Erinomainen vinkki tuo kylmäsprayja pitää tuo lataus mitata myös, voiko lataus vaikuttaa noin radikaalisti (yli vai alijännite). Viime kesänä kun akku hajosi niin käynnistyi ja pelasi hyvin kun sai vain lykäten käymään.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Kylmäspraytä pruutattu sytytysboxin päälle reilusti, ei vaikutusta.
Se boxi oli muutenkin ihan kylmä jo aloittaessa ruiskutusta, muovipoksina ei kovin hyvä lämmönjohtavuudeltaan olekaan, joten senverran reilusti jäähdytin että luulis sisälämmönkin hieman laskeneen.
Jäähdyttelin kokeeksi puoliakin, jotka koneen lämmöstä olivatkin aika kuumia, mutta ei sekään auttanut.
Tarvinnee varmaan katsoa miltä moottorin virtapuolella näyttää.
Onko laturin ja sytytysanturin tila yhteydessä moottorin kampikammioon? kun otin kopasta keskipropun pois niin reiästä huohotti ja tuli hieman öljysumua moottorin käydessä, näkyy olevan haynesin kirjan mukaan kopan ja lohkon välissä tiivistekin.(Kuivasumppukonehan tuo on)
Latausjännite oli kokoajan välillä 13.6 - 14.5 V .
Viimeksi muokannut: JuKoS; 11.07.2013 klo 21:27.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Lähinnä ajattelin, josko toi laturi pudottaisi jännitteitä kuumana (tasurin joku diodi vuotaa), voisi päästää samalla jonkunasteista vaihtovirtaa läpi, ja sotkea boksin toimintaa. Mutta ilmeisesti ei, eikä boksikaan lämmetessään vikaannu, jos ei jäähdyttämällä tokene.
Menee mystiseksi.
P.S. Tämähän ei tietenkään vielä boksivikaa sulje pois, kipinän häviäminenhän viittaa sinne, tai sitten pick-uppeihin, tai tuohon TPS:ään. Noi vaan lienee halvempia uusia, kuin boksi, ainakaan jos ei lainaboksilla saa varmistettua syyllistä. Jos olet varma, että kipinä häviää, niin noistahan se on liikkeelle lähdettävä, jos johdotus on ehjä.
Viimeksi muokannut: ts18056; 11.07.2013 klo 21:49.
Jee taisi lyötyä vika omasta pyörästäTankin korkki oli syypää pätkimiseen radalla. Suhahti aina kun avasi. Välillä hiljempaa ja välillä kovempaa. ilmeisesti aiheutti jonkun alipaineen tai jtn ettei saanut sitten bensaa... Kokeilin toista korkkia ja ongelma selvisi. Nyt sitten puretaan ja putsataan pyörän oma korkki.
![]()
Sytytysboxi saapui kolmen viikon odottelun jälkeen, mikä siinä muuten on että Dhl toimii hyvin ulkomailla, paketti hampuriin ja sieltä eteenpäin kaksi päivää, lieneekö sen jälkeen vastuu siirtynyt suomen postille koska tunnuksella pakettia ei enää mistään löytynyt, kunnes yllättäen postilaatikosta se sitten eilen löytyi ja tänään seuranta numerokin toimi, hauskasti lukeepi että paketti toimitettu menestyksekkäästi vastaanottajalle.
No anyway boxi paikalle ja käyttö kuumaksi, toimiii
Sitten pyörä nippuun, tyytyväisenä pesin ja suojasin kaikki sähköliittimet ja laitoin vielä uudet tulpatkin kun ne on tuohon niin helppo laittaa.
Sitten hakemaan pirtistä varusteita niskaan, tosin näinkin pitkän käyttötauon jälkeen toista hanskaa ja kypärähuppua ei löydy mistään (kiitos vaan emännälle että jaksaa siivota turhat rojut piiloon). No pata pelkästään päähän ja menoksi, kävin tankkaamassa ja ajelin noin 15 km tein muutamat lähdötkin ja pyörähän toimii.
Nyt voikin laittaa ehjän pyörän talviteloille kun lomakin sopivasti loppuu. Noh jos vähän vielä ajelisin, voihan sitä vaikka töihin ajella.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Mopo (t) laitettu jo elokuun lopussa talviteloille... kadulla ajelin alkukesästä jonka jälkeen siirryin kokonaan pelkästään ratahommiin. Nyt talvella rakennellaan rexistä entistä ratakelpoisempaa esim. thunderacen 5,5 tuumanen vanne hommattu yzf r takahaarukan kaveriksi. Päivittelen tännekkin kun hommat etenee... Mites muilla on ajokausi kulkenu?![]()
Moro Mikko. Olenkin katsellut sinun ratailukuvia naamakirjan TRX-yhteisöstä.
