Sivu: 10 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 1205:sta
    Onko kellään tietoo minkälaisia eri tuulisuojia on saatavilla,mulla on alkuperäinen ja siinä nämä madstadin säätö raudat,mutta en löydä kyllä hyvää asentoo siitä.
    Mun mielestä se pleksi pitäis olla vähä leveempi,pyörteily tuntuu tos kainalon kohdalla ja kypärän sivus ylitse kyllä menee tuuli hyvin kun ei oo pituuttakaan kun 176cm.

Niin ja onko kukaan kokeillu eri kypärillä mulla vanha joku lazer joka on tehty kelkka käyttöön enemmän.
    Stromissa pleksin pienentäminen toimii yleensä parhaiten noihin pyörteily juttuihin.
    Itellä oli alkuperäinen säädettävällä lisä spoikalla niin kyllähän sillä ajeli mutta ei se miellyttävää ollu (pituutta n.172)
    Sitten tein pleksistä tollasen lyhkäsen ja toimii ku kuula kalloon. Pleksin myötä on tullut käytettyä avokypärää enemmän ja enemmän...tossa vertailu kuvaa...

Jotta löytäisi parkkipaikalta.
    Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
    Jep, itsekin laitoin DL:ään kymppitonnin ajettuna, eli noin 50tkm sitten Suzukin matalan sporttipleksin, eikä ole tarvinnut sen jälkeen pyörteilystä murhetta ottaa.

Ilmavirta kypärän yläosaan on kylläkin voimakkaampi kuin vakiotuulisuojalla, mutta ilma kulkee melko suoraan. Hyvin kylmällä kelillä voi tulla päänuppiin vähän kylmä, se on oikeastaan ainut haittapuoli, muuten toimii tosi hyvin ainakin Suomen rajoitusten puitteissa. Ulkomailla tuo on ollut vielä 150-160 km/h mittarinopeudessakin aivan siedettävä, se riittää minulle täysin. Tykkään muutenkin siitä, ettei pleksi peitä näkyvyyttä tielle suoraan eteen.

Monesti näkee kasattavan järkyttäviä kirkontorneja noita pyörteitä vastaan. Ne voi ehkä olla tarpeen jossain autobaanalla, mutta meidän maassamme riittää tällainen matala ja pyörteilemätön melko mainiosti. On hiukan fiksumman näköinenkin!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Suzrajan Suhari
    Onkx toi sportti lärppä oikeasti niin paljon parempi, kuin orkkis pyörrevatkainpleksinpala?
    Jep, erittäin paljo parempi, osta jos saat edullisesti, ite tehtynä saa sellaisen ku haluaa(lue tulee) sitte vaan
    Mulla toimii tuo sportti-lärppä ainoastaan ulkonäöllisistä syistä.

Itseasiassa se normi-lärppä keskiasennossa, jossa alimmaisten ruuvien alle on laitettuna 8 mm korokkeet, on parempi kuin mikään muu. Itse olen 191 cm ja tällöinkin virtaus taittuu riittävästi kypärän ylitse. Jos se normi-lärppä on vakiokulmassaan, se ei pysty kääntämään virtausta, jolloin niitä perhanan pyörteitä tulee kypärään. Kun sitä lärppää kallistaa taaksepäin, se alkaa toimimaan paremin omassa tehtävässään.

-M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Minulta löytyy taas sporttipleksistä toisenlaisia kokemuksia. Ehkä ei pyörteilyä ollut, mutta kypärämelu melkonen. Sitten laitoin madstadin säätöraudat ja givin isomman pleksin. Nyt olo melkein kuin ajelis Gold Wingillä. Pleksiä kun kallistaa vähän taaksepäin, niin yli näkee ja hyvin suojaa. Voin suositella ja voinpa vaikka myydäkin kyseisen härpäkkeeen. Kaupanpäällisenä tulee koko pyörä!
    Niinhän se on kuten naiset sanoo: "pituus ratkaisee" mikä on kullekkin hyvä, molempi parempi.
    Mulla alkuperäiset 3 asentoa oli ihan kamalia. Laitoin 26mm holkit alempien ruuvien alle, niin tuli tosi hyväksi. Nyt kun emäntä (lyhyt) istuu useammin takana huomasin pyörteillyn olevan 110stä ylöspäin tosi voimakasta. Heiluttaa kuskia reippaasti. Loitoin laminar-lipin. Ei heiluta enää. pisarat jää visiiriin. Meteli on ollut aina kohtuukovaa kaikilla variaatioilla paitsi jos kyyristyy pleksin taakse tai seisoo tapeilla.

