Sivu: 14 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 1231:sta
    Musta runko? Siihen sopii keltainen!
    Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Tammi. 16 2011,22:55) kirjoitti
    Musta runko? Siihen sopii keltainen!
    Eikun harmaja; on enemmän haasteellinen siis... Mustarunkoisena olisi voinut pistää vaikka Myllypuron kisaväreihin.
    ...
    Morjesta kaikille. Onko kukaan menossa messuille? Useamman kuukauden hiljaiselon jälkeen on taas pyörä kaivettu esille, ainakin ajatustasolla. Heräteostoksena kävin hakee TRX:ään uudet ketjut ja rattaat, pikkasen muuttuu välitys lyhemmäksi orggiksesta.

Näkyy nettimotossa olevan "uusi" TRX:kin myynnissä naku-TRX, kovasti viittaisi tuonne saksanmaalle tuo rungon ja moottorin väritys, ei kukaan tunnista entiseksi pyöräkseen? *

Niin ja tuo Heikin pyörän väritys.. kyllä kait se tarviis jonku kirkkaan värin kaverikseen tuo harmaa, onko Fefen keltainen tai punainen ihan mahoton ajatus? * Vai onko tullut jo joku kuningasidea värityksen suhteen?
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
    Lainaa (Cona @ Helmi. 02 2011,18:39) kirjoitti
    Niin ja tuo Heikin pyörän väritys.. kyllä kait se tarviis jonku kirkkaan värin kaverikseen tuo harmaa, onko Fefen keltainen tai punainen ihan mahoton ajatus? * Vai onko tullut jo joku kuningasidea värityksen suhteen?
    No arpomista lähinnä Yamaha-sinisen ja Laverda-oranssin välillä. Tänään taas oranssi johtaa.
    ...
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Helmi. 02 2011,19:50) kirjoitti
    Lainaa (Cona @ Helmi. 02 2011,18:39) kirjoitti
    No arpomista lähinnä Yamaha-sinisen ja Laverda-oranssin välillä. Tänään taas oranssi johtaa. *
    Oranssi on hieno, myös sellainen Dodge Viperissä nähty sininen voisi toimia, harmain raidoin evästettynä. Onhan noita vaihtoehtoja.. *
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
    Morjesta taas. Kevät lähenee vaikka pakkanen vaan kiristyy, tulipahan messuillakin käytyä vaikka ei siellä nyt niin kauheasti ollut mitään näkemisen arvoista. Tällaisen pätkän löysin juutuubista, jotain tuttua ja paljon lainattua siinä on.. * Aikamoinen keräilyerä, mutta ihan hieno mun mielestä.
    Tervehdys kaikille, ostaa paukautin ratapyörän kaveriksi TRX:n, jota kaverini haaveili itselleen vuosia sitten. Nyt kaverikin pääsee kokeilemaan pyörää kunhan kelit pikkasen paranevat. Lueskentelin teidän kirjoituksianne iltojeni iloksi ja kyllähän sieltä löytyi mukavasti vinkkejä moneen asiaan. Kiitos niistä!
    Olen kierrelyt ratoja viitenä viime kesänä vaihtelevasti minkä muilta jutuilta (lue vaimon kiireiden..) olen ehtinyt. Keskusteluissa oli pari kertaa sivuttu rata-ajoa, jota suosittelen kaikkille kokeiltavaksi ainakin kerran elämässä, sillä se on tosi hauskaa ja siinä oppii pyörän hallinnasta, jarruttamisessa yms. yhdessä päivässä yllättävän paljon. Itse ainakin opin kahtena ratapäivänä enemmän kuin aiempina 34 tieajovuotena yhteensä...
    Jos olette kiinnostuneita tulemaan radalle, niin tervetuloa kerhomme MC Huhmarin ratapäiville Kemora 23.6.2011 klo 10 - 18 ja Motopark 18.7. klo 11 - 18, joissa järjestetään ensikertalaisille oma ajovuoro sekä pienimuotoista opastusta. Lisää tietoja kevään mittaan www.mchuhmari.com. Olen itse järjestelyistä vastaava henkilö, joten vielä kerran tervetuloa!
    Lainaa (Prätkä11 @ Maalis. 18 2011,14:28) kirjoitti
    Tervehdys kaikille, ostaa paukautin ratapyörän kaveriksi TRX:n, jota kaverini haaveili itselleen vuosia sitten. Nyt kaverikin pääsee kokeilemaan pyörää kunhan kelit pikkasen paranevat. Lueskentelin teidän kirjoituksianne iltojeni iloksi ja kyllähän sieltä löytyi mukavasti vinkkejä moneen asiaan. Kiitos niistä!
    Olen kierrelyt ratoja viitenä viime kesänä vaihtelevasti minkä muilta jutuilta (lue vaimon kiireiden..) olen ehtinyt. Keskusteluissa oli pari kertaa sivuttu rata-ajoa, jota suosittelen kaikkille kokeiltavaksi ainakin kerran elämässä, sillä se on tosi hauskaa ja siinä oppii pyörän hallinnasta, jarruttamisessa yms. yhdessä päivässä yllättävän paljon. Itse ainakin opin kahtena ratapäivänä enemmän kuin aiempina 34 tieajovuotena yhteensä...
    Jos olette kiinnostuneita tulemaan radalle, niin tervetuloa kerhomme MC Huhmarin ratapäiville Kemora 23.6.2011 klo 10 - 18 ja Motopark 18.7. klo 11 - 18, joissa järjestetään ensikertalaisille oma ajovuoro sekä pienimuotoista opastusta. Lisää tietoja kevään mittaan www.mchuhmari.com. Olen itse järjestelyistä vastaava henkilö, joten vielä kerran tervetuloa!
    Onnea uuden T-Rexin omistajalle. Mistä päin pyörän löysit jos saa kysyä? *

