Kannattaa muistaa, että pyörä voi olla myöskin kaksikilpinen siitä syystä, että entinen kilpi on pudonnut ja kadonnut tai varastettu. Uuden kilvenkin käsittääkseni saa vanhalle numerolle, tosin ottaa jonkin verran aikaa, uuden numeron saa samantien. Itselleni on kerran sattunut niin, että vanha kilpi katosi juuri ennen reissuun lähtöä eikä ollut mahdollisuutta odotella uutta kilpeä vanhalla numerolla, joten otin uuden. Säilytin kaikki aiheeseen liittyvät dokumentit, eikä myytäessä ollut mitään ongelmaa, varsinkin kun itse mainitsin kaksikilpisyydestä.
Kyllä saa, mutta silti tiedoissa näkyy entisenä tunnuksena sama tunnus. Tai siis näkyi vanhoissa otteissa.(Ande749 @ Touko. 08 2008,12:09) kirjoitti
kannattaa muistaa ehkä se, että moni yksikilpinenkin pyörä on kipattu. niistä vaan ei ole vaadittu rungonmittausta sen jälkeen, ja omistaja korjannut itse tai vakuutusyhtiö korjannut kaskoon. lunariin menon ja korjauksen ero voi olla yksi naarmu esim tankissa, tankin arvo nostaa korvausarvion yli lunastuspisteen. erona on se, että se jossa ei ole naarmua tankissa ei ole mitattu rungoltaan, kun taas se jossa oli naarmu ja joutui kaksikilpiseksi ja avk rumpaan, on mitattu.
parjan_fin pyörän ongelma on se, että korjasit sen liian virheettömäski. 2 kilpisen ostaja hakee edullista pyörää, joka ei ole joka naarmun perään. hän haluaa esim pyörän jolla voi ajella ilman kaskoa radalla tai muuta semmoista 'kovaa' ajoa jossa naarmuja voi tulla lisääkin. virheettömyyden tavoittelu on kallista.
Kaksikilpisen suurin valtti on nähdäkseni ostajalle se, että kun vaihtoehtona on joku 99 vuoden 600cc, joka maksaa 6000 euroa, ja joku tarjoaa 2004+ vuoden 600 pyörää pikkunaarmuilla ja hinta on vain tonnin tai pari kalliimpi, niin rupeaahan se houkuttamaan, että ostanko virheettömän 40tonnia rullatun 99 vuoden kaasaripyörän vai pikkunaarmuilla kaksikilpisen 2004+ esim 10tonnia ajetun pyörän! uuden jäykkä ruiskutekniikka, tehoa enemmän, huolettomia kilometrejä ja huomattavasti parempi jousitus ja runko ja keveämpi kuin se 99, niin rupeaa pieni hinnan ero virheettömiin vanhempiin houkuttamaan.
halpuus se myy, ei virheettömyys. se joka hakee virheetöntä ostaa uuden.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Outo, mutta mielenkiintoinen kommentti.(jaket @ Touko. 08 2008,14:32) kirjoitti
Edullinenhan tuo oli pyynniltään, ainakin mun mielestä, kun noihin muihin ehjiin sitä vertasin. No mutta nyt pyörä on kuitenkin uudella omistajalla ja en ole kuullut valituksia, joten ilmeisesti on tyytyväinen laitteeseensa.
Eipä tuohon viitsinyt alkaa katteita naarmuttelemaankaan, ehjä katesarja kun hyllyn päällä oli kilpurin jäljiltä.
Vielä olisi yksi 06 / 07 katesarja ja nyt sitten 08:n katesarja. Kokonaisina setteinä saa ostaa pois jos jotakuta kiinnostaa. Tai sitten vaan kyttäilen itse sopivaa aihiota AVK:lta ja teen itselleni katupelin.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Täältäkin löytyy 2-kilpinen vekotin talosta. Se oli varastettu, lukko rikottu ja otettu pieni lippa vasemmalle puolelle - muutama naarmu. Ei siinä mitään normaalista poikkeavaa (lue lipoista tai varastamisesta johtuvaa) vikaa ole ollut. Hieman rujon näköinen kun takakate on hieman halki ja pyörä on maalattu mattamustaksi varkaiden jäljiltä, mutta juuri sopiva hauskanpito (pommitus)/ensimmäiseksi pyöräksi. Ja oli halpa / vähän ajettu. Sitäpaitsi pienten lippojen jäljet ei nyt haittaa kun paukkupullosta saa uuden maalin pintaan. Ja kustantaa n. 5.30€/ purkki...![]()
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Itse II-kilpisen omistajana voin todeta että kannatti ostaa. Tein koeajolenkin ennen ostoa ja tarkistin paperit. Mielummin tuo, kuin pari vuotta vanhempi samaan rahaan. Pyörässäni on tosin täyskasko koska sen hinta on vuodelle 100e liikennevakuutuksen päälle.. En tiedä sitten, että miten vakuutusyhtiö laskee lunastushinnan II-kilpiselle, mutta se selvinnee jos kaato sattuu tulemaan. Käyttö pääasiassa radalla nykyään..(jaket @ Touko. 08 2008,14:32) kirjoitti
Virheetön ei omani ole, mutta varmasti sillä on kaaduttu ~yhtä monta kertaa, kuin vastaavan ikäisillä I-kilpisillä, saksantuonneilla, tai vastaavilla..
- Lauri