Mulla olisi yksi matalampi pleksi jouten, ei ihan noin matala, mutta vakiota matalampi. 70€, Kulkeutuu pääkaupunkiseudulle, ja pitemmällekkin ostajan laskuun.
Voin mitata ja kuvata jos kiinnostaa..
Seppo / 0400 612288 (soitot/txt 8-21)
Viimeksi muokannut: FinnDRZ; 02.07.2014 klo 20:36. Syy: lisäys
Jos ei tuota Suzukin originaali sporttiplexiä löydy niin toinen vaihtoehto on tuollainen kuvan mukainen Moose Racing plexi. Noita saa pääkaupunkiseudulla tilaamalla ainakin täältä: http://www.mc-sport.fi/kategoria/moose-racing-2014/905
Itse tilasin tuon Moose Racing touring plexin ja on ollut hyvä. Oli myös verrattain edullinen. Kannattaa Tuusmotorista kysellä myöskin.
![]()
Suzuki DL650 V-Strom -18
Hola,
Jokiniemi Motors:lta tilasin tuolla 990D0-27G50-SMO numerolla pleksin,
toimitus ottaa n.6 arkipäivää. Sitten näkee että tuliko oikea
-Janne-
Metsästin pitkään myös Madstad-adapteria ja yllättävästi jenkkilästä sen saa halvimmalla, vaikka mukaan laskee alvin ja postit.
Jos oikein laskeskelin, niin
US https://patwalshdesigns.com 65,78e + 14,70e + 24%alv ~ 99,70e
US http://www.madstad.com 71,60e + 18,28e + 24%alv ~ 112,03e
UK http://www.bikehps.com 87,96e + 19,89e +20%alv ~ 129,42e
PWD:ltä lähti eilen paketti tulemaan. Toimitusaika 3 viikkoa
Jos tuolta meinaa moisen tilata, niin sinne kannattaa ollan ensin sähköpostitse yhteydessä. Niiden tilaussysteemi ei oikein taivu Suomen osoitteisiin.
Jos tuokaan ei tuo autuutta kypärämeluun, niin täytyy tuumata jatkolippaa tai tuota matalampaa pleksiä.
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Tuo Madstad ja touring plexi oli aivan loistava yhdistelmä, kypärämelun sai säädettyä todella pieneksi.
.
Itsellä on tuollainen Madstad-adapteri ja suoraan madstad.com:ista tilasin keväällä. Mukavasti saa säädettyä korkeutta ja kulmaa. Itse sahasin ylämääräisesti alkuperäisestä plexista osan pois ja tein itse ns. sporttiplexin. Alkuperäistä sporttiplexiä ei taida tosiaan saada enää mistään. Alkuperäistä geelipenkkiä on myös hankala löytää enää mistään - ainakaan järjellisin kustannuksin.
Suzuki GSX 1400 K4
Viikon retki Viroa ristiinrastiin ja koneen poski hieman hikoillut matkalla näköjään. Ei siellä nyt niin kuuma ollut.
Onko tuossa korkissa joku tiiviste? Yritin hieman kiristää mutten uskaltanut kovasti kääntää. Tuntui ettei kuuskolo-avain ollut ihan oikeaa kokoa, tuntui siltä että muljahtaa vituiksi koko korkki.
![]()
Tuo on pelkkä tulppa (lontooksi crankshaft end cap), momentti 11Nm ja on siinä o-rengas, joka pitäisi vaihtaa aina avaamisen jälkeen ja rasvata ennen paikoilleenlaittoa. Tulpan takana on sitten 17mm hylsylle paikka, millä saa pyöritettyä konetta kun tarkistaa venttiilinvälykset. Korkki auki ja tiiviste vaihtoon.
Tästä tonnisesta Strommista oli testiajoa uusimmassa Moto1 lehdessä, ja vaikka olikin harrastelijatoimittaja Saanon juttu, niin ihan hyvä semmoinen. Samalla oli juttua pikkuveljen varustelemisesta.
Harmi, että tuon tonnisen hinta on Suomessa se mikä se on...
