kytkin luistaa kylmänä, mutta lämpimänä ottaa kiinni. Mulla on öljyssä kytkinlisäaine. Onko kellään tietoa onko tullu moka ja meneekö levyt pilalle tai jo mennyt.
epäilen et se on kuiteski märkäkytkin et tarttee olla siinä oljys se lisäaine kytkimelle.. ookko koittanu säätää?
jee jee...jerry cotton...
YAMAHA R6 -05
Malli on -91 sc24. En oo kyllä sata varma onko lisäaine vai ei Öljy on shell advance ja tarkoitettu moottoripyöriin.
Ja höpö höpö. Mitään lisäainetta ei erikseen ole märkäkytkimille. Kyse on öljymolekyylien/polymeerien, sisäisestä kitkasta joka tasapainotetaan siten, että öljy ei ole liian liukasta märkäkytkimelle. Mitään varsinaista lisäainetta se ei ole. Luki siinä purkissa sitten ihan mitä tahansa.
GHOSTWRITER
mineraaliöljyllä kannattaa kokeilla. sitte levyt vaihtoon..(juanko @ Touko. 05 2008,16:47) kirjoitti
Tätä koneesen niin toimii. *kliks*
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Täällä kahvipöydän toiselta puolelta kommentoidaan, että jos pyörässä on joskus (ehkä ed. omistaja) ollut auton öljyt (tms. ei-mopo öljyt), niin oire on juuri tuollainen. Tyypillistä ilmeisesti tuontipyörissä, saksalainen helmut on niin nuuka. Vika korjaantui vaihtamalla kytkinlevyt.
off topic-eihän kones kylmänä saa revitellä-hyi hyi!
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Se vaan noissa luistotapauksissa jää sitten selvittämättä, olisko kytkin alkanut luistaa vaikka kuinka mopoöljyjä olisi käytetty. Itse kyllä olen tullut siihen tulokseen, että "kytkinlisäaine-öljy" = tavallinen öljy, jossa ei ole molybdeenia tai muuta kulutusta pienentävää kitkanvähennysainetta! Siis puuttuu eräiden synteettisten öljyjen "Energy Conserving" -merkintä.
Eli "kytkinlisäaine" löytyy tavallisista halvoista mineraali- tai puolisynteettisistä öljyistä
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Lisäainetta?
Itsellä oli sama homma CB1000 Big One: n kanssa ja vaihdoin levyt pari viikkoa sitten ja nyt pelittää moitteetta. Muista vaihtaa samalla myöskin jäykemmät jouset, ei maksa kuin 15 ekee lisää.
T. Jusa
Siis tuossa pikkuisen ylempänä yritin sanoa, että semmoista kytkinlisäainetta tuskin öljyissa on olemassakaan! On vaan tavallisia kytkimelle suht. turvallisia ja sitten vaarallisempia "Energy Conserving" -öljyjä, joissa lisäaineilla on kitkaa vielä pienennetty, jotta saadaan mukamas pari prossaa pienempi bensankulutus.
Siinä vaiheessa kun kytkimen tunnit on tulossa täyteen, voi noilla öljyillä vähän kikkailla eli siirtää lopullista remppaa pikkuisen eteenpäin.
Kytkinluiston sijaan mielenkiintoinen keskustelunaihe öljyissä on API-luokitusten merkitys ja se, onko nykyinen SJ/SL -luokka ihan oikeasti huonompi kuin pyörien manuaalissa suositeltu SF/SG ... Mutta se ei kuulu tähän threadiin, on ollut muualla jo esillä
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
En tiedä onko kytkinlevyjen materiaalit muuttuneet vai mistä johtuu että -70 luvulla ihan vallan käytettiin autojen mineraalipohjaisia öljyjä pyörissä, eikä luistamisesta ollut puhettakaan. Itsekkin aikoinaan käytin triple seiskapuokki Kawassani jotain Mobilin 10/30 öljyjä, eikä mitään ongelmia kytkimen kanssa.(marza @ Touko. 05 2008,19:54) kirjoitti
Honda CBR1100XX