Sivu: 16 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516171826 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 1204:sta
    Juu unohtui mainita 650dl neljällä tulpalla.
    Lisäksi unohtui mainita,että renkaat ovat kai ikuiset,ainakin jos vertaan
    ex-peleihin,joilla pääsi 4500km-6000km.(takakumi)
    V-kakkosen puutumisista ei mitään kokemusta,koska edelliset
    kaikki 4-pyttysiä(paitsi NSR-125)

Oma -05 tuli eilen tankattua, 501km ja tasan 19 litraa sain lorotettua tankkiin.
    Pienellä menee, miutta menkööt
    Plexi alimmassa asennossa muoviprikoilla loivennettuna.
    Lainaa (ssanttu @ Heinä. 10 2010,00:19) kirjoitti
    Juuri näin. Ohessa kaupallinen versio http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/4899/
    ja tuosta se ajatus sitten lähti.
    Jaahas, ovat Motechilla keksineet saman ajatuksen kuin minäkin:

Ja tältä se näyttää kun siihen laitetaan Motechin teline ja gps-pussi:

ps: Contin Trail Attackit kestivät n. kymppitonnin, nyt edessä on 2 mm ja takana vähän yli millin. Erittäin hyvät asvaltilla ja kohtalaiset sorateillä mutta nyt kaipaisin enemmän soralle sopivaa rengasta, olisiko ehdotuksia ?
    Suzrajan Suhari
    Mites ois tällaiset?

Itsellä ollut nyt 3 vuotta alla tollaiset Continentalinin TKC80 ja soralla on lysti surhautella menemään!
    ^ Katu-uskottavan näköiset kapineet, varmaan onkin hyvät soralla, tai jos aivan pikku poluille lähtee eksyilemään...

vaan paljonkos moisista mahtaa kilometrejä irrota (olen ainakin useimmista enempi nappulaisista renkaista antanut itseni ymmärtää, että ne ei painavien pyörien alla tahdo kestää?)

Minkälaisia paineita muuten käytät noissa, ts. käytätkö eri paineita asfaltilla ja ´suohonupotuksessa´...?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Ihan mielenkiintoinen vaihtoehto tuo TKC80, vaikutti ainakin Bemarien alla toimivan mikäli keskusteluista oikein ymmärsin. Itse olen katsellut omien kokemusten perusteella Heidenaun K60 Scouttia mutta takarengasta koossa 150/70/17 ei näytä ennen syksyä olevan saatavana.
    Tänään ostin aivan paikallisesta rengasliikkeestä anakee 2 kumen
    taakse 155 eurolla irtovanteelle asennettuna.
    Asiallinen hinta esim verrattaessa muutama vuosi taaksepäin.
    Aivan finittoon en orggisrenkaita ajannut,mutta silti kesti 10500km.
    Pakko kai vaihtaa myös eteen anakee.En oikein pidä noista sekarengastuksista.
    Lainaa (polip @ Heinä. 23 2010,19:32) kirjoitti
    Tänään ostin aivan paikallisesta rengasliikkeestä anakee 2 kumen
    taakse 155 eurolla irtovanteelle asennettuna.
    Asiallinen hinta esim verrattaessa muutama vuosi taaksepäin.
    Aivan finittoon en orggisrenkaita ajannut,mutta silti kesti 10500km.
    Pakko kai vaihtaa myös eteen anakee.En oikein pidä noista sekarengastuksista.
    Renkaista kun puhe, niin minulla oli 11500 km jälkeen tarkoitus käydä orkkisrenkailla treenaamassa jossakin hatelikossa viimeiset urat pois, mutta lomat ja uudet kilometrit pukkasivatkin päälle. Nyt on ekat 500 km anakee 2 takasella ja edelleen alkuperäisellä etusella takana, ei ainakaan vielä pahaa sanomista ko. yhdistelmästä. Taisin ajaa nuo ekat 500 anakeella kylläkin aika rauhallisesti, kun kulutuskin jäi alle 4,5 litran satasella, vai johtuisko kenties sittenkin tulppien vaihdoista...