Täältä löytyy kyllä tarvittaessa neuvoja, jos pyörän kanssa ilmenee jotain ongelmia.

Tuo rata-ajo kiinnostaa kyllä, jostain pitäisi vain aikaa löytää perehtyä aiheeseen paremmin. Edelleen peräänkuulutan myös sitä TRX-miittiä, joka jäi viime kesänä toteutumatta.

Oma pyörä on edennyt sen verran, että ketjut ja rattaat on saatu vaihdettua ja samoin tuplakupla, sen jälkeen kun stormi sai sen toimitettua. *
    TRX löytyi Nettimoton kautta ja majaili ostoon asti Nummelassa. Ensimmäinen omistaja oli Pietarsaaresta ja mie olen neljäs omistaja. Ajamaanhan en sillä päässyt, mutta muuten tästä yksilöstä on selvästi pidetty hyvää huolta mm. kone käy tosi hienosti. Muuta siihen tuskin tarvitsee minun alkuun tehdä kuin vaihtaa keulaöljyt ja tarkastaa venttiilit. Tämä on alkuperäisessä kunnossa oleva 'Triumphin' vihreä Japanin tukati.
    Rata-ajoon ei oikeastaan muuten tarvitse valmistautua kuin, että pyörä ja renkaat ovat hyvässä kunnossa. Kuskin tärkein asia ekana päivänä on tutustua rataan ja varsinkin unohtaa kilpaileminen muiden ja jopa itsensä kanssa. Kun siellä löytää normaalin alkujännityksen hälvennyttyä ajorentous, niin se on vapauttava kokemus päästä keskittymään pelkästään omaan ajamiseen, koska siellä ei ole ristyksiä, autoja, jalankulkijoita eikä hyvän aitaamisen takia hirviäkään. Sitä tunnetta ei voi koskaan saada kaduilla tai teillä ajellessa. Minulle se on ollut monin verroin hauskempaa kuin tavallinen prätkäily. Erään tutun sanoja lainatakseni, ratapäivän jälkeen on kuin uudestisyntynyt ihminen, kun siellä unohtuu totaalisesti omat pienet ja vaimon isot murheet.
    Rakenteluvaiheessa jumivaihe eli vähään aikaan ei mitään näkyvää saatu aikaiseksi. Toisaalta hätäkös tässä, kun tankki + muoviosat löytyvät "kaksoiskappaleina", niin värjätä ennättää ajokauden aikanakin.

