Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    On tarkoitus pyöräillä tänä kesänä enemmästi vaimon kaa. Joten perälaukulle on tarvetta.
    Mitä tarvikelaukkua olette asentaneet FJRn perään?
    Onko rautojen vaihdoksia?
    En halua Yamahan omaa, sen ulkonäön vuoksi.
  2. #2
    Joo, ymmärrän miksi et halua Fjr:n alkuperäistä takaboxia. Kamalan näköinen möhkäle. Itselläni on Givin 52 litrainen, ja sattui vielä hyvin lähelle pyörän väriä (sininen vm. 2006). Boxiin mahtuu kaksi umpikypärää. Vaatii telineen sovituspalan alkuperäisen tilalle, taisi maksaa n. 120 euroa. Numeroa pienempikin on mielestäni ihan ok. Käytän takaboxia varsinkin vaimon selkänojana, yksin ajaessa, jos ei paljon tavaraa, riittää pelkät sivulaukut.
  3. #3
    Mä olen sanonut tämän aiemminkin, mutta siitä huolimati: Ajo-ominaisuudet huononevat selkeästi YKSIN ajaessa takalaukun kera! MIETI, tarvitsetko todella takaboksia! Mulla on ollut kaksi FJR:ää ja ekassa oli takapoksi , mutta sen kokemuksen (monta tuhatta km takapoksin kanssa) jälkeen en enää moista huoli mihinkään mopoon. FJR:ssä on jo hyvät sivulaukut. Jos todellista lisätilantarvetta on, niin hommaa ISO tankkilaukku, niin ajo-ominaisuudet eivät kärsi!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  4. #4
    Mutta ei huonone yhtään kaksin ajettaessa ja emäntä / vastaava tykkää selkänojasta. Iso laukku Givin omilla takaraudoilla, tukeva ja helppotoiminen.
    Isoin takalaukku kaunistukselle, 1. sivulaukku itselle ja 2. yhteisille.
    Tankkilaukku päivittäisromuille tms. eväät kartat jne.
  5. #5
    Omaani asennetaan Maxia. FJR:n pienet ja epäkäytännölliset laukut poistetaan. Niihin ei mahdu edes läppärikassi survomatta. Suomen nopeuksilla ei ole mitään hätää yksinkään ajaessa, joskin ajo-ominaisuuksien huononemista kovemmissa nopeuksissa en toki kiistä.

    Sivuille tulee reissujen ajaksi Keylessit, koska matkailua harrastetaan kaksi päällä ja tarvitaan tilaa. Koko setti kiinnitettynä ei saa yksin ajaessa ylittää suomalaisia nopeuksia. Kakkosella alkavasta lukemasta minulla on kivuliaita kokemuksia. Kaksin on testattu yli kahden sadan ilman ongelmia.

    CalScin pleksillä ja Maxialla varustettu FRJ näyttää pizzaskootterilta, mutta käytännöllisyys määrää.
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  6. #6
    Perälaukkuna Giwin V46 ja eriraudoilla.
    Loota on itsessään ihan ok kaikin puolin, mutta kuten tuossa tuli jo aiemmin todettua, niin ajo-ominaisuudet takalootan kanssa nimenomaan yksin ajettaessa ovat huonot, etten sanoisi perseestä...

    Tuntuma ajoon on kuin "pallonivel" takahaarukassa, tms.

    Ilmiö katoaa lähes kokonaan kun kyytiläinen on mukana.
    Älä hommaa takalootaa, jos suinkin voit muutoin kamasi mukana kuskata. Onhan siinä ihan hyvät sivulaukut... *

    Tosin, jos peräboxin kanssa vain taajamissa kurvailet,niin eipä asialla ole suurtakaan merkitystä.
    * * * * * * * * * * *
  7. #7
    Laita tuollainen teline ja jokin givin laukku (itsellä maxia)
    Tuon takalaukun kanssa ei kannata lähteä huippunopeutta kokeilleen, mutta kyllä se Suomessa toimii.
  8. #8
    Lainaa (ipexx @ Touko. 07 2008,19:14) kirjoitti
    Laita tuollainen teline ja jokin givin laukku (itsellä maxia)
    Tuon takalaukun kanssa ei kannata lähteä huippunopeutta kokeilleen, mutta kyllä se Suomessa toimii.
    Jep, sama kokoonpano. Hyvin toimii matkoilla kaksi päällä kovemmassakin vauhdissa. Lisäksi laitoin Givin "selkäpehmukkeen" laukkuun, johan takapenkkiläinenkin tykkää *
    Yksin ajaessa en takalaukkua käytä, koska jo 120km/h aiheuttaa pientä huojumista varsinkin jos on kova tuuli.
    Yamaha Drag Star - Suzuki V storm - Yamaha FJR - BMW 650GS
  9. #9
    Yllä mainittu Givin takateline + takalaukku kokoonpanona omassakin FJR:ssä, tosin laukkuna Givin V46 selkäpehmusteella varustettuna. Maxiakin minulla oli mutta annoin sen mennä vanhan pyörän mukana kun mielestäni V46 istuu ulkonäön puolesta paljon paremmin FJR:ään.

