Jep, pitkään sai täälläkin huhuilla...ja mp.foorumilla...ja nettimotossa...ja ducaticlubin palstalla...ja työpaikan ilmoitustaululla....että olisi joutilas 749, vähän ajettu, oma, uutena ostettu, vähän ajettu.(Esso @ Kesä. 15 2010,08:53) kirjoitti
Ekana vuonna oli yksi oikein tosi kiinnostunut. Räätälöitiin kaupan ehtoja mutta ei se rahoitus onnistunut.
Tokana vuonna oli hiljaisempaa.
Kaikennäköistä karvanoppapenaria olis saanut vaihdossa. Yksi tarjosi näkemättä, hinta olisi jälkeenpäin ajatellen ollut ihan ok mutta ei se silloin ollut.
Ja lopulta ajoin auton lunariin ja pidin mopon.
Toisaalta... tässähän on positiivinenkin puoli: näitä karkkeja saa kerätä tallin täyteen, kun ei pääse kuin polttamalla eroon. *(b_tommi @ Kesä. 10 2010,09:59) kirjoitti
![]()
Ducatit M696 Dark & SS1000DS Red
Enkä ole enää edes 999S:stä eroon yrittänyt. Taidan maksaa siitäkin verot ja viedä sen Espooseen kaverin talliin niin on pyörä siellä kun tarvii. Sitten on 5 Ducatia kilvissä. Vakuutustahan ei varmaan tarvi maksaa kuin muutamalta päivältä jos on taukoa 30 päivää. Pisin, tylsin ja sakkovaarallisin osuus täältä matkalla etelä-Ruotsiin tai Eurooppaan on Tornio-Helsinki.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
En tiedä pitäiskö olla jo tähän aikaan aamusta kännissä, että tuosta ymmärtäisi jotain? Ilmeisesti sulla on sitte ollu ongelmia jonkun Ducatin kanssa tms.(boy007 @ Kesä. 17 2010,14:52) kirjoitti
Kyllä tuolla 848:lla on saanu taittaa aika huolettomia kilometrejä. Tai no mitä nyt jännitteensäädin kärähti, mutta se olikin takuupäivityslistalla jo muutenkin.
Olisihan tuo itsellekkin kelvannut 1098 tai 1198, mutta silloin tuntui 848:kin olevan saavuttamattomissa eli parempi näin kuin ei mitään. Kyllä tuossakin on rata-ajossa kesyttämistä ja veikkaan ettei Suomen mikkihiiri-radoilla noilla isoveljillä ajeta sen nopeampia kierroksia.
- Ducati 848 -
joo, ainaki
http://www.lemonauto.com/complaints/...es_recalls.htm
RECALL listan mukaan 848 on harmittomin!
Mutta jos 1/40 päätyy kuluttjaviranomaselle
tai alioikeuteen niin ainakin asiakaspalvelussa
on vikaa,... tosin nopean netti surfauksen jälkeen
tuskin Ducatia enään ostasin,... pelkästään
haleneita Swingrameja, etu haarukoita,...
..., siis väsymisvaurioisia löytyy hetkessä
kymmeniä,.....
Ihan kiva että oot tyytyväinen, montakilometriä
kassassa?
---
joni
http://boy007.dy.fi
About 6300km mittarissa tällä hetkellä eikä yhtään polttimoa ole edes palanut, koputtaa puuta!(boy007 @ Kesä. 19 2010,11:37) kirjoitti
Ei tässä maailmassa auta alkaa jännittämään liikaa tai on parempi vaan pysyä neljän seinän sisällä.
- Ducati 848 -
moi,(Sirousal @ Maalis. 24 2009,15:03) kirjoitti
Oon ihmetelly samaa ja kyselin tullilta ja
sain tosi hyvää henkoht opastusta ja tässä
kopioita tullin vatauksesta:
===
http://www.tulli.fi/fi....m
erkkijakaumat.pdf
- Mahti-järjestelmästä löytyvät voimassaolevat uusien
Ducati-moottoripyörien kaupalliset nimikkeet.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...otus/MAHTI.jsp
Uusien ajoneuvojen hintatiedot
Uusien ajoneuvojen hinnat perustuvat kaupallisten toimijoiden Tullille
ilmoittamiin hintoihin ja ne eivät sisällä autoveroa. Tulli
ylläpitää uusien ajoneuvojen hintatilastoa, jota varten uusia
ajoneuvoja kaupallisesti maahantuovat toimijat ilmoittavat Tullille
ilman autoveron osuutta hinnan, jolla kyseistä ajoneuvoa yleensä
tarjotaan myytäväksi Suomessa.
