Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Moro kaikkitietävät.

    Mistäs lähdetään etsimään vikaa, kun yksikään kaasuttimen luisti ei nouse millään kaasun asennolla, ei edes yritä. Iteltä vaihtoehdot rupee oleen loppu, mm kalvot tarkastettu moneen kertaan. Sormella nostettaessa ei tunnu ylimääräistä vastusta.



    Mika
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Iso ilmavuoto kohokammioihin. Tai kalvojen reuna rutussa kannen alla. Tai kannen asennus väärin päin, kuten mulla kävi jammun mikunien kanssa. Ei oikein vetänyt. Mutta ei tuo rakettitiedettä ole, ilmavuotoa ei saa olla. Ja jos on niin muutakin häikkää varmaan on kun saa sitä ilmaa. Tippuuko ne luistit kuin kivi, vai siististi hitaanlisesti suhahtamalla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin olihan kone käynnissä?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Olihan se

    Kokeilin myös penkissä, imurilla alipaine toisiopuolelle mutta ei herää, ei sitten millään yksikään luisti.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  5. #5
    Niin senverran vielä, kone käynnistyy kuin palmun alta ja käy tyhjäkäyntiä kuin kello, ei vaeltele yhtään.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  6. #6
    Kalvot vuotaa - kerropa mitä kaasareille on tehty ennen kuin ongelma alkoi....

    Kalvot kannattaa asentaa siten, että laittaa silikonirasvaa kaasarirunkojen uriin - rasva pitää kalvon reunan siellä urassa. Itse en ilman rasvaa onnistunut kuin säkällä saamaan kalvot kohdilleen.
  7. #7
    Pitää tuo kikka vielä kokeilla tänään. Kaasarit putsattu sakasta kuten niin monta kertaa aikaisemmin näistä vanhemmista häksättimistä.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  8. #8
    Kalvoissa on yksi reuna erilainen ja sielä on pieni kanava(uloke) ja pieni messinkiholkki. Kannessa myös vain yksikohta missä kanavan kolo.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  9. #9
    Jup, se uloke on alipaineen tuloreikä, Kansi ei mene paikalleen jos luisti on väärin päin.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  10. #10
    Lisätään vielä, että kasauksen jälkeen olen aina sormella nostellut luisteja terävästi ylöspäin ennen asennusta moottoriin, jotta huono kalvon asennus paljastuisi jo siinä vaiheessa. Vuotava kalvo siis antaa vähemmän vastusta ja kuulostaa korvaankin erilaiselta.
  11. #11
    aikanaan kun putsasin omat kaasarit, 2 luistia ei toiminut, eli imuvastetta ei ollut, kun sormella nosti luistia. jämsässä huolto kaksikon pojat huomasivat heti, mikä vaiva oli.
    kalvo on kiinni metalliputkessa. putken sisällä on messinkinen holkki, jolla suljetaan jotain reikiä siinä metalliputkessa. omassa olivat nuo messinkiholkit tärisseet ajan saatossa pois paikoiltaan, ja reiät paljastuneet. imu karkasi tämän kautta....käytetään kaasarissa "rajoittimena" eritehoisiin koneisiin.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  12. #12
    Silikonirasva sai minusta juuri uuden ystävän, nyt pelittää. Ei tarvitse vuoto olla iso kalvon taakse kun ei toimi, riittää kun pinnat on hapettuneet ja naarmuiset.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  13.  
  14. #13
    Silikonirasva on todella hyvä aine myös kaikenlaisten natinoiden/kitinöiden poistoon auton sisustasta tai ilmalämpöpumpun sisäyksiköstä - missä muovit nyt natinaa aikaan saavatkaan.

    Itse asiassa sinulla on ollut aika isotkin vuodot, koska luistit eivät nousseet ollenkaan.