Em. 500 km jälkeen seuranneet 200 km ovat sitten olleetkin pelkkää yksikaistaista soratietä jos sitäkään - träkkäsin saman tien polut OpenStreetMappiin. Muuten nuo yksikaistaiset polut ovat olleet mukavia, mutta yhden polun päässä oli aivan liian hilkulla loppua voimat, kun kääntöpaikassa loppui tila ja tukijalan alle satui maastoutunut monttu - yllättäen kaikki 200 kiloa tulikin käsille - onneksi tehostesanat tepsi ja vilkku säästyi. Hetken kävi jopa mielessä, että pitäisiköhän tähän touhuun sittenkin olla eri mopo...

Tästä tulikin mieleen kysymys strommisteille ja tätä ketjua mahdollisesti seuraaville ex-strommisteille - miksi päätitte hankkia strommin, tai miksi päätitte luopua siitä?
    Minä halusin vaihtelua harrastukseen.Kaikki päällystetiet sadan kilometrin
    säteellä ovat jo turhan tuttuja.
    Lisäksi dl ei yllytä kadulla hurjasteluun.Tärkeä valintaperuste oli myös
    päivän reissut kaksin matkustaen.Versuskin kävi mielessä.mutta
    suuri tarjonta ja halvat hinnat laittoivat miettimään pyörän ominaisuuksia.
    uusi bmw gs 650 f (800cc) oli turhan kallis uutena.Varmaan ihan hyvä
    peli.
    Lainaa (polip @ Heinä. 25 2010,12:06) kirjoitti
    peli.
    senverta tkc:llä on tullut tahkottua painavallakin pyörällä (africatwin) että uskaltaisin suositella myös stromin alle. Pitää märälläkin asfaltilla ok nappulakumiksi ja kestää sen 6-7tkm takana, yli kympin edessä. Asfaltillakin voi kanttailla huolella, nappuloiksi tunnistaa lievästä epämääräisyydestä ohjaustuntumassa mutta kun siihen tottuu niin ei sitä juuri huomioi... Heidenau K60 on kanssa hyvä mutta pirusti äänekkäämpi continentaalin verrattuna. Motarilla tkc on hiljainen, heidenau viheltää niin pirusti.
    KTM
    Mistä näitä huoltajia sikiää?
    Eli vaihdoin eturenkaan ja ilmeisesti etupyörä irti eka kerran kokoamisen jälkeen.
    Mutteri kiristetty noin 85Nm:iin ja seuraamuksena nopeuden tunnistimen
    pyöriän muovinen siipi murskana.
    Oikea momentti 65Nm.Puhdistus ja uudet rasvat.Nopeusnäyttö toimii
    näköjään kolmellakin propelilla. Ei näitä momentteja huvikseen ilmoitella
    manuaalissa.No nykyisin ei enää mikään yllätä huoltosektorilla.
    Lainaa (polip @ Heinä. 25 2010,12:06) kirjoitti
    peli.
    Ääni tälle, lisäksi halusin rumemman mopon mitä oma habitus on. siinä en onnistunut ;-)
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa (seppo02 @ Heinä. 16 2010,10:27) kirjoitti
    Lainaa (seppo02 @ Heinä. 02 2010,18:29) kirjoitti
    Kokeeksi hommasin omaani pitkää asfalttiturneeta varten continentalin roadattacit. Saas nähdä miltä tuntuu.

siis pitkää ja pitkää, 4500-5000 pitäis tulla, kumit puolivälissä?
    Nyt on reippaat sata kilometriä takana ja jopas tuntuu hyvältä noi roadattacit. Ajoin jopa parikymmentä kilsaa soralla eikä ne pahat olleet sielläkään.

Isoin ero kuluneisiin touranceihin verrattuna kääntöherkkyys ja äänettömyys
    Nyt takana 4500 kilometriä ja hyvin pelaa. Takasessa ei ole enää näkyvissä sitä roadattack tekstiä mutta etunen on kuin liki uusi
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Continentalin TKC80:t tulivat Mynetmotosta ja laitettiin perjantaina alle. Trail Attackien jälkeen tuntuivat täristävän pienissä nopeuksissa enemmän ja alussa olivat vähän äkäiset kääntymään. Onneksi osaavampi kuski testasi sopivammat paineet rattaisiin ja laittamalla 1.8 eturenkaan paineeksi (2.5 takana ) käytös rauhoittui huomattavasti eikä rengaskaan vielä lämmennyt ajossa.