<p>.</p>
Komppaan! Olen itse avannut tuon tulpan kun tarkistin venttiilivälykset. En vaihtanut tiivistettä eikä öljyvuodosta silti ole merkkejä. V-Stromin venttiilivälysten tsekkaus ei ole kovin iso työmaa. Toki joutuu purkamaan katteita ja tankin, mutta itsellä onnistui jäähdytintä irrottamatta.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Tuntuu pienoiselta vähättelyltä Saanoa kohtaan, hän on kuitenkin muistaakseni noin sata juttua kirjoittanut eri lehtiin ja ajanut prätkällä muistaakseni 70-luvulta lähtien. Harvassa ovat yhtä perusteelliset testit ja nimenomaan Suomen oloissa ja usein myös pitempää matkaa ajaen. Toimituksellisessa mielessä en toki osaa tekstiä arvioida.
Joka tapauksessa, itsekin jutun luin ja kyllähän tuo peli mielenkiintoiselta vaikuttaa ja taas huollon yhteydessä kävin pyörää istumassa ja ihmettelemässä Tuusmotorilla eilen. Hinta vaan on tosi kova, kun ottaa vielä huomioon, että perusvarustelulla ei pitkälle pötki (ei keskitukea, ei kahvalämppäreitä ja -suojia...). Älytön varustelu olisi taas edessä, että tuon saisi samalle "tasolle" kuin oman DL650.
Muuten, Saanon testaama yksilö on Nettimotossa myynnissä.
- Mikko
Joo taas kerran on "Suomen sivuliike" hinnoitellut pelin kalliimmaksi kuin emonsa.
Suomessa alvillinen (24%) mutta mp-veroton hinta on 13471,07€ josta laskemalla (alv 0%) nettohinta 10863,77€
Saksassa ovh 12290,00€ (sis alv 19%) josta alviton nettohinta 10327,73€
Suomessa hinnan päälle diileri leipoo vielä toimituskulut (esim 400€) mutta germaanian hinta on all-in eli eroa riippuen toimituskuluista noin 500-900€ + vielä 5% alv-ero + tietenki se penteleen mp-vero (4027,93€). Ai että on kivaa olla suomalainen.
No tää on taas sellainen peli joka kannattaa ostaa syksyllä Saksasta vähän käyettynä.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
<p>Suzukilla vuodesta 1993</p>
Mun mielestä Stromppaa ei voi oikein verrata Super Tenereen tai Bemun gessuun. Tällä hetkellä ei oikein ole muilla merkeillä vastaavia malleja. Ylivuotinen (2012) Varadero näyttäisi maksavan 13 990. Triumphin Tiger 800 13 395. Kawan Versys 1000 14 990. Itse näkisin että joku 14 000....15 000 egee olisi soppeli hinta.
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Olen lukenut ainoastaan käyttäjäkokemuksia ulkomaan palstoilta tuosta Moosen sporttiplexistä. Itselläni on heidän touring plexi ja on hyvä. Itse plexi on laadukkaan oloinen ja paksusta muovista tehty. Minulla turbulenssit meni pois kun laitoin reilun sentin prikat alempien kiinnitysruuvien alle niin että se hieman muuttaa tuulilasin kulmaa.
Suzuki DL650 V-Strom -18
Terve!
Jos joku on vielä vailla stromin orkkis-sporttipleksiä, niin mulla olisi yksi kappale myynnissä huuto.netissä.
Linkkiä ilmoitukseen en osaa laittaa (saako sellaista yleensä laittaakaan), mutta hakutoiminnollahan tuo löytyy.![]()
Sainpa matalamman pleksin ennen tätä adapteria (kiitti juka!) ja pelkästään sillä ero oli valtava. Enää ei tunnu että motarivauhdeissa joku yrittäisi repiä päätä irti
Madstad-adapteri tuli tilattua 2.7, lähtöpaikkana samana päivänä Draper/Utah, 9.7 se jatkoi Los Angelesistä kohti Suomea, 14.7 se saapui tulliin, 15.7 aamulla kolahti saapumisilmoitus postiluukusta, samantien sähköinen tulliselvitys ja rahastus ja paketti kolahti luukusta 17.7. Loppusummaksi tuli 102,01e (josta 19,74e alvia).
Kohta jää jouten tuollainen http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=295240 alakate, hyväkuntoinen ja saman värinen kun kuvassa. Ei heti tule toista vastaan, Suomessa en ole nähnyt kun omani
300€ toimitettuna pääkaupunkiseudulle, tai nouto Myrskylästä.
Seppo / 0400 612288
Viimeksi muokannut: FinnDRZ; 17.07.2014 klo 14:19.
