Punainen, vuosimalli taisi olla -96 tai -97. Pyörän myin vuosia sitten pois, joten rekkarista ei muistikuvaa.. Virityksiä en tehnyt, oli jo hankittaessa. Siispä tiedot perustuu vain havaihtoihin mitä huoltaessa teki / myyjältä kuuli.
Juu. Sulla on sit ollu kaikki herkut kiinni. Ei taida olla kenelläkään foorumilaisella toi kyseinen pyörä tällä hetkellä. Niin muuten olis ihan mukava nähdä se dynokäyrä ihan vertailun vuoksi. Satuin löytämään youtubista pätkän missä lievästi modattua TRX:ää ajetaan dynossa ja vääntökäyrä on muodoltaan aivan kuin puoliellipsi, lähtee jyrkästi laskemaan n. 6000 kierroksen jälkeen ja sehän tarkoittaa sitä, että vaikka koneeseen laitetaan lisää kierroksia niin teho ei nouse samassa suhteessa.(tekijä @ Helmi. 04 2009,14:24) kirjoitti
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Olisko ollut jaappanin malli. Niissähän jonkinsortin tehon/kierrostenrajoitusta on vissiinkin.(Cona @ Helmi. 04 2009,21:31) kirjoitti
Ei pitäis olla jaappanian malli kun on hollantilaisten video ja kummiski takarenkaalta saatu 81hp ja 88Nm.(TomiF @ Helmi. 04 2009,22:17) kirjoitti
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Mun TRX on muuten hollantilainen. Tehotkin täsmäilee.(Cona @ Helmi. 04 2009,23:27) kirjoitti
![]()
Retired
Ymmärsin, että käyrä olisi tehnyt kovin jyrkän tiputuksen jo 6k rpm paikkeilla. Tässä on muutaman TRX:n käppyröitä ja nuissa ainakin näyttäisi kohtuullisen tasaiselta melko pitkälle.
En millään haluais saivarrella, mut tuolla ei ollut kuin yks käppyrä jossa oli vääntökäyrä tehokäyrän lisäks, siinä ei käyrä lähe laskeen ihan yhtä jyrkästi, mutta tähän syynä lienee, että tekstien mukaan on Big Bore kitillä, TPS-modella ja 41:sillä kaasareilla. Siinä on myös kaveri saanu seoksen pysyyn optimaalisena koko kierrosalueen kun vertaa noihin muihin käppyröihin missä keskikierroksella vetää rikkaalle pelkillä Dynojeteillä. Tehohan oli M x n /9550 eli ei ne pelkät kierrokset hyödytä jos on vähän vääntöä käytössä. Syistä huonoon vääntöön isommilla kierroksilla voiskin kirjottaa jos nyt ei romaanin mut ainaski novellin..(TomiF @ Helmi. 05 2009,10:17) kirjoitti
![]()
olikos se Tekijän peli kirkkaan punainen valkealla paksulla Du..... raidalla?
tuossa aiemmin huutelin sen perään kun näin sen joskus pyörivän Helsingissä
Omastani aloitin kolmosvaihteen vainnusprojektin ja tiputin koneen alas.![]()
TRX850 -96
XT500 -80
Jos sulla on kamera käytettävissä niin näppäilepä kuvia rojektista, voi olla joskus jollakin muullakin edessä. Mielenkiintoista ois tietää, että löytyykö sille vonkunalle joku selitys. Täytyy tossa keväällä kuulostella omaakin askia, jos kerran on tyyppivian tapainen..(RHR @ Helmi. 09 2009,09:10) kirjoitti
Ois mielenkiintoista nähä kuva tästä Ducsu-TRX:ästä. Ite olen tykästynyt Mallu-väritykseen joka on ilmeisestikin kohtuu-harvinainen..![]()
Täytyy kattoa jos saisin joskus skannattua nettiin oman dynokäyrän. Nyt näyttää vahvasti siltä, että TRX jää talliin ja tulee työn alle kesällä 2009 - talvi 2010 ja ajan sillä taas kauden 2010 ehkäpä yksipaikkaiseksi caferaaseriksi tehtynä. Jos taidot riittää...
Retired
Alkaa noitakin vekottimia saamaan jo käypään hintaan keski-euroopasta. Hiukan alle 3,5 tonnia verot, tullit ja tuontikulut yhteenlaskettuna. Ei tuohon hintaan enää huono vaihtoehto seuraavaksi ajopeliksi...
The Real Thing ?
Tässä olisi sitten noin 77hp koneen käppyrä. Ei dramaattisia muutoksia väännössä vielä 6krpm paikkeilla, hieman alle 7krpm lähtee kohtalaisen tasaiseen laskuun, ei siinäkään mitään isompia tiputuksia niinkuin alkuperäisestä viestistäsi ymmärsin.(Cona @ Helmi. 05 2009,21:27) kirjoitti
edit: Jäi sanomatta että, jos ymmärtää tehon ja väännön suhteen niin pelkistä noista tehokäyristäkin näkee ettei väännössä tapahdu vielä 6krpm kohdalla jyrkkää tiputusta.
Unhola: Aika hyvää tuuria tarvitset, että pääset alle 3,5 tuhannen euron kuluihin TRX:n hankinnassa ulkomailta. Jos mopon löydät 2 tonnilla ja siihen lätkästään Suomen iki-ihanat verot niin hinta on jo inasen päälle 3 tonnia ja siihen tuontiin menevät kulut niin tuo 3,5 tonnia alkaa oleen aika lähellä. Tuolla 2 tonnin lähtöhinnalla ei hirveästi ole vielä valikoimaa esim mobile.de sivuilla ja 2,5 tonnilla valikoimaa on jo reilusti, mutta samalla hinnalla saat TRX:n jo Suomestakin. Puolisentoista vuotta sitten mietin itsekkin vaihtoehtoja TRX:n hommaamiseen ja tulin siihen tulokseen että, jos suomesta ei sopivaa löydy niin tilataan Saksasta, mutta rahallista säästöä ei tuossa juurikaan heru. Omani ostin siis Suomesta liikkeestä 4,2 tonnilla ja sillä oli silloin ajettu 19000km. Muutaman satasen olisin saattanut säästää ulkomailta ostettaessa mutta, kun Suomesta löytyi hyvä yksilö ja vieläpä liikkeestä kohtuuhinnalla, niin ei ollut kannattavaa ostaa ulkomailta.
Toivottavasti tuosta sai jotain irti. Pointtini oli siis, jos hommaat TRX:n katso Suomen valikoima ja osta täältä mikäli sopiva löytyy. Jos ei löydy, hommaa sitten vasta se pyörä ulkomailta.
Suomen valikoima: 3kpl joista 4500 halvin hintapyyntö (TwinTenoxin)...
Kun suorittaa kyselyjä niin paljastuu ettei saksanmaallakaan mene asiat ihan niin hyvin kuin ennen, eli ilmaa on pyynnöissä.
Laitteiden kestävyys on sitten taas tuurista kiinni. Niinhän se on jos hommaisi kotomaastakin sen käytetyn eikö ?
Mutta mietiskellään ja tuumaillaan. Ei hoppu hyväks![]()
The Real Thing ?
Se Raision BW:ssä oleva trx on ollut siellä ainakin 2 vuotta myynnissä niin siitä voipi irrota hinnasta reilustikin pois kunhan esittää asiansa oikein. Ja joku 6000 euron pyynti tosta pyörästä Moto Focuksella on täyttä unelmaa ellei joku tyhmä satu kohdalle. TRX:iä on jonkin verran tullut myyntiin aina välillä eli kannattaa seurata tilannetta. Niukkahan tuo Suomen valikoima jokatapauksessa on.
En halua alkaa väitellä asiasta, mutta pointti mulla oli, että en näe hyötyä nostaa pelkästään rajotinta esim.9000rpm---> jos ei tee kombinaatiolle muita muutoksia. Täällä joku jossain vaiheessa vertasi nykyisten rivinelosten kierrosalueen jatkamista ja kuinka sillä saadaan lisää tehoa koneesta irti ja olen edelleen samaa mieltä, että TRX:än kohdalla tarvitaan muitakin muutoksia kuin tuo rajoittimen nosto että kierroksilla saataisiin mainittavasti hyötyä irti, joku syyhän siihen on olemassa, miksi tehdas kierrokset rajoittanut rajoittimella ja tämä lienee ihan käyttöikä, ei taida muissakaan twineissä olla kovin korkealle kiertäviä koneita suhteessa rivinelkkuihin. Ohessa dynopätkä jossa vääntökäyrä mielestäni laskee aika reippasti verrattuna esim. tähän Tuo foorumin sivu ei muuten aukea, kun herjaa jotain rekisteröitymisestä. On muuten mielenkiintoinen projekti yhellä ruotsalaisella menossa, on meinaan turbottamassa tuollaista. *(TomiF @ Helmi. 10 2009,10:36) kirjoitti
![]()
Taidat olla jonkun sortin masokisti, kun haluat alkaa harrastaa pyöriä joiden osat on kiven alla?(Unhola @ Helmi. 10 2009,17:29) kirjoitti
Kivahan se olis näitä nähä enemmän liikenteessä. *Taitaa olla 3,5 tosi nafti budjetti, neljään vois jo saada. Mobilen halvimmat yksilöt on monesti jotain wannabe-faittereita, mut jos aikoo muutenkin rakentaa niin sellainenhan ois ihan hyvä aihio. Mutta eiköhän näitä Suomessakin aina aika ajoin tule myyntiin, kieltämättä hieraisin silmiä, kun kävin omani hakemassa Pirkkalasta ja vieressä oli toinen samanlainen(nykyään EvilHR:illä), myyntipäällikkö koitti mulle myydä molempia sillon..
Tuota BW:n pyyntöä ihmettelin itsekin kun se on jo jokusen hetken ollu myynnissä siellä. Eivät vaan kehtaa myöntää itselleen hyvittäneensä siitä liikaa..
Väitän vielä että noista paras ja ainoa 99 mallinen myynnissä. Aukoton historia ja valmiiksi tuunattu.(Unhola @ Helmi. 10 2009,17:29) kirjoitti
Voin tässä myöntää, että itse maksoin tuosta 2006 kesällä 23400km ajettuna ja kunnoltaan täydellisen minttuisena suolaiset 4500e + n. 3000e arvoinen vaihtopyörä. OK maksoin liikaa, mutta sen 17tkm mitä tuolla olen ajanut, ei ole koskaan, ei kertaakaan harmittanut että ostin. Ei edes nyt, kun en saa sitä myytyä. Jotenkin luotan siihen, että jos tuo ei nyt tuohon hintaan mene, niin sen on tarkoitus jäädä minulle. Hassuahan se on noin ajatella, mutta pidän pyörästä kovasti ja kuten olen ennenkin todennut, jos olisin rikkaampi en tuosta koskaan edes koittaisi luopua.
Retired
No joo, kävin sitä katsomassa 2006 kun etsin uutta mopoa. Oli siis jo tuolloin tuolla ja ollut jonkin aikaa. Täytyy sanoa ilman mitään oman hännän nostoja, että oma on edelleen paljon paremmassa kunnossa kuin tuo. Siis siistimpi ja fiksumman oloinen. Koeajoa en ajanut.(TomiF @ Helmi. 10 2009,17:48) kirjoitti
Retired
Totta tuo, että pelkkä rajoittimen nosto ei tuo tehoa ilman muitakin muutoksia ja tuskin mitään hyötyä mihinkään muualle kuin rata-ajoon se ei tuo.(Cona @ Helmi. 10 2009,18:27) kirjoitti
Saattaa olla tuo linkittämäni sivu jossain rekisteröitymisen vaatimalla alueella, jos ei aukea. Kannattaa muuten rekisteröityä, koska sillä aukeaa muutamia mielenkiintoisia osioita tuolla trx-foorumilla.
Osien saannin kanssa minulla ei ainakaan ole vielä ollut ongelmia. Tilaustavaraahan ne on, mutta toistaiseksi kaikki tarvitsemani on tullut parin viikon kuluessa. Mitään kovin erikoista en tosin ole tarvinnut, lähinnä kulutusosaa.
Punainen jossa valkoista etu- ja takakatteessa. Helsingissä pyörä taisi liikkua viimeksi 2005. Sittemmin pyörä mennyt eteenpäin, nyt kaiketi fighter kuosissa, katteet pois, perä pystyssä jne.(RHR @ Helmi. 09 2009,09:10) kirjoitti
Niin se rundarin poisto ei paranna merkittävästi ajettavuutta, mutta nostaa huipputehoa. Näyttää paperilla hyvältäJa kun muut viritykset saa sitä tukemaan, niin johan alkaa peli kulkea.
Dynoskanni ja kuittiskanni:
http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/Dyno.jpg
http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/Kvitto.jpg
Ainakin filtteri + Dyno Kit ja siis nuo Bossit. Ilmeisesti tuo Werkloon on työn osuus?
Retired
Juu, werkloon on työ ja näkyy tossa olevan joku kierrätysmaksukin. Ilmeisesti keskieuroopassa noi ympäristöasiat on tiukempia.
Mun mielestä tuo käppyrä kertoo juurikin sen, että jos haluaa ns. helppoja hevosia yläkierroksille niin kakkupuoli on se mihin kannattaa panostaa. Varmaankin noilla BOSeillakin on toki positiivista vaikutusta.![]()
Onkos kukaan kokeillut miten TRX:ään sopisi Thruxtonin peräkoppa?
Edit: Poistin tuon pelkän perän kuvan netistä, kun sama näkyy tuossa koko pyörän shoppauksessa.
Eli tässä:
http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/TRX_Mod_002.jpg
Retired
Tuos shoppikuvan perusteella melkoisen mielenkiintoiselta vaikuttaa. Vaatii tosin rungon muokkausta yms pientä, mutta voipi olla hienokin, jos tuon joku toteuttaa.
edit: jos jaksat vääntää niin laitappa sellainen shoppikuva jossa näkyy koko pyörä tuon perän kanssa. Ja mielenkiintoinen olisi myös nähdä tuolla perällä ja pyöreällä etulampulla versioitu trx. Tietty ilman etukatetta siis.
Jaahas, sitä on notkuttu liikaa kahviloissa kun raaserit kummittelee mielissä?*Meikäläisen sairaissa unissa näkyy enemmänkin
tämä tyylisuunta.
Katselin tuossa tallilla ollessani pärrän renkaita ja jos nyt oikein tulkitsin niitä paistoleimoja niin eturengas on vuodelta -00 ja takanenkin -02. Eli taitavat olla roskiskamaa vaikka pintaa onkin vielä, varsinkin takasessa. Eli vaihtoon menee jossain vaiheessa, millasias renkaita suosittelisitte alle? Ja mistä kannattaa hankkia, onko edullisin paikka UK vai saisko jostain muualta yhtä edullisesti? Mulle kyllä välttäis jonkun radalla rääkkäämät renkaatki alle, kun budjettipärrä kyseessä... ja onkos noilla renkaitten tyypeillä kuinka merkitystä, pitääkö olla hypersporttia vai sport touringia ja onko prätkissä ilmeisesti eri nopeusluokat niin kuin autoissakin?! Auttakaa taas tyhmää. *![]()
Tuo marlboro-värityksellä oleva trx on kyllä todella hieno. Jos minulla olisi ylimääräistä rahaa, ostaisin toisenkin trx:än ja toisen rakentaisin hieman cafe-racer tyyliin ja toisen rataleluksi. Opiskelijana kuitenkaan rahaa ei mitenkään liikaa ole ja asiat tarvitsee priorisoida ja toistaiseksi käytän mielummin rahani ajamiseen kuin rakentamiseen.
Rinkula-asiaan.. Minulla on tällä hetkellä alla misukan pilot road 2:set ja tuntuvat kestävän hyvin kilometrejä ja samalla toimivat jopa radalla hyvin minun etanavauhdeilla kunhan muistaa tiputtaa paineet radalle sopiviksi. Takanen on ajettu noin 12-14 tuhatta kilometriä ja kulutuspintaa on vielä yllättävänkin reilusti jäljellä ja etusella on ajettu joku 8 tuhatta ja siinä on todella reilusti jäljellä kulutuspintaa. Tällä hetkellä näyttää siltä, että minun käytössä kuluvat reunoilta loppuun reilusti ennen kuin keskeltä. Noita voin siis suositella hyvin kestävinä touring renkaina joilla voi viettää satunnaisia päiviä radallakin ja vauhdikkaaseen mutkapätkäajoon sopivat hyvin myös. Märälläkin pitävät kohtuu hyvin tosin minun ajo märällä on melko rauhallista. Syksyllä 0-5 asteen hujakoilla pito sitten olikin melko olematonta, mutta noissa lämpötiloissa onneksi ei tule paljoa ajeltua. Muista renkaista minulla ei ole kokemusta vielä ja seuraaviksi renkaiksi hommaan kyllä enempi rata-ajoon sopivammat rinkulat, ettei pääse vahinko käymään vaikka nuo hyvin ovat tähän mennessä pitäneetkin.
Niin tuosta renkaan iästä en osaa sen kummemmin mitään sanoa.
Tässä tällainen versio. Samasta Trumpasta varastin etulampun. Hiukan otin vapauksia rungon suhteen, kun jouduin ottamaan kloonilla katteen taa osia. Suttuinen, mutta saa käsitystä kyllä. Voisi olla aika kivan näköinen...(TomiF @ Helmi. 17 2009,15:42) kirjoitti
http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/TRX_Mod_002.jpg
Retired
Mullakin toimii Misukan Pilot Road kumit TRX:ssä mallikkaasti. On "halpoja" ja etusella (on tosin Road 1) olen päästellyt jotain reippaasti yli 11tkm ja on yhä pintaa. Takana on uudehko Road 2.(Cona @ Helmi. 17 2009,16:09) kirjoitti
Retired
Siinä alkaa oleen nakupyörä minun makuun..(TwinTenox @ Helmi. 17 2009,18:31) kirjoitti