Nyt kun esim apparalla mitataan kaikki, niin verrokkituloksia voisi kerätä vaikka tähän triidiin.
2005 ZX-6R + Akran slipari:
Ilman killeriä 101dB
Killerillä 91dB
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ahvenisto 5.5.08:
R1 -04 Akran pöniköillä 95 dB.
Mittaus katoksen alla, kaikui että korviin koski.
Ja eikun ajamaan, killeriviritykset jäi laukkuun odottamaan tiukempia mittareita / mittaajia.
Ahvenisto 19.5 sama kalusto avoimella parkkiksella 94.5 dB.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Aprilia RSV Factory -04
Akrat --> 94db killereillä ja 99db ilman huiluja.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
GSX1400R '01 Akran kokorännillä 104dB. Vertailun vuoksi sama ränni vakiomoottorilla 97dB...
Tuolta näkee viimekesäisiä mölyn määriä.
<p><strong> </strong></p>
Vähän huolestuttavia lukemia...(Muukka @ Touko. 08 2008,22:28) kirjoitti
Ahvenistoa olisi luvassa kesemmällä... ööö... siis olisi tarkoitus, jos vaan.... Nyt pitää jossakin saada mökömittaus.
-hh-
Katoksen alla mittaamalla saa kyllä liian ison tuloksen, kun heijastunut ääni tulee myös mittariin.
Olisi kyllä ihan paikallaan, jos joku järjestäisi mittaus session niin ei tarvitsisi turhaan radalle ajella toteamaan, ettei radalle ole asiaa. Itseäni lähinnä mietiyttää tuo erillinen huomautus supermotojen vaikeudesta läpäistä testiä...
Eikö viime kesänä tälläinen mittaus järjestetty .orgin toimesta?
Olisikohan tätä mahdollista tehdä myös tänä kesänä jo näin keväällä ?
Tosin itsellä tuo ratkeaa jo tiistaina, kun yritän keulaa affenistolle tunkea.....
Viime vuonna ainakin yksi supermoto sai kenkää Ahvenistolta kesken köröttelyn (kunnanvirkamiehet paikalle). Eittämättä siinä olikin aika muhkeat soundit.(Libertystreet driver @ Touko. 09 2008,13:37) kirjoitti
-hh-
Ja tänne triidiin niitä "tuloksia"....
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kawasaki Zx-6r -03 Devilin hiilikuituslipari + killeri
Motopark 95 dB
Ahvenisto 94 dB
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Cagiva Raptor 650ie pudotti koleassa säässä 3db.(Muukka @ Touko. 08 2008,22:28) kirjoitti
![]()
K8 Busa, vakio 88,5db Ahvenistolla 19.5.
ZX10R-05 akran sliparilla ilman killeriä 95dB Ahvenistolla 12.5.
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Vakio 750 K7 Gixeri 97,5 dB Ahvenistolla.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Gixxer 1000 K 6, 97,9 dB Yoshi Japan kokorännillä.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Laitetaas ne suoraan tähän ketjuun:(Muukka @ Touko. 08 2008,22:28) kirjoitti
kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Tuolla viime kesänä 98,5 ja eilen ahvenistolla 95,5 samalla kokoopanolla ja samalla mittaajalla... *(Muukka @ Touko. 08 2008,22:28) kirjoitti
Eli YZF600R GPR:n sliparilla...
-Yamaha YZF600R Thundercat-
GSX-R1000 K4 Yoshimura TRS-slipari + dB-killer
Motopark 95 dB
Ahvenisto 94 dB
If you know exactly what you are going to do, what is the point of doing it?
Miten tuo mittaus toteutetaan? Jollakin tietyllä moottorin kierrosluvulla, puolen metrin päästä ja 45° sivulle pakoputken päästä vai ohiajomittauksena?
Moottoriurheilua/harrastamista kaksipyöräisillä 4,5 vuotiaasta alkaen.
Ja A vai C painotuksella?(jvedenpa @ Touko. 20 2008,16:02) kirjoitti
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
honda 1000rr -07 yoshimuran putki rs-5...killerillä 93 db
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Kawasaki Z750 -05
Leo Vince slipari "rankasti lyhennetty" 112db
viimekesänä crossi kisoissa mitattu.
Epäilen onko noin oaljo ei kuulosta noin kovalt.
Hiljaisempi kuin vakio(betonki @ Touko. 20 2008,16:22) kirjoitti
. Mulla oli -06 RR Motoparkissa viime kesänä 94 dB vakioputkella.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Yamaha R1 Termignonin putkella:
Ahvenisto 19.5.
- 99 dB
- 96,5 dB killereillä
ZRX 1100 + KLR 650
1000k7+yoshimura japan tri-oval carbon (lyhkäne) 98.6db motopark ilman killeriä!!!26.4.08. oli korkeammat melurajat ni en kokeillu killerillä,mut 26.5 kerron mitä anto killerillä.aika mielenkiintosta kun tuon vaimentimen mukana tuli lappunen missä luki et 106db/5500rpm vähän arvellutti mennä tuon kanssa ekaa kertaa mittaukseen
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
BMW R1150R Laserin Y-putkella ja DuoTech-pönttö sillä avarammalla "suuttimella" 96,5dB
edit: Niin, eihän kukaan täysjärkinen tollasella radalla aja, mutta ilmoitinpa nyt kuitenkin
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
998 äsken ahvenistolla termignoni 100db ja poeess!!
750SS,900SS,749,998,S4
Onhan näitä tuloksia ihan hyvä tänne laitella julki, mutta ei noita voi oikein toistensa kanssa keskenään vertailla. Käsittääkseni seuraavat asiat vaikuttaa mittaustulokseen:
- Missä kunnossa vaimennin on?
- Mikä keli vallitsee mittaushetkellä?
- Millainen taustamelu on?
- Millä painotuksella äänet mitataan (A vai C) ja onko yleensäkään käytetty samaa mittaustapaa?
- Onko mittauspisteen alla kumimattoa vai ei?
- Onko ympärillä mitään kiinteitä esteitä mistä ääni voi heijastua?
- Kuinka korkealla putken pää on maasta?
- Mitä materiaalia on vaimentajan kuori?
- Miten on nokka-akselit ajoitettu?
- Onko seokset pyörästä kohdallaan?
Jne.
Paljon siis muuttujia. Esim. kaksi samanmerkkistä, samanikäistä ja samalla putkistolla olevaa pyörää voi antaa aivan täysin erilaisen tuloksen, vaikka mitattaisiin peräkkäin 'samoissa' olosuhteissa.
Yamaha R6R, -06, -07 ja -08, Micron kokoputkisto ilman killeriä heittelee 100 - 107 dB välillä. -08 antoi 104. Toisella vaimentajalla, hiilikuitukuorella, ja killerillä pääsee alle 98 dB.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....