Moro Strommistit,
Mulla olisi yksi 10tkm ajettu DL650 vakiopenkki vuosimallista 2011. Penkki ottanut tuntumaa kepeän neitokaisen takamukseen, joten uudeltahan tuo näyttää.
Jos löytyy tonnisen korkeampaa penkkiä hyvässä kunnossa, voisin vaihtaa tuon päittäin. Jakkara on Nurmijärvellä, josta se tarvittaessa kulkeutuu Helsinkiin vaihtoa varten.
Yksityisviestillä tarkemmat kontaktit.
DL 650 Vstrom 2011
Onko kukaan vaihtanut sliparia 2014 mallin tonniseen? Näyttäis Yoshimuralta, Remukselta ja Arrowilta jo vaimentimet tulleen.
<p>Suzukilla vuodesta 1993</p>
Tänä kesänä hommasin V-stromin 650 ja oon ollu tyytyväinen etten sanois iloinen.. liiemmilti en oo viä fiksaillu mut ens kesänä vois laittaa jotain pientä... 😎![]()
Olisiko jollakulla vanhemman V-strom 1000 omistajalla halua antaa kokeiluun/myydä tätä korkeampaa satulaa. Haluaisin kokeilla omaan pienempään 2006 V-strommiin tuota kyseistä satulaa ennenkuin annan rahat kauppiaalle. Lähinnä siis jonkin pienen ajolenkin kävisin kokeilemassa.
laita vaikka viesti YV:llä tai o44- 37 661 911
- Tuomo
Suzuki DL650 V-Strom -18
Moikka
Täällä uusi kokematon (ajoin viimeksi 70-luvun puolivälissä) DL 650:sen kuljettaja. Olisi kysymys noista madallussarjoista jos perää laskee esim. 30mm niin pitääkö keulaa myös saada alemmaksi ja miten se tehdään.
T:Masa
Kyllä se taitaa kannattaa, niin pysyy pyörä "tasapainossa" keulan ja perän suhteen. Miten toi tehdään, niin veikkaan näkemättä pyörää, että etuputkia nostetaan avaamalla ohjauskolmioista mutterit auki ja nostamalla putkia ylöspäin. Mutta tää oli täysin mutua perustuen oman pyörän rakenteeseen...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Onko kenelläkään kokemusta tankin päälle tulevista laukuista? Mietin että sellainen vois olla kätevä, ja läpinäkyvässä taskussa vois pitää puhelintakin (ei tarvetta erilliselle jalustalle). En sitten tiedä, joutuuko kurkkimaan liian alas esim. navigoidessa.
Tällainen tuli vastaan, erityisesti V-Strommille tehty:
Givi T491 Tank Lock Tank Bag - DL650 L2
![]()
On kokemusta, ja hyvin toimii. Itselläni on/oli Bagsterin laukku, joka kiinnittyy Bagsterin tankinsuojanahkaan. Mallia näkee täältä: http://www.nettimoto.com/suzuki/dl/1747884. Puhelinta esim. Bagsterin muovitaskussa pitää ihan hyvin, tosin kovimmilla sateilla sinne sisään ainakin kertyi joskus pikkuisen vettä, joten ihan pomminvarma se ei ollut. Navigoimiseen tankkilaukun päällä oleva puhelin on kyllä huono, koska katseen joutuu viemään tosiaan liian alas.
Navigoimiseen suosittelen ehdottomasti Suzukin omaa navigaattoritelinettä. Se tulee sinne pleksin alle ja siis mittariston päälle. Siinä ei katse paljon tiestä alemmas vaeltele. Tuonkin näet tuolta minun myynti-ilmoitukseni kuvista. Minulla telineessä oli kiinni BagsConnectionin pieni laukku, johon mahtuu älypuhelin/navigaattori.
Tuo vaikuttaa samanlaiselta systeemiltä kuin BagsConnectionin laukut, eli kiinni pikakiinnitystyyliin kehään, joka asennetaan bensatankkiin (otetaan se vakiona oleva kehä pois ja tämä tilalle, tms). Oma Bagster pysyi kiinni neljästä kulmasta ja varsinkin ihan täynnä ollessaan laukkua oli vähän hankala irroittaa. Pikakiinnityssysteemi voi siinä mielessä olla hyvä.
- Mikko