Samalle ajoneuvomallille voi MAHTIsta löytyä monta hintaa, mikäli
useampi liiketoiminnan muodossa ajoneuvoja maahantuova tai valmistava
yritys myy samanlaisia ajoneuvoja Suomessa. Kun yksityinen henkilö
antaa veroilmoituksen omaan käyttöönsä rekisteröitävästä
ajoneuvosta, sovelletaan verotuksessa alhaisinta samanlaisen ajoneuvon
hintaa.
- Moottoripyörän vero määräytyy moottoritilavuuden mukaan.
http://www.tulli.fi/fi....dex.jsp
- Uuden ajoneuvon verotusarvo lasketaan autoverottomasta,
arvonlisäverollisesta pyyntihinnasta seuraavalla tavalla:
VEROTUSARVO = [0,945 * (Pyyntihinta) - 250] / (1 - VERO% / 100)
Esim. Multistrada 1100S -07 (liitteenä Mahti-tuloste kaupallisesta
nimikkeestä) Verotusarvo = (0,945*11140-250) / (1- 24,4 /100) =
10277 / 0,756 = 13593,91 Veron määrä = 13593,91 * 24,4% =
3316,91
====
Siitä laskemaan veroarvoja, anna kuulua saatko kannattaa!!
Kaupanpäälle ainakin Saksan reissun saa, sekin on kiva
suunnittelee muuksikin kun pyörän noudoksi.
====
Englanista kun ostaa kaupan päälle saa 3v huollot,
hyvä syy ajaa UK:seen joika vuosi ja flygari liput
ajoharjoitteluun isoille radoille,... ja hintakin on
kohdallaan,...
---
joni
http://boy007.dy.fi
Hehe, ei tuosta pyörästä tunnu pääsevän eroon vaikka myisi puoli-ilmaiseksi. 13500€ ei luulisi olevan enää järkyttävän paha hinta tämmösestä, mutta eipä tuo ostajia ole kirvoittanu liikkeelle. Hmmm.. mullahan oli kasko siinä. Pitäisköhän..
- Ducati 848 -
ONhan tuo 749 on oikukkaampi peli kuin aiempi ilmajäähy SS750. Siinä oli ostaessa 10tkm mittarissa ja myydessä 40tkm Sen verran epäluotettavahan oli että öljyn lisäksi piti vaihtaa 1 polttimo, 1 ketju ja muutama rengas. Mikään näistä vaihtoon menneistä osista ei tainnut olla italialaisvalmisteinen...![]()
749:n mittarivalot oikuttelivat heti uutena ja koko mittari menikin sitten takuuseen. Toinenkin sähkövika (joku rele) meni takuuseen mutta akusta jouduin pulittamaan. Kilometrejä on vieläkin alle 20t joten eipä ole murheita ehtinyt olemaan, ellei yhtä keväistä käynnistysvaikeutta lasketa...siitä selvittiin lainasähköllä.
Moro,
onkos pojilla mitään sisäpiiritietoa tästä tulevasta evo-mallista?
Ducati.com / 848 EVO
MCN.com / 848 EVO
Isoimmat muutokset 140 hevosvoimaa ja Brembon Monoblocit.
Ilmeisesti malli korvaa 848:n kokonaan, eikä siis päädy totuttuun tyyliin S-malliksi. Hinnasta ei tosin sanota mitään missään...
E: Näyttäis olevan oma topicci muutamaa pykälää alaspäin, sorry vaan!
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Hehe, ei tarvinnu sitte myydä pyörää kun ei sitä kukaan ostanu
Ymmärtäisin, jos olisin vasta syksystä alkanu myymään pyörää, mutta kun laitoin sen jo alkukesästä myyntiin, että varmasti kerkiää mennä kaupaksi ja pyyntihinnassakin oli lopulta 2500€ eroa toiseksi halvimpaan vastaavaan ja kilometrien puolesta oli vähiten ajettu käytetty. Haluttua tavaraa noi Ducatit..