    Kyllähän tuo takalaukku kieltämättä yksin ajellessa reilusti heikentää ajo-ominaisuuksia, kaksi päällä en ole mitään erikoista huomannut. Kokeiltu on yli 180km/h vauhdissa asti.


    Mutta on kovin vaivatonta irroittaa takalaukku jos lähtee kovempivauhtisille ajolenkeille yksistään.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  10. #10
    Lainaa (Sami@Vespa @ Touko. 08 2008,21:24) kirjoitti
    Maxiakin minulla oli mutta annoin sen mennä vanhan pyörän mukana kun mielestäni V46 istuu ulkonäön puolesta paljon paremmin FJR:ään.

    Nelikutonen on toki siromman näkönen, mutta kun sinne ei mahdu kahta Schuberthin Conceptia, niin oli pakko vaihtaa Maxiaan. Sinne mahtuu. *
    Aikansa kutakin...
  11. #11
    Mä käytän yksin ajaessa sellaista merimiessäkkiä, jonka sidon pitkittäin takasatulan/tavaratelineen päälle. On ilmanvastustukseltaan moninverroin parempi kuin poksi, joka taasen toimii hianosti kakspäällä.
    FJR
    "Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
  12. #12
    FJR:ään Givin takalaukulle tehty teline ja Maxia E 52 takalaukku.On hyvä yhdistelmä.Tilaa riittää ja on erittäin käytännöllinen. Suosittelen!
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
  13. #13
    Multa löytyy tuo Givin peräteline FJR:lle. Jos uus maksaa 120, niin saat sen multa puoleen hintaan .
    Itsellä on niitä nyt 2 kpl...
  14. #14
    Aloitin tämän topikin, en ehkä päätä sitä.
    Ostin Giwin V 46 laukun, sen omilla raudoilla (FJR -07).
    Näyttäisi asettuvan alemmaksi, kun FJR:n oman telineen päälle asennettuna.
    Ihmettelen millaisia nopeuksia Te Suomen teillä ajatte, jos laukku puistelee pyörää?
    Ajoin (yksin) useamman kilometrin mittarin mukaan 180 km/h.
    Ajoin vasta ja myötäiseen, sivutuuli jäi kokematta.
    Ajo-ominaisuuden huonontuminen jäi kokematta siinä vauhdissa.
    Laukussa leipää ja piimää vaan.
    Turvallista kesää
  15. #15
    Lainaa (kilolokio @ Kesä. 03 2008,19:41) kirjoitti
    Ajoin (yksin) useamman kilometrin mittarin mukaan 180 km/h.
    Ajoin vasta ja myötäiseen, sivutuuli jäi kokematta.
    Turvallista kesää
    Hyi! Varo ettei poliisi hae koppiin Varmaan voimat on jo mobilisoitu tämän tunnustuksen jälkeen Pysy tarinassa, että olit Saksassa
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Hyi! Varo ettei poliisi hae koppiin Varmaan voimat on jo mobilisoitu tämän tunnustuksen jälkeen Pysy tarinassa, että olit Saksassa
    Kilolokio Ajoi omassa pihassa, suljetulla alueella...
  17. #17
    Eikait toi v 46 ole 52 paljoa pienempi. Kyllä mulla 52 tuntuu ajossa aikatavalla eli kannattaa jättää kotiin, josko vaan nurkissa pyörii. Luulis, että vastus olisi muutoin sama samanlaisissa pyörissä. Boxiin selkätuki niin kyytiläinen tykkää.
    Jorkki
  18.  
  19. #18
    Johonkin toiseen topiciin jo kommentoin aiemmin, jotta ainakaan itsellä ei 2004 FJR:ssä Givin Maxia takalaukku aiheuta mitään ongelmia, testattuna omakohtaisesti 230 km/h vauhtiin asti. Onko sitten syynä oma anatomia jousituksen säädöt vai kuun asento?
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

    -FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)