Onko kukaan mittauttanut 06/07 seiskapätkän ääniä vakioputkilla? Paljonko on desibelejä tiedossa?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Menee varmaan satasen pintaan, mutta ei sillä pitäis olla väliä koska radoille pääsee vakiovaimentimilla aina. Jos sinne heittää tarvikevaimentimen niin silloin katotaan se meluraja tarkkaan.
Eikös tuossa etusivulla juurikin ollut ilmoitus, jossa sanottiin ettei Ahveniston radalle pääse vakio- tai viritysäänenvaimentimen kanssa, jos äänet ylittävät 97db.(Pahus @ Touko. 07 2008,19:25) kirjoitti
Suzuki Gsx-r 1000 -07
06-mallin 750:lle mitattiin aikanaan Motoparkissa 99 dB, kerran tais olla "vain" 98,9 db, joten tiukkaa voi olla Apparalla.(Athene @ Touko. 07 2008,17:31) kirjoitti
Tuo 99 dB mitattiin pyörän ollessa melko uusi, joten nyt saattaa virttyneessä romussa olla enemmänkin.
Tämä itseäkin hiukan jännittää. Ensi viikolla pitäisi huollossa asennuttaa samalla arrown slipari ja ei mitään käryä millaisia desibelejä pötkö tuottaa(J-lou @ Touko. 07 2008,19:28) kirjoitti
![]()
Mun mielestä koko toi teksti on hiukan tulkinnanvarainen. Jos sitä katsoo hiukan eri tavoin, voi lukea että sinne pääsee vakiovaimentimella aina, tarvikevaimentimilla vain jos ne alittavat 97 dB. Näin minä sen tulkitsisin. Jos siinä ei olisi eritelty noita vaimentimia vaan yksinkertaisesti sanottaisiin että vaimentimien pitää alittaa se raja, silloin se selkeästikin koskisi sekä vakio- että tarvikepönttöjä.(J-lou @ Touko. 07 2008,19:28) kirjoitti
Tuota tukee oma viime kesäinen käynti Apparalla. Lippua ostaessa pyysin gubbea mittaamaan mölyt, se kysäisi ekana onko vakio vai vaihdettu putket, ei olisi edes tullut mittaamaan vakioputkia.
Itsekin tulkitsisin kyllä tuota niin, että myös vakioputkia koskee tuo äänimääräys. No, pitää niin sanotusti koittaa onneaan, jos pääsisi ajeleen
![]()
!
Lady, Sexy Lady.
No, nyt vaivauduin tavaamaan tuon tekstin apparan sivuilta, niin se on tosiaan tulkinnanvarainen. Taitaa sielläkin järki voittaa.. toivotaan ainakin. (vaikkei omien laitteiden kähinä rajoja ylitäkään.)
EDIT:
tuolta toisesta ketjusta: ei auta vaikka olis miten orkkis kaikki mitataan..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Onhan tuo vaan aika huono homma, jos ei radalle pääse mutta tiellä saa ajaa laillisesti, siis vakioäänenvaimentimella.
Suzuki Gsx-r 1000 -07
Joo, itse itseäni korjaten pitää oikaista mutuilut. Soitin Ahvenistolle radanpitäjälle ja kysyin tuosta tulkinnanvaraisuudesta. Sanoi, että kaikki mitataan ja jos 97 ylittyy niin ei ajeta, ihan sama onko vakio eli ei. Sitä en tiedä miten sitten menee käytännössä, voihan siinä olla jotain "joustoa" noiden vakiona äänekkäiden kohdalla. Kaikkiaan nyt tuo metelivouhotus on ihan, s******n viherpiipertäjät.
Viime kesänä oli muistaakseni jotakuinkin samalla tekstillä Motoparkin rajoitukset ilmoitettu, kuitenkin siellä vakioputket vain mitattiin ja kirjattiin, ei ollut niin nugaata sen ylityksen suhteen.
Minä olin kuulevinani että rajat olisivat 99 vakioputkella ja 97 viriputkella, onko kukaan muu kuullut vastaavaa mutua? Liekö juuri kyseisen mallin takia noin.
Viime maanantaina ja tiistaina MP tuen päivillä mitattiin kaikki pyörät, oli vakioputki tai viriputki. Ehdotonraja 97 db, eli radalle ei pääse jos äänet yli 97db, tämä on fakta tietoa.
***** GSX-R 1000 *****
Kuulostaa tutulta touhulta, eräs Hollantilainen kaverini sanoi, että siellä on sairaan tiukat rajat ratameluissa.
Jengi joutuu rakentelemaan toisen vaimentajan vakiovaimentajan perään, sekä eristämään airboxin, muuten ei mene melumittauksista radalla läpi edes vakiopyörät. Näyttää menevän touhu Suomessa samaan suuntaan, sääli...![]()
Suzuki GSX-R 1000 K5
(ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
(ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
97dB viime sunnuntaina Motoparkissa
Kaikkea voi kokeilla, ainakin kerran...
Kuullostaa, että apparan mittaukset on "alakanttiin" eli vakiopyörillä ei varmaan tuota ongelmaa kuitenkaan.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
K7 750 Suzuki 97 db 5000rpm, eli juuri ja juuri maanantaina ajeleen Ahvenistolle.
GSX-R 750 K7
Motoparkissa kierroksia piti olla 7000.(Tiger @ Touko. 14 2008,10:04) kirjoitti
Busa K8
Ahvenistolla kaveri pyysi 5000 kierrosta. Käviköhän pieni kämmi???(-Harza- @ Touko. 14 2008,10:28) kirjoitti
GSX-R 750 K7
Mieluummin alhaisemmilla...
Lady, Sexy Lady.
nyt on kyllä pakko avautua vaikka onkin ihan offtopiccia...
mikä siinä on että ihmetellään kun porukka painaa miljardsia kaduilla vaikka radallekkaan ei päästetä kun keksitään tollasia viherpiipertäjien "höpöhöpörajoja"
itse haluaisin oikein kovasti käydä radalla joskus koittamassa mutta ei tolla mun ACRAlla mihinkään pääse ku sen verran huutaa. vakiopönttökin sängyn alla on muttei sekään tollasista rajoista varmasti selviydy ja siinä catti joten voi olla radalla aika lämpsäkkä
kaikki pitää aina jollain säännöillä pilata niin se vaan menee
pitää siis jatkaa katu-GPtä![]()
GSXR-1000 Limited
Sanoisin, että kyseessä on kyllä lähiympäristön asujaimisto, eivätkä ns. viherpiipertäjät. Viime syksynä järjestetyssä tilaisuudessa 150 lähiasukasta vaati melua alas tai rataa kiinni. Yksi asukas puolusti rataa.(Tohtori R @ Touko. 14 2008,10:45) kirjoitti
-hh-
Tätä mä en ymmärrä sillä ensiksi ostetaan talo radan vierestä ja samalla tiedetään siitä aiheutavasta äänestä.Sen jälkeen aletaan itku kiukulla valittamaan radasta vaikka itse on ollut tietoinen siitä aiheutuvasta melusta.MUUTTAKAA VAIKKA(harmaahukka @ Touko. 14 2008,16:03) kirjoitti
KESKELLE METSÄÄ PERK**E.Muutenkin näitä harrastus paikkoja on vähän.
Hidas ja vanha.
kyllähän mä ton tajusin kenestä se kiikastaa kuhan piti vähän taas purkaa(m.e @ Touko. 14 2008,18:54) kirjoitti
toi on ihan sama ilmö ku porukka ostaa lentokentän vierestä talon ja alkaa saman tien valittamaan melusta. mielestäni jokaisen oma valinta...
![]()
GSXR-1000 Limited
Tai hevostallin vierestä ja alkaa heti valittaa hajua(Tohtori R @ Touko. 14 2008,23:44) kirjoitti
....
Lady, Sexy Lady.
97,5 dB Ahvenistolla 19.5.. Eli meni läpi just ja just.
Lady, Sexy Lady.
Athene mitäs tykkäsit gikseristä radalla?Mun mielestä yksi parhaista
ajaa rata ajoa.Toki sitten kun osaa oikeasti ajaa(mitä mä en osaa) täytyy etupäätä
kyllä kiristää lisää se pohjaa muuten helposti.Eilen ei kyllä pohjannut
sillä mä olin talven jälkeen vähän hukassa ton pyörän kanssa.
Hidas ja vanha.