- Ducati 848 -
Toi on ihan normi setti ja pätee kaikkiin vähänkään eksoottisempiin merkkeihin...(Esso @ Syys. 17 2010,22:43) kirjoitti
Toki nyt taitaa olla "myyntijumi" vähä kaikilla merkeillä, ku tota tarjontaakin on ihan jonku verran.
Ostajia olis paljonkin, mutta ku se on vaan aina se sama laulu, et pitäis päästä omasta rahalla eroon.
Kyllä se aikanaan kiertoon menee joko rahalla tai sit "sopivalla" vaihdolla![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Kyllä ne Ducatitikin saa ainakin omalla kokemuksella myytyä suht helposti kun hinnoittelee oikein. Nimimerkillä 3 myytyä Ducatia 4 vuoden sisään. Kun hinta on kohdallaan, niin saa myös muita kiinnostuneita ostajia kuin pelkästään HC Ducatistit. Esim. itse en maksaisi kyllä 13500 euroa 848:sta, kun 1098:n saa oikeastaan samaan hintaan.
Ex.
Ducati 1098 -07
Ducati 749s -03
Ducati Monster 750M -99
No se hinta oli viimein tässä 12000€ eikä siltikään löytynyt ostajaa. Onhan tuossa jo ihan mukava arvon aleneminen uudesta ku hinta tippunu parissa vuodessa about 7k€ eli melkein 40%. No katellaan tuossa keväällä sitte uudestaan..(akuko @ Syys. 18 2010,22:38) kirjoitti
Halvin 1098 oli nettimotossa 17400€
- Ducati 848 -
Ei Ducati kannata suomesta hankkia![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Se on kyllä karua kieltä, ku ostat tänä vuonna Ducen vaikka 14k€:lla ja ens vuonna myyt sen (jos siis rahaa haluaa) 9k€:lla
...mut elämä on...
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Totta.(Jake82 @ Syys. 20 2010,20:16) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ite möin heinäkuussa 14500 eurolla 14tkm ajetun 1098:n. Kyllä ne muutkin joutuu pudottamaan jos meinaa myydä. Oon sitä mieltä, että ei kannata ostaa Suomesta jos pyytävät 1098:sta 17 tonnia ja ylöspäin. Englannista vaan valkkaamaan ja tilaukseen, niin säästää monta tonnia(Esso @ Syys. 20 2010,19:05) kirjoitti
![]()
Ex.
Ducati 1098 -07
Ducati 749s -03
Ducati Monster 750M -99
^ no, mitäs nyt on hankintalistalla? 848 evo? :-D(akuko @ Loka. 07 2010,22:29) kirjoitti
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Täältä löytyy yksi uusi 848:n omistaja! Eilen kävin tekemässä pyörästä kaupat ja tänään ensimmäistä kertaa enemmän ajoa alle. Ihastuin pyörään jo muutama vuosi sitten ja kun pyörän hankinta tuli taas konkreettiseksi, yritin pohtia monia vaihoehtoja mutta ei mistään saanut samanlaisia kiksejä kuin Ducateista... Ei kuitenkaan kaduta ostos yhtään, todella kiva peli ajaa, äänet Termignonin setillä ovat mielettömät ja mielestäni pyörä on kaunein sporttipyörä tällä hetkellä. Pyörä kyllä herättää paljon huomiota(varsinkin äänien takia) ja tänään noin kymmenen tuntematonta ihmistä kävi kehumassa että "Kylläpä sulla on hieno pyörä!". Katsellaan miten yhteinen elämä alkaa sujua tästä eteenpäinNimimerkki Esson pyörä taitaa nykyään löytyä kaveriltani, joten Helsingissä saattaa törmätä kahteen peräkkäin ajavaan punaiseen 848:iin.