Ai niin, pito asfaltin ulkopuolella parani huomattavasti !
    Niin, eihän minun pyörää tartte vaihtaa...Nykyinen käy ja kukkuu hienosti mutta milloinhan tulee uusi V-Strom?

Niin, enhän minä enempää tehoa tartte mutta voisi sen nimi olla vaikka DL800. Pleksi voisi olla paljonkin parempi ja jousitusta voisi vähän parantaa. Napilla pois kytkettävät ABS:t olisi hyvä olla. Ja kahvalämppärit vakiona lämmittäisi mukavasti...Penkkiäkin voisi vähän parantaa...Pinnavanteita en tarvitse, enemmän kuitenkin asfaltilla tulee ajeltua...Sama tyyli kävisi minulle muuten
    Norden 901
    Asiaa !! Vaihtokuumeessa käyty nettimotoa läpi mutta kun mikään mopo ei saa kalsareita kastumaan niin päätin minäkin odottaa uutta v.stromia juurikin anselmin mainitsemilla parannuksilla ja siis hevosia lisää about 20 ?
    sm
    Lainaa (anselmi6 @ Elo. 30 2010,20:29) kirjoitti
    Niin, eihän minun pyörää tartte vaihtaa...Nykyinen käy ja kukkuu hienosti mutta milloinhan tulee uusi V-Strom? *

Niin, enhän minä enempää tehoa tartte mutta voisi sen nimi olla vaikka DL800. Pleksi voisi olla paljonkin parempi ja jousitusta voisi vähän parantaa. Napilla pois kytkettävät ABS:t olisi hyvä olla. Ja kahvalämppärit vakiona lämmittäisi mukavasti...Penkkiäkin voisi vähän parantaa...Pinnavanteita en tarvitse, enemmän kuitenkin asfaltilla tulee ajeltua...Sama tyyli kävisi minulle muuten *
    Oikeastaan DL 1250 olisi kova sana... Tonninen muuten passeli mutta näin syksyllä voimaa puuttuu
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Ei tule ainakaan ensi vuodeksi mitään kasisatasia tai muitakaan.

Veikkaan, että DL1000/SV1000 kone oli vaikea saada käymään alhaalta hyvin, jos sen pitää täyttää euro3-normit (kuten sen nykyään täytyisi) ja siksi se on poistunut euromarkkinoilta.

650 on edelleen moottorina kokoisekseen erinomainen, mutta kieltämättä mallia voisi edes joskus päivittää muutenkin kuin pelkillä uusilla tarroilla
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    Minäkin tässä odottelen V-Stromin aika runsasta päivitystä. Ei siksi, että vanhassa 650 vehkeessä olisi jotain ikävää tai vikaa vaan ihan vaihtelun vuoksi.
    Kilsoja alkaa olla (45000) sen verran, että joku saisi tosta melkeen uuden veroisen pelin ja minä vielä siedettävästi rahaakin. Öljyä ei syö ollenkaan, väljää ei tunne missään, joten järkisyitä vaihtamiseen ei ole. Ehkä kakspäällä ja kamat, muutaman kerran tiukassa ohituksessa kaipais lisätehoa/vääntöä. Vanha tonninen ei kiinnosta, koska on sen verran kolho vehje, kun painopiste on korkeammalla.
    Eli, pistäis nyt suzukin insinöörit vauhtia kehittelyyn!!! Toi 800:nen kuulostais aivan mainiolta idealta. Tänä "downsizing" aikana jatkuva kuutiotilavuuksien (siis kohtuuton/tarpeeton) lisääminen ei oikein ole kohdallaan. Muuten tämän takapuolen ( ja mamman) alle ilmestyy kohta jammun uus super tenere, joka tosin on sit tosi iso myös iskutilavuudeltaan, mut ominaisuudet on ajan tasalla.
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)