Mutta se TRX-miitti siis olisi ihan asiaa. Pk-seudulla nyt onnistuu myös ihan päiväseltään oma aluemiitti; kuitenkin täällä sakka-Suomessakin meitä muutama.
    ...
    Pientä vinkkinä jousituksen paranteluun: Yamaha R6:n takaiskari + ProJection Componentsin adapteripalikka. "Maailmalla" oikein suosittu vaihtoehto päivittää takapää modernimmaksi ja säätöjäkin löytyy ensihätään. Adapteri maksaa posteineen £45 ja eBaystä 2006 --> R6:n vähän käytettyjä iskareita saa satasen molemmin puolin (itse maksoin '06 11.400km ajetusta pogokepistä posteineen 93 eur).
    ...
    http://rane850.kuvat.fi/kuvat/trxjarru.jpg
    http://rane850.kuvat.fi/kuvat/trxjarru2.jpg

etujarrulevyt päivittyivät EBC.n valmistamiin, samalla rengas vaihtui profiililtaan 70 sarjalaiseen. Etuakseli nousi 15 mm ylöspäin joten senverran pitäisi laskea liukuputkia lisää "läpi" kolmiopaloista ( jos jaksaa...)

edit. prk..e kun nämä tietotekniikkataidot on mitä on... kuvat löytyy kuitenkin tuolta ja samassa kansiossa (http://rane850.kuvat.fi) on skannattuna myös alkuperäinen TRX esite

TRX850 -96
    XT500 -80
    Terve,

Pitkästä aikaa tuli ryhdistäydyttyä ja tehtyä jotain mopolle. Nimittäin tuli harjoiteltua venttiilinvälyksien mittaamista. En ole ihan satavarma, mutta mielestäni sain ihan järjellisiä tuloksiakin Haynesin ohjeita soveltaen.

Eli pyörällä on 43tkm ja risat mittarissa ja tuskinpa välyksiä on kukaan koskaan tarkastanut, koska ei ole ollut huolto-ohjelmassa ennen 42tkm. Haynesin mukaan välykset pitäisi olla imupuolella 0.15-0.20 ja pakopuolella 0.25-0.30.

Vajaan parin tunnin purkamisen jälkeen venakoppa oli irti ja pääsin tarkastamaan nokka-akselit. Ei havaittavaa kulumaa yhdessäkään nokassa.

Pakopuolen välykset olivat ohjearvoissa ja tuolla välillä. Sen sijaan imupuolella molemmissa sylintereissä välykset olivat mittauksieni mukaan liian pienet. Vasemman puolen sylinterissä välykset olivat kaikki 0,10-0.15 ja oikealla puolella 0.10, 0, 0.05, eli keskimmäiseen väliin ei edes 0,5 liuska mahtunut.

Eli selviö on, että imuvenat kaipaa uudet säätöpalat. Kysymys kuuluukin, että kuinka haitallista tuolla on nyt ajaa?

Ja missä sais edullisesti imuventtiilien säätöpalat vaihdatettua?

Itse en moiseen remppaan viitsi ryhtyä.
    Lainaa (Cona @ Huhti. 07 2011,20:22) kirjoitti
    Ja missä sais edullisesti imuventtiilien säätöpalat vaihdatettua?

Itse en moiseen remppaan viitsi ryhtyä.
    Kun siinä nyt se venttiilikoneisto on jo nätisti esillä, niin ei se älytön homma ole itsekään vaihtaa palat. Super Tenereen tuon aikanaan tein (sama peruskone) ja kun huolella tekee, asiat miettii ja pariin kertaan vielä maalaisjärjen kanssa varmistaa, niin ei ylivoimainen homma. Nokkakeppihän tuossa pitää ottaa irti ja huolehdittava, ettei vaan lipsauta nokkaketjua tai ruuveja & muttereita alas kampuran kaveriksi (nippusiteet hyviä apukäsiä varmistamiseen).