Kauden ajokertymä väheni dramaattisesti heinäkuun jälkeen, olisiko minulla nyt n. 3300 km tälle kaudelle ajettuna. Taitaa olla aika viedä pyörä talviteloille. Samalla pitäisi alkaa ihmetellä TRX:n taipumusta tiputtaa punaista nestettä (jäähdytinneste) jostain sieltä venakopan etureunan tienoilta. Purkamatta en ole vielä onnistunut selvittää, että mistä nestettä hukkaa, ainakaan ajaessa ei nestettä kulu, eli epäilen jotain vuotavaa liitosta/letkua. Mulla olisi itse asiassa siniset silikoniletkut, mutta en tiedä vielä, että jaksaisinko vaihtaa ne orggisten tilalle.
Ootko Mikko harkinnu keulan päivitystä? Nykyään rupeaa olemaan tarjolla USD-keulaa sen verran paljon, että itseäni ruvennut kiinnostamaan, että millainenkohan savotta olisi vaihtaa keula parempaan. Tuo nykyinen kombinaatio on harvinaisen epämukava ja syyksi väitän noita Wirthin progressiivisia jousia, jotka on todella pintakovat eli kaikki kuopat ja asvaltin pitkittäissaumat tulee käsille todella kovaa.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Jousi ei ole pintakova. Iskunvaimennus sen sijaan on. Eli kyseessä on se miten iskarin sisuskalut on suunniteltu päästämään iskariöljyä läpi. Nopeassa liikkeessä öljyn vastus kasvaa jyrkästi verrattuna hitaaseen liikkeeseen. Paremmissa iskareissa on sisällä omat systeemit/kanavat nopeille ja hitaille iskunvaimennustapahtumille.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ok, kyseisessä pyörässähän ei ole USD-keulaa. Voi olla, ettei Jammun insinöörit ole suunnitelleet, että kukaan vaihtaa noihin iskareihin jäykempiä jousia ja iskarin muut ominaisuudet ei tue näitä progressiivisia jousia. Olen kokeillut myös erilaisia viskositeetteja keulaöljyissä ja notkeammat pyrki tulemaan iskareiden yläpäistä ylös ja korkeamman viskositeetin omaavat taasen tekivät iskareista edellä mainitun ikävän pintakovan tuntuisen. On jotenkin hupaisaa, että tämän pyörän keula on nykyisellään paljon jäykempi kuin monen uudehkon sporttipyörän, vaikkei jäykkyys ole mikään toivottu ominaisuus. On vaikea uskoa, että nuo jouset vaikuttaa noin paljon tuohon käytökseen. Originaalijousilla keula painui todella alas vähänkään reilummassa jarrutuksessa.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Mähän näistä en nyt niin oikeasti tiedä, mutta http://www.racetech.com/ nyt ainakin tarjoilee palikkaa vanhempienkin pyörien iskunvaimennuksen parantamiseen. Muutenkin paljon juttua tuolla. Siihen ajatukseen olen kuitenkin tullut, että jousi vaan kantaa mopon massan oikealla korkeudella (oikea jousen jäykkyyss siis on kuskin+kuorman painosta riippuvainen) ja antaa iskunvaimennukselle tilaa liikkua. Iskunvaimennus on se mitä pitää katsoa jos on jotain mitä halutaan muuttaa alustan käyttäytymisessä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Asiasta kolmanteen, mistähän löytyisi ostettavaksi saakka trx, hakusessa olisi jotakuinkin orkkis-kuntoinen yksilö, vaihdossa antaisin tuon t-catin pois...![]()
juuri nyt pyörätön
Voi hyvin olla. Asia täytyy tarkastaa talven aikana. En tiedä, että mistä ko. letkut on hommattu, tulivat mulle erään kanssa-motoristin nurkkien tyhjennyksen yhteydessä. Voin ottaa kuvia, jos ja kun saan letkut vaihdettua.
Collikkalle; taitaa olla aika hiljaista myytävien TRX:ien osalta Suomessa. Olisko tänä kesänä ollut max. 3 pyörää myynnissä ja niistä 2 suht alkuperäisessä kunnossa. Tuo ainoa, joka on nyt myynnissä, on ollut tuolla Länsipyörässä varmaan 2 vuotta myynnissä.
Jos löydät TRX:n niin kannattaa kysellä tältä foorumilta osia, jos on jotain tarvetta, esim. mulla on jotain osia ko. pyörään nurkissa.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Siinä collikka hakemasi mopotin?
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1587684
Livenä nähty ja kuultu viimekesänä botniaringillä. Loistavassa kunnossa ja todella syvät mölinätmeitsi tykkää
Itsellä kilpurin talvihuollot menossa. Nesteitä tyhjennelty... pitänee kansi tarkistuttaa kun öljy maistuu ja pölläyttelee mustaa nopealla kaasun avauksella jonkunverran kun tuossa käytin lämpimäksi...
Mites muilla? Onko conan nestevuoto tyrehdytetty?![]()
Kiitos vain ja kyllä siinä sun pyäräs oli kans komia sointi![]()
Ookko muuten ottanu jo ne kaasarin lämmitykset pois mistä oli keskustelua?
Collikka harmi vain ku tarkoitus olis jättää tua kotari ainoaksi prätkäksi, mut saa nähä jos miäli muuttuu.
Mulla kävi niin, että en ehtiny tottua tohon "kyykky" asentoon yhden kesän aikana ku oon ajanu smotolla 25000km. Voihan se olla et enskesänä saa viälä harjoitella tualla jammulla jos musta vaikka tulis kyykky motoilija![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Ei ole tallikausi vielä päässyt kunnolla käyntiin. Löysin hyllystä Samcon silikoniletkut, jotka ajattelin asennella talven aikana. Samalla voisi yrittää sovitella tuota belly pania, josko sen pienellä modaamisella saisi sopimaan Overien kanssa.
Tuli nettiä selatessa idea, että menisköhän tämä FZ-Jammun "kykloppi-umpio" heittämällä tuon orggisumpion tilalle?
![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Kaasareitten lämmityksestä...
Mikä virka tuolla jäähdytysnestekierrolla kaasareissa on?
juuri nyt pyörätön
tuossa sinisessä on muuten oikealla puolella mustalla keskiöllä oleva jarrujevy
jos joku tarvitsee niin mulla on pari EBC wave jarrulevyjä jotka (melkein) lahjoitan asianharrastajalle. Vaihdoin ne kun olin saanut mieleeni että niissä on jotain vikaa mutta joku mäntä se vain jumittelikin. Nyt alla pyörii Brakinginit.
Musta pölläytys johtuu kaasareista, hyvähän se on jotta kone saa polttoainetta. Ja jotenkin olen ymmärtänyt että nämä 5-valve koneet kaikki syö öljyä. Minäkin olen vaihtanut venttiilinvarren kumit kumpaankin omistamaani yksilöön eikä se öljynsyönti siihen ole loppunut. Hanaa vain, eipähän kukaan tule työntämään nenää pakoputkeen kiinni kun sieltä tuoksahtaa työn haju!
TRX850 -96
XT500 -80
Itsekkin harkinnut myös tuollaista umpiota. Tuossahan on parkkivalo erikseen tuossa ylhäällä, mutta eipä tuo parkkivalo nyt välttämätön ole
Ok hyvä tietää... Juurikin noita venttiilivarren kumeja luullut syylliseksi öljynkulutukselle. Pitänee kurkata talven aikana imukanaviin, että onko sinne valunut venttiilejä pitkin öljyä. Tuosta ehkä voi vähän päätellä kumien kuntoa? Onko EBC jarrulevyt mallia piparkakku? Näin joulun lähestyessä voisi pipari maistua![]()
[QUOTE=RHR;6241826]tuossa sinisessä on muuten oikealla puolella mustalla keskiöllä oleva jarrujevy
No mitä ny piäni kauneus virhe vanhas mopos![]()
Voi olla, että pitää vaihtaa enskesäksi.![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Onko EBC jarrulevyt mallia piparkakku? Näin joulun lähestyessä voisi pipari maistua[/QUOTE]
Piparia on, kullanvärisellä keskiöllä, kauppahinta voisi olla pari laatikkoa Karhua, jos niissä olisi kuitenkin jotakin vikaa niin palautan tölkit.![]()
TRX850 -96
XT500 -80
Nyt olis helppo vaihtaa kaasaritkin isompiin 40mm kun kerran alkuperäiset on irtiMietiskelin tuota yläpään remonttia/tarkistusta. Radalla öljyä maistui noin litra/400km (~ 5 tuntia) Kuulostaa aika paljolta vai ???
Nyt 4 kesää TRX:llä ajaneena on pakko kommentoida, että toi öljynkulutus ei ole ainakaan omassa käytössäni ollut mitenkään johdonmukaista. On ollut aikoja, jolloin öljyä on tuntunut kuluvan reippaasti ja toisinaan öljyn taso ei hirveämmin ole laskenut. Yksi huomio on ollut, että kun pyörä on seissyt jonkun päivän tai pitempään niin kylmänä polttelisi öljyä jos antaa heti reippaammin kaasua. En tiedä, mikä on tuo mittaikkunan ylä- ja alarajan väli, mutta mulla öljyä kuluu katuajossa ehkä noin 0,5l-1l /1 tkm ja kuvitellut, että se on tämän motin ominaisuus. Voisin kuvitella myös, että öljyllä on jonkinlainen merkitys myös tuohon kulutustaipumukseen.
Voisiko tosiaan vaikutusta olla noilla venavarsien kumeilla?
Onko muuten kellään tietoa, että mitä matskua noi sylinterit on, pystyykö hoonaamaan/kairaamaan ylikokoon, saako TRX:ään takomäntiä tai muita ns. virimäntiä vai onko ainoa mahdollisuus vaihtaa orggismännät tai sitten tuo Big Bore- Kit?
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Mikä lienee sitten yleensä kulutuksen hyväksyttävä raja... mutta aika paljolta tuo kuulostaa. Tuohonhan ei kärjistäen tarvitse varsinaisesti vaihtaa öljyjä kun vaihtovälillä (6000 tkm?) öljy uusiutuu kokonaan.
Vertailun vuoksi n. 50 000 ajettu t-cat, vaihtovälillä öljyn kulumista, jos sitä kuluu, ei silmästä katsoen voi havaita.
Mutta on se jotenkin nätti pyörä, mikähän siinä...![]()
juuri nyt pyörätön