![]()
Löytyykö täältä ketään joka olisi viritellyt 848/1098/1198:iin laukkua kiinni? Jonkinlaiselle lisätilalle voisi olla käyttöä jos vähän pidemmän reissun heittää, reppuun ei kovin paljon mahdu. Miten hyvin tuohon menee tankkilaukut kiinni? Itse kuulin eräältä kyseisen mallin omistajalta, että olisi viritellyt tankkilaukun matkustajan paikalle kiinni... En kuitenkaan ehtinyt kysellä siitä sen enempää... Vinkkejä?![]()
Ducati 848 '10
http://www.mc-lifestyle.com/Tarvikke...ati/96756607B/
Siinä on 10 litran tankkilaukku ja mulla on itselläni laukku joka menee takaistuimen päälle ja on myös sen muotoinen. Muistaakseni se on 7-10 litranen. Ei noihin nyt ihan hirveästi mene kenkä parin ja vaihto kalsarien ja paitojen lisäksi tavaraa![]()
Ducati 1098s Tricolore *-07
Kawasaki zx-10r -04
199€, ei jumalauta(fat_2cm @ Huhti. 11 2011,10:43) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
Ainakin 999:iin menee ihan normaali joku stormin tankkilaukku, ei tarvi maksaa 160€ ylimääräistä Ducati-tekstistä.
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
Mulla on tuo Bags Connectionin rearbag. Kuskin penkin alle kahdella remmillä runkoon ja takaremmi takakatteen alta...hyvin toimii!
ex mopot --> Honda CBR 1000F -92, Suzuki GSX1300R Turbo -03, Suzuki GSX1300R -06, Suzuki GSX600R -06, KTM Super Duke -07, Kawasaki Z750 -07, Ducati 1098 -08.
Nyt alla KTM Super Duke
Onko kellään kokemusta noista Kriegan yleismallisista laukuista? *Tällainen näyttäisi ihan pätevältä ratkaisulta, mitenkähän hyvin tuon saisi takapenkin päälle kiinni?
Tuo Bags Connection laukku näyttää vaan niin hiton isolta tollaisessa sirommassa sporttipyörässä![]()
Ducati 848 '10
Mulla on tuollainen ollut tilauksessa jo pidemmän aikaa kunhan vaan tulis. Messuilla hypistelin just us-20 mallia ja pitäs olla just passeli ja sopiva tollasen kyykyn takapenkille, plus ett vedenpitävä. Lisäremmeillä nopea irroittaa ja kiinnittää takaisin. Laita vaan semmonen. EI 20L tietty paljoa ole mut jos esim. kriegan reppu lisänä niinku itellä r25, ni meneehän niihin jo sen mitä kyykyn kanssa reissatessa ilkee mukana kantaa *Kato vaikka kriegan sivuilta kuvia, siellä näkyy us20 kiinnitettynä jonku kyykyn päälle.
xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
Eikös noita ole vaikka kuinka? Esim. Louisilta
Vanucci tai Moto-Detail?
Tai Pololta pienempi Bags-Connection tai Speedbag Sozia ja enemmänkin noita tuolla on. Vaihtoehtoja näyttäis riittävän, eikä hinnatkaan pahoja.
Suzuki Intruder M800 K9 **For Sale**
Mulla meinasi Sloveniassa käydä huonosti suht. painavan ja korkean Oxfordin kanssa toissa kesänä. Eli jos ne kamat saa jonnekin muualle kuin korkealle perään, suosittelen. On muuten mukavampi astua satulaakin kun oikeata jalkaa ei tarvitse heittää toista metriä laukun yli.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Tuossa yllä olevassa kuvassa on mulla laukun yläosassa myös sadepuku, siksi kai näyttää niin isolta...toisaalta reissunpäällä mulle ainakin on ihan sama miltä laukku näyttää kunhan ajaa asiansa ja pysyy mukana! *(Zenith @ Huhti. 24 2011,20:50) kirjoitti
![]()
ex mopot --> Honda CBR 1000F -92, Suzuki GSX1300R Turbo -03, Suzuki GSX1300R -06, Suzuki GSX600R -06, KTM Super Duke -07, Kawasaki Z750 -07, Ducati 1098 -08.
Nyt alla KTM Super Duke
Klassisia "olitko se sinä" bongauksia, mutta eilen tennispalatsin takana siinä 20.40 aikaan 848 evo splittasi liikennevalojen kärkeen. Ihan mukavat pörinät oli vakiopöntöillä, kun siinä metrin päässä auton sisällä istuskelin. Joku palstalaisista?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.