Ainakin Suupperiin suositeltiin venttiilinvälysten tarkastamisvälin puolittamista "kaiken varalle", mutta eipä tuo parinkympin välikään mikään lyhyt ole.
    ...
    Lainaa (Cona @ Maalis. 19 2011,19:15) kirjoitti
    Lainaa (Prätkä11 @ Maalis. 18 2011,14:28) kirjoitti
    Onnea uuden T-Rexin omistajalle. Mistä päin pyörän löysit jos saa kysyä? *

Täältä löytyy kyllä tarvittaessa neuvoja, jos pyörän kanssa ilmenee jotain ongelmia.

Tuo rata-ajo kiinnostaa kyllä, jostain pitäisi vain aikaa löytää perehtyä aiheeseen paremmin. Edelleen peräänkuulutan myös sitä TRX-miittiä, joka jäi viime kesänä toteutumatta.

Oma pyörä on edennyt sen verran, että ketjut ja rattaat on saatu vaihdettua ja samoin tuplakupla, sen jälkeen kun stormi sai sen toimitettua. *
    LA 18.6. Miitti Hakaniemeen Helsinkiin. Helsinki Bike Show on silloin. Ketkä mukana? Vedetään joku lenkki esim. Porkkala ja mennään vaikka Espooseen grillaamaan, kun rupee huikoo. Säävarauksella.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
    Jäsenyydet: MMAF
    evilHR, muilla ei ole crossitankoa joten me ei voida ajaa Helsingin niemellä. jos Paippisten Moottori kahvila on tänä kesänä auki niin jospa joskus siellä(kin) ?
    TRX850 -96
    XT500 -80
    Lainaa (evilHR @ Huhti. 11 2011,15:16) kirjoitti
    LA 18.6. Miitti Hakaniemeen Helsinkiin. Helsinki Bike Show on silloin. Ketkä mukana? Vedetään joku lenkki esim. Porkkala ja mennään vaikka Espooseen grillaamaan, kun rupee huikoo. Säävarauksella.
    Otepäässä kokoontumisajoissa just 17.-19.6. Onkin "sopivasti" kesän ainoat lukkoonlyödyt kokkarit, mutta eiköpähän tuota saada pk-seudun TRX-kuskit kasaan tuonnempanakin...
    ...
    Lainaa (RHR @ Huhti. 12 2011,08:42) kirjoitti
    evilHR, muilla ei *ole crossitankoa joten me ei voida ajaa Helsingin niemellä. jos Paippisten Moottori kahvila on tänä kesänä auki niin jospa joskus siellä(kin) ?
    ...ei oo crossitankoa...
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Huhti. 12 2011,17:04) kirjoitti
    Lainaa (evilHR @ Huhti. 11 2011,15:16) kirjoitti
    Otepäässä kokoontumisajoissa just 17.-19.6. Onkin "sopivasti" kesän ainoat lukkoonlyödyt kokkarit, mutta eiköpähän tuota saada pk-seudun TRX-kuskit kasaan tuonnempanakin...
    Saletisti natsaa!
    29.4. olis Kehä Kessalla aika paljon mopoja... (Cona?) Vuoden ensimmäinen B-Ilta alkaen klo 17 hujakoilla.
    Lainaa (evilHR @ Huhti. 15 2011,13:41) kirjoitti
    29.4. olis Kehä Kessalla aika paljon mopoja... (Cona?) Vuoden ensimmäinen B-Ilta alkaen klo 17 hujakoilla.
    Olettaisin tuon onnistuvan, kehä-kesso on sopivasti lähelläkin.
    Moro. Näin kevään ekat lenkin ajaneena heräsi pari kysymystä liittyen TRX:ään. Eli mikähän tuon pyörän "normaali" käyntilämpötila pitäisi olla? noin 5 asteen kelissä pyörän mittari ei noussut yli 70 asteen millään. Kuvittelisin, että normaali käyntilämpötila pitäis olla korkeampi, termari jumittanut auki?

Toinen juttu, kuinka moni on säädellyt/synkannut noita kaasareita? Tuskin kannattaa lähteä niitä sorkkimaan, jos pyörä toimii ns. normaalisti? Tyhjäkäyntihän tuossa on kylmänä vähän ontuvaa, mutta se lienee "ominaisuus". Miettinyt sitä dynojetin sarjaa noiden Overeiden kaveriksi, mutta sithän sitä joutuis käyttämään pyörää varmaan penkissäkin..
    Mä muistaisin (mutta voin muistaa väärinkin), että viileällä TRX käy aika viileänä, mutta koitahan antaa käydä vartti tyhjäkäynnillä, veikkaan että flekti käynnistyy kyllä.

Vajaan 18tkm aikana en synkannut kaasareita (dynojetit oli), hyvin toimi.
    Retired
    Lainaa (Cona @ Huhti. 17 2011,14:38) kirjoitti
    Miettinyt sitä dynojetin sarjaa noiden Overeiden kaveriksi, mutta sithän sitä joutuis käyttämään pyörää varmaan penkissäkin..
    Isot Pojat™ kyllä väittävät Overin täysränniä sen verran hyvin virtaavaksi orggikseen verrattuna, että suutinrumba on kovinkin suositeltavaa.

Pitäisiköhän tässä jo alkaa Joulupukille kirjoittelemaan ja toivomaan Mikunin suoravetomehumaijoja...
    ...
    Itseni olen antanut ymmärtää, että jos vaihtaa pelkät kannut niin ei tarvii vaihtaa suuttimia, mutta mikäli vaihtaa koko putkiston niin säätäminen on suositeltavaa.

Kylmänähän tuo kone tahtoo käydä. Itellä on tainnut jopa kerran kesähelteellä ruuhkassa flekti käynnistyä. Radalla flekti ei kertaakaan ole hurahtanut saatika sitten normaalissa katuajossa.
    Lainaa (TomiF @ Huhti. 30 2011,18:08) kirjoitti
    Itseni olen antanut ymmärtää, että jos vaihtaa pelkät kannut niin ei tarvii vaihtaa suuttimia, mutta mikäli vaihtaa koko putkiston niin säätäminen on suositeltavaa.

Kylmänähän tuo kone tahtoo käydä. Itellä on tainnut jopa kerran kesähelteellä ruuhkassa flekti käynnistyä. Radalla flekti ei kertaakaan ole hurahtanut saatika sitten normaalissa katuajossa.
    Harmi kun sitä on niin laiska, ettei jaksa alkaa availemaan noita kaasareita ja katsoa, että mitä ne on syöneet.

Sama homma mulla, kerran olen saanut flektin pyöriin ja se oli helteessä, asvalttityömaalla jonottaessani vartin verran.
    No niin nostetaan lapa täälläkin pystyyn. Tänään hain oman TRX:än kotiin XS2:sen ja TDM:n seuraksi. Muutaman vuoden olen tuota kuolannut ja nyt päätin että on aika toteuttaa haave. Pari vuotta sitten jo oli jähellä se Japsirauadan keltainen mikä oli näytillä Lahdessa MP-näyttelyssä. Silloin vaan ei ollut valuuttaa irroittaa sopivasti, mutta kipinä oli jo saatu vahvistumaan.

Pyörä on punainen -97 mallinen ja ilmeisesti se sama jota Moto Focus myi pari vuotta sitten.
    Onneksi olkoon Jammulle hankinnasta! Kohtahan meitä olis jo puolisen tusinaa TRX-kuskia pk-seudullakin.

Onkos tietoa pyörän vaiheista? Onko pyörään vaihdettu jotain erikoisempaa kilkettä matkan varrella?
  30.  
    Lainaa (Cona @ Touko. 06 2011,22:11) kirjoitti
    Onneksi olkoon Jammulle hankinnasta! Kohtahan meitä olis jo puolisen tusinaa TRX-kuskia pk-seudullakin.

Onkos tietoa pyörän vaiheista? Onko pyörään vaihdettu jotain erikoisempaa kilkettä matkan varrella?
    Vakiona näkyy säilyneen toistaiseksi ....

Saksan tuontihan tää on Moto Focuksen toimesta ja muistaakseni ne tais yrittää sitä myydä ainankin pari vuotta. Tän edellinen omistaja oli sen Forssasta ostanut toissa kaudella ja ajanut takakumin loppuun ja nyt ei enään aika riittänyt.

Täytyy varmaan katsoa joku sopiva ajankohta jolloinka saataisiin useampi trixie samaan paikkaan että voitaisin vähän turista.
Sivu: 14 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen