Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Nyt se sitten tapahtui, eli itselle jäi mopo käteen (’98 CBR 600F). Kyllä helpotti, vaikka kortti ei vielä olekaan taskussa asti. Mutta tämän väliajan ajattelin käyttää hyödyksi käymällä pyörän läpikotaisin läpi ja pikkuhuoltoja tehden (oppii samalla tuntemaan edes vähän mopoa).

    Nyt kuitenkin kaipailisin vinkkejä mitä kaikkea kannattaisi tehdä/katsoa läpi. Ainakin edellinen omistaja tuntuu pitäneen pyörää hyvin tarkasti. Venttiilien välykset on mitattu viimeksi 10tkm sitten ja ainakaan papereihin merkatut arvot eivät vielä kovin lähellä rajoja olleet. Vaihtoon menee kuitenkin nyt ainakin öljyt + filtteri, jarrupalat.. Varmaan ketjun (+rattaat?) voisi myös vaihtaa mutta täytyy laskeskella budjettia (varusteisiin saa näköjään upotettua yhden pyörän hinnan myös, tai ainakin melkein). Kannattaako hommata vain Hondan varaosia vai onko jotain parempia suosituksia? Myös vinkkejä ostopaikoista voi antaa.
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
  2. #2
    vaiha rattaat samalla..ite vaihtanu aina koko paketin! Kaikki nesteet voit varmaan kans vaihtaa + tulpat.. Luulis noilla ny tän kesän kurvailevan

    Lisäilkääpäs muut jos jotaki "unohtu"

    Turvallisia kilometrejä
    jee jee...jerry cotton...

    YAMAHA R6 -05
  3. #3
    Näinhän sanoit, tutustun pyörään. Tee niin
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  4. #4
    Onnea 'uudelle' pyörälle.

    Mielenkiintoa räplätä pyörää löytyy varmaan.

    Öljyt ja suodattimet on varmaan hyvä vaihtaa.
    Itte en alkaisi, syntyvän jätteen takia saa nuo hommat hoitaa alalle vihkiytynyt huolto. Maksaa tietysti...

    Jarrupalat voi itte kyllä vaihtaa.
    Älä sitten pullauta mänitä ulos, kun palat on jo nyitty paikoiltaan.
    Ja jarrunestettäkään ei kande läikytellä, ei tee hyvää maalipinoille.

    Entäs renkaat? Milloin viimeksi on alle vaihdettu uutta kumia?
    Väärä paikka säästää. Uutta alle, ellei ole alla melkein ajamattomat pari kesää alla olleet.

    Ajovarusteet?
    Itte aloitin kypärällä ja nahkarotsilla - no tottakai hanskat ja jonkin sortin saappaat - joskus muutama kymmenen vuotta sitten. Ajovarusteita ei juuri ollut saatavana.

    Nyt tarjolla on mitä vaan. Hanki sellaiset, mitkä ovat silmälle, päälläpitämiselle ja lompakolle hyvät. Halvimmat eivät mitään näistä varmaankaan ole.
    Vähän lisää varustebudjettiin, niin jo rupesi löytymään.

    Meni vähän julistamisen puolelle.
    Ydin tässä jutussa lienee, että ajaminen on hauskaa, kun jarrut, renkaat ja kamppeet ovat kunnossa.
    Ja se mopo on muuten OK.
    Näin olen asian itselleni perustellut.

    Malta odottaa. Ei mene kauaa. Kyllä sä sen kortin saat.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  5.  
  6. #5
    Kiitos vastauksista!

    Ehjää ei tosiaan varmaan kannata korjata, mutta tarkoitus onkin pitää se siinä kunnossa ettei yllättävää korjattavaa tule ja ajo maistuu! Näyttää myös siltä että hommassa on onneksi mahdollista säästää jonkin verran, mikäli ns. tarvikeosat ovat vain laadullisesti yhtä hyviä kuin alkuperäiset (haittaa ei toki ole jos ovat parempia).

    Takagummi on uusi ja etusessakin on pintaa ainakin vielä varmaan tämä kauden ajoihin - en tosin mitannut ole. Ketju+ratas paketteja selasin netistä mutta pitänee käydä vielä kysymässä paikallisesta liikkeestä hintaa. En ole ennättänyt vielä selvittää miten hankala operaatio tuo on, eli onnistuuko kuinka helposti ilman katkaisulaitetta?

    Vetimiä on tullut kahlattua läpi jo jonkun aikaa sekä netistä että paperi katalogeista. Viikonloppuna pitänee lähteä tekemään kierrosta ja tutkimaan tarjontaa. Kypärä onneksi löytyy jo, eli tässä vaiheessa kustannuspaineet siirtyvät muun vaatetuksen puolelle. Nahka miellyttää itseäni (ei ehkä lompakkoa) ulkoasullisesti eniten, mutta toisaalta kalvopuku on ehkä monikäyttöisempi... Valintoja, valintoja..
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>