Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 183:sta
  1. #151
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Miten huono idea on laittaa tarpeettomat keulaöljypurnukan pohjat ketjurasvariin? Ei kai se sen huonompaa taida olla kun muukaan tavallinen moottoriöljy, ohuempaa vaan ehkä? Turhaa mä joka tapauksessa sitä purkkia hyllyllä pidän.
    Samalla lailla tuo taitaa sopia oileriin kuin cola kossuun ja kossu colaan ;D
    Taitaa olla ainakin viskoltaan aika lailla samaa kuin orkkis scottioileriöljykin.
    *******************
    zx10r
    *******************
  2. #152
    Biltema/Motonet ketjuöljyä olen laittanut, ei ketjut/rattaat niin paljoa maksa että niitä jaksaisi puunailla ja hinkata.
  3. #153
    Ihan yleishuomiona voisi sanoa, että ihan helvetin "kuivilla ketjuilla" vetelee suurin osa porukasta.
    Yksi lysti loppupeleissä ketjun & rattaiden kestoiän suhteen on mikään muu kuin että ovat aina
    riittävässä rasvassa.

    Isossa pyörässä hyvälaatuiset vermeet pyörivät 40-50tkm väliin "normiajoissa" pääosin päälyttetyillä teillä
    ja kunnon rasvassa pidettynä.
    .......Mikä ihmeellisintä, jopa ilman ensimmäistäkään ketjun "pesua".

    Itse olen iän kaiken käyttänyt aikaani katuhommissa ihan muuhun kuin ketjun nuolemiseen.
    Käytän sen ajan ajelun lomassa rasvailuun (kuivalla kelillä käytännössä tankin välein).
    Jos joutuu johonkin monsuuniin.... joskun sitten tiheämminkin. Tosin... hyvä spray kestää hyvin vettäkin.

    Ketjun surma on sen lämpeneminen.... joka tuhoaa "tiivisterenkaat"... ja sen on sitä myöten adjöö.

    Ps. mopoa voi "pussata" hullun lailla muutenkin.... ilman jatkuvaa ketjujen pesua..... ja kuulla:
    Onpa siisti peli..... onko minkä ihänen??? Ai jaa.... onpa siisti

    Rasvatkaa niitä ketjuja.! Muu on triviaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #154
    Itse ostin tällaista: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...-strong-500ml/

    Satunnaisesti kun muistaa olen tuolla ketjua rasvannut, pesun jälkeen ja pidempien kieppien jälkeen. Joku voisi sanoa että turhan harvoin. En tunnu osaavan arvioida milloin ketju kaipaa lisävoitelua.

    Rasvauksen olen tehnyt nostamalla pyörän keskiseisontatuelle ja ruiskutan ketjua samalla kun pyöritän takarengasta.
  5. #155
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    On tuo ketjurasvari niin kätevä. Koko ajan pieni öljykiilto ketjussa eikä tartte tehdä itse mitään. Asennuskaan ei tarvi sähköjä tai alipaineita, pelkän letkun veto takarattaalle.
  6. #156
    Alla alkuperäiset Ceebbarin R.K.-ketjut. 43tkm ajettu sateessa, paisteessa, asfaltilla ja hiekkatiellä. Rasvattu Motulin Roadilla, Würthin High Performance Chan Lubella ja viime aikoina 80W-90 lootaöljyllä. Ketjunkiristimet on siinä vihreen alueen puolessa välissä. Kyllähän tuolla jokunen lenkki alkaa jo jäykistyä, mutta meinasin tämän kesän vielä päästellä. Ajo on ollut sellasta välillä hmm. joutuvaa matka-ajoa. Motulia en meinaa enää käyttää. Ei sovellu hiekkateille. Ketjut voideltu huolellisesti 500-1000km:n välein.

    Mikä olis hyvä mahdollisimman vähän ruostuva ketju/rataspaketti? Vois olla ehkä joku piristävän värinenkin. R.K. ei ole missään nimessä pois suljettu vaihtoehto.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  7. #157
    Lainaa Zuhnu99 kirjoitti Katso viesti
    Mikä olis hyvä mahdollisimman vähän ruostuva ketju/rataspaketti? Vois olla ehkä joku piristävän värinenkin. R.K. ei ole missään nimessä pois suljettu vaihtoehto.
    Ite oon about joka toisen rasvailukerran yhteydessä ihan moottoriöljyllä sutinut nuo ketjut puhtaaksi (myös kyljistä) ja ei ole kyllä näin 7 vuoden pyöräilykokemuksella ketjut ruostuneet.

    Oman kokemuksen mukaan sitä paremmin voitelee mitä notkeampi rasva, mutta tietysti tällöin joutuu useammin lisäämään. Ite keskimäärin joka toisen tankillisen (400-500km) välein rasvaillut tai silloin kun ketju alkaa näyttämään törkyiseltä tai kuivahkolta.
  8. #158
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vieläkö olisi konsensus sellainen, että keulaöljy ei sisällä mitään sellaista ominaisuutta tai lisäainetta mikä olisi ketjukäytössä huonoksi?
  9. #159
    Bilteman PTFE teflonspray tuntuis olevan ok, onks syitä miks ei sovi?
    ZRX1100R
  10. #160
    Oman kokemuksen perusteella paras öljy ketjulle itse levitettynä on tavallinen vaihteistoöljy (levitys harjalla ja kuivaus imevällä kankaalla), moottoriöljy taas, jäykkäkin sellainen, tuppaa roiskumaan ympäriinsä...
    juuri nyt pyörätön
  11. #161
  12. #162
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Oman kokemuksen perusteella paras öljy ketjulle itse levitettynä on tavallinen vaihteistoöljy (levitys harjalla ja kuivaus imevällä kankaalla), moottoriöljy taas, jäykkäkin sellainen, tuppaa roiskumaan ympäriinsä...
    +1
    samaa käyttänyt, alkuperäiset ketjut vieläkin yammussa ja hyvässä kunnossa on +40tkm ajettu.
    Ja reissun päällä ase tms öljyä, kunhan joku pikku purkki vaan ollu mukana, mikä mukavasti mahtuu taskuun tai penkin alle.
  13. #163
    Ihan tavallista ketjuöljyä, aivan sama minkä merkkistä tai mistä ostettua, mutta miltei jokaisesta rautakaupasta tai sekatavarakaupasta saa spraypulloissa. Aivan sama kuinka kauan pysyy kun rasvataan ne kuiteskin keskimäärin joka toisen tankkauksen yhteydessä.

    Siirretty talliosastolle...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  14. #164
    Laitanpa minäkin mielipiteeni, vaikka itse olen ajellut jo 38 vuotta keppivetoisella. Mutta vaimon pyörät ovat olleet kaikki ketjullisia. Aiemmin käytimme niitä mopokaupoissa myytäviä spray-pulloihin pakattuja ketjurasvoja, jotka kiinnittyvät kuin Junttilan tuvan seinään ja samalla sotkevat niin v'''''i koko pyörän takapäätä. Ketjut ovat keränneet kaikki oravaa pienemmät tienpäältä ja syyshuollossa minun onnelinen tehtäväni on ollut petroolilla liuottaen saada ne ketjut näkyviin. Yleensä ketjut ja rattaat ovat hänellä kestäneet ihan hyvin, noin 27 - 30 000 km. Tässä uusimmassa pyörässä on ollut uudesta lähtien Osco-ketjurasvain, jota on käytetty tankkausten yhteydessä ja öljynä on ollut tavallinen moottoriöljy. Ketjyt ovat pysyneet voideltuina mutta puhtaina. Pyörän pesussa käytetty Fairy on riittänyt irrottamaan öljytahrat, niin vanteelta kuin muualtakin pyörästä. Nyt on näillä ketjilla ajettu 32 000 km, joten ainakin yhtä hyvin kestävät kuin aiemminkin.
    015
  15. #165
    Lainaa 3210015 kirjoitti Katso viesti
    mopokaupoissa myytäviä spray-pulloihin pakattuja ketjurasvoja, jotka kiinnittyvät kuin Junttilan tuvan seinään ja samalla sotkevat niin v'''''i koko pyörän takapäätä. Ketjut ovat keränneet kaikki oravaa pienemmät tienpäältä
    Ei sotke eikä kerää, et vaan osaa.
  16. #166
    Motul motorcycle chain lube factory line (musta purkki).

    Kävin hakemassa Vantaan Motonetistä tuttua ja turvallista motulin ketjuöljyspraytä joka on ollut harmaassa purkissa. Ihmettelin kun en löytänyt muita kuin mustia purkkeja, no vaihtuuhan ne pakkaukset joskus.

    No, nyt sitten aloin ruiskuttaa sitä, ja mitä helv... sehän on valkoista Tarkemmin kun purkkia syynää niin for racing use.

    Onkos kellään jo kokemusta tästä? Onko koko pyörän takapää valkoinen hetken päästä? Mikä juttu tää on?

    En uskaltanut sitten ihan koko matkalle ruiskuttaa, nyt on kirjavat ketjut.
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  17. #167
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Motul motorcycle chain lube factory line (musta purkki).

    Kävin hakemassa Vantaan Motonetistä tuttua ja turvallista motulin ketjuöljyspraytä joka on ollut harmaassa purkissa. Ihmettelin kun en löytänyt muita kuin mustia purkkeja, no vaihtuuhan ne pakkaukset joskus.

    No, nyt sitten aloin ruiskuttaa sitä, ja mitä helv... sehän on valkoista Tarkemmin kun purkkia syynää niin for racing use.

    Onkos kellään jo kokemusta tästä? Onko koko pyörän takapää valkoinen hetken päästä? Mikä juttu tää on?

    En uskaltanut sitten ihan koko matkalle ruiskuttaa, nyt on kirjavat ketjut.
    Jos lukee että Racing use, niin se öljy on vaan hienompaa kun se perus ketjuvaha mikä jämähtää ketjuihin kiinni kaiken paskan kera.
    Racing öljyä joutuu useammin laittamaan kun se ei pysy ketjuissa niin hyvin kiinni ja häviää pois, mutta ei pysy likakaan
    Eihän se öljy nyt lennä ketjuista pois jos sitä kohtuudella laittaa
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

    Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  18. #168
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Motul motorcycle chain lube factory line (musta purkki).

    Kävin hakemassa Vantaan Motonetistä tuttua ja turvallista motulin ketjuöljyspraytä joka on ollut harmaassa purkissa. Ihmettelin kun en löytänyt muita kuin mustia purkkeja, no vaihtuuhan ne pakkaukset joskus.

    No, nyt sitten aloin ruiskuttaa sitä, ja mitä helv... sehän on valkoista Tarkemmin kun purkkia syynää niin for racing use.

    Onkos kellään jo kokemusta tästä? Onko koko pyörän takapää valkoinen hetken päästä? Mikä juttu tää on?

    En uskaltanut sitten ihan koko matkalle ruiskuttaa, nyt on kirjavat ketjut.
    En ole itse uskaltanut vielä ruiskuttaa, koska vanhaa tuttua oli vielä jäljellä... Mutta valkoiset ketjut ei kyllä sovi tohon muutoin mustaan alakertaan
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  19. #169
    Bilteman sprayrasva on muuten hyvää. On kirkasta, ei sotke ja pysyy hyvin ketjussa. Tuntuisi kestävän kivasti jopa sadetta.

    Kerran hädissäni ostin, kun olin unohtanut ottaa reissuun rasvat pykälään, eikä ole kaduttanut. Ostan varmasti toistekin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  20. #170
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    En ole itse uskaltanut vielä ruiskuttaa, koska vanhaa tuttua oli vielä jäljellä... Mutta valkoiset ketjut ei kyllä sovi tohon muutoin mustaan alakertaan
    Sama homma, kuluu pirun nopeasti vaan pois, saa vähän väliä rasvailla. Eikä se enää halpaakaan ole.


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  21. #171
    Lainaa Lelupete kirjoitti Katso viesti
    Tää tuntuis toimivan oikein hyvin.
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...racing-365100/
    Tuota samaa ostin ja todella paljon paremmin pysyy ketjussa kuin castrolin tuplasti kalliimpi ketju-spray. Plussaa tuosta "vaahtomaisesta" koostumuksesta -> riittoisaa ja näyttää tunkeutuvan hyvin joka puolelle.
  22. #172
    Omalla kokemuksella vois sanoa, että kun ketju on liian piukalla ja huonosti rasvattu-->lämpenee ja se onpi vitjan meno.

    Ajelen hyvällä ketjulla, eli D.I.D:llä ja vaihdan toisinaan 30 tkm:n jälkeen eturattaan uuteen, se kun pyörii aikalailla takarattaaseen nähden. Ja pidän löysällä mieluummin kuin kireällä.

    Näin mennee noin 50-65 tkm katumopossa. Putsailua en juuri harrasta, kerran pari kesässä pyyhin rätillä isoimmat vanhat vahat ja vahana on ollut Wurthin chain lube. Taloudellisista seikoista johtuen.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  23. #173
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Kertokaahan arvon raati mistäs turusta tai turun läheltä sais midlandin ketjuöljyä.?
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  24. #174
    Lainaa willer kirjoitti Katso viesti
    Bilteman PTFE teflonspray tuntuis olevan ok, onks syitä miks ei sovi?
    mä oon tän kesän ajellu Sonaxin ptfe mönjällä.
    + purkitsta tullessaan ohutta, tunkeutuu hyvin
    + rullaa hyvin
    + väritön - siisti
    + ei roisku - piste.
    + ei kerää likaa ku nimeksi

    - purkista tullessaan ohutta, paljon ohi/läpi suihkua/tippasee ennen kuivumistaan jos menee yhtään liikaa.
    - pitää antaa kuivua kunnolla ennen ajoa.
    - väritön - vaikea nähdä paljonko on ketjussa/mikä on voitelu tarve.
    - korroosiosuoja ei perinteisten veroinen/ jää helposti paljaita kohtia
    - pikkupurkin puute

    käytettävyys syistä siirtymässä takas perinteisiin rasvoihin. Kunnes saa voitelukoneen korjattua.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  25. #175
    honda pro-ketjuölppä. tällä ajeltu pari kesää. toimii kuten lupaa. voitelu 300km välein, sadekelissä joskus tiheemmin...
    jokusen kerran kesässä putsaan ketjun teflon-ölpällä, eli vanhat pois...uutta pesään
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  26. #176
    Lainaa nilindgr kirjoitti Katso viesti
    Itse ostin tällaista: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...-strong-500ml/

    Satunnaisesti kun muistaa olen tuolla ketjua rasvannut, pesun jälkeen ja pidempien kieppien jälkeen. Joku voisi sanoa että turhan harvoin. En tunnu osaavan arvioida milloin ketju kaipaa lisävoitelua.

    Rasvauksen olen tehnyt nostamalla pyörän keskiseisontatuelle ja ruiskutan ketjua samalla kun pyöritän takarengasta.
    Samaa litkua tullut käytettyä noin 3 kautta ja hyvin tuntuu toimivan. Itse käytän ketjun voiteluvälinä tankilla käyntiä ja vielä niin että kun lenkiltä palaan ruiskautan lämpimään ketjuun mömmöt
    Kyllä se siitä
  27. #177
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tuosta:

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #178
    Wurth HHS drylube
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  29. #179
    Nyt on käytössä joku mobilin super hyper racing sikakallis spray. Oli ainoo jota norjasta löysin. On aika "ohutta".

    Normaalisti käytän sitä motonetin paskaksi haukuttua sprayta. Olen tykänny että on ihan hyvää ku ei liikaa suihkuta. Ja välinä joku pari tankillista eli n.500km.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  30.  
  31. #180
    Tippakannusta 80W-90 vaihteistoöljy. Yhtä usein saa ruutailla kuin ketjuspräytä (CRC:n tekelettä käytin aikoinaan), mutta ei kerää likaa lainkaan samalla tavalla. Riittää, että kerran rätillä putsaa ja iskee uudet sisään.

    Kun lämpötila laskee pakkasen puolelle fillarissa CRC 5-56/WD-40:tä paremmin toimii Mastonin M-S8. Tällöin kun tahtoopi vaihteistoöljy jäätyä aika huolella niin voiteluvaikutus on lähinnä negatiivinen. Vastaavasti, reilusti plussan puolella kaikki nuo monitoimiöljyt karkaavat niin nopeasti fillarin kymppiketjuista, niin en ole viitsinyt edes motskarin ketjuille näyttää kun on tuota em. hyväksi havaittua tavaraa tarjolla..
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen