Olipahan taas heiman erilainen pyörä kokeilu kun pääsi Riku Motorin kevätpäivillä Grisoa ja Stelviota kokeilemaan. Grisosta ja kiva vaikutelma. Hauskinta oli huomata miten pyörä keinahtaa oikealle kaasua vapaalla kääntäessä. Moottorin massat liikuttaa huomattavasti pyörää. Eipä ole vastaavaa tullut koettua aiemmin. Äänet kivat. Halinta laitteet kohdallaan, tosin vilkku alhaalla. KIva pyöritellä cityssä ja maantielläkin ihan ok. Vääntöä on jo alakierroksilla kivasti ja kohtalaisesti puhkuu ylempänäkin ei tosin mikään kierroskone. Erilainen vaihtoehto joka erottuu massasta.
Stelvio ei juuri kolahtanut. Pyörä tyyppi ei ole minun heiniäni. Luokassaan varmaan myös ok ja persoonallinen.
Turhan harvoin noita näökee kulmilla.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
mites breva? oli otsikossa mainittuna ja en nähnyt kommenttia siitä. siinä olisi nyt yksi kiinnostava prätkämalli vaikka... en kehtaa mainita itselleni, vaan jätettäköön nyt sanomatta, että vaikka mulle, mutta kuitenkin.
brevasta (1200cc) spekseinä jotain omia ajatuksia:
plussat:
+ iso tankki, 23 litraa.
+ pieni kulutus, alle 5 litraa
+ sopivan painava, yli 230 kg
+ sopivan kevyt, alle 300 kg
+ kardaaniveto.
+ sopivan perinteinen ja vanhahtava ulkonäkö.
+ sopivan vanha ja helppohuoltoinen jousitus edessä.
+ yksinkertainen ja melko helposti korjattava tekniikka.
+ tehoa moneen lähtöön sopivasti.
+ ajo-ominaisuudet persoonalliset, tottumista vaativat.
+ kotimaanosainen eli eurooppalainen.
+ iso + ne guzzin äänet, veekakkosen jytinä, lehmänpieru, pauke, ryskytys, mekaaniset naputukset ja tärinät, haju, maku, vatkaus ja iso orkku, hehilö, heeehheehh. nojoo. eipäs innostuta. ei. ei. ei. ei... ehh..
miinukset:
- korkeahko ostohinta vrt. vastaavanlaisella tekniikalla olevat kilpailijat.
- luotettavuus? italomaine on vähän kehnoakin kehnompi.
- ajo-ominaisuudet kovassa ajossa mutkissa?
entäs griso 1200cc?
+ samoja osittain kuin brevassa.
+ tehoa (110hv) jo ihan kivasti vrt. breva
- pieni bensatankki 16,7 litraa.
- korkea hinta.
- vähän turhankin futuristinen muotoilu vanhaan pyörätekniikkaan.
- liian kevyt ehkä? 226 kg
vettä sataa kuin esterin persiöstä. olisi se mukavampi mennä kepin kanssa koittaan tuonne ulos.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Jätetään nyt jo nuo laatuhöpinät ihan sivuun, ja hommataan ensin se oma Guzzi, ja kattellaan sitä 20 vuotta, tullaan sitten uudestaan puhumaan laadusta, jooko?
Mistäköhän johtuu, että Guzzistit merkkiuskollisinta porukkaa?
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
jaa, emmää tierä. jos ne on samasta syystä kuin kawakuskitkin ja se syy yleisen käsityksen mukaan ei ole laatu kummassakaan. vaikkei yleinen käsitys ole ainakaan omistajien käsitys asiasta. lienee enemmän jotakin persoonallisuutta ja omintakeista olemusta, sekä tottumista tietynlaiseen tekniikkaan ja sen tuomiin ratkaisuihin. myös se seikka on arvossaan, että kumpikaan em. valmistajista ei ole eniten myyviä luokassaan tai on, jos lasketaan omaksi luokakseen, mutta siis varsinkin guzzin kohdalla voidaan puhua jopa melkein harvinaisesta prätkämerkistä, ei niitäkään tule joka huoltoasemalla parkkiin samaan aikaan, toisin kuin hondia, jammuja, suikkia, harrikoita, kotareita ja bemujakin nykyään näyttää olevan ihan hirveesti.
miksei voisi olla molemmat merkit. kawa räppäilyyn ja erilaiseen fiilistelyyn, gusti matkailuun ja toisenlaiseen ajoon.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Ei taija guzzin konetta luotettavampaa ollakaan, paitti bemarin bokseri on samaa tasoa. Molemmista löytyy esimerkkejä 200 000+ km ilman koneremppaa ja vielä kukkuu täysin.
Uskon, että Honda VFR 750 kestää luotettavuuden suhteen vertailun ihan mihin tahansa pyörään. Itsellä on toisena pyöränä 100 tkm ajettu VFR, jonka kanssa ei ole ollut minulla eikä edellisillä omistajilla mitään ongelmia. Kerrassaan loistava peli.
Mutta Guzzeihin. Takana viikonloppu Bellagion selässä. Hieno peli kuin mikä. Parhaimmillaan se on maalaisteillä ja kaupungissakin aivan loistava laite.
Koklasin ihan pikaisesti Stelviota ja on selviö, että siihen putputtimeen on päästävä tutustumaan ajan kanssa. Vaikutti nimittäin aivan sairaan makealta peliltä - tehoa on kivasti ja kestopäällysteellä ajo-ominaisuudet tekivät kyllä vaikutuksen. Itse asiassa ei tarvita paljoa, että Stelvio olisi seuraava moponi...
Honda CBR 1000 RR -08
Tuli kans joskus alkukesästä kokeiltua 1200 C sporttia ja huh.. olihan melko makoisa peli. Kaupungissa ja pienellä mutkatiellä niin omimmillaan kuin vain pyörä voi olla. Lisäksi kiitettävästi saa varusteita, jos sattuu tarvimaan... Harmi että ei uuteen riitä rahat ja käytettynä noita ei saa. Ehkä Breva 1100 voisi olla seuraava pyöräni. Joutuu vaan turvautumaan Saksan markkinoihin..
No oma SP on kulkenut nyt 95 000+ mittarissa. Ja mitä pitemmän lenkin ajaa, sitä sulavammin kulkee. Öljy ei maistu eikä vuoda myöskään talvella olohuoneen parketille. Kato vaikka Motoguzzisti.com.(turpo @ Kesä. 26 2008,20:39) kirjoitti
K100:sen kellossa 108 000+ ja tuntuu että on sisäänajossa vielä.
Kerrassaan mainioita molemmat.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
olettekos laittaneet merkille, että tätänykyä myös ee-speed mainostaa guzzeja:
http://www.ee-speed.com/index.php?na...yorat&sec=muut
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Suzukin i/ö koneet kaiken kokoisina ovat myös erittäin luotetavia.(turpo @ Kesä. 26 2008,20:39) kirjoitti
Hande G.