Lainaa (mara55 @ Syys. 05 2010,08:59) kirjoitti
    Muuten tämän takapuolen ( ja mamman) alle ilmestyy kohta jammun uus super tenere, joka tosin on sit tosi iso myös iskutilavuudeltaan, mut ominaisuudet on ajan tasalla.
    Ootko kokeillut, itse en pitänyt lyhyen koeajon perusteella
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Taitaa uusi Tenere myös kustantaa suunnilleen parin DL650:n verran.
    Oon kokeillu ja tykkäsin aivan simona (positiivista olla simo).
    Tuolla yamahapalstalla on otsikolla "uusi malli yamahalta" juttua aiheesta.
    Joo. Noita strommeja sais KOLME sillä välirahalla, mitä ne halus, ja jäis viel oma uutta vastaava itelle!!! Siihen toi ostos tyssäsikin!!!
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)

Lainaa (mara55 @ Syys. 05 2010,16:06) kirjoitti
    Oon kokeillu ja tykkäsin aivan simona (positiivista olla simo).
    Tuolla yamahapalstalla on otsikolla "uusi malli yamahalta" juttua aiheesta.
    Joo. Noita strommeja sais KOLME sillä välirahalla, mitä ne halus, ja jäis viel oma uutta vastaava itelle!!! Siihen toi ostos tyssäsikin!!!
    Jaa ei se moottori ainakaan nyt kovin kaksinen ollut, tuli jotenkin vaimon entinen cb500 honda mieleen joillain kierroksilla.
    Tarve itsellä ei ole ehkä niin metsäinen mitä jamppa tarjoaa. Kardaani oli kyllä kiva mutta eniten tökkää moottorin sivistyneisyys, värit ym., ulkonäkö ja pinnavanteet.

Ainoa positiivisia fiiliksiä herättänyt pyörä on ducatin uusi multistrada jota ei taida uskalla ostaa. Toisaalta tuleehan se trumpan adventurekin pian. Se voi olla the mopo jos vaihtamaan innostuu.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Sulla on aika humoristinen mielikuvitus, jos sulla cb500 mieleen tuli. Hah haaa...
    Multistrada on mielenkiintoinen, mutku italialainen on kyhänny sähkö/elekroniikkapuolen, jota muuten piisaa, ni huh huh. Mitähän tapahtuu kaatosateella?? Vaik multissa ne onkin Boschin eikä Marellin. Ja mulle reissussa mamman kaa luotettavuus on yks erittäin tärkeä kriteeri. Ja jos toi jammu on kallis, ni entäs strada sit?
    Toi trumppa saattais olla kiinnostava, mut toi luotettavuus on jälleen kysymysmerkki? Ja kantavuus???
    FJR-1300

Lainaa (mara55 @ Syys. 06 2010,08:05) kirjoitti
    Sulla on aika humoristinen mielikuvitus, jos sulla cb500 mieleen tuli. Hah haaa...
    Multistrada on mielenkiintoinen, mutku italialainen on kyhänny sähkö/elekroniikkapuolen, jota muuten piisaa, ni huh huh. Mitähän tapahtuu kaatosateella?? Vaik multissa ne onkin Boschin eikä Marellin. Ja mulle reissussa mamman kaa luotettavuus on yks erittäin tärkeä kriteeri. Ja jos toi jammu on kallis, ni entäs strada sit?
    Toi trumppa saattais olla kiinnostava, mut toi luotettavuus on jälleen kysymysmerkki? Ja kantavuus???
    Koneen tärinöistä n. 6000-6500 rpm tuli mieleen twinicebari....joo sähköt ne multissa mietityttää, samoin huollot ja niiden hinta. Pyörän hinnalla ei sinällään suurta väliä ole, jos oikeesti haluaa niin kyllä se hillo jostain löytyy...vaikka onhan niitä fiksumpiakin sijoituskohteita.
    Luotettavuuteen muuten auttaa se liikenneturvan 97e/vuosi systeemi jolla romut hoidellaan euroopassakin....tuleepahan vaihtelevuutta matkaan. Prätkällä en ole vielä tarvinnut mutta autolla ainakin toimii.
    Kaikenkaikkiaan isto stromi täyttää tarpeet tuunattuna riittävän hyvin etten taida kauppiaiden harmiksi vaihtaa ennenkuin tulee se dl1250
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Fiksumpia sijoituskohteita löytyy, joo, mutta ei ainakaan mulle hauskempia kun pärrät ja kaikki mitä siihen liittyy. Mut joku tolkku sitä täytyy olla rahikaisellakin. (kaikkia rahikaisia kunnioittaen, tietenkin).
    Toi liikenneturva onkin sit mainio juttu. Kaverin kaa saatiin ilmaiseks tuolta yhen ladon nurkalta vanha IC-350 jupiter5, oikein sivarilla. Kun sitä sit pistettiin vakuutukseen, vakuutustädillä ei ollu aavistustakaan, mikä vehje oli kyseessä, oikeestaan vaan paino/teho kiinnosti. Tuli helvetin halpa vakuutus ja täti innostui vielä kauppaamaan tota liikenneturvaa ja sehän ilman muuta otettiin tyytyväisenä hymisten. Tänä kesänä IC on kuitenkin kaikista ennakko-odotuksista ja todennäköisyyttä uhmaten ollut, toistaiseksi, laukeamatta tien päällä, joten emme ole päässeet nauttimaan ilmaisista hotelliöistä ym. hauskasta. Mut jotenkin toi vakuutus tekee ajelusta rennomman tolla vehkeellä erityisesti.
    Kyllä mun mainio strommi taitaa toistaiseksi myös jäädä vaihtamatta, mut kyl mä silti todella tykkäsin siit jammusta, sen paremmin tällä palstalla erittelemättä miks.
    FJR-1300

Mikähän lienee Triumphin Adventuren hintaluokka,> 20t€? Uusi Tenere vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta...mutta antaa vielä olla.

Kävin istumassa uuden GSX1250FA:n päällä. Matalalta ja kapealta tuntui V-Strommin jälkeen....ja "isompi" pyörä pitäisi olla. Ja soratietkin kiinnostaa joten taidan vielä päästellä ensi kesänkin nykyisellä.
    Norden 901
    Kauhun hetkiä maanantai-iltana kokeneena ja jostain kumman Luojanlykystä vielä hengissä olevana suosittelen tekemään seuraavaa: Tarkastakaa DL:n taka-akselin vastamutterin kireys. Omani lähti ajossa omillepoluille ku mun tievalinta ei ilmeisesti kiinnostanut

Pyörän ajokäytös ei muuttunut mitenkään ainoastaan sivujalalle laitettaessa akseli liukui ulos

Vastamutterin kierteet oli täynnä asennusvaseliinia joka oli kulkeutunut laakereilta akseliamyöten kierrepinnalle ja mutterin väliin alkaen"voidella"mutteria auki tai jotain.

Onneksi saksanmaalta löytyi uusi mutteri ja pääsee loppuviikosta ajeleen

Kyllä vaan kylmähiki nousi ohimolle ku näki akselin roikkuvan ekakerran pyörän sivulla!?!?!
    Jotta löytäisi parkkipaikalta.
    Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
    ei ne akselit sieltä aivan itsekseen irtoile, jos ovatten kiristetty oikein. Oliko juuri vähän ennen tätä rengashuollossa tai ketjuja säädetty?
  30.  
    Kyllä luulen minäkin, että on varmaan jäänyt mutteri kiristämättä. Eikös siellä ole jotakin "rikkojakin muttereiden alla siellä akselilla, onkohan unohtuneet jossain vaiheessa?

Mahtaa olla karu tunnelma, jos se akseli tippuu tielle jossain mutkassa Itsekin vielä rasvaan sen akselin oikein kunnon rasvalla, että irtoaa vielä ensi kesänäkin ilman lekaa!

Öljyän autostakin rengaspulttien kierteet kahdesti vuodessa eikä ole pahemmin ajossa löystyneet.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
Sivu: 16 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516171826 ... ViimeinenViimeinen