(niin pituus oli 190cm)

R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86
    Mä totesin tuon täysin pyörteettömän ilman liittyvän lähinnä iltahetkiin lepotauoilla. Tosiasia on se, että ulkona tuulee ihan helvetisti, kun ajaa prätkällä. Mietin samalla, että miksi mun tarttis laittaa jotain bussipysäkin kokoista lirpuketta eteeni, jos sen saman metelittömyyden saa aikaan laittamalla tulpat korviin -> nou probleemos.

Se vakiolippa on mun mielestäni yksi moottoripyörähistorian ruminmpia insinöörin saavutuksia, joten ainaikin meikäläisellä vaihtuu pyörä, jos jotain muuta haluaa. Tuo sporttiplexi on mielestäni jopa kaunis ja riittää mulle perusteeksi pitää sitä pyörässä kiinni. Mun mielestä tuo sporttiplexi teki ajometelistä helvetillisen, mutta tyydyn kokonaisuuteen että se on söpö

Tuo Kostin tuunaama lärpyke on myös varmaan ihan kiva kokeilu, kunhan vaan isäntä itse tykkää siitä.

-M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Joo kyllä on hyvä ja siihen jää toi "lärpyke"
    Suzrajan Suhari
    Olipa "hirvekäs" reissu..

...taustalla lauma hirvejä

No jopas ...
    Suzrajan Suhari
    juu.. pojat tai tytöt vakio reitillä...

pellon jälkeen näkyvän metsän takana kulkee Kajaanin tie Joensuusta pohjoiseen (ns. Lehmon suora), jossa aika usein auto suolistaa hirven...

Tuossa joku jo totesi, että kaikkein hiljasinta kypärän sisällä on, kun nousee seisomaan. Eli virtaus tulee vapaasti kypärään. Itse olen ajanut vain katteellisilla pyörillä. Millanen äänimaailma löytyy potan sisältä ajaessa naku pyörillä? Onko olo sama kuin V-strommilla päästelee metsäautoteitä seisaaltaan?
    Suzrajan Suhari
    Muistaakseni on... , paitsi ilman vastus on suurempi kun seisot...
    Lainaa (makke71 @ Kesä. 30 2009,01:20) kirjoitti
    Tuossa joku jo totesi, että kaikkein hiljasinta kypärän sisällä on, kun nousee seisomaan. Eli virtaus tulee vapaasti kypärään. Itse olen ajanut vain katteellisilla pyörillä. Millanen äänimaailma löytyy potan sisältä ajaessa naku pyörillä? Onko olo sama kuin V-strommilla päästelee metsäautoteitä seisaaltaan?
    Tasaisen suhiseva, itse pääsen vstromin sporttipleksillä suutinpiirtein samaan. Onko ne ladonovipleksit muuten oikeasti hyviä, ts ei revi mutta saa ajella vaikka visiiri auki? Ulkonäön jo tiedänkin...
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Suzrajan Suhari
    Lainaa (seppo02 @ Heinä. 08 2009,23:06) kirjoitti
    Lainaa (makke71 @ Kesä. 30 2009,01:20) kirjoitti
    Tasaisen suhiseva, itse pääsen vstromin sporttipleksillä suutinpiirtein samaan. Onko ne ladonovipleksit muuten oikeasti hyviä, ts ei revi mutta saa ajella vaikka visiiri auki? Ulkonäön jo tiedänkin...
    Se iso pleksi tekee skootterin näköiseksi, mutta suojaa hyvin tuulelta ja vaikka kaatosateelta!
    Mull on semmoinen pitemmällä matkalla paikoillaan... pitäs vaan kehitellä pissapoika ja pyyhin!
    Iso pleksi paikoillaan on ajelu kuin ajais autolla sivuikkuna auki... pikku miinus siinä isossa pleksussa on... kuulee kaikki "oudot" äänet moposta

Lainaa (Suzrajan Suhari @ Heinä. 10 2009,00:24) kirjoitti
    Mull on semmoinen pitemmällä matkalla paikoillaan... pitäs vaan kehitellä pissapoika ja pyyhin!
    Iso pleksi paikoillaan on ajelu kuin ajais autolla sivuikkuna auki... pikku miinus siinä isossa pleksussa on... kuulee kaikki "oudot" äänet moposta *
    Taivahan tosi, outoja iäniä kuuluupi! Mutta ei se isokaan pleksi pissapoikaa ja pyyhintä kaipaa, mää ainaskin kattelen sen yli silloin harvoin, kun se on paikallaan (vain syyskylmillä).

Mulla toimii suht. hyvin MRA Vario-Touring -pleksi Madstadin säädettävän kiinnikkeen kanssa. Melutaso on sama seisten ja istuen, ja vasta 140-150 nopeuksissa alkaa kypärän tärinä haitata näkemistä kuten kuten orkkislärpäkkeen kanssa jo alle satasen vauhdissa.

Rengastuksena on Continental Road-Attack, jo kolmas samanlainen takanakki. Siltakivet vaihtui heti pariin settiin Touranceja, kestävä ja alkuperäisrengasta tunnokkaampi, mutta ajettavuus on silti puhtailla katurenkailla eri luokkaa. Eikä päällysteen ulkopuolellakaan ole tullut karkeampaa kuviota ikävä paitsi savisella pinnalla. Eikä niillä Touranceillakaan savessa mitään tee.

Ja jos ketä askarruttaa, vaikuttaako öljyn merkki ja laatu vaihteiden toimintaan, niin vaikuttaa. Ehkä. Selvästi enemmän vaikuttaa kytkimen oikea säätö...
    Lainaa (hipahuuko @ Heinä. 10 2009,09:39) kirjoitti
    Ja jos ketä askarruttaa, vaikuttaako öljyn merkki ja laatu vaihteiden toimintaan, niin vaikuttaa. Ehkä. Selvästi enemmän vaikuttaa kytkimen oikea säätö...
    Kerro lisää....
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Eipä tuossa paljoa kertomista ole. Vaihdoin reissuun lähtiessäni R4:t GPS:iin, ja jossain vaiheessa alkoit tuntua, että R4:lla vaihteet taisivat pelata liukkaammin. Kunnes säädin kytkinvaijerin...
    Onko kenelläkään oollut Micheliinin Anakee 2:sta alla?
    Siis takanakkina.
    Toivottavasti on ees kohtalainen, kun sellainen on tulossa.

Noihin testituloksiin en ole henkilökohtaisesti luottanu saatika
    uskonut pätkän vertaa. Kyseisestä renkaastakin löysin kaksi
    eri testiä ja tulokset tietenkin melki päinvastaiset *

No ei kai siinä muuta ku gummia odotellessa *

Koitapa kyntää kyinen pelto, kun liha on heikko ja teräs on melto.

DO YOU SEE ME
    Ei ole tuota uutta 2-versiota ollut. Vanhempi Anakee ainakin kestää jopa kaksipäällä ja hurjan kuorman kanssa matka-ajoa mainiosti, n.16tkm ajeltiin setillä, aika kuumissa olosuhteissa, ja etu- ja takapää loppuivat suunnilleen samaan aikaan. Silti pitokin ihan ok, jopa sateella. Pikkuisen suositusta isompia paineita käytin (edessä 2.4, takana 3.0).

Syksyllä pukkaisi reissua, ja meinasin nuo vanhemmat Anakeet pistää taas alle, toivottavasti löytyy, jos ei enää löydy niin sitten Metzeler Tourancet. Anakee2:n kulutuskestävyydestä verrattuna vanhempaan olisi kiinnostava kuulla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Anakee 2 kesti kasikessussa 9 tuhatta takana ja 12 tuhatta edessä.
    Itellä vuosi sitten hommattu 1000Strom vm:07, jonka osti ajamattomana. Nyt ajettu 10500km. Just tein 4800km Euroopan keikan. Kytkinsylinteri levisi paluumatkalla,mutta nestettä lisäämällä takaisin suunnitelman mukaan Suomeen missä meni takuukorjauksena.
    Pyörä aivan vakio, toki olen ajatellut vaihtaa hiukan paremmin muotoiltuu tuuliohjaimeen kun toi potta vatkaa aikas lujaa kovemmassa vauhdissa. Johtunee osittai mun pituudesta(197cm).
    Pyöränä olen pitänyt aivan kybällä ja en täll äetkellä kyllä osaa edes toivoa toista. *
    Lainaa (pecha @ Heinä. 11 2009,15:41) kirjoitti
    Ei ole tuota uutta 2-versiota ollut. Vanhempi Anakee ainakin kestää jopa kaksipäällä ja hurjan kuorman kanssa matka-ajoa mainiosti, n.16tkm ajeltiin setillä, aika kuumissa olosuhteissa, ja etu- ja takapää loppuivat suunnilleen samaan aikaan. Silti pitokin ihan ok, jopa sateella. Pikkuisen suositusta isompia paineita käytin (edessä 2.4, takana 3.0).

Syksyllä pukkaisi reissua, ja meinasin nuo vanhemmat Anakeet pistää taas alle, toivottavasti löytyy, jos ei enää löydy niin sitten Metzeler Tourancet. Anakee2:n kulutuskestävyydestä verrattuna vanhempaan olisi kiinnostava kuulla.
    Mullaki on toi vanhempi Anakee, mutta kuten sanottu se on loppu.
    Sellaista huhua oon kuullu, että tossa Anakee 2:ssa olis hyvä kulutuskestävyys ja silti hyvä pito.

Lainaa kirjoitti
    Anakee 2 kesti kasikessussa 9 tuhatta takana ja 12 tuhatta edessä.
    No ei kestäny hirveitä. Ei ollut ilmeiseti pelkkää matka-ajoa!?

DO YOU SEE ME
    Lainaa (Jake68 @ Heinä. 12 2009,00:35) kirjoitti
    Itellä vuosi sitten hommattu 1000Strom vm:07, jonka osti ajamattomana. Nyt ajettu 10500km. Just tein 4800km Euroopan keikan. Kytkinsylinteri levisi paluumatkalla,mutta nestettä lisäämällä takaisin suunnitelman mukaan Suomeen missä meni takuukorjauksena.
    Pyörä aivan vakio, toki olen ajatellut vaihtaa hiukan paremmin muotoiltuu tuuliohjaimeen kun toi potta vatkaa aikas lujaa kovemmassa vauhdissa. Johtunee osittai mun pituudesta(197cm).
    Pyöränä olen pitänyt aivan kybällä ja en täll äetkellä kyllä osaa edes toivoa toista. *
    Pakollisten modien (pleksi, tanko, glpro, putket, renkaat) jälkeen vielä paljon parempi kuin uusi
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kertokaa ny s:tana, kuinka tuo strommin kello saadaan oikeaan aikaan. Tuo käsikirjan ohje ei ainakaan pelitä millään lailla. Ei rupea kello vilkkumaan eikä muutakaan

DO YOU SEE ME
    Lainaa (Moksu @ Heinä. 16 2009,21:20) kirjoitti
    Kertokaa ny s:tana, kuinka tuo strommin kello saadaan oikeaan aikaan. Tuo käsikirjan ohje ei ainakaan pelitä millään lailla. Ei rupea kello vilkkumaan eikä muutakaan *
    Virta päälle avaimesta, tappokatkaisin run -asentoon ja sitten painat sen vasemmanpuolimmaisen mittaristonapin pohjaan (sel) ja kun vasemmanpoleinen (sel) on pohjassa painat myös oikeanpuoleisen pohjaan (adj) ja pidät ne muutaman sekunnin. Kun minuutit vilkkuvat saat ne kohdalleen sillä oikeanpuolimmaisella (adj) nappulalla ja tunteihin saat vaihdettua vasemmanpuoleisella (sel) napilla.
    Kun kello kohdallaan paina sitä vasemmanpuoleista sel -nappia niin homma on bueno. Näin ainakin dl1000:ssa. Just jopa kävin tallissa kokeilemassa *

Joo ja vaihteen pitää olla muistaakseni vapaalla

Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
  30.  
    Lainaa (seppo02 @ Heinä. 16 2009,21:45) kirjoitti
    Lainaa (Moksu @ Heinä. 16 2009,21:20) kirjoitti
    Kertokaa ny s:tana, kuinka tuo strommin kello saadaan oikeaan aikaan. Tuo käsikirjan ohje ei ainakaan pelitä millään lailla. Ei rupea kello vilkkumaan eikä muutakaan *
    Virta päälle avaimesta, tappokatkaisin run -asentoon ja sitten painat sen vasemmanpuolimmaisen mittaristonapin pohjaan (sel) ja kun vasemmanpoleinen (sel) on pohjassa painat myös oikeanpuoleisen pohjaan (adj) ja pidät ne muutaman sekunnin. Kun minuutit vilkkuvat saat ne kohdalleen sillä oikeanpuolimmaisella (adj) nappulalla ja tunteihin saat vaihdettua vasemmanpuoleisella (sel) napilla.
    Kun kello kohdallaan paina sitä vasemmanpuoleista sel -nappia niin homma on bueno. Näin ainakin dl1000:ssa. Just jopa kävin tallissa kokeilemassa *

Joo ja vaihteen pitää olla muistaakseni vapaalla
    KIITOS !!!!!!
    Nyt on kello oikeassa. Kaikenlaisia nappulayhdistelmiä tulikin kokeiltua. * *Sorkka minä *

DO YOU SEE ME
Sivu: 10 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen