Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Ostin äskettäin vähän ajetun pyörän johon asennettiin uusi akku liikkeessä ennen noutoa. Sopivaa akkua ei ollut tarjolla joten pyörään asennettiin aivan alikokoinen akku. Ongelmana on käyntiinlähtö niin kylmänä kuin lämpöisenäkin. Tuntuu olevan tosi tarkka ettei koske kaasuun startatessa ja kylmänä tuntuu saavan heti liikaa jos ryyppypäällä starttaa eikä heti syty. Epäilen akun olevan niin alitehoinen ettei startatessa tule kunnon kipinää joka vaikeuttaa käynnistymistä. Muuten joutokäynti on tosi hyvää ja tasaista. Voisiko vika olla liian pienessä akussa? mikä on kyseisen pyörän org akku kooltaan ja amppeereiltaan? Pyörä tuntuu olevan ajossa aikamoinen kierroskone sillä 100km/h on jo 5500 r/pm mittarissa.
  2. #2
    Lainaa (itäpyöräilijä @ Kesä. 23 2008,19:36) kirjoitti
    mikä on kyseisen pyörän org akku kooltaan ja amppeereiltaan?
    14Ah on akku, mallia YB14L-B2.
    Autotallimotoristi
  3. #3
    Luulisi kesäkeleillä riittävän pienemmänkin akun, ellei se nyt ole vain 5-6Ah luokkaa *
    "Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
    Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
  4. #4
    Alimitoitettu akku pyörittää tietenkin starttimoottoria vain vähän aikaa mutta lisäksi sen napajännite putoaa alemmaksi kuin oikeankokoisella akulla, johtuen akun sisäisestä resistanssista. Ongelmat näkyvät kylmäkäynnistyksessä. Jos kuumanakin on käyntiinlähdössä ongelmia, niin vika lienee kyllä jossain muualla kuin akussa.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  5. #5
    Tutkin akun ja se oli vain 7 ah ja hain biltemasta 14 ah niin alkoi lähtemään kuin palmun alta. Vika oli alimittaisessa akussa ilmeisesti ei tullut kunnon kipunaa.
  6.  
  7. #6
    Mulla on v.-05 ja siinä on 8 ah vakiona !