astetta pieleen. Varsinkin keskieuroopassa, missä voi olla vaikka viis saman nimistä kylää sadan kilsan säteellä. Mulla on muuten siinä jarrunestesäiliön päällä pieni Suunnon kompassi, mikä on myös yllättävän kätevä ja hyödyllinen.
FJR-1300
V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)
Navia kattelen vaan, jos en tiiä missä hitossa olen,(mara55 @ Huhti. 26 2010,13:28) kirjoitti
tai jos ei muista takasin tullessa minne piti kääntyä...
Ei sitä ajaessa tule paljoa tsiikattua![]()
Suomessa ei koskaan navia eikä karttaa mukana.
Täällä ei voi oikeasti eksyä.Mikäli eksyy niin hyvä niksi on
startata pyörää vaikka tulpanjohdot irti. Pian on joku neuvomassa
missä on vika.
Kyl se navi on ihan jees, kun suunnittelee etukäteen ajettavaa reittiä. Mulla on hyvät kokemukset siitä, kun suunnittelee reitin käyttäen GT-karttaa ja siirtää sen sitten vasta naviin. On nääs tehty se myös toisin päin, ekaksi Gepsulla ja keskellä mettää sitten suunistettu GT-kartalla.Ilman paperikarttaa ei oikein kannattasi lähteä kovin tuntemattomille taipaleille, koska se Gepsu voi menne sököksi ihan milloin vaan. Tuo Strommin kone kun tuntuu hakkaavan ainakin Zumo 550:n telineen yhdessä kesässä vaihtokuntoon...
![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Esimerkiksi kun tulee laivalla New Castleen Englannissa --> liikenteen puoli vaihtuu --> tietenkin pikku kankkunen --> edessä noin 30 liikenneympyrää --> vettä sataa. Arvatkaa onko mukavaa ja SUUREKSI AVUKSI, kun täti huutelee ajo-ohjeita tyyliin "seuraavasta kiertoliittymästä kolmas oikealla..kolmas oikealle...seuraavasta kiertoliittymästä viides oikealle...viides oikealle" jne. Voin todella vakuuttaa, että on suureksi avuksi. Paperikartoista ei edes ole mahdollista seurata, missä mennään. Niitä ympyröitä on siis koko ajan. Ei ole mahdollista ajaa menetelmällä "katson navia vain, kun en tiedä missä olen".
On se Suomessakin kiva olemassa. Ajeleppas joskus esim. Suomi etelästä pohjoiseen niin itärajaa pitkin, kuin mahdollista. Ilman navia saattaa tosiaan rajavartiosto joutua hommiin. Tosin siellä hyvä topograafikartta on myös melkein välttämätön.
Minä todella tykkään navista apulaisena ja on se myös mainio lelu. Mukava katsoa jälkikäteen missä tuli käytyä ja suunnitella mahdollisia tulevia reittejä.
![]()
FJR-1300
Pakko tehdä pieni korjaus edelliseen. Brittein saarilla se "täti" huutelee liikenneympyrässä tietenkin VASEMMALLE, eikä oikealle.![]()
FJR-1300
Trooper lainaus oikein(pecha @ Huhti. 26 2010,13:51) kirjoitti
Ainakin tuolla rapakon takana meinaa käytännönläheisiä ratkaisuja rakentelussa ja lisävarusteissa, eli viitataan kintaalla kaikenmaaliman mallikohtaisille kalliille ja monimutkaisille OEM palikoille, tarkoitus pyhittää keinot![]()
Jotta löytäisi parkkipaikalta.
Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
Eikös tämä ole kolmepyöräinen, missä polkimet? Tai sitten tämä on sellainen kasarimönkkäri... "Poistakaa autosta toinen eturengas, jos tuollaisen haluatte." Hehe *(Suzrajan Suhari @ Maalis. 26 2010,17:31) kirjoitti
![]()
GSX-R1100 -96
GSX 750 F -93
Yamaha XJ-900 -84
Honda CB-500 K3 -79
Suzuki Pv 50 -82
Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
Kiitos valistuksesta. Juuri tuosta onkin kysymys. Mainiota!
Nyt tällä jätkällä alkaa aikaistettu vapunvietto/synttärit!
Hyvää Vappua!![]()
FJR-1300
TomTom:lle virtajohto pitäisi asentaa. Ajattelin laittaa releen kautta virtaa menee vain kun virrat on päällä. Mutta mistä herätävirta olisi helpoin ottaa? Kovin hyvin on johdot kääritty... Lähteekö takavalon lasi irti? En tohtinut vääntää...Vai laitanko suoraan akulta?
Norden 901
Suzuki pitäisi saada vähäksi aikaa 25kW kirjoihin. Onko tähän muita konsteja kuin se h-tin kallis boksi ja kellään kokemuksia näistä ?
ps. tuolla pörssi-puolella on tarvikkeissa ja varaosissa ostoilmoitus mikäli jollain on tälläinen sarja joutilaana.
Aikoinaan laitoin sen samaisen virroituksen valoreleeltä, joka sijaitsee penkin alla.(anselmi6 @ Touko. 02 2010,21:59) kirjoitti
Lataa itsellesi manuaali:
*Linkki*
-Masa
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Kirjoittelin tossa hieman aikaisemmin tässä samassa ketjussa tällaista:
Tämä saattaa kuulostaa omituiselta ja heppoiselta menetelmältä, mutta TOIMII.
"Asensin" Tom Tom One:n parhaaseen paikkaan, suoraan näkökenttään, siihen pleksin alle, mittareiden yläpuolelle. Käytin sitä auton ikkunaan tarkoitettua kumituttia, jonka liimasin Super Atech:illa pokkana kohdalleen.
Juuri oikealla paikalla näkyvyyden kannalta. Se kumitutti antaa riittävän tärinäsuojan, tosin maastossa vispaa aikalailla, mutta kertaakaan ei ole irronnut/pudonnut ilman mitään varmistuskiinnityksiä!! Pleksi suojaa hyvin lievällä sateella, mutta kaatosateessa vetelen sille suojaksi minigrip-pussin ja silti siitä vielä näkee, jos ylipäätään mitään näkee. Äänet säädettynä täysille tädin huuto kuuluu alle 120 vauhdeissa, joten kuulokkeita ei tarvita. Arvaan, että kuulostaa rimpulameiningiltä, mutta nyt lähtee neljäs kesä tolla virityksellä, yli 30000km ja se vaan toimii, ja hyvin. Skotlannissakin satoi 16 ajopäivää ja eikun menoks.
Noita saa alle satasella ja niissä on aivan samat ominaisuudet kameravaroituksineen, kun Raiderissakin. Ja Raideriinkin joutuu vetelemään kaatosateessa pussin päälle, koska valuva iso tippa sekoittaa senkin. Huonoa on se, että niissä ei ole muistikorttia, ( mikä on oikeastaan vesitiiviyden kannalta hyvä asia), ja muisti on vain 1GT, jonne ei mahdu koko Eurooppa. Mahtuu joko länsi, tai itä + skandinaavia. Siksi ostinkin toisen samanlaisen, josta toinen on autossa, jos ei molemmat ole reissussa mukana.
Virran ulosoton rakensin satulan alle. Ostin Maritimistä vesitiiviin, veneeseen tarkoitetun "tupakansytytin"-pistokkeen, väliin sulakkeen ja vot, akun vieressä on sille hyvä, suojaisa tila.
Piuhan naville vedin tankin alta pysyvästi ja siististi. Tohon virtapistokkeeseen on hyvä pistää puhelin latautumaan, turvaan/suojaan satulan alle tarpeen vaatiessa. Pidän sitä parempana paikkana, kuin esillä olevaa virtapistoketta. Ja akun saa sitä kautta myös ladattua jne. Erinomainen ja halpa lisävaruste.
Että tollasta!
![]()
FJR-1300
Jos tuo tosiaan toimii värisemättä niin koitan omalla garmin nuvi 500 samaa viritystä. Kun en tykkää että se ois tangossa vaan haluaisin sen sinne jonnekkin mittarin päälle "kiinteästi". Ja virratkin taidan vetään noin... tai sitten sytkäri eteen. Kuitenkin virran käytöltä ehkä helpompi. Toki virta tuonne suoraan akulta sulakkeen läpi kun en haluu alkaa sotkeen pyörän omia sähköjä. Kun oliskin sellaset etupleksin kiinnitykset kun bmw adventuressa niin ei tarvis miettiä paljon gps kiinnityksiä... ja Mika Kuopio rock ei ehkä käy
Minä hain RM Heinolta Bags Connectionin PDA-laukun ja siihen tankoon kiinnitettävän kiinnitystelineen, hintaa noilla 59€. PDA-laukkuun mahtuu hyvin TomTom720.
Norden 901
Laitetaan tämä vaikka jatkoksi tänne eikä aloiteta uutta topicia.
Luin juuri vanhan (2009) matkaenduro vertailun TM:stä.
Antoivat surkean arvosanan-suorastaan kelvottoman -DL:n soratie
ominaisuuksista.Etupää menee mielensä mukaan,eikä ole hallittavissa.
Minulla on hyvin vähäiset kokemukset (250km) asiasta,mutta ainakin
edellisiin katupyöriin verrattuna sora-ajelu on todella helppoa.Miten hyviä
mahtavatkin olla testin kärkimerkit?
Tietäjiltä odotellaan vastauksia,juuri tuosta hiekkatie osiosta.
Ps:Jutussa oli selkeitä asiavirheitä.Esim DL:ssä on takana vain esijännityksen säätö.-Mulla on myös paluuvaimennussäätö.
Katteen saa kahteen asentoon-asentoja on kyllä kolme.
^ mielestäni TM oli sikäli oikeassa, että ei DL650 ole mikään off-road pyörä. Painava, yläpainoinen, pieni maavara, 19´´ eturengas - harvempi tuommoisten speksien laite sitä on.
Sitten taas toisaalta se on hitosti kyvykkäämpi huonoille teille kuin ihan puhdas katupyörä on - huom. siis TEILLE, olkoon kyseessä miten pieni ja huonokuntoinen tie tahansa, kunhan on joku tieksi kutsuttava. Ja esim. valuvanteet on kestävää sorttia, ne ottaa sellaisia iskuja, mistä moni katupyörä vietäisiin korjaamolle. Ja siihen löytyy kunnollinen moottorin alasuojus ja suojaraudat ihan lisävarustelistalta, katupyöriin noita saa yleensä nikkaroida itse.
Oli se kyllä vähän huvittavaa, että jotain Kotarin 690:stä ja tätä lähdetään edes vertailemaan, on ne niin täysin erilaisia kamppeita. Kyseisellä kotarilla en ajaisi 2-päällä metriäkään, kun taas DL650:llä voi tehdä ihan mitä vain reissuja emäntä ja laukut kyydissä. Jos taas jonnekin suohon pitäisi lähteä painimaan, niin totta kai kotari olisi siihen 1000 kertaa parempi. Kuinkahan moni ihan oikeasti tuumii, ostaisinkohan off-road vai on-road pyörän.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
Mulla on edelleen pyörän etsintä kesken ja vertailussa pyörivät nyt BMW 65 GS (twin), Yammu TDM 900, Kawasaki Versys ja uutena ihmettelyn kohteena 650 V-Strom.
V-Stromista olisi Teille alan miehille pari kysymystä.
- Onko kukaan madaltanut istuinkorkeutta? 84 cm on tällaiselle pers`jalkaiselle liian korkea.
Noista huolloista olikin jo keskustelua, mutta kyselen vielä lisää.
-Onko 650V-Strommissa pikkuhuollon (öljyt+suodatin) huoltoväli 6 tkm vai 12 tkm?
- Isohuolto lienee keskustelussa mainitty 12 tkm, jossa vaihdetaan tulpat, öljyt, öljy- ja ilmansuodattimet ja kiristetään ruuvit ja mutterit. Onko venttiilien säätövaäli 12 tkm vai 24 tkm?
Onko tietoa, mitä nuo huollot maksavat?
Kiitos jo etukäteen.
Öljyt ja suodatin 6tkm välein, venttiilien tarkastus 24tkm kohdalla. Minulla maksoi viime kesänä 24 tkm huolto muistaakseni 340€. Riippuu tietysti tuntihinnasa tuo...Penkin madaltamisesta ei ole kokemusta, minulla on tonnisen penkki.(Allroad @ Touko. 26 2010,15:09) kirjoitti
Nuo samat pyörät oli minullakin vaihtoehtoina. Sopiva V-Strom hyvillä varusteilla tuli tarjolle ja sen otin. Tyytyväinen olen kyllä ollut kyyteihin.
Norden 901
Vastaan nyt jotain,vaikka en olekaan paras heppu tämän mallin tiimoilta.
Vaihtoväli on 6000km ja suodatin joka toinen öljynvaihto.(Kannattaa vaihtaa
öljyjen kanssa yhtä aikaa.8 euron säästö?).
Istuinkorkeus on 82cm ja jousitus antaa jaloille lisä pituutta.
Iso huolto 24000km,jolloin venojen tarkistus.Kyllä tuo 12000km on ihan perushuolto.
Villi veikkaus,että noista sinun pyöristä dl on halvin ylläpitää ja huoltaa.
Täällä mittaa 168cm ja vakio istuinkorkeudella oon ite pärjänny vaikka vain varpaat yltää maahan ajokamat päällä. Ei ole ollut ongelmaa ku vähän kahtelee mihin parkkaa.(Allroad @ Touko. 26 2010,15:09) kirjoitti
Tosiaan 650 v-strommissa on istuinkorkeus 82cm. 1000 taitaa olla se 84.
Suomessa suositellaan vaihtamaan öljyt+suodatin joka huollossa (6t välein).(polip @ Touko. 26 2010,20:08) kirjoitti
Tätä voi madaltaa, meillä kauniimpi puolisko ajaa madalletulla K7:lla, koiranluut taakse tilattiin Tuusmotorista, ja sitten nostettiin keulaputkia hieman yläteekappaleesta läpi (keula tippuu), ja lisäksi otettiin penkin alta kumitutit poijes. Istuinkorkeus madaltui yhteensä noin 4-5 cm. Keskituen joutuu poistamaan, se ottaa maahan aivan liian helposti tuossa, mutta sivujalka toimii edelleen hyvin.
Tosta surullisenkuuluisasta TM:n testistä on pakko mainita, että pecca, oot oikeessa. Mutta tosiaan ne lukuisat asiavirheet pudottaa sen testin arvon aika lähelle nollaa. Sitä paitsi niiden kiihdytystesti sai tulokseksi jotain 6s nollasta sataan, kun jotkut testit ovat päässeet suunnilleen 4s pintaan, yks espanjalaislehti jopa 3.9 s!!!??(Vanhempi 2-tulppainen malli)
Kulutuskin tuossa testissä oli jotain käsittämätöntä, max muistaakseni jotain 7l/100km, mihin oon päässy baanalla kaks päällä ja kamat ,suunnilleen urku auki koko ajan ja mittarinopeus on käväissyt jopa yli 200km/t.
Se espanjalaislehti myös teki sitkeystestin kaks päällä ylämäkeen ja sai tolle kakstulppaselle ajan noin 5s, mut uudella nelitulppaisella meni melkeen 9 s, mutta ei toikaan voi selittää noita teknarin käsittämättömän huonoja tuloksia. Vai onko niillä ollu vehje täysin säädöt pielessä, tai ei vaan jälleen halunneet V-Stromin voittavan? Tiedä häntä, mutta yleensä on TM:n testit olleet varsin OK ja mielenkiintoisia. Tosin taso on laskenut huimasti menneiltä ajoilta (70 ja 80-luvuilta).
FJR-1300
joo!
Noista testeistä oli jo aiemmin puhetta ja samoja kiihdytys tuloksia itsekkin ihmettelin! *
viitos sivulla ihmeteltiin saman lehden testejä...
Voisko noihin erillaisiin kiihtyvyyksiin vaikuttaa ratastus?
Monikos piikkiset on vakio K4 mallissa?
Bike 1/2010 numerossa on pikavertailu BMW F650 GS, BMW F800 GS, Honda Transalp, Kawasaki Versys ja Suzuki 650 V-Strom.
Kiihtyvyyslukemissa Strommi pärjää muille ihan hyvin eli 4,6 s 1-100 km. BMW:n kanssa samat luvut.
Kiihtyvyys suurin vaihde 60-100 km/h Strom jää muista (mitattu oli 6 s.) paitsi Transalpista jälkeen. Erot ovat marginaalisia.
Jarrutusmatkassa Strom oli reilusti huonoin. Tästä miinus.
Polttoaineen keskikulutus Strommilla 6,2 l/100 eli sama kuin muissa. BMW 650GS meni 5,6 l/100 km.
Kawa on mitoiltaan pienin ja muut pyörät samoissa mitoissa.
Testien eriarvoilla voi pyöriä vertaille, mutta oma perstuntuma on tärkeä.
Mulla on ollut BMW F 800 ST pyörä. Paras omistamistani, mutta myös kallein huoltaa ja mitään ei voi tehdä itse. Ajotietokoneet pitää joka huollossa käpistellä BMW:n omilla laitteilla ja softilla ja huoltotiedot päivittää BMW:n tietokantaan. CAN väylästä johtuen lisälaitteiden asennusten kanssa pitää kysyä neuvot tai asennuttaa ne BMW huollossa. Sama tilanne on BMW GS-mallien kanssa.
Mulla BMW:n polttoainekulutus oli 4-4,5 l/100 km eli testien tulokset ovat ns. hanat auki vetoa.
Kawan kulutuksista tiedän, että ne ovat 4-4,5 lt/100 km.
Meitä oli toissa kesänä kolme BMW 800-konepyörä kuskia Lapin reissulla ja kaikilla oli sama kulutus eli 4-4,5 lt/100 km.
Näillä vertailuluvuilla voisi Strommia tuntematon arvioida sen kulutukseksi yksin ajaen n. 5 lt/100km.
Kävin eilen koeajamassa BMW F650 GS:n. Tosi mukava peli, mutta hintaa oli liikaa.
No, etsintä jatkuu ja pitäisi päästä testaamaan Strommia Jyväskylän seudulla.
Kiitos taas Teille!
Onko kukaan täällä kirjoittelevista korottanut Strommin tankoa korotuspaloilla tai vaihtanut korkeampaa tankoa? Lähinnä mietin että riittävätkö johdot, vaijerit ym. pituudeltaan. Tilasin nimittäin korotuspalat jotka muistaakseni korottavat 20 mm ja siirtävät 30 mm taaksepäin tankoa.
.
Mulla on paikoillaan joku krossi tanko, joka on hieman korkeampi ja leveämpi, eikä ongelmia piuhojen riittämisessä ole.
Kyseessä siis K4 pyörä.