Ennenkuin alan enempää pyörääni purkamaan niin ajattelin udella täältä, jos joku olisi jo tämäntapaisen ongelman kanssa paininut.
Pyörä on siis R1100RT -96 ja toiminut kuin unelma tähän päivään asti. Nyt siihen on ilmaantunut kiusallinen vika, pyörä pätkäisee ajossa ihan kuin sähköt 1/10 sekunnin ajaksi...varsinkin ohittaessa kiusallista. Pätkäisyn jälkeen pyörä toimii taas ok, seuraava pätkäisy voi tulla minuutin tai sitten 10 minuutin päästä. En tiedä onko tämä suoranaisesti yhteydessä asiaan mutta monasti tuon ilmentyessä on kolmosvaihde päällä ja nopeutta noin 70km/h. Saattaa olla, että tuossa kohdassa on kierrokset ja koneen kuormitus vain otollisinta vian esiintulolle. Remarin testeri ei kerro mitään....tulpanjohdot ja tulpat on uusittu. Helppiä...
Oletko varma, ettei nykäys johdu vaihteistosta ?
1100 GS:ssa aika yleinen vika on vaihteensiirtäjän/ rattaiden kynsien kuluminen niin, että kiihdyttäessä kakkosella tai kolmosella vaihde nykäisee mennessään kunnolla päälle.
Apu löytyi kun viisaammalta kysyi; molemmista ruiskunsäätöputkista ( siis mihin balanssimittarit kiinnitetään ) oli suojaavat kumihatut tipotiessään. Kummasti auttoi kun ne tulppasi. ja alkuperäisosakin näin euroaikana hillityt 1,50 euroa/kpl......olisi ne voineet 49,95 euroakin maksaa, sentään aitoa germaanikumia. Vanhosita ei ollut mitään jäljellä eli olivat hapertuneet 12 vuotisen taipaleen aikana ja olleet varmaan aikansa murteella...ja lopulta hapertuneet kokonaan irti. No, vuona 2020 on sitten viisaampi kun vanhus alkaa taas rykimään
![]()
Tuossa huoltelin kaverin 144 tkm ajettua ´96 RT:tä ja toisen puolen kumi oli pykinyt pahasti ja sitä oli jo erkkarilla korjailtu ja toiselta puolelta puuttui kokonaan. Eivät olleet kuulemma haitanneet menoa... Vaikea uskoa... Omasta hyllystä löytyi kolme kappaletta eli olivat siten ilmeisesti omalta 4-pyttyiseltä K-kaudelta.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
No täytyypä nyt kysyä, koska se synkkasäätö on viimeksi tehty?(R1100RT @ Touko. 05 2008,20:26) kirjoitti
Kun ei tuota asiaa ole huomattu.
Voisi olla paikallaan.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
.........se on synkattu vajaa 30tkm sitten. Nyt se synkataan uudelleen. Mukavaa hommaa tuo katteiden irroitus
![]()
Yllättävän nopeasti "hiutaloituvat" nuo kumimokkulat - mulla R1150RT -02 ja taulussa 30 tkm, toinen kumi on jo lupaavasti halkeamassa. Ja vaikka RT:ssä on katteet ja nämä osat siis piilossa pahimmalta auringonpaisteelta niin silti...
R 1150 RT - myyty ajat sitten... nyt mies vailla kaksipyöräistä
jos se on se teho piikki![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Joo itse mietin ihan samaa..siinä on varmaan ihan tolkuton imu tuota kumihattua vasten kun kaikki 66 kW mylväisee![]()
Tuo synkkausvälihän on huolto-ohjelman mukaan 10 tonttua, eikä mun kokemuksen mukaan sitä ainakaan tuosta kannata kovinpaljon venyttää. Itseasiassa olen R1100S:ää käyttänyt kerran synkattavana kesken huoltovälin, kun alko tyhjäkäynnillä pöpöttämään ja maantiellä kahvat alko tärisemään. Synkkaus auttoi.
Pääsääntöisesti aina huollonjälkeen on mylly käyny siistimmin kun ennen huoltoa, eikä siihen oikein muutasyytä ole kun toi läppärunkojen synkkaus.
Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
Ei kai tuohon säätämättömyyteen muuta syytä olekaan kuin yletön laiskuus....RT:ssä kun on nuo peittävät katteet + tsiljoona ruuvia![]()
Lohduttautukaa sillä, että RT on LThen verrattuna "pala kakkua" purkumielessä.(R1100RT @ Touko. 07 2008,17:10) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Niin, ehkä tehdas on tarkoittanut että ensin hankit RS:n ja sitten RT:n ja vasta sen jälkeen olet jalostautunut LT:n hommiin![]()
No minun mielestä se menee ihan toisinpäin.(R1100RT @ Touko. 07 2008,19:04) kirjoitti
Lopullinen valinta on GS, 1200 tai vaikka 800. Siinä on äijämeininkiä.
Sohvaperunat ajelee LT:llä.
R1200GS on ollut Saksan myydyin pyörä jo monta vuotta.
Vaikka siellä ei edes ole hiekkateitä, joita Suomessa riittää tuhansia upeita kilometrejä.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
No joo, aikansa kutakin sano... L(Pekkavee @ Touko. 08 2008,20:45) kirjoitti
T
"No minun mielestä se menee ihan toisinpäin.
Lopullinen valinta on GS, 1200 tai vaikka 800. Siinä on äijämeininkiä.
Sohvaperunat ajelee LT:llä.
R1200GS on ollut Saksan myydyin pyörä jo monta vuotta.
Vaikka siellä ei edes ole hiekkateitä, joita Suomessa riittää tuhansia upeita kilometrejä."
No en ihan noin totisesti tuota asiaa ajatellut....itsellä oli mielessä lähinnä moninkertaistuva ruuvien(purkamisen määrä![]()
ÄIJÄn valinta on ostaa molemmat: LT ja GS800. Siinä sitä on mammalle selittämistä ja perustelemista miksi ei ole rahaa ostaa uutta sohvakalustoa / pesukonetta / lapsille ruokaa....(R1100RT @ Touko. 09 2008,17:12) kirjoitti
<p>